Myntpriset

Vill DU ha halverat myntpris i Värld ett?


  • Totalt antal röstare
    271
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Goddag Värld 1, Jag tycker det är dags för en förändring av V1 nu.. inte snabbare hastighet eller trupphastighet eller något i den stilen, jag och -=maximus=- satt nyss och pratade lite om hur lång tid det skulle ta att vinna V1

Om man räknar ifrån -SK- ' s sida rent hypotetiskt ifall vi tar 2 byar om dagen så kommer vi att vinna V1 om 6.5 år, det säger sig själv att det är lång tid. Jag menar... 6 år för att vinna ett spel?!?! Kom igen TW

Det är svårt i nuläget för nya spelare att etablera sig, nya stammar att etablera sig och utmana Topp 3. Det hade varit mycket lättare för spelare utanför topp 100 att sticka upp.

Genom en Halvering av myntpriset kommer vi få se en aktivare värld 1, det kommer innebära att vi kan adla dubbelt så mycket och förhoppningsvis kommer några utmanare fram. Jag tror inte någon har emot detta förutom eventuellt TW-ledningen, varför förstår jag faktiskt inte då det bör vara enkelt att ändra på några siffror.

Det är inte ens alla där ute som KAN adla 2 byar om dagen pga adelsbrist, så varför inte bara ändra på det? Hade varit en fin start 2010 eller i början av det nya året! Ett år av krig och adlingar


Vill starta en omröstning angående detta!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Självklart så röstar jag för billigare adlar :)

Tycker det tar absurt länge och vinna + vill se mer köttande från mindre stammar :)
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
för stammar utanför top 30 och nya spelare skulle tjäna på det men alla större vinner för mycket på det
 

DeletedUser

Guest
Världen kommer dö ut på långt sikt om inte priset sänks. Få spelare orkar lira denna världen i flera år (är vi inte inne på 2 fulla år redan?), ser vi inte ett sänkt pris, kommer världen sakta men säkert, bli ett hav av barbarians. Var ligger nöjet i att vinna en värld på att adla barbarer? Vänd på steken och se det ur tw-ledningens ögon: Var ligger premium-pengarna i ett hav barbarer? ;)
 

Puffve

Member
Reaktionspoäng
0
Sänk prisen, just för att få fart på världen. Mig kvittar det om världen lever i 6 år till, men lite action under tiden vore skoj.
 

DeletedUser

Guest
Vill be folk som INTE spelar på V1 att hålla sig ifrån röstningen då detta enbart berör spelare på V1, vill ni ha en liknande omröstning i världen ni spelar så får ni säkerligen lägga upp en under er flik.


Och nej Taipan, Toppstammarna tjänar inte på det, tvärtom. Nu känner många små att dom inte har en chans att växa ifatt giganter som lolao, beta, huggormen.. osv osv.. MEN med ett halverat myntpris så blir det lättare för folk med MINDRE resurser att skaffa adlar och vad innebär då fler adlar?

Jo, det innebär mer krig, action, folk som växer. Givetvis hjälper de större spelare också, men jag vill påstå att det främjar mest för folk utanför topp 100, detta kommer även öka aktiviteten (mer pengar till innogames). Så det blir en win-win situation, innogames får mer pengar genom att göra en liten ändring och vi spelare får ett krigsspel!

Annars kommer det som Somalia säger att sluta i ett hav av barbarians, hur kul är det? Jovisst kul med lite gratis byar som man kan göra till off byar, men vem f*n ska man skicka sina off byar mot om alla blir barbarians?

Jag har spelat 1 år, detta skulle inneburit att jag har lagt 7 år minst på ett spel för att vinna det. Jag kommer att sluta köpa premium ifall det inte blir ändring, det är vi spelare som gör så att tribalwars går runt UTAN OSS är spelet bara en hemsida, därför tycker jag att ni i Tw ledningen bör lyssna på vad som sägs i denna tråd.
 

DeletedUser

Guest
Spelar en värld på .net där dom har halva priset på nobles, dock lagringar. Han som leder den världen springer fuständigt ifrån för att han fick en bra start och kan göra adels hela tiden för hans akademi gräns för att göra adlar aldrig tar slut. Så nu under november låg han och snitta runt 8 byar dagligen. Vilket jag själv inte har en chans att göra. Är glad om jag kommer upp i 4-5 i veckan.


Men om man skulle börja med halva priset på mynting här så skulle nog dom flesta som ligger på 50.000 poäng och uppot kunna växa ganska fort, vilket är positivt för dom som kommit upp dit. Men det ger också att folk kommer börja adla sig ut mot kanterna och plocka varenda ny by som kommer bara för att bygga upp kluster eftersom det är så billigt med adels då. En spelare som inte ligger i krig och har ungefär en milljon poäng kommer kommer kunna trycka ut adels på löpande band, då vill jag inte veta vad en som har 10 milljoner kommer kunna göra.
 

DeletedUser

Guest
Spelar en värld på .net där dom har halva priset på nobles, dock lagringar. Han som leder den världen springer fuständigt ifrån för att han fick en bra start och kan göra adels hela tiden för hans akademi gräns för att göra adlar aldrig tar slut. Så nu under november låg han och snitta runt 8 byar dagligen. Vilket jag själv inte har en chans att göra. Är glad om jag kommer upp i 4-5 i veckan.


Men om man skulle börja med halva priset på mynting här så skulle nog dom flesta som ligger på 50.000 poäng och uppot kunna växa ganska fort, vilket är positivt för dom som kommit upp dit. Men det ger också att folk kommer börja adla sig ut mot kanterna och plocka varenda ny by som kommer bara för att bygga upp kluster eftersom det är så billigt med adels då. En spelare som inte ligger i krig och har ungefär en milljon poäng kommer kommer kunna trycka ut adels på löpande band, då vill jag inte veta vad en som har 10 milljoner kommer kunna göra.

iom att det är myntsystem på V1 så håller jag mig till det.
Nu håller jag mig till leran iom att den går mest.

En adelsman kostar då 50000 för gubben plus lika många mynt som du har byar (om du bara bygger en till, nästa kostar ett mynt till osv ...). Varje mynt kostar i sin tur 30K lera.

Dvs har jag tio byar och inga adelsmän och vill bygga en så kostar han
10 mynt plus "gubbavgiften" på 50K
Nästa kostar 11 mynt plus gubbavgift osv.

En fullbyggd by genererar max 2.88 mynt per dag (3600X24/30000) men det går ju lite slantar till annat så om vi säger 2.5 då

Med en halvering av priset skulle vi således hamna på ca 5 adel per dag istället. Iom att kostnaden för varje gubbe ökar så ligger hastighen som man kan trycka ut adlar med ganska konstant
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
iom att det är myntsystem på V1 så håller jag mig till det.
Nu håller jag mig till leran iom att den går mest.

En adelsman kostar då 50000 för gubben plus lika många mynt som du har byar (om du bara bygger en till, nästa kostar ett mynt till osv ...). Varje mynt kostar i sin tur 30K lera.

Dvs har jag tio byar och inga adelsmän och vill bygga en så kostar han
10 mynt plus "gubbavgiften" på 50K
Nästa kostar 11 mynt plus gubbavgift osv.

En fullbyggd by genererar max 2.88 mynt per dag (3600X24/30000) men det går ju lite slantar till annat så om vi säger 2.5 då

Med en halvering av priset skulle vi således hamna på ca 5 adel per dag istället. Iom att kostnaden för varje gubbe ökar så ligger hastighen som man kan trycka ut adlar med ganska konstant



Men då betyder det alltså att för varje by du tar så ökar du med 1.5 mynt per dag.

Om man snabt överslaget skulle räkna på att Mace har 700 fler byar en mig så skulle han få ut 1050 fler mynt en vad jag får om dagen istället för 525. Vilket betyder att dom växer och blir störe fortare en vad dom mindre gör endå.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Och med det sagt ifrån vår kära Mace, så kanske alla nu förstår att det inte innebär att toppspelarna springer iväg eftersom det enbart är MYNTpriset vi vill ha halverat! :)


Korvz, oavsett hur man räknar så blir ekvationen likadan tack vare myntsystemet vi har.

Så det blir ingen förändring av maktbalans, utan bara att man kan adla mer varje dag och det gynnar småspelare som inte behöver lika mycket resurser för att mynta fram en adel :) och det gör allting mer aktivt
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Spelar man dessutom samma spel som -SK-, så använder man sina offbyar flitigt. Med andra ord är det konstanta resursflödet inte ett konstant MYNTflöde. Med dagens myntsystem uppmuntrar reglerna indirekt till simcity, då man har allt att tjäna på att snåla med sina offbyar.

Mer kött & mynt åt folket.
 

DeletedUser

Guest
Allting har för och nackdelar, spelar det någon roll? Det skulle vara ändå skönt att få veta att man gjort någonting på världen istället för att bara få dryga och vänta tills en större spelare kommer och adlar en.
 

DeletedUser

Guest
Och med det sagt ifrån vår kära Mace, så kanske alla nu förstår att det inte innebär att toppspelarna springer iväg eftersom det enbart är MYNTpriset vi vill ha halverat! :)


Korvz, oavsett hur man räknar så blir ekvationen likadan tack vare myntsystemet vi har.

Så det blir ingen förändring av maktbalans, utan bara att man kan adla mer varje dag och det gynnar småspelare som inte behöver lika mycket resurser för att mynta fram en adel :) och det gör allting mer aktivt


Men om du har en värld där folk är jätte stora så kommer mindre folk inte ha en chans eftersom då blir de svårare att växa. Om folk har flera byar så betydr det flera off byar som dom då kan sända mot andra spelare vilket gör de att folk som håller på och växa upp kommer ha de väldigt svårt att ens komma upp i en miljon poäng ifall folk då blir ner nukade. Jag ser att du har växt med 1.3 miljoner den senaste månaden, vilket är väldigt bra. Om man då skulle dubbla den farten så blir de 2.6 miljoner poäng på en månad, om du skulle vara lika ihärdig i ett år så skulle du kunna sluta på 30 miljoner poäng om året.

1.500 byar om året är stor skilnad mot 3.000. Och om då tar -SK- så skulle nog 1.200 av dom vara off i nuvarande fart. Och i den farten skulle 2.500 off byar vara off. Ohållbart om du frågar mig. Med den här alliansen mellan dom tre största stammarna, vem skulle någonsin ha en chans att röra er?
 

DeletedUser

Guest
Finns en anledning till att jag växt 1.3 miljoner på en månad.. jag var ganska inaktiv i 2-3 månader mycket pga att det var segt, sen när jag kände att det var roligt igen hade jag 100 adlar att leka med efter 2-3 månaders prägling. Har ju adlar kvar nu med, men det är ohållbart att ta 4 byar per dag i snitt så länge man inte sänker myntpriset.

Det är därför moralen finns och den är jävlig det vill jag lova. Dessutom finns det en stor anledning till att vi i -SK- marscherar fram som en ångvält. Vi hjälper alltid varandra, ber du om assistans har du oftast fått det inom 5 min. Det är inte många stammar som håller samma mått.


Det du vill komma fram till knäcker jag lätt, I början när en spelare har t.ex 10 byar och 100 000 poäng.
Så länge spelaren har tillräckligt med trupper så är det inte värt för en spelare på över 1 miljon att adla denna..

Skapar du då en stam där ni är 10 st med 100 000 p kan ni lätt adla ut denna spelaren på 1 miljon, tack vare myntpriset bara ni samarbetar. Även om ni har mindre byar har ni moralen på er sida och är ni bara några stycken så kan ni komma långt. Eftersom att ni i takt med att ni växer får mer byar = off byar.

Så ditt argument om att en stor spelare kan rensa en liten spelare håller inte, T.ex för att jag ska kunna rensa en spelare på 100 000 k behövs ungefär 40-70 off byar, får spelaren dessutom hjälp av sin stam så lär det behövas 200 off byar utan att överdriva.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det är bedrövligt att ändra settings i en värld som varit igång i snart 3 år. Så jag röstar NEJ

Kan även utveckla argumentationen mera men ser det som att man kan byta värld om man vill ha mer action eller vara aktiv på flera världar. jag anser inte att man skall ändra i ursprungssettings på en värld med radikala steg som detta skulle innebära.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tycker det är självklart JA på detta. Om inget annat sänka dem 25%. Hade tanken på det innan. Att tills man kommer upp på cirka 1miljon kunde priset varit ungefär 60% av vad det är nu, och efter det blir det 75% av vad det är nu. Jag säger samma nu har jag pumpat slut på mina adlar nästan och man har inte mycket kvar. Nu måste man ladda upp igen eller ta typ 1 by per dag för mer klarar man inte.....
Ser inget fel med att byta settings på en värld då folk börjar bli inaktiva och sitter och nickar till framför datan för inget händer.
I want WAR WAR WAR and new villages :)

Tycker som sagt att TW team ska ta och respektera vad mängden på världen tycker.
 

DeletedUser

Guest
Svarar ja på detta! Har iofs lovat en segerfest på sommaren men inte vilken (börjar kännas som 2014 eller nått). Börjar tröttna på att pumpa in premium i det här spelet o det händer nada....:cool:
 

DeletedUser

Guest
Men om du har en värld där folk är jätte stora så kommer mindre folk inte ha en chans eftersom då blir de svårare att växa. Om folk har flera byar så betydr det flera off byar som dom då kan sända mot andra spelare vilket gör de att folk som håller på och växa upp kommer ha de väldigt svårt att ens komma upp i en miljon poäng ifall folk då blir ner nukade. Jag ser att du har växt med 1.3 miljoner den senaste månaden, vilket är väldigt bra. Om man då skulle dubbla den farten så blir de 2.6 miljoner poäng på en månad, om du skulle vara lika ihärdig i ett år så skulle du kunna sluta på 30 miljoner poäng om året.

1.500 byar om året är stor skilnad mot 3.000. Och om då tar -SK- så skulle nog 1.200 av dom vara off i nuvarande fart. Och i den farten skulle 2.500 off byar vara off. Ohållbart om du frågar mig. Med den här alliansen mellan dom tre största stammarna, vem skulle någonsin ha en chans att röra er?

Världen är inte något slags Röda korset för nybörjare. Reggar du dig på v1 istället för v10 idag, så vet jag inte vad du kan trolla fram för syfte som rättfärdigar det, när flera världar har nästintill identiska settings, med färskare Bäst före-datum.

1. Alla 3 storstammar är inte allierade.
2. 18D/BFH/R.E var en trippelallians ingen skulle kunna rubba den med, vi såg hur det gick.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp