Myntpriset

Vill DU ha halverat myntpris i Värld ett?


  • Totalt antal röstare
    271
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hmm, ovanstående har aldrig hänt mig då jag hela tiden präglar nya mynt och på så sätt håller min gräns uppe och framför mig... Ju fler byar jag tar, ju fler mynt kan jag skapa, ju fler mynt krävs det (varje by kan som mest skapa 13 mynt och per by ökar mynt som krävs med 1)...

Skriver du det så där låter det som om det skulle gå, ja. Gör man det rimligt, alltså att man är aktiv varje dag, och inte en gång i veckan så får du som mest 1,92 mynt per dag och by. Om vi säger att vi kan flytta de där 0,92 till olika byar och du har 100 byar så får vi 192 mynt istället. Du kan alltså som mest få en adelsman per dag. Visst, det går väl att adla barbarbyar med det, men är du i aktivt krig så fungerar det inte riktigt. Du får 2 adelsmän varannan dag och ibland får du 2 några fler gånger. Under förutsättningen att du inte förlorar några trupper alltså.
Men oavsett, i aktivt krig är det inte hållbart. Du kan om du har adelsmän sedan innan skicka ett adelståg varje dag.

Medan jag förstår varför ni är så emot ändringen förstår jag inte varför ni röstar om ni inte spelar på världen. Därför tycker jag att de som röstar endast ska få vara spelare som varit med i alla fall några veckor i värld 1, och gränsen för det får inte vara kortare än tiden innan röstningen sker.
Då får man en så klar bild på det hela som möjligt.

Alternativt att man ändrar frågan till Ska priset på guldmynt sänkas?
Får man ett positivt svar på det kan man lägga upp en till undersökning där man får olika priser att välja att rösta på. För halva priset kan vara lite för stor skillnad. Att sänka till nånstans mellan 70% och 80% skulle enligt mig vara rimligare.
 

DeletedUser

Guest
Till och med vi i DH som går från krig till krig (vissa kan ju påstå att det enbart handlar om att flytta det till extern internadling) planerar våra etapper på så sätt att vi ska klara av att under krigets gång hålla gränserna uppe, det är en del i spelet och i vår planering. Trots det så är vi en av världens mest aktiva krigarstammar och vi har många stora krig bakom oss, svårt att få samma motstånd nu då många bara rullar över, tyvärr.
 

DeletedUser

Guest
Råder nog delade meningar om huruvida ni krigar nonstop eller inte ;) visst är ni aktivare än många andra på krigsfronten, men det beror också på att Värld 1 är en utdöende värld och det behövs nytt liv i världen för att bli intressant, annars riskerar vi som att bli som värld 8 tillexempel. Där en stam är helt överlägsen, det exemplet finns på andra världar också.


Flera stora krig ja, men på senare tid kan man väl ödmjukt påstå att det inte är några bravader som gjorts ;) iofs ingen annan stam som gjort det heller, men nog finns där tuffare motstånd än t.ex ert senaste lekdjur, heaven and hell.

Er OBA slår ju inte i taket direkt och det tyder på att man inte använder trupperna till fullo, speciellt inte om man ser efter antalet byar ni äger. Flest byar på värld 1 utan tvekan

Pirate är en uppstickare som skulle må bra av flera adlar kan jag tro, då hade knight fått det riktigt kämpigt. Finns nog även andra mindre stammar som ligger o gror som kan utvecklas till köttätande växter genom ett sänkt myntpris :awsm:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Flera stora krig ja, men på senare tid kan man väl ödmjukt påstå att det inte är några bravader som gjorts ;) iofs ingen annan stam som gjort det heller, men nog finns där tuffare motstånd än t.ex ert senaste lekdjur, heaven and hell.

Er OBA slår ju inte i taket direkt och det tyder på att man inte använder trupperna till fullo, speciellt inte om man ser efter antalet byar ni äger. Flest byar på värld 1 utan tvekan

Sa även det i min post, vi har många stora krig BAKOM oss, och på senare tid har det, som du så fint påpekar blivit mer av småplock.

Det om vår OBA hittar du en rimlig anledning till om du kollar till vår historia... Knappast en värdig pik att ens komma med här. Vi mergade, skapade ny stam, därmed tappade vi all ob, både deff och anfall. Innan så var båda stammar i topp. Har spelat detta spel och denna värld i 3 år så känns grymt fel att ändra den nu.
 

DeletedUser

Guest
Herr Lalamums kanske skall läsa i historieboken nästa gång. Men nu bör tråden gå On Topic igen .
 

DeletedUser

Guest
Tycker att det är en ganska värdig pik trots allt ;) spelar ingen roll att ni har mergat o haft er, det ändrar inte en spelares individuella oba rank, den är samma oavsett vilken stam man är med i. Och på Oba topp 20 hittar man 4 DH spelare och den första hittar man så långt ner som 7 plats och det skiljer över 10 miljoner OBa poäng mellan 1an och 7 an. går man sedan vidare på topp 40 så har ni totalt 11 spelare med varav en i DH-I, kanske inte optimalt eftersom man då har drygt 30 000 byar tillsammans som stam. Menar inget illa ni är mina vänner, säger bara att med så många byar så märks det att ni i många fall har mött tomma byar. Kanske inte ert fel, men det finns betydligt svårare motstånd än vad ni har gett er på hittills och jag klandrar inte er då detta är ett taktiskt spel.

Men nu tycker jag vi går tillbaka till on topic utan några sura miner :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
Det är inte rimligt, jag rensar Hellz byar varenda dag. De hinner inte ens bygga upp sina trupper ordentligt, men jag har inte adlar för att adla. Inte ens i närheten av det.

Just det kanske har ett samband med att du tycker att det tar lång tid att bygga adel, om du hela tiden använder upp din off, så går ju alla offbyars resurser åt att bygga ny trupp istället för att bygga adel.... ;)

Rösta utan valdebatt? I andra sammanhang skulle det vara oansvarigt.

Oansvarigt???? Skulle det inte vara hur skönt som helst att få gå till valurnorna i höst utan att behöva genomlida alla valdebatter, valpjosk och tomma löften innan???? Nej fram för en "blindröstning" i höst. Du får välja ett nummer mellan 1-7 att lägga din röst på, sen efteråt får du reda på vilket parti det var du egentligen röstade på..... :)


Back OT

En av riskerna som jag ser är att med billigare adel så kommer man helt enkelt att kunna utrusta varenda Off by med en eller 2 adlar. Det innebär att alla anfall framgent mycket väl kan se ut som så att de är en full nuke med tillhörande adel samt en halv sekund efteråt en adel med minimalt med trupper. Att ducka för anfall kommer därmed bli ett minne blott, det kommer man helt enkelt inte ha råd med.

Och i ett sånt scenario är det nog bäst att inrätta en potta under datorstolen, för vi lär vara tvungna att sitta klistrade framför burken..... :)
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
En av riskerna som jag ser är att med billigare adel så kommer man helt enkelt att kunna utrusta varenda Off by med en eller 2 adlar. Det innebär att alla anfall framgent mycket väl kan se ut som så att de är en full nuke med tillhörande adel samt en halv sekund efteråt en adel med minimalt med trupper. Att ducka för anfall kommer därmed bli ett minne blott, det kommer man helt enkelt inte ha råd med.

Och i ett sånt scenario är det nog bäst att inrätta en potta under datorstolen, för vi lär vara tvungna att sitta klistrade framför burken..... :)

Landar adeln 0,5 sek efter första smällen är det för dåligt timat och då knäpper man den adeln utan att ens behöva vara vid datorn praktiskt taget :) Så det var ett extremt dåligt exempel av dig där måste jag säga... Visst, noobs kanske finner det jobbigt att klara men en erfaren spelare gör det utan problem om man har koll på kontot sitt, vilket jag förmodar att alla spelare har?

Nej, billigare adel till folket utan tvekan för mer intensiva och spännande krig!
 

DeletedUser

Guest
Trupper är till för att användas, annars byggs fiendens försvar upp och då får man börja om på ruta 1 och det vill inte jag iallafall, det drar ju ut ännu längre på kriget eftersom man kan få en duglig deff by på 16-19 dagar som står emot minst 1 off by.

Så du menar att man kan få en adel i varje by genom sänkt pris? Jag har 624 byar. Om det tog mig 3 månader att skrapa ihop 100 adlar, då kommer det ta 3 månader för att få 200 adlar och för att få 600 adlar kommer det ta mig 9 månader. Det är nästan ett helt år snoff, så det där var ett ganska dåligt argument.

Däremot för en liten spelare går det lätt att få 40 adlar tillgängliga när man själv har en 20 byar. Men att för mig att få 1200 adlar skulle ta en evighet.


Med det sagt, kan man enkelt räkna ut att den procentuella ökningen hos mindre spelare skulle öka markant i jämförelse med stora spelare.

En ny fördel, plus i kanten för mig! :)
 

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
Trupper är till för att användas, annars byggs fiendens försvar upp och då får man börja om på ruta 1 och det vill inte jag iallafall, det drar ju ut ännu längre på kriget eftersom man kan få en duglig deff by på 16-19 dagar som står emot minst 1 off by.

Så du menar att man kan få en adel i varje by genom sänkt pris? Jag har 624 byar. Om det tog mig 3 månader att skrapa ihop 100 adlar, då kommer det ta 3 månader för att få 200 adlar och för att få 600 adlar kommer det ta mig 9 månader. Det är nästan ett helt år snoff, så det där var ett ganska dåligt argument.

Så du har bara Off byar Lalamums? Och samtliga ligger så placerade att du använder alla av dem hela tiden i anfall mot dina fiender?

Då känns det som du är betydligt mer aktiv än vad du velat påskinna i tidigare trådar här......

Och mitt argument gäller även om du inte lyckas fylla alla dina 626 byar med adel om du tänker efter ett varv till.
 

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
Landar adeln 0,5 sek efter första smällen är det för dåligt timat och då knäpper man den adeln utan att ens behöva vara vid datorn praktiskt taget :) Så det var ett extremt dåligt exempel av dig där måste jag säga... Visst, noobs kanske finner det jobbigt att klara men en erfaren spelare gör det utan problem om man har koll på kontot sitt, vilket jag förmodar att alla spelare har?

Nej, billigare adel till folket utan tvekan för mer intensiva och spännande krig!

Efra, jag tror att även du uttalade dig utan att riktigt ha tänkt igenom denna strategi. Eftersom de enda trupper du kan ducka med är byns egna, så är det maximalt 1 deff by det handlar om. Om du har, säg, 6 st inkommande attacker som alla ser ut på det sättet att det är en full nuke med adel, och en "ensam" adelsman invinglande (tom så långsamt som 1 sekund) efter, så hjälper det dig inte mycket att knäppa adel nummer 2 genom duckning. Du förlorar byn ändå pga av nukeadeln. Och försöker du knäppa den adeln, så är du snart utan din deffby, och då har du inget kvar att knäppa de andra med....

Så, jag tror nog att mitt argument håller ändå, dubbelt så många adlar kommer att innebära en stor förändring av strategin bakom adlingarna.
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Efra, jag tror att även du uttalade dig utan att riktigt ha tänkt igenom denna strategi. Eftersom de enda trupper du kan ducka med är byns egna, så är det maximalt 1 deff by det handlar om. Om du har, säg, 6 st inkommande attacker som alla ser ut på det sättet att det är en full nuke med adel, och en "ensam" adelsman invinglande (tom så långsamt som 1 sekund) efter, så hjälper det dig inte mycket att knäppa adel nummer 2 genom duckning. Du förlorar byn ändå pga av nukeadeln. Och försöker du knäppa den adeln, så är du snart utan din deffby, och då har du inget kvar att knäppa de andra med....

Så, jag tror nog att mitt argument håller ändå, dubbelt så många adlar kommer att innebära en stor förändring av strategin bakom adlingarna.

Helt rätt!
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Efra, jag tror att även du uttalade dig utan att riktigt ha tänkt igenom denna strategi. Eftersom de enda trupper du kan ducka med är byns egna, så är det maximalt 1 deff by det handlar om. Om du har, säg, 6 st inkommande attacker som alla ser ut på det sättet att det är en full nuke med adel, och en "ensam" adelsman invinglande (tom så långsamt som 1 sekund) efter, så hjälper det dig inte mycket att knäppa adel nummer 2 genom duckning. Du förlorar byn ändå pga av nukeadeln. Och försöker du knäppa den adeln, så är du snart utan din deffby, och då har du inget kvar att knäppa de andra med....

Så, jag tror nog att mitt argument håller ändå, dubbelt så många adlar kommer att innebära en stor förändring av strategin bakom adlingarna.

Alltså, har du hört talas om assistans mellan sina byar? :p Inte f*n är jag dum nog att bara ducka med min egen deffby om jag ser såna serier, då deffar jag ju med extern deff samt den egna byn's trupper, så jag undrar vem av oss som tänkte mest i denna fråga om jag ska vara helt ärlig :rolleyes:
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker du ska tänka lite till, för den taktiken är redan uttänkt. ;)

Det finns egentligen bara 2 sätt att stå emot såna offensiver - man deffar mot nukeadlarna eller så backtrackar man VARJE enskild adel då de vandrar tillbaka och counteradlar tillbaka byn OM du tappar den dvs :)

Så jag förstår inte vad jag ska tänka längre på? Förklara gärna vad du menar ;)
 

DeletedUser

Guest
han sa tvärtom till mig ;)

Nu blir jag uppprörd... ska ta ett snack med han om detta snedsteg!

Notis: Har nu ändra min ståndpunkt till att inte vilja vare sig det ena eller det andra, återkommer med klarare besked efter min spankingsejour med honom är avslutad.
 

DeletedUser

Guest
Vill inte ha billigare mynt!

Jag anser att det är vansinne att sänka myntpriset.

Om man vill att det skall gå fortrare så kan man spela på värd 8 eller 9.

Att ändra förutsättningarna efter att världen varit aktiv i flera år när alla som spelar här visste vad de gav sig in på redan när de började.

Om man vill ha konstant krig så börja på värd 7 i stället, där är det krig jämt och de flesta som är där en längre period trivs med detta!

Om myntpriset halveras kommer jag att sluta spela direkt och mitt paypalkonto följer med mig till andra spel.

Låt diplomatin få en chans, det finns andra sätt att hitta en vinnare om det skall vara nödvändigt.

Vissa av oss vill inte lägga mer tid eller har bråttom att "vinna".
 

dalapeter

Member
Reaktionspoäng
0
jag tycker mynt ska vara billiga för det har dala sagt...
Såklart, du tycker alltid som mig nalle :awsm:


Jag anser att det är vansinne att sänka myntpriset.

Om myntpriset halveras kommer jag att sluta spela direkt och mitt paypalkonto följer med mig till andra spel.

Låt diplomatin få en chans, det finns andra sätt att hitta en vinnare om det skall vara nödvändigt.

Vissa av oss vill inte lägga mer tid eller har bråttom att "vinna".

Låt diplomatin få en chans....är precis därför det ska vara en OMRÖSTNING!!


Vill du inte lägga mer tid och OM halverat myntsystemet går igenom så erbjuder jag mig att vara KÖ åt dig så att du inte behöver lägga för mkt tid vid datan! För det tar ju trots allt en del tid att plocka 8st små barbarbyar på 7 månader....:eek:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp