Marknadsscript - Internt resursförflyttare

DeletedUser

Guest
Finns det inget script för att flytta resurser mellan sina byar? Borde inte vara så svårt att få upp alla marknadsplatser på en sida bara.
Hade du läst en del i den här tråden så hade du sett att svaret på frågan är nej. Script använder sig av innehåll på sidan, man kan inte "få upp alla marknadsplatser på en sida bara"

Och för att få in det här scriptet så ska man göra precis som med alla andra script, Inställningar -> Redigera snabbmenyn.
 

DeletedUser

Guest
Finns det inget script för att flytta resurser mellan sina byar? Borde inte vara så svårt att få upp alla marknadsplatser på en sida bara.

Hur menar du?
Som man kan göra med akademin och köpa alla paket samtidigt?

Det är en idé som skulle kunna vara någonting men som isåfall föras vidare till Tyskland.

Men i nuläget är det svårt (omöjligt) att göra ett sånt fungerande skript.

det har nämnts tidigare i tråden.

Problemet är att när man har marknadsplatsen uppe ser man inte hur mycket resurser som finns i de övriga byarna. Alltså vet inte scriptet vad de ska fylla i, hur mycket och till vilken by det ska skickas.
 

DeletedUser

Guest
OK. Har läst lite slarvigt då. Såg mest att det handlade om script som lägger ut erbjudande på marknaden.

Jag menar som massrekrytering där man får upp flera baracker på samma sida. Man skulle alltså få upp marknadsplatser för t.ex. färdigbyggda byar och sen fylla i resurser för hand. Man ser ju hur mkt resurser varje by har om man klickar "dina egna". Bara det att slippa klicka mellan sina byar förenklar ju en hel del.

Sorry för nybörjaraktighet, men det är vad jag är när det gäller script.
 

DeletedUser

Guest
Det finns en sida som massrekrytering-script använder sig av, det finns ingen sådan motsvarande sida för mass-marknader. Det är där problemet ligger.
 

DeletedUser

Guest
Jag har hört att en scriptare på .Net ska ha kommit på något. Men inget säkert.
 

DeletedUser

Guest
Zomis, jag skulle älska ditt skript! <3 Kontakta mig så utvecklar vi det tillsammans. Jag har länge funderat på hur jag ska orka klicka igen om marknaden i alla mina 600+ byar på V3. Det tar minst en dag att bara klicka i marknaderna.

Jag har lagt in en ticket (för en månad sedan ca) och önskat en "massmarknad" precis som det finns en massrekryteringssida. I väntan på den låter din idé bra!

Om jag har fattat det rätt så ska du göra ett popup-fönster som skapar flera flikar med ifyllda marknader och sedan får man klicka OK i varje flik, stämmer det?

Jag har lite tankar om hur skriptet skulle kunna funka. Jag brukar själv sälja det jag har för mycket av i mina präglingsbyar (järn mot lera) eller byar som behöver rekrytera (lera mot järn). Skriptet skulle kunna köpa järn i byar där farmen inte är full och sälja lera i byar där farmen är full och det är överskott på järn.

Man går igenom ena gruppen av byar och lägger halvautomatiskt ut bud på marknaden, så går man igenom nästa grupp och köper sina egna bud.

Hör av dig så hjälper jag gärna till!
 

DeletedUser

Guest
sherminator, sådana rykten ger jag inte mycket för. Har du mer kött på benen så säg till.

Benzocaine, har du någon erfarenhet av programmering/scriptning?
 

DeletedUser

Guest
sherminator, sådana rykten ger jag inte mycket för. Har du mer kött på benen så säg till.

Benzocaine, har du någon erfarenhet av programmering/scriptning?

Inte yrkesmässigt, men jag har hjälpt många spelare på TW med diverse skript och kan programmera i BASIC (du vet det som BIOS laddade om man inte hade en startdiskett på gamla IMB-datorer), VB, Pascal, C++, Perl, PHP och Javascript.

Jag kan knacka HTML, XHTML, CSS, har grundläggande kunskaper i XML och kan en del SQL.

Men jag är självlärd bortsett från ett par 5-poängskurser (universitetskurser) i programmering. Räcker det?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Onekligen. Låter som ungefär samma meritlista som mig, fast jag har inga kurser alls ;) Har dock ingen prioritet alls på det här scriptet.

Hade inte riktigt planerat något popup-fönster med flikar etc, tror jag har ett bättre sätt... Det stora som behövs är bara en algorithm för att veta vad man ska skicka vart..
 

DeletedUser

Guest
Onekligen. Låter som ungefär samma meritlista som mig, fast jag har inga kurser alls ;) Har dock ingen prioritet alls på det här scriptet.

Hade inte riktigt planerat något popup-fönster med flikar etc, tror jag har ett bättre sätt... Det stora som behövs är bara en algorithm för att veta vad man ska skicka vart..

OK, bara jag kan hjälpa till med någon del så ställer jag gärna upp. Vi är många som vill ha ett marknadsskript.
 

DeletedUser

Guest
Man kan inte bygga upp en egen massmarknad med hjälp av scipt då?

Om ett script hämtar in antalet handelsmän, ett annat antalet resurser och lagerstorlek i byarna. Sen får man upp allt på en sida med rutor att fylla i hur mycket resurser samt vart dom ska skickas för varje by och längst ner skicka.

kan ju vara så att jag inte har en aning om hur scripten fungerar men ändå, för vara 04:30 så är dte en hyfsad idé ;)

Annars så tänker jag bara luta mig tillbaka och vänta på att zomis lägger in det i snabbmeny / script delen i forumet :)
 

DeletedUser

Guest
Att göra formuläret skickbart kan jag inte skapa med ett script, tyvärr.

Men en del annat kan man nog hitta på, har börjat kika lite närmare på detta nu och har funnit att ett och annat verkar vara ganska möjligt att åstadkomma...
 

DeletedUser

Guest
Att göra formuläret skickbart kan jag inte skapa med ett script, tyvärr.

Men en del annat kan man nog hitta på, har börjat kika lite närmare på detta nu och har funnit att ett och annat verkar vara ganska möjligt att åstadkomma...

Hör gärna av dig om du vill ha hjälp eller idéer. Någon liten pusselbit kanske jag kan få hjälpa till med om inte annat?
 

DeletedUser

Guest
Ingen fara, jag klarar mig nog :) Funderar bara på lite olika algoritmer för att skicka resurser hittan och dittan...

Det här var nog kanske inte så svårt ändå... ;)
 

DeletedUser

Guest
Jovars, det har väl hänt en del på den här fronten iaf... Ni får se resultat tids nog...
Är inte helt nöjd med hur prioriteringen av resurser som ska skickas sker...
 

DeletedUser

Guest
Följt tråden i snart ett halvår, lika spänd varje gång folk skriver, nu vill jag också se resultat :)
 

DeletedUser

Guest
Jag är fortfarande lite missnöjd med hur scriptet prioriterar skickningar...

Kan för övrigt varna er om att det kan ta ca 30 minuter att genomföra hela proceduren, men när man väl gör det så har man ca 11000 handelsmän - dvs 11 miljoner resurser - i omloppsbana mellan sina byar.

Jag skulle gärna dela med mig av scriptet såhär långt, men jag tycker inte om när fiendestammar använder mina scripts..
 
Topp