Minecraft

DeletedUser

Guest
haha ni gör mig mer spelsugen på detta o.o för trodde jag att det var rena skiten :p Får man testa det gratis?
 

DeletedUser

Guest
haha ni gör mig mer spelsugen på detta o.o för trodde jag att det var rena skiten :p Får man testa det gratis?

Jaru, Classic är gratis. Fast där finns inte monster, dag natt, mycket färre block, sämre skuggning, ingen crafting, inget liv m.m. Det beror på att den versionen är kanske 1 ½ år gammalt.

Hur bygger man facklor och sånt?

Pinne med kol över. Fungerar dock inte i Classic (gratisversionen).
 

DeletedUser

Guest
inte undra på att han som gjorde spelet är miljonär xP men det är ju billigt kanske ska köpa det vad tycker ni som spelar det?
 

DeletedUser

Guest
inte undra på att han som gjorde spelet är miljonär xP men det är ju billigt kanske ska köpa det vad tycker ni som spelar det?

Jag tycker definitivt du ska testa gratisversionen och kolla på YouTube-videor först. Om det ser kul ut ska du köpa det.
Och ett tips, det uppdateras hela tiden. Så vad som inte finns nu kanske finns om en månad.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker definitivt du ska testa gratisversionen och kolla på YouTube-videor först. Om det ser kul ut ska du köpa det.
Och ett tips, det uppdateras hela tiden. Så vad som inte finns nu kanske finns om en månad.

Damn det ser skit nice ut :D Ska köpa det inom kort :D wow fort jag ändrade mig o.o
 

DeletedUser

Guest
Har lagt upp en ny video på YouTube där jag testar en ny kanonserie: http://www.youtube.com/watch?v=8GuFdarIwp8
Överger dock den då den kräver för mycket arbete med för lite resultat, dessutom sprängs kanonerna lite då och då (en av de fyra kanonerna sprängs typ var fjärde skjutning). Som tur är har jag stora murar av ren sten för att inte sprida skadan, och det funkar utmärkt.

Jag ursäktar förresten att det var en bugg så man inte kan se videon i HD.
 

DeletedUser

Guest
Gillar inte bilden, av flera olika anledningar. Delvis för att jag inte tror att det är enbart eget material(bilden i bakgrunden) och dessutom så känns det konstigt att du använder glows och annat "flashigt" när spelet & fonten är väldigt pixlat.

Du bad visserligen inte om kritik, men du kan få det gratis. Bilden blir mer gedigen och minecraft-ish, då poängen med minecraft är att du ska kunna göra i princip vad du vill, right? Då känns det lite fail om det inte är du som gör det. ;)
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Behöver lite respons från er gullepluttar ;)

Vi är 4 pers som funderar att hyra en minecraft server på 512mb RAM i en månad(130 spänn). Har ju hört att Minecraft drar hyfsat med RAM, så kommer 512mb räcka för 4 spelare+lite plug-ins? :) Man vill ju inte lägga ut pengar i onödan ^^
Hade tänkt hyra från www.fragnet.net

Edit: Förövrigt ett riktigt kul spel ^^
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Kan ingen skapa en server till oss TW minecraft spelare? jag kan inte de då föra gången jag försökte så faila jag.

de ska isåfall iallafall vara en beta server. om de är med eller utan monster och hellworld spelar ingen roll för mej.

någon mer som håller med mej?
 

DeletedUser

Guest
Kan ingen skapa en server till oss TW minecraft spelare? jag kan inte de då föra gången jag försökte så faila jag.

de ska isåfall iallafall vara en beta server. om de är med eller utan monster och hellworld spelar ingen roll för mej.

någon mer som håller med mej?

Jag vill också! Skaffade ett konto idag, så har lirat lite under dagen, men ja, skulle gärna vilja ha en server på beta för oss tw spelare ;)

Eller ja, vilken server som helst till och med :D
 

cooldog

New Member
Reaktionspoäng
0
Kan ingen skapa en server till oss TW minecraft spelare? jag kan inte de då föra gången jag försökte så faila jag.

de ska isåfall iallafall vara en beta server. om de är med eller utan monster och hellworld spelar ingen roll för mej.

någon mer som håller med mej?

Låter intressant, skulle absolut vara med.
 

DeletedUser

Guest
då är vi 3 st hittils. undra om några fler vill vara med och möjlit viss någon som kan skapa en fungerande server.
 

DeletedUser

Guest
Det är inte någon som redan har en då? Som man kanske kan få hoppa in på. PMa mig i såna fall!
 

DeletedUser

Guest
Behöver lite respons från er gullepluttar ;)

Vi är 4 pers som funderar att hyra en minecraft server på 512mb RAM i en månad(130 spänn). Har ju hört att Minecraft drar hyfsat med RAM, så kommer 512mb räcka för 4 spelare+lite plug-ins? :) Man vill ju inte lägga ut pengar i onödan ^^
Hade tänkt hyra från www.fragnet.net

Edit: Förövrigt ett riktigt kul spel ^^

Multiplicera det angivna antalet RAM med fyra och du får en bra server. Om du vill ha en laggig server räcker det nog med 1 GB.
Däremot spelar jag på en server som jag gillar så jag kommer nog inte vara med och spela på den servern.
 
Topp