Myntpriset

Vill DU ha halverat myntpris i Värld ett?


  • Totalt antal röstare
    271
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Haha, våran barnbarn skall inte behöva ärva våran konto iaf, räcker med barnen :)

Hehe! De små stackars liven ska väl ha nåt o göra de med.
Tänk o sitta på ålderns höst o berätta för dem hur det en gång började o att de måste förvalta deras anfäders värv rätt. ( Eh, i gungstolen o en kupa konjak i näven förstås!)
Skål på dig Maxi,,,
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Jag har inte varit med så länge som du verkar tro, har spelat lite mer än ett 1 år nu. Det är inte pga att jag är trött på att inte kunna adla så många som jag vill som jag drog upp det här, utan för att när jag la upp den här tråden så satt vi och räknade lite grann på hur snabbt man kunde vinna världen, en ganska enkel uträkning där det saknas en hel del fakta som antagligen skulle förlänga tiden ännu mer.

Men jag kände att 6 år för att vinna ett internetspel det är sinnessjukt, 6 år från och med detta året är jag 26 år och det är knäppt att ha suttit här i 7 år och ha spelat då bara för att ha en chans att vinna.

Sen påstår jag inte heller att världen vinns snabbare pga lägre myntpris, men den blir roligare enligt min mening. Jag fastnade för tribalwars för att det är kul att äga andra spelare, dvs adla dem, håna dem (japp jag är elak), slakta dem med mina trupper, förlöjliga mina motståndare genom att krossa dem brutalt. Japp jag är fortf elak, men det har inget med myntpriset att göra.

Jag vill ha ett sänkt myntpris för att jag vill se mer krig på den här utdöende världen, jag vill se mer hopp ifrån de små stammarna. Att säga att en liten spelare som förlorar byar inte har någon nytta av myntpriset är irrelevant eftersom han oavsett vilket pris det är ändå förlorar byar och kommer ha adlar tillgänliga, men eftersom många små spelare växer i lugn och ro och krigar mot andra små spelare så skulle dem tjäna på att ha ett lägre pris.

Det innebär att vi kommer få se fler uppstickare som växer snabbt på rankingen, utöver detta så kommer vi även få se hur viktigt det är att samarbeta inom stammen för att hålla större spelare borta, eventuellt adla bort dem från kartan genom ett starkt samarbete.

Det innebär OCKSÅ att stora spelare kommer kunna adla ut mindre spelare, ja. Men det är en adlingsökning generellt jag är ute efter, spelar man tribalwars bör man gilla krigsspel/strategispel.

När en stor spelare slutar blir det många barbarian byar som ofta har fulla resurser, ligger då en liten spelare bredvid så kan han frossa i dem och vips har en stor spelare ersatts av en liten aktiv spelare som växt sig stor, kommer han klara sig mot större spelare? Det vet man inte, men han har en roligare chans och en mer realistisk chans att utmana genom fler adlar.


Med ett sänkt myntpris gäller det att spela sina kort rätt och det mina vänner, DET ÄR KUL!


Det är kul att du fortsätter att pladdra om små spelares stora möjligheter att slå sig in i denna världen med ett halverat pris när du samtidigt säger att orsaken till att du drog upp tråden är att du inte vill att det ska ta sex år att vinna denna världen.


Varför skulle du vilja se mindre spelare komma upp sig i världen. Din stam är allierade med både knight och DH. Det innebär att ni enbart slåss med mindre stammar. Så vitt jag vet är DH i krig med HH, knight med pirate och ni själva med Hellz. Så vitt jag ser på denna sammanställning försöker ni tre i toppen utöka avståndet mellan er tre och resterande stammar.

Enda orsaken till att du kan vilja ha sänkt myntpris måste ju vara så att ni tre kan slå ut alla de mindre så fort som möjligt och sen antar jag att ni tre kallar det ett draw.

Sex år är inte för länge för att vinna ett spel. Det går att se på TW som ett tidsfördriv, ett socialt umgänge, en plats att hänga.

Alla vil inte att det ska ta slut då det sociala nätverk de har byggt upp här på TW skulle fallera.

Din omröstning är heller inte vidare demokratisk då det bara är ett par hundra som röstar. Det visar att ni med ert budskap inte når ut till spelarna. Detta forum är inte vidare välanvänt och de flesta har inte ens en inloggning hit.

Jag är själv en spelare som började i höstas då ett annat internet baserat nätspel havererade och jag älskar värld 1 då det inte är så bråttom med allt här. Det är svårt att etablera sig här , men man får själa en brödkant lite här och lite där från de större och hoppas att de inte märker nåt.

I t.ex värld tio och elva går det så fort med allt att jag redan är less efter en månad på v11 och då ligger jag på intet sätt illa till..

Låt V1 vara vad det är, Den !äkta! TW versionen där man måste ha tålamod och sinne för strategi för att komma någonstans.

Det ar allt jag hade att säga om det här denna gången.

mvh
mintcream
 

DeletedUser

Guest
Din omröstning är heller inte vidare demokratisk då det bara är ett par hundra som röstar. Det visar att ni med ert budskap inte når ut till spelarna. Detta forum är inte vidare välanvänt och de flesta har inte ens en inloggning hit.


Efter flera kommentarer och PM/Mail/m.m...

Jag kommer göra följande:

1. Sätta ett datum för en in-game omröstning på Värld 1.
2. Annonsera detta på forumet(Värld 1 sektion).
3. Låta omröstningen vara öppen i en vecka.
4. Resultatet kommer avgöra beslutet.

(Preliminärt)
Datum för omröstning: 6e April (Tisdag)
_______________________________________________

Det är nämligen som Humlan säger. Alla spelare på Värld 1 läser inte forumet, men in-game omröstning får de i alla fall en chans.


Just saying..
 

DeletedUser

Guest
Jag har inte varit med så länge som du verkar tro, har spelat lite mer än ett 1 år nu. Det är inte pga att jag är trött på att inte kunna adla så många som jag vill som jag drog upp det här, utan för att när jag la upp den här tråden så satt vi och räknade lite grann på hur snabbt man kunde vinna världen, en ganska enkel uträkning där det saknas en hel del fakta som antagligen skulle förlänga tiden ännu mer.

Men jag kände att 6 år för att vinna ett internetspel det är sinnessjukt, 6 år från och med detta året är jag 26 år och det är knäppt att ha suttit här i 7 år och ha spelat då bara för att ha en chans att vinna.

Sen påstår jag inte heller att världen vinns snabbare pga lägre myntpris, men den blir roligare enligt min mening. Jag fastnade för tribalwars för att det är kul att äga andra spelare, dvs adla dem, håna dem (japp jag är elak), slakta dem med mina trupper, förlöjliga mina motståndare genom att krossa dem brutalt. Japp jag är fortf elak, men det har inget med myntpriset att göra.

Jag vill ha ett sänkt myntpris för att jag vill se mer krig på den här utdöende världen, jag vill se mer hopp ifrån de små stammarna. Att säga att en liten spelare som förlorar byar inte har någon nytta av myntpriset är irrelevant eftersom han oavsett vilket pris det är ändå förlorar byar och kommer ha adlar tillgänliga, men eftersom många små spelare växer i lugn och ro och krigar mot andra små spelare så skulle dem tjäna på att ha ett lägre pris.

Det innebär att vi kommer få se fler uppstickare som växer snabbt på rankingen, utöver detta så kommer vi även få se hur viktigt det är att samarbeta inom stammen för att hålla större spelare borta, eventuellt adla bort dem från kartan genom ett starkt samarbete.

Det innebär OCKSÅ att stora spelare kommer kunna adla ut mindre spelare, ja. Men det är en adlingsökning generellt jag är ute efter, spelar man tribalwars bör man gilla krigsspel/strategispel.

När en stor spelare slutar blir det många barbarian byar som ofta har fulla resurser, ligger då en liten spelare bredvid så kan han frossa i dem och vips har en stor spelare ersatts av en liten aktiv spelare som växt sig stor, kommer han klara sig mot större spelare? Det vet man inte, men han har en roligare chans och en mer realistisk chans att utmana genom fler adlar.


innan jag läste detta så var jag av åsikten att mynt priset skulle vara det samma som det alltid varit nu inser jag att jag inte vill sitta här tills jag är 26 heller :S då är man fan nästan 30:p och att ha suttit mellan 18-26 vid ett internet spel känns deprimerande tänk dessutom hur mycket PK man skulle vara tvungen att betala :p dessutom får man mer för sin pengar om PK priset ökar med 50% är det inte mer än rätt att spelet går 50% snabbare med 50% lägre mynt pris:p
 

DeletedUser

Guest
Tycker ändå att man kan starta en värld med dessa settings och så får man se hur den utvecklar sig. det är olika spelstilar med de settings vi har nu och jag är konservativ och vill att man inte dramatiskt skall ändra en värld. Nu görs vissa ändringar ändå ibland och vissa är jag emot men att ändra till halva priset på mynt är horribelt. Då kan man nästan lika gärna se till att ett mynt är en adel. Sjuk ide att ändra spelet då många är 30+ med familj som kommer att mer eller mindre bli tvingade att lägga ner om detta går igenom.
 

DeletedUser

Guest
För att svara på det jag skrivit om små spelare.

Så misstolkade du mig angående 6 år. Det jag vill få fram är en möjlighet att vinna innan 6 år har gått om man har skickligheten till det.

Angående små spelare för övrigt, är jag vän med ganska många och skulle gärna se dessa klättra snabbare i rankingen och utmana de stora eliterna, för jag är trött på att alla bara lägger sig platt när man anfaller en spelare.

Det är inte kul när man anfaller en spelare på 4 miljoner som lägger sig ner platt efter några 1000 skarpa attacker, så det jag vill ha ut är att antingen att bästa stam vinner inom 6 år, eller att få ett roligt spel att bli roligare under dessa år som kommer att gå innan någon vinner.

Och det är inte kul att anfalla någon liten spelare heller, antingen får man ett pm där dom frågar varför man attackerar. Eller så förlorar man 905494509 trupper för att spelaren sedan ska bli grå efter en vecka. Näää det krävs en reform av något slag och detta var mitt förslag till en roligare värld 1, istället för att klaga så kan man komma med ett eget förslag.

För jag tolererar inte att stora spelare sitter och njuter av sina platser, klickar lite.. skickar attacker och gör fler spelare gråa, vi behöver mer krig, fler diplomatiska relationer och fler trevliga samtal och strider ute på fältet! Vi behöver fler små spelare som vill utmana de stora spelarna.

För ärligt talat är det ett krigsspel och den bästa krigsstammen vinner och tyvärr kommer detta aldrig hända med dagens system. Utan den som pallar logga in längst kommer att vinna och det tycker jag är sorgligt, det är ungefär som att vinna på walkover i en fotbollsmatch och det är inte så jävla roligt.

Glad påsk allihopa
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
För att svara på det jag skrivit om små spelare.

Så misstolkade du mig angående 6 år. Det jag vill få fram är en möjlighet att vinna innan 6 år har gått om man har skickligheten till det.

Angående små spelare för övrigt, är jag vän med ganska många och skulle gärna se dessa klättra snabbare i rankingen och utmana de stora eliterna, för jag är trött på att alla bara lägger sig platt när man anfaller en spelare.

Det är inte kul när man anfaller en spelare på 4 miljoner som lägger sig ner platt efter några 1000 skarpa attacker, så det jag vill ha ut är att antingen att bästa stam vinner inom 6 år, eller att få ett roligt spel att bli roligare under dessa år som kommer att gå innan någon vinner.

Och det är inte kul att anfalla någon liten spelare heller, antingen får man ett pm där dom frågar varför man attackerar. Eller så förlorar man 905494509 trupper för att spelaren sedan ska bli grå efter en vecka. Näää det krävs en reform av något slag och detta var mitt förslag till en roligare värld 1, istället för att klaga så kan man komma med ett eget förslag.

För jag tolererar inte att stora spelare sitter och njuter av sina platser, klickar lite.. skickar attacker och gör fler spelare gråa, vi behöver mer krig, fler diplomatiska relationer och fler trevliga samtal och strider ute på fältet! Vi behöver fler små spelare som vill utmana de stora spelarna.

För ärligt talat är det ett krigsspel och den bästa krigsstammen vinner och tyvärr kommer detta aldrig hända med dagens system. Utan den som pallar logga in längst kommer att vinna och det tycker jag är sorgligt, det är ungefär som att vinna på walkover i en fotbollsmatch och det är inte så jävla roligt.

Glad påsk allihopa

Det du säger här är att du inte är nöjd med SKs diplomati. Detta läser iallafall jag mellan raderna.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
För att svara på det jag skrivit om små spelare.

Så misstolkade du mig angående 6 år. Det jag vill få fram är en möjlighet att vinna innan 6 år har gått om man har skickligheten till det.

Angående små spelare för övrigt, är jag vän med ganska många och skulle gärna se dessa klättra snabbare i rankingen och utmana de stora eliterna, för jag är trött på att alla bara lägger sig platt när man anfaller en spelare.

Det är inte kul när man anfaller en spelare på 4 miljoner som lägger sig ner platt efter några 1000 skarpa attacker, så det jag vill ha ut är att antingen att bästa stam vinner inom 6 år, eller att få ett roligt spel att bli roligare under dessa år som kommer att gå innan någon vinner.

Och det är inte kul att anfalla någon liten spelare heller, antingen får man ett pm där dom frågar varför man attackerar. Eller så förlorar man 905494509 trupper för att spelaren sedan ska bli grå efter en vecka. Näää det krävs en reform av något slag och detta var mitt förslag till en roligare värld 1, istället för att klaga så kan man komma med ett eget förslag.

För jag tolererar inte att stora spelare sitter och njuter av sina platser, klickar lite.. skickar attacker och gör fler spelare gråa, vi behöver mer krig, fler diplomatiska relationer och fler trevliga samtal och strider ute på fältet! Vi behöver fler små spelare som vill utmana de stora spelarna.

För ärligt talat är det ett krigsspel och den bästa krigsstammen vinner och tyvärr kommer detta aldrig hända med dagens system. Utan den som pallar logga in längst kommer att vinna och det tycker jag är sorgligt, det är ungefär som att vinna på walkover i en fotbollsmatch och det är inte så jävla roligt.

Glad påsk allihopa


Detta kan uppfattas precis som hunden innan sa att du är missnöjd med din stams diplomati/ diplomat (förstår dig).

Så ditt problem vore vara ganska så lättlöst om du nu bara vågar lämna din nuvarande stam och gå med i en annan mindre och klä dig i rollen som diplomat.

Enbart för att ditt spelande är trist för stunden så finns det ett mycket lättare sätt att få ändring på det än att gå in och ändra inställningarna för hela världen.
 

DeletedUser

Guest
Detta kan uppfattas precis som hunden innan sa att du är missnöjd med din stams diplomati/ diplomat (förstår dig).

Så ditt problem vore vara ganska så lättlöst om du nu bara vågar lämna din nuvarande stam och gå med i en annan mindre och klä dig i rollen som diplomat.

Enbart för att ditt spelande är trist för stunden så finns det ett mycket lättare sätt att få ändring på det än att gå in och ändra inställningarna för hela världen.

Ja... vilken? Det finns de större stammarna, men ner till tionde platsen finns det egentligen ingenting som för nuvarande ens kan göra något mot de större stammarna.
Han får väl mer än gärna gå med i stammen jag är med i om han nu skulle vilja det och dessutom är seriös med att vara med där, men vi har ju ändå inte tillräckligt för att klara av ett krig, av den anledningen att vi inte har tillräckligt med byar. De byar vi har just nu är väl egentligen mest försvar med adelsmän för att ta barbarbyar och sen bygga upp.
Det hade gått mycket fortare om priset halverats.
 

DeletedUser

Guest
Det är itne för att ta barbarer snabbare som detta skall komma till hoppas jag. Men jag är ju ändå emot så det behöver jag inte oroa mig för i min linje.
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Ja... vilken? Det finns de större stammarna, men ner till tionde platsen finns det egentligen ingenting som för nuvarande ens kan göra något mot de större stammarna.
Han får väl mer än gärna gå med i stammen jag är med i om han nu skulle vilja det och dessutom är seriös med att vara med där, men vi har ju ändå inte tillräckligt för att klara av ett krig, av den anledningen att vi inte har tillräckligt med byar. De byar vi har just nu är väl egentligen mest försvar med adelsmän för att ta barbarbyar och sen bygga upp.
Det hade gått mycket fortare om priset halverats.


När en mindre spelare tar adlar en by blir han inte bara av med sin adel. Han står med en trupp lös by och kanske han har förlorat 3 fylla OFF byar i sin adling. För att kunna forsätta och vara stark behöver han få in trupper i den nya byn samt bygga upp sina OFF trupper som tagit stryk. Det tar kanske två veckor innan denna mindre spelare känner sig stark nog att attackera igen OM inte den större spelare han har attackerat hämnas och kanske slårt ut lite byggnader etc. Dessa två veckor är med dagens prägling inga problem att få fram.
Så för att hjälpa de små spelarna med att erövra behöver du då också halvera tiden det tar att producera trupper och byggnader.

Sen är vi inne i en speedrunda.

Många har valt att stanna i V1 för att den går i sakta mak. Är det så att -sk- tycker det går för sakta för dom. Varför inte bryta en allians mot en av de två i toppen och attackera dom. Då kan jag lova att ni snart är tacksamma att det är den fart det är på denna världen.

Rom byggdes inte på en dag.

Inte många krig vanns på en heller.

mvh
mintcream
 

dalapeter

Member
Reaktionspoäng
0
Det du säger här är att du inte är nöjd med SKs diplomati. Detta läser iallafall jag mellan raderna.
Du vet hur fel det kan bli när man försöker läsa mellan raderna lufsen...då kan man i princip få vilken text som helst att tolkas så som man "vill" tolka den :eek:


Mintkräm; vi har alla varit små en gång i tiden, men nog är det i de flesta fall ADLAR du behöver fler av och inte trupper, oavsett din storlek!

Om inte så har du...

1. Använt dina trupper "fel"!

2. Haft otur/gått på en nit (läs; deffad by vilket kostar extra när du är liten)!

3. Helt enkelt stött på en bättre spelare, välj en annan nästa gång ;)



I övrigt får vi se hur omröstningen går, jag tror på ett NEJ men hoppas på ett JA :awsm:
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Trampa vatten

Du vet hur fel det kan bli när man försöker läsa mellan raderna lufsen...då kan man i princip få vilken text som helst att tolkas så som man "vill" tolka den :eek:


Mintkräm; vi har alla varit små en gång i tiden, men nog är det i de flesta fall ADLAR du behöver fler av och inte trupper, oavsett din storlek!

Om inte så har du...

1. Använt dina trupper "fel"!

2. Haft otur/gått på en nit (läs; deffad by vilket kostar extra när du är liten)!

3. Helt enkelt stött på en bättre spelare, välj en annan nästa gång ;)



I övrigt får vi se hur omröstningen går, jag tror på ett NEJ men hoppas på ett JA :awsm:


Hela Lalamums argumen utgår ju ifrån att mindre spelare ska tjäna på det mer än stora. Då drog jag upp senariet vad så sker när en mindre spelare går på en större. För visst blir det bra för mig som liten att ha billig adel om jag går på en ännu mindre spelare, men det är inte min stil att spela så. Sen förstår jag inte varför det ska vara sådan stress med att adla. Är det inte roligare att få Kämpa lite.

sen.
1. Jag använder aldrig trupper "fel"

2. Jag går inte på "nitar" Jag slår ut deffade byar för att jag vill ha dom.

3. Har inte stött på någon bättre spelare än, bara större ;-)
 

DeletedUser

Guest
Ni är ena sjuka jävlar alltså, ni tänker så fruktansvärt ologiskt så att det finns inte och dessutom bygger inte mitt argument på att små spelare ska tjäna på det, inte heller att stora spelare ska tjäna på det.

Utan att alla tjänar på det, är ni så idiotiska och tror att jag är missnöjd med min stam så bör ni tänka om. -SK- är den härligaste stammen på .SE och dom är enda anledningen till att jag fortfarande spelar. Hade jag varit missnöjd och ingen hade ändrat så att jag är nöjd, då är jag den första att byta men så är inte fallet.

Det jag menade var att alla stora stammar, dvs Knight, DH, SK sitter på sina feta rövar och internadlar hela världen, pga att ingen lyckas få ihop så många byar att dom kan hindra oss tre som sitter på makten i värld 1.

Pirate är den enda stammen som kan skaka om V1, hade vi haft ett lägre pris på adlarna idag så hade pirate säkerligen kunnat skaka om Knight och skapa lite Kaos på V1. Det är inget illa menat mot Knight, men vi behöver lite kaos här i världen vi behöver något som skakar om.

Hade jag inte tillhört -SK- hade jag säkert varit med i någon härlig liten stam och drivit dem till uppror mot övriga världen, men så är inte fallet. Därför gör jag på det här viset och som sagt. Ska ni klaga så kom med ett bättre förslag eller håll käften rent ut sagt

Min röst är lika mycket värd som din och jag tackar er alla som stödjer mig i den här kampen mot besserwissrarna som mycket möjligt ringer med en Nokia 3310 även om det inte hör hit.


Låt oss spela tribalwars, Låt oss få krig och då menar jag riktigt krig där två sidor möter varandra och inte bara en anfaller och en tar emot. Låt oss få en värld där diplomatin är livsviktig.


LÅT OSS SPELA STAMKRIG, då ska vi väl förfan kunna kriga ordentligt och inte vänta 3 månader för att få 100 adlar. Det är fan inte rimligt och förstår inte hur någon kan tycka det heller. Ni klagar på att ni inte har tid till Tribalwars, men ändå kan ni sitta här som spån och helt ärligt tycka det är rimligt att det ska ha tagit 9 år totalt att vinna ett internetspel. Herregud, Get a life...



OCH btw mintcream, som svar till inlägget ovanför... Att få kämpa lite, DET ÄR PRECIS DET JAG ÄR UTE EFTER.

Tänk dig det här scenariot, en liten stam som är samspelta. De väntar 3 veckor och präglar mynt och utbildar adelsmän. Därefter går de tillsammans på en stor spelare och slår ut honom. De scenariot är sällsynt idag pga ett högt myntpris och det hinner ofta komma något i vägen innan de har förberett sig klart för att gå till anfall. Men låt oss säga 3 veckor och du får 3 adlar om dagen ungefär med ett sänkt myntpris om du inte gör nya trupper.. En stam med 20 spelare skulle då producera 630 adlar på 3 veckor, då kan dem slå ut en spelare på 6 miljoner tillsammans och det är väl fan härligt om något? För som dala påpekade är det sällan trupper som det är brist på vare sig man är stor eller liten. För trupper tar inte slut särskilt snabbt om man inte går på en riktig nitlott. DEssutom tar en off by bara 14 dagar att bygga ungefär medans en deffby kan byggas som snabbast på 19 dagar tror jag det är och då är deff byn långt ifrån den starkaste kombinationen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Snälla rara Rör ej inställningar som värld 1 är uppbygd på.....
varför ändra när man kan njuta av livet samtidigt som man lirar ...
 

DeletedUser

Guest
Sen kan man ställa sig frågan också, varför är det nästan bara spelare ifrån stammen DH som motsätter sig ett sänkt myntpris?

Känner de att ett sänkt pris skulle kunna hota deras förstaplats?

Hmmm.. tåls att tänkas på
 

DeletedUser

Guest
Sen kan man ställa sig frågan också, varför är det nästan bara spelare ifrån stammen DH som motsätter sig ett sänkt myntpris?

Känner de att ett sänkt pris skulle kunna hota deras förstaplats?

Hmmm.. tåls att tänkas på

Nej knappast troligt att någon känner sig hotad, men som sagt tidigare är det rätt att ändra en ganska så grunläggande faktor i ett pågående spel efter 3 år?
onödigt att spekulera i vad DH eller någon annan stam för den delen känner, tycker eller vill, med tanke på att stammar har fler individer än bara en person. Och därmed troligtvis olika uppfattning om saken.
 

DeletedUser

Guest
så vitt jag vet så har vi inte tagit upp frågan i DH mer än lite smått. Klart att man kan ha en åsikt o det e klart att man ska få yttra den .
Har skrivit innan i tråden i början att klart att det hadde varit najst med fler adlar men min åsikt e att har man gått med i en värld med de inställningar så får man väl köra klart de me , men så e det min åsikt me o ingen i DH kan eller har försökt att ändra det ..

Har fullt förståelse för din åsikt (lalamums) o det e klart att du lobbar för den såsom att Lufsen75 lobbar för sin åsikt...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp