NiC: Ninjas in Church

DeletedUser

Guest
hmm knepigt, det var inte så det var menat dock. Det var inget uttalande även om jag nu, när jag läser om det kan ses som ett sådant. Att WOMBAT ligger ena sidan och Nic andra kan ses lite som en uppställning för ett krig. Lika bra att göra klart det för dom som inte vet om läget på v7, jag har inget med wombat, eller nic att göra. Så inte någon läser in ännu mer i min post än det som står där. Sen att man hoppar på sådär är ganska onödigt dock, att det är ett skämt kan vem som helst se och läsa.
 

DeletedUser

Guest
Ännu fler som börjar få upp ögonen för Xenu:

OBS långt brev!

Samtal med en otrogen sa:
xxx på 05.01. kl 04:01
Ser att ni börjat attackera mig ..har 2 inkomande från er just nu...Varför ? Ni är inte ute efter någon farmby för det är för långt och jag ser det här som en krigshandling så sluta snarast med att attackera annars kommer det få konsekvenser ! Om ni inte slutar så kommer vi förklara krig och ni kommer inte njuta speciellt mycket av det ;) MVH [player]xxx[/player]

xray på 05.01. kl 08:22
Jag är den förste att beklaga att Xenus lärjungar sprider sin tro hos er på ett sådant sätt att ni väljer att ta diplomatisk kontakt med oss.
Men jag måste å stammens vägnar be om förlåtelse för våra medlemmar, för de vet icke vad de gör.
Xenu talar till oss dagligen och styr vårt handlande för att uppnå hans vilja. De enskilda medlemmarnas agerande styrs helt och hållet av Xenu, något eget personligt ansvar går inte att lägga på stammens medlemmar.

Jag vet inte vad ni har gjort som vredgat vår gud Xenu så att han styrt flera av våra medlemmar mot era byar.
Kanske har ni talat kättersk om honom på ert interna forum, eller tänkt hädiska tankar - som vredgat honom och styrt våra medlemmar att sprida hans kärleksfullla budskap hos er.

Han vill omvända hela världen till att bli hans lärjungar. Så på ett sätt borde ni känna er privilegierade av att ha fått besök av Xenus lärjungar - eftersom ni på så sätt indirekt varit i kontakt med den store Xenu.


Jag vill återkomma om förlåtelsen igen. En förlåtelse kan egentligen bara ses som någonting skilt från försoning och rättvisa när det som ska förlåtas inte kan sonas, när rättvisa inte kan skipas, det vill säga, när det som ska förlåtas är oförlåtligt.

Eller annorlunda uttrykt – när förlåtelsen har som utgångspunkt att vi faktiskt inte vet vad vi gör, det vill säga att vi faktiskt inte är ansvariga för våra handlingar.
Xenu kommer att förlåta oss eftersom han styr oss i vårt handlande och förlåter oss – eftersom hans tjänare inte vet vad hon gör.


Så vi ber ödmjukast också om er förlåtelse också, ty vi vet icke vad vi göra.



Med ödmjuka hälsningar


/Xenus lärjunge - xray


*PS. Vill du komma i kontakt med Xenu?
Be en bön till honom. Han hör och ser allt. Lyssnar han på din bön, kommer han att styra oss mot andra byar.

xxx på 05.01. kl 08:25
Haha , Okej ? tror jag ...Vad betyder det då ?; ) ska ni sluta eller ?

xxx på 05.01. kl 08:28
Du är ju en av dom som attackerar : ) så du bord veta varför ?

xray på 05.01. kl 09:17
Xenu beordrar oss. Det är bara genom bön och botgöring man kan undkomma hans illvilja. Vad har du gjort för att reta upp Xenu. Högmod?, Blasfemi, kätteri?
Kan du svaret?

Ödmjuka hälsningar

/x

xxx på 05.01. kl 09:21
Haha , jag har nog inte gjort något ; ) Och vem är denna xenu ?:p kan man få kontakt med han ?

xray på 05.01. kl 09:52
Skriv en dikt till hans ära, be ödmjuka böner om förlåtelse. Han hör och se allt. Vidarebefordra dina alster till mig. I egenskap av hans ödmjuke lärjunge tror jag att han lyssnar bättre när jag återsänder dina verk.

Ödmjuka hälsningar

/xray

xxx på 05.01. kl 09:54
ehh? haha , be om förlåtersle för vad?

xray på 05.01. kl 10:16
För att du tänkt kätterska tankar om Xenu. Annars hade han aldrig styrt våra trupper mot din by. Förlåtelse är det enda som kan rädda dig.

xxx på 05.01. kl 19:33
hahah , nej ;)

xray på 05.01. kl 19:37
Då finns risken att Xenus vrede sprider sig till fler personer är bara dig - för att statuera exempel. Är det något du vill ha på ditt samvete.
I Xenus namn ber jag att du har förstånd att be om förlåtelse för dina blasfemiska handlingar.

Ödmjuka hälsningar

/xray

xxx på 05.01. kl 19:43
ehm jag skiter helt fulltständigt i om ni ska skicka fejks på HELA stammen ...Vi är inte rädda xD komsi komsi säger vi xD Men du kan räkna med motstånd från annat håll också ;)

xray på 05.01. kl 19:49
Att hota och förolämpa Xenus lärjungar länder dig inte stor heder. Xenus trogna finns närmare dig än du tror.

/x

xxx på 05.01. kl 19:50
haha , förolämpa ? Ja jag hotar er..Ni hotade mig (A) men du , om ni är så dumma och vill kriga nu i början kommigen ...Men vi kommer ge igen när ni minst anar !

xxx på 05.01. kl 21:13
Vad vill du göra nu ! Ska ni sluta eller utveckla atatckerna ?

Den stora frågan är ju hur det slutade? Levde alla lyckliga i alla sina dar? Ah, självklart. Xenu's vägar äro outgrundliga.


Fortsättning på samtal med Otrogen ovan sa:
xxx idag kl 03:41
Tjena du , jag måste bara fråga om ni har ngt emot oss ? ;)

xray idag kl 06:41
Vi har inget emot er, men ni har retat upp Xenu.

xxx idag kl 06:51
Kan du berätta hur vi har gjort deet ?XD

xray idag kl 06:56
Jag tror att vi har haft den här diskussionen tidigare, men ni har antagligen tänkt illa om Xenu. Vår gud hör och ser allt.
Så efter att ni talat illa eller tänkt blasfemiskt om honom har han styrt sina lärjungar mot de otrogna. Enda sättet att komma undan är att be en bön om att den store, gode och allmäktige Xenu ska förlåta er.

Med ödmjuka hälsningar

/x

xxx idag kl 07:02
haha , ska jag säga förlåt eller ?xD okei FÖRLÅT

xray idag kl 07:07
Det ser bättre ut. Skriv så här:
"Jag, xxx, lovar och svär, att aldrig mer tänka onda tankar om den allsmäktige Xenu. Gör jag det vet jag att sanningens, godhetens och vishetens gud kommer att bestraffa mig. Därför ber jag ödmjukast om ursäkt och ber i Xenu namn om nåd"

/x

xxx idag kl 07:21
Jag, xxx, lovar och svär, att aldrig mer tänka onda tankar om den allsmäktige Xenu. Gör jag det vet jag att sanningens, godhetens och vishetens gud kommer att bestraffa mig. Därför ber jag ödmjukast om ursäkt och ber i Xenu namn om nåd

xray idag kl 07:50
Det lät bra. Alla Xenus lärjungar kommer nu att be Xenu att visa dig nåd.
Jag återkommer efter bönestunden.

Med ödmjuka hälsningar

/xray

xxx idag kl 07:53
Hehe okej ;) Men du , tror du att ni skulle vilja ha allians med oss ? vi har värdefull info till er
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHA helt klockrent! :D :D :D hahahahahah

"xxx idag kl 07:53
Hehe okej Men du , tror du att ni skulle vilja ha allians med oss ? vi har värdefull info till er"

Många som dyrkar Xenu hehe =)
 

Tronicooz

Member
Reaktionspoäng
1
kollar man kartan ser man ett stråk av övergivna byar i nordöst, undrar vilken stam som finns bland dom byarna
 

DeletedUser

Guest
kollar man kartan ser man ett stråk av övergivna byar i nordöst, undrar vilken stam som finns bland dom byarna

Ptja, följeslagarna utav Xenu gissar jag på ;)

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--ninjas.jpg

--ninjas.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

phamlol

Member
Reaktionspoäng
0
Lite överdriven bild, men jag måste säga att det är väldigt starkt jobbat att ha fått så många spelare att starta om.
 

DeletedUser

Guest
Ursäkta, men vad ska ni nobla för byar när det blir tid för det? =S Alla är ju grå! XD
 

DeletedUser

Guest
Den första profetian

Den första profetian:

En sådan hädelse! Hur vågar dessa otrogna dödliga att tala om en gud som inte existerar? NiC är fyllt utav kättare, vilseledda av deras egna dårskap. Ty domedagen kommer att vara en befrielse för de som kallar sig Xenus lärljungar. Innan dagen är kommen kommer de att utsättas för ohyggligt lidande. Guds vrede kommer slutligen att förkolna deras döende kroppar, men innan dess kommer allt de älskar och håller av att tas ifrån dem. Långsamt kommer de att brytas ned av sin tunga sorg, tills de en dag står magra och utbrända på sina bara knän och ber om syndernas förlåtelse. Jag lovar eder att gud icke kommer att hörsamma dessa böner om nåd. Ty anhängare av Xenus lära har redan skrivit på sin dödsdom med sitt eget blod. Midvinternattens mörker kommer att minnas som den starkast lysande sol då gud sprider sitt mörker över NiCs rike. Detta mörker är så svart att de blinda skakar av rädsla. Detta mörker är så svart att de döda fryser i sina gravar. Detta mörker är så svart att månen och himlens alla stjärnor för evigt slutar lysa.

Xenus lärljungar tag er i akt. Er tid står i annalkande. Ni kan inte gömma er. Inga böner kan rädda er från det oundvikliga. Inga svärd och sköldar kan skydda de ni älskar. Guds vilja är definitiv. Guds vilja är lag. Guds vilja skall ske. Ni kommer alla att gå en smärtsam död till mötes. Ni kommer alla att möta den med öppna armar. Först då befrias ni från allt det hemska gud kommer att utsätta er för. Det är den enda barmhärtighet ni kommer att beviljas...
 

DeletedUser

Guest
Rättelse Elohim:

Vi talar icke om Xenu som en Gud, i den bemärkelsen du omtalar honom. Nej, Xenu är av utomjordisk härkomst som i sin frånvaro (läs tragiska bortgång/död) talar till vissa utvalda inom NiC genom, för oss, okända medel. Betänk att Xenu kommer från en civilisation vars teknologiska framgångar högt överstiger den vi ser dagligen i smedjor och stall, bland bondgårdar och borgar. Han styr indirekt våra händer och låter hans trogna tillbedjare utföra krigets mirakler på det viset som passar honom och honom aléna.

Vi är i grund och botten ateister, vi tror på vetenskapen och vi tror inte på profetior. Vi tror på Xenu's ord som jag förmedlar. Och hans ord är glasklara...
 

DeletedUser

Guest
Gud vredgas ytterligare av din uppenbara brist på kunskap. Läs igenom det som skrivits i denna tråd bara någon sida tidigare. Tala sedan om för mig hur du kan påstå att ni inte ser Xenu som en gud!

Tvi för er kättare!
 

DeletedUser

Guest
Ah du tänker på Xrays formulering:
Jag vet inte vad ni har gjort som vredgat vår gud Xenu så att han styrt flera av våra medlemmar mot era byar.
Det är blott ett sätt att förklara för otrogna Xenu's värde för NiC. Kalla det en metafor eller liknelse. Helt enkelt gå ned på de mindre vetandes nivå så att de förstår budskapet i det som framförs till dem. Ungefär som att doktorer kallar tussis (latin) för hosta (svenska). Allt för att de mindre vetande skall förstå. Men för denna gången skall jag förklara, likt en doktor till ett litet barn: Gud i detta fallet innebär att NiC ser på Xenu som otrogna ser på Gud "den allsmäktige". Ledstjärnan i våra liv.

Sägas bör dock att vi har en kyrka, men en kyrka dedikerad till Xenu. Och eftersom kyrkor, och andra heliga byggnader, är grundfundamentet i en tro, så anser vi att Xenu's lärjungar kan liknas med en religion. Att gå närmre in på detaljer om vår sekts mer avancerade detaljer kring dess uppbyggnad och dylikt tycks för mig vara onödigt här till en som inte kan tolka metaforerna på det sättet som Xenu framfört det till oss - vilket egentligen inte är ditt fel, eftersom du är otroende.

Det kommer säkerligen uppstå liknande dilemman i framtiden, men betänk då: det Xenu säger är alltid det korrekta.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Alla ni som skriver här måste nog ha haft MVG i svenska i skolan! :p Jag beundrar er! :)
 

DeletedUser

Guest
Att överhuvudtaget likna denne Xenu vid en gud är att häda! Gud skapade universum och allt liv. De som icke underkastar sig den rätta läran och erkänner gud som sin enda ledsagare kommer att gå under. Å mannel du blinde demon. Du anar inte hur vilsna ni alla är. Du och dina får i NiC måste offras för att rena jorden. Endast gud kan visa vägen till frälsning. Jag har redan tydligt framfört hur ni kommer att straffas. Detta är guds vilja och allas vår lag. Ni har fallit för synders begär och trotsat denna lag. I dimman famlar ni efter en gudalik varelse som inte existerar. Endast genom lidelse och smärta kan ni finna herren.

Gud talar genom mig. Gud verkar genom mig. Jag är guds sändebud till denna värld. Uppfylld av guds styrka skall jag få jorden att skaka. Ty Mannel du onde fähund har hundratusentals själar i din makt. Vilsna själar som gjuter blod i ditt namn. Xenu är en falsk gudabild du använder för att hjärntvätta dina undersåtar. Du mer än någon annan kommer att lida. Varje krigare i din armé kommer att lida mer än någon tidigare har gjort. Du kommer dock att lida mer än alla dina krigare tillsammans. Dagen gud genom mig stiger ned från sin himlatron för att sprida det eviga mörkret i ditt rike kommer marken att skaka under din så kallade armé. Himlen brinner då i öst. Himlen brinner då i väst. Himlen brinner då i norr och söder. De stora oceanerna kommer att koka över och skölja likt en tsunami över NiCs landmassor och koka allt levande i dess väg. Dina krigares rustningar kommer att smälta av hettan medan blodet i deras ådror fryser till is av den rädsla de känner. Inte av rädsla för döden utan för den rädsla de känner då de i sitt livs sista andetag möter guds blick. All rädsla de känner kommer att fylla mig. Då alla är döda kommer du att möta mig öga mot öga. Du kommer att knäfalla framför mig. När du ser djupt in i mina ögon kommer du att möta gud. Du kommer att lägga ner ditt svärd och din sköld för att sträcka dina händer mot mig. Först då framför din skapare kommer du att se sanningen och förtvivlat be om guds nåd. Jag kommer då att lägga min hand på din panna. All den rädsla som dina stupade soldater fyllt mig med kommer att strömma genom din kropp. All smärta jorden någonsin har känt kommer att strömma genom dig. All denna rädsla och smärta kommer du för evigt att känna. Inte förrän du helt har tynat bort och din magra kropp har dunstat kommer du att ha sonat för dina synder. Först då kommer gud att förlåta.
 

DeletedUser

Guest
Mycket fint skrivet Elohim (klockan va dessutom 5 på morgonen):D
Men jag tror på Xenu;)
 

DeletedUser

Guest
Om myror kunde tala och förbannade dig, skulle du då tro på något denne sade? Nej!
Om flugor kunde tala och berättade om hur du skulle dö, skulle du då springa? Nej!
Om maskar kunde tala och predikade om den enda sanna Guden, skulle du då överge din tro? Nej!

Vad skulle du göra?

Jo,
trampa på myran,
smälla flugan.
och använda masken som agn.
 
Topp