Off Topic @V32

DeletedUser

Guest
Ryktas att jag inte förstår meningen med att rusha akademi och adla såhär snabbt i spelet. Byarna är värdelösa, kan lika bra plocka en bonusby eller något LOL.

till exempel för mig, som kommer behöva adla snart handlar det till exempel om en så extremt resursflöde, att jag enkelt kan hålla igång 2 byar samtidigt.. :) Varför låta någon annan slacka och bygga byn dåligt när man själv ändå både kan boosta den och bygga den bättre?

Nu har jag ännu inte adlat dock, men det är en av anledningarna.
 

DeletedUser

Guest
till exempel för mig, som kommer behöva adla snart handlar det till exempel om en så extremt resursflöde, att jag enkelt kan hålla igång 2 byar samtidigt.. :) varför låta någon annan slacka och bygga byn dåligt när man själv ändå både kan boosta den och bygga den bättre?

nu har jag ännu inte adlat dock, men det är en av anledningarna.

hallelujah
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
till exempel för mig, som kommer behöva adla snart handlar det till exempel om en så extremt resursflöde, att jag enkelt kan hålla igång 2 byar samtidigt.. :) Varför låta någon annan slacka och bygga byn dåligt när man själv ändå både kan boosta den och bygga den bättre?

Nu har jag ännu inte adlat dock, men det är en av anledningarna.

DU osv... crylias
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Ryktas att tw inte har ändrats. Förut när det inte gick att köpa ress, och jag ändå var störst, hette det att jag fuskade istället. Jag säger att det är inget underligt jag gör, jag bara räknar matte inför alla val jag gör hela tiden och agerar totalt efter vad de siffrorna ger. De flesta utav er verkar bara: "Ööööööhhhh JAG BYGGDE TYP LITE STALL FÖR JAG TYP KÄNDE FÖR DET, INTE DET SMARTASTE VALET MEN JAG KÄNDE FÖR DET. VÄNTA FOLK VÄXER SNABBARE ÄN MIG, FUUUUUSK MÅSTE VARA FUSK."

Släpp ert snicksnsckande, de första 10 dagarna är extremt oviktiga i jämförelsen med de 100 efterkommande och jag är värdelös i start, först i mig blir det skojsamt :)

"jag bara räknar matte inför alla val jag gör hela tiden och agerar totalt efter vad de siffrorna ger".....
Ryktas om att man undrar vad det är för vinning med att halvera resursbyggnadstiderna ner till timmen och under?
Låter som du gör saker du bara känner för också utan att tänka på det smartaste valet.
 

DeletedUser

Guest
"jag bara räknar matte inför alla val jag gör hela tiden och agerar totalt efter vad de siffrorna ger".....
Ryktas om att man undrar vad det är för vinning med att halvera resursbyggnadstiderna ner till timmen och under?
Låter som du gör saker du bara känner för också utan att tänka på det smartaste valet.

Glad att du frågade.
Allt handlar ju givetvis om antal ress in på kontot. Det som man behöver räkna på då är helt enkelt inkomst per slösad resurs.

Rentav ger ju alla ressbyggnader samma inkomst men de har olika kostnader. Det skiljer rätt mycket på tex sågverk och järngruva.

Ju högre nivå på en byggnad desto mindre inkomst per slösad resurs ger den, till slut blir lc överlägsen i jämförelsen med vad du får tillbaka för dina ress på gruvor, men världshastigheten och det låga antalet barb per spelare gör att lc inte är lika värd som vanligt.

Varje timma som går då du kan bygga ressnivåer men ändå inte gör det tappar du den inkomsten de timmarna. Om jag halverar ner tiden från 8h ner till 1h tjänar jag 7hs bättre prodd. Ver inte hur det är med er andra men jag tycker att prembörsen är tom mest hela tiden så varje resurs är dyrbar. Jag har hela tiden suttit och räknat och satt alarm när vi skall bygga nästa byggnad. Tex sagt till min co "14.32 har vi totalt 95000 ress, det kostar 95000 för ressbyggnaden vi ska bygga så exakt 14.32 använder du marknaden för att byta ress och bygger den" varje minut vi inte bygger den har vi tappat en minut. Och vill säga att här på v32 nu har vi inte tappat många minuter.
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Menar du slösar 10pp för att du halverar en halvtimme som ger en extra prodd på 500 res? 10pp på börsen blir mer än 500 res så egentligen går du ju med förlust då eftersom du kan få mkt mer för dem där 10ppna än bara 500 res extra
 

DeletedUser

Guest
Menar du slösar 10pp för att du halverar en halvtimme som ger en extra prodd på 500 res? 10pp på börsen blir mer än 500 res så egentligen går du ju med förlust då eftersom du kan få mkt mer för dem där 10ppna än bara 500 res extra

Vad hindrar dig från att göra båda?

Och jag tror inte ens du förstod helt och hållet från hela första början, det handlar om allt. Vad man ska bygga när, när man ska börja pressa lk eller när man ska bygga ressfält ist. Osv osv.

Men jag vet inte ens varför detta behöver förklaras. Kolla på vårab poäng så ser du att vi vet vad vi gör FÖR NU. Sedan är det helt irrelevant egentligen, för det är framtiden och mind/endgame som har störst påverkan!

Men jag lovar att försöka bevisa att vi håller då med.
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Vad hindrar dig från att göra båda?

Och jag tror inte ens du förstod helt och hållet från hela första början, det handlar om allt. Vad man ska bygga när, när man ska börja pressa lk eller när man ska bygga ressfält ist. Osv osv.

Men jag vet inte ens varför detta behöver förklaras. Kolla på vårab poäng så ser du att vi vet vad vi gör FÖR NU. Sedan är det helt irrelevant egentligen, för det är framtiden och mind/endgame som har störst påverkan!

Men jag lovar att försöka bevisa att vi håller då med.

Jag vet att du inte förstod att det här handla om att vissa säger att folk gör grejer bara för att dem känner det och det är precis vad herr Abel gör också, verkar inte vara mkt logik bakom någonting alls förutom att han slösar all pp han kan för att han är så pissdålig i starten.

Ni refererar mkt till det där mid game osv och att starten har så lite påverkan, varför sitter ni och slösar 15k pp + isåfall om det har så lite påverkan på hela världstiden?
 

DeletedUser

Guest
Jag vet att du inte förstod att det här handla om att vissa säger att folk gör grejer bara för att dem känner det och det är precis vad herr Abel gör också, verkar inte vara mkt logik bakom någonting alls förutom att han slösar all pp han kan för att han är så pissdålig i starten.

Ni refererar mkt till det där mid game osv och att starten har så lite påverkan, varför sitter ni och slösar 15k pp + isåfall om det har så lite påverkan på hela världstiden?

Hahah. Fan vad avundsjuk ;D Både Abel och jag vet precis vad vi gör. Att du vägrar inse att du är efter bara för att du är mycket sämre är bara sorgligt.. men det är en del av människans försvarsmekanism. Så jag förlåter dig!
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Är det något som är sorgligt så är det att du tror att ni är bäst bara för att ni ligger r1 för att ni har spenderat 10 ggr så mkt pp som alla andra..... snäääääääääääääääääääääääääääääääälla, sen när vet du vad du gör?
 

DeletedUser

Guest
John Guidetti, inläggen ifrån ryktestråden kommer att flyttas hit snart eftersom vi inte följer topic så vi fortsätter här.

Jag är rätt dålig i starten det har jag sagt flera gånger. Står till och med på min profil "sveriges sämsta starter". Rätt så uppenbart.

Men du frågade hur jag tänkte och jag förklarade hur jag tänkte. Prembörsen har ju inte en oändlig mängd ress och jag tycker den mest står tom hela tiden. Att halvera ger lite extra ress och det är absolut smartare att köpa ifrån börsen, om det finns ress där då vilket det inte så ofta gör. Därför tar vi till de medel vi kan för att få in ress på kontot. Jag är lite osäker på vad du är ute efter? Kalla oss dåliga spelare? Jag är rätt dålig, jag har extremt mycket att lära så det blir inte riktigt en diskussion av det. Säga att det är tråkigt med pp? Ja, absolut. Jag gillade mer tiden då det inte gick att köpa till sig fördelar. Men nu är det en del av spelet så man får liksom anpassa sig.
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Det är första gången du är rank 1 och kan sitta och skryta om att du är "bra" när det inte har något med din förtjänst att göra ens.

WOOOOOOOOOOOOOW grabben
 
Reaktionspoäng
18
John Guidetti du skämmer ut dig snälla stick, din by e snart våran endå så du behöver inte slösa prem bara onödigt för din del
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Hahah. Fan vad avundsjuk ;D Både Abel och jag vet precis vad vi gör. Att du vägrar inse att du är efter bara för att du är mycket sämre är bara sorgligt.. men det är en del av människans försvarsmekanism. Så jag förlåter dig!


Du har ingen aning om vad ni gör, du gör det som du blir tillsagd att göra.
Om man inte förstår sig på siffrorna bakom tribalwars så har man heller ingen aning om vad man gör.

CryCryCrylias Please sign my boobs, u are a tw legend I wanna snipe like you, CRY CRY CRYLIAS Swordmen or spearsmen. For you it doesnt mather u can snipe with nooblemens.
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Vet ja väl att min by snart är eran, det är därför jag passar på att sälja lite resurser till börsen innan jag är bortadlad :awsm:
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Konstigt det inte finns resurser i börsen i din kontinent då, du borde väl ändå ha några som säljer personligen till dig?
Är ute efter att ni sitter och slösar hur mkt som helst samtidigt som ni säger att starten inte gör någon skillnad, går liksom emot sig självt ganska mkt i det avseendet eller har jag fel?

Varför inte bara erkänna att starten har en sjuk betydelse, därför ni sitter och slösar som ni gör!
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Tagga ner lite John Crydetti.

Du kan väl inte på fullaste allvar tro att starten har en "sjuk betydelse?" :awsm:
 
Topp