Minecraft

DeletedUser

Guest
Tyckte att jag kunde starta en tråd om den svenska spelet Minecraft. Då det är förbjudet att posta länkar till andra spel så får ni googla om ni vill veta vad det är.
Om ni vill se bilder på något jag har byggt i Alpha/Beta så säg till mig så ska jag ta en bild.
Det största jag har byggt är ett slott, här är en bild på det:
CastlePic4Med.png
Jag gillar Redstone och jag har gjort en räknare om kan räkna 1+1 och sedan visa det på en display. Jag funderar på att göra en som an räkna 1+1+1 (att göra 1+1+1+1/2+2 kommer kräva mycket mer jobb bakom displayen) och visa på en större display.
Och det var ungefär allt. Dela gärna med dig av era egenskaper!

Och här kommer lite statistik om spelet:
2978499 personer har registrerat
955965 har köpt spelet.
Varje dag registrerar sig ungefär 27000 personer och cirka 6500 köper spelet.
 

DeletedUser

Guest
Beta eller Classic?

EDIT: Jag har även ett "företag" på multiplayer. All information om det finns på min sida. Skicka PM så får ni länk.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Man sätter ut klossar? använd gamla vanliga Legot ist:confused:
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
Minecraft, du spawnar i en helt ny värld ingen varit i förr, du är den första, vad är det första du bör göra? SLÅ TRÄD efter det? fixa trädet till "plankor" efter det? pinnar vore bra, sen verktyg, börja med en Yxa, Spade och det-du-nu-använder-för-sten sen då? mer träd och bygg dig ett skydd, börja leta efter sten arten kål. gör lysen, sätt ut dem, gå tillbaka till ditt skydd, efter det? Helt upp till dig.
 

DeletedUser

Guest
Vissa gillar det, vissa inte.

Men för er tekniska, långt ner, nära botten av banan, finns en mineral som kallas "redstone". Med den kan man skapa logiska grindar (en person som gjort en fullt fungerande dator inuti Minecraft: http://www.youtube.com/watch?v=LGkkyKZVzug) och man kan koppla ihop dem enligt samma princip som i verkliga livet. Riktigt kul, faktiskt.

Förutom redstone gillar jag att bygga ointagliga fort, skjuta med kanoner (ett exempel på kanoner: http://www.youtube.com/watch?v=2ONhbUGaRdI), att bygga fällor och testa dem på monster samt att skjuta djur med pilbåge.
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
Vissa gillar det, vissa inte.

Men för er tekniska, långt ner, nära botten av banan, finns en mineral som kallas "redstone". Med den kan man skapa logiska grindar (en person som gjort en fullt fungerande dator inuti Minecraft: http://www.youtube.com/watch?v=LGkkyKZVzug) och man kan koppla ihop dem enligt samma princip som i verkliga livet. Riktigt kul, faktiskt.

Förutom redstone gillar jag att bygga ointagliga fort, skjuta med kanoner (ett exempel på kanoner: http://www.youtube.com/watch?v=2ONhbUGaRdI), att bygga fällor och testa dem på monster samt att skjuta djur med pilbåge.
älskar personligen o "branch-mine" för att senare arbeta på min fina järnvägsstation <3

även rolig att hålla på med min enorma mob-trap just nu o.o har gjort ett hålrum på ungefär 40*40 blocks o.o
 

DeletedUser

Guest
Tycker själv att Minecraft är totalt underskattat. Jag hade en vän som skrattade åt det på grund av grafiken. Jag lät honom komma till mig och spela, nu tycker han annorlunda.
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker själv att Minecraft är totalt underskattat. Jag hade en vän som skrattade åt det på grund av grafiken. Jag lät honom komma till mig och spela, nu tycker han annorlunda.
Grafik gör inte ett spel, det gör innehållet. kolla bara på TW...
 

DeletedUser

Guest
Kul att det finns fler här som lirar Minecraft, jag tycker det är ett helt underbart spel att få sitta och pyssla lite på mellan adlarna osv ;)

Har haft en skit bra svensk server som jag och en kompis lirat på ett tag (Minecraftserver.se) där har vi hunnit byggt en del dock så han vi inte bli klar med ett större grej vi jobbade med men lite fräna grejer byggde vi:

faefw.png


82817318.png


fawfw.png


Karta över "staden", tycker den var ganska imponerade då den hade en ytermur på 500x500 block.

alalla.png



Edit: Dock så värkar jag inte få upp bilderna...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Spelar, kul att kunna få skapa sina egna ting. Även om allt inte blir bra direkt så är övning ända vägen till framgång! Får lägga in bild så småningom på div.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Minecraft är skapat av en svensk "programerare" han gjorde det på ungefär 2 veckor.

Sedan på en och en halv månad tjänade han 16 miljoner...? :D

LIte info bara.
 

DeletedUser

Guest
Kan man få lite info? typ, är det gratis eller måste man betala?
 

DeletedUser

Guest
Kan man få lite info? typ, är det gratis eller måste man betala?

Alphan kostade ca 94 kr, men nu när Betan kom kostar det 200kr elr liknande.



Förövrigt så är jag stolt medlem i Gotei 13 , en av dom största RP klanerna inom Minecraft, hardcore RP ftw !, dock har jag inte orkat spela nåt med klanen. Har haft spelet LÅÅÅÅNGT tbx :d

Dom som vill lira med mig kan ju alltid pma mig så ger jag skype/msn :)


Edit: Har planerat att starta en egen klan, om jag hittar host , en RP klan dvs.
 
Topp