Off Topic @V32

DeletedUser

Guest
Jag anser det komiskt att det alltid hittas nya saker att gnälla på. Komiskt, men aningen tröttsamt.

För min del så tycker jag att diskussionen har spårat för länge sedan. Vill du gnälla vidare på mig så är du fri att göra det men jag kommer inte längre besvara det. Kyss på era knäskålar<3
 

DeletedUser

Guest
Asså. Detta är bara sorgligt.

Jag spelade v31, som var en exakt lika stor premvärld som denna. Jag la inte ner EN ENDA KRONA på pp, utan tjändade över 20k prem på v31, ändå är jag kvar som rank 3 på världen med överlägset flest byar.

Vad är det som krävs för er för att förstå att det inte spelar någon rolm i slutändan? Man kan absolut köpa sig till en fördel i starts,men det spela INGEN roll sedan i slutändan när man har 34 andra stamkamrater att kriga med, kunna kriga med "allt man premat" sig till och att inte nämna all diplomati.

Sluta vara så sjukt avundsjuka och spela spelet istället.

Ett annat tips är ju att inte spela alls helt enkelt.. så pay2win som ni framställer spelet är ju inte något jag hade velat spela i varje fall.

Edit: jag kan lägga till att jag i vanliga fall aldrig lägger ner en krona på detta spel, mitt pp tjänar jag via börsen eftersom att jag som fattig student inte har råd att köpa något pp. Men om jag hade haft det, då hade jag premat lika mycket som alla andra! :*
 

modo92

Member
Reaktionspoäng
2
Med det där menade jag inte bara du utan hela din stam som köper resurser ur börsen för fullt. ^^ Sa ju ändå kontinenten, den består väl inte bara av dig?

Är det kul att kasta bort pp på ingenting? Herregud vad ni motsäger varandra, först är det ena som kommer ahhh allt man gör gör man med en tanke bakom å nu kommer du, nooben på kontot å kastar iväg pp på vad som helst för att det är kul..... snälla grabben, lägg ner.

Viktigt att komma ihåg är att alla är inte fattiga. Vill dom lägga pengar på ett spel som dom gillar så låt dom göra det.
Sen att alla nya premfunktioner är sämst är en helt annan sak.
 

DeletedUser

Guest
Går du all in v.32 bara för sälja ress, så kan du enkelt tjäna in 20-30k för att sedan göra en "AbeLias" på v.33 ;)

Den stora anledningen varför man tappat lusten för spelet nu förtiden är just premfunktionerna, men tjänar inget till att bitcha i forumet som ett litet barn över det, John Gudetti.

Ressköpandet har ändå vart igång sen v.26, äre din första värld kanske bubbis? :)
 

DeletedUser

Guest
Går du all in v.32 bara för sälja ress, så kan du enkelt tjäna in 20-30k för att sedan göra en "AbeLias" på v.33 ;)

Den stora anledningen varför man tappat lusten för spelet nu förtiden är just premfunktionerna, men tjänar inget till att bitcha i forumet som ett litet barn över det, John Gudetti.

Ressköpandet har ändå vart igång sen v.26, äre din första värld kanske bubbis? :)

Värt att påpeka är väl att det inte är ressköpandet som gjort ett piss.. Börsen är konstant tom ändå, och när den väl börjar fyllas är det för sent ändå..

Det som givit oss en fördel om något är väl i så fall byhandlarn (Som jag tar förgivet att alla har råd med) och halverandet av byggtider på ett effektivt sätt.

Ingen av dessa är dock den värsta boven. Det hemska kommer sen när det köps adelsplatser.. Där börjar det bli skillnad på olika konton i premförbrukning! Dock så hängde jag med rejält bra på v31 på att enbart sälja ress och köpa adelsplatser då det är sjukt mycket effektivare än att mynta.
 

DeletedUser

Guest
En annan intressant sak som folk inte alls tänker på, det är det här med att man enkelt kan tjäna tillbaka all pp som man bränner bara på något dygn om man blivit såhär pass stor. Drar jag tex ifrån mycket på v31 och säljer massa ress, så jag kan göra en liknande start på v32 tex.

Om jag säljer bort ressen från min by under ett dygn, enbart från vad jag drar in från resursfälten så får jag tillbaka 6k pp på ett dygn. Så egentligen är det inte ens en fråga om att spendera pengar, utan det är bara sunt jävla förnuft.

Eller som tjäder sa, starta en värld för att sälja pp och dra enkelt in 30k pp och sedan har ni gott och väl för att göra vad fan ni vill de kommande världarna.
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
Boys, eran diskussion bäddar direkt inte för någon härlig nostalgiläsning när världen är över!

Abel-kontot: Ni kan ställa upp hur många ekvationer och räkna hur mycket matte ni vill men ni kommer ändå inte ifrån att premiumpoängen hjälper er rätt mycket på vägen. Även om världen avgörs i senare skeden så har de som spenderar mycket premiumpoäng chansen att vara större och ha mer trupper när det väl gäller.

Johnny G: Sluta gråt. Det är till ingen nytta. Dessa funktioner kommer leva kvar vare sig du vill eller inte. Och när de till slut inte gör det så kommer det inte finnas någon svensk server kvar heller. Pp funktionerna kan nyttjas av alla, även av dig. Alltså är det lika villkor.
Antingen gör du som Elias säger att han gjort eller så får du ta pengar ur egen ficka. Passar inte det så är du säkert välkommen till .net där dessa funktioner inte finns (än)

Dot
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Gråter inte ens små flickor om ni kan läsa ordentligt. ^^ Försökte bara få igång forumet lite men förstår att ni små barn får alltid allt till att börja gråta när man skriver något ;)
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Vet inte vad som är värst, gnälla om folk som använder mycket PP eller skryta om att man använder mycket PP. Lira No-prem världar istället.

Klart man kan tjäna PP på en värld, och sen lira nästa. Men shit vad tråkigt det är.
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Vet inte vad som är värst, gnälla om folk som använder mycket PP eller skryta om att man använder mycket PP. Lira No-prem världar istället.

Klart man kan tjäna PP på en värld, och sen lira nästa. Men shit vad tråkigt det är.

Det som är värst är när folk som lirar no-premvärldar gnäller på alla som lirar världar med premfunktioner.
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Förstår inte vad som är ert problem då alla gör ett aktivt val:) och med detta val väljer man att köpa hela "paketet" oavsett om det är med eller utan premiumvärld.
Sen vad man har för personlig åsikt är en helt annan sak som inte hör till ens aktiva val.
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte vad som är ert problem då alla gör ett aktivt val:) och med detta val väljer man att köpa hela "paketet" oavsett om det är med eller utan premiumvärld.
Sen vad man har för personlig åsikt är en helt annan sak som inte hör till ens aktiva val.

Jaså? Tycker du inte ens personliga åsikt hör till vad man gör för aktiva val?
 
Topp