Minecraft

DeletedUser

Guest
och svaret på alla är: att leva och göra de bästa för sig själva och sin omgivning.
 

DeletedUser

Guest
Jakob Hoora Hammarby
Vad fan är meningen med Minecraft?
Verkar sjukt kasst.

^thatthis

Varierar från person.
Har gjort en lista på allt man kan gilla att göra i Minecraft:
  • Bygga vapen (tex kanoner)
  • Bygga fina/snygga/stora byggnader (tex enorma slott)
  • Döda djur och monster
  • Bygga monsterfällor
  • Spränga saker med TNT
  • Döda andra personer (PVP-server: minecraftpvp.com)
  • Utforska grottor och rycka till när en spindel hoppar ner bakom dig
  • ...och mycket mer

ALLTSÅ, Minecraft är bra på det sättet att det finns mycket att göra där. Det går alltså inte ut på att bara gå runt och göra samma sak som i t.ex. Black Ops.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Varierar från person.
Har gjort en lista på allt man kan gilla att göra i Minecraft:
  • Bygga vapen (tex kanoner)
  • Bygga fina/snygga/stora byggnader (tex enorma slott)
  • Döda djur och monster
  • Bygga monsterfällor
  • Spränga saker med TNT
  • Döda andra personer (PVP-server: minecraftpvp.com)
  • Utforska grottor och rycka till när en spindel hoppar ner bakom dig
  • ...och mycket mer

ALLTSÅ, Minecraft är bra på det sättet att det finns mycket att göra där. Det går alltså inte ut på att bara gå runt och göra samma sak som i t.ex. Black Ops.

Sure, Minecraft är förmodligen kul när man sätter in sig i det, verkar även intressant att världen expanderar hela tiden.
Dock skulle jag aldrig i livet betal 150 kr för ett 64-bitarsgrafikspel.
 

DeletedUser

Guest
jag gjorde de. och tyckte de var värt de. de uppgraderar grafiken hella tiden också. fortfarande klosar men de har mer grafik i sig nu än när dethär sammtalet började. men de är ju inte grafiken som är viktigaste. de är handligen. men de som är bättre med de här än wow är:

du slipper betala varge månad.
du sliper göra saker du inte vill göra. och hålla på med du vill göra.
du kan åka ner till helvetet(nether) och slås mot gastar på vad? 20x20 tror jag.
bygga de mest otroliga byggnads värk. bygg atlantis,återskapa lord of the ring värld, bygga pryamider med kinesiska muren. listan kan göras oänlig.
 

DeletedUser

Guest
jag gjorde de. och tyckte de var värt de. de uppgraderar grafiken hella tiden också. fortfarande klosar men de har mer grafik i sig nu än när dethär sammtalet började. men de är ju inte grafiken som är viktigaste. de är handligen. men de som är bättre med de här än wow är:

du slipper betala varge månad.
du sliper göra saker du inte vill göra. och hålla på med du vill göra.
du kan åka ner till helvetet(nether) och slås mot gastar på vad? 20x20 tror jag.
bygga de mest otroliga byggnads värk. bygg atlantis,återskapa lord of the ring värld, bygga pryamider med kinesiska muren. listan kan göras oänlig.

På tal om otroliga byggnadsverk, här är lite bilder från första muren på min stad på minecraft.ceri.se:
misc.php

misc.php
När jag tog bilderna hade jag nyss börjat på andra muren, men nu har jag nyss börjat på tredje.
 

DeletedUser

Guest
du måste ha använt en stoneclube skappare va? annars skulle jag gärna se din grotta^^
 

DeletedUser

Guest
du måste ha använt en stoneclube skappare va? annars skulle jag gärna se din grotta^^

Allt material är skapat utan hacks, /give eller liknande. Vi är två personer som har jobbat på det. Min gruva är stor men det mesta material har jag köpt från andra spelare.
 

DeletedUser

Guest
de finns en "byggnad" om man ska kalla de så. som gör att man kan hacka oändlit med sten. du får söka på den på youtube och se hur den fungerar. enkelt att göra men mycket användbar.
 

DeletedUser

Guest
de finns en "byggnad" om man ska kalla de så. som gör att man kan hacka oändlit med sten. du får söka på den på youtube och se hur den fungerar. enkelt att göra men mycket användbar.

Och förinta chansen att hitta diamant, järn och andra mineraler? Nej tack.

Wow, det blev så många bilder så jag lägger dem i en spoiler:

Mitt mobtorn sett utifrån:
29wkko.png


En hall som just nu bara leder till min Spleef- och PVP-arena:
5klo3l.png


En PVP- och Spleefarena. Tyvärr funkar inte spleef (än) då golvet inte är klart.
2hi5yk2.png


Mitt första och största gruvhål med enda syfte att skaffa cobble:
qx5f75.png


Ett av mina många andra mindre gruvhål med samma syfte:
15j6sh.png
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp