Marknadsscript - Internt resursförflyttare

DeletedUser

Guest
Lite sent men kanske också ska lyfta på hatten för den här ideen. Riktigt trevligt hade det vart och det ligger tyvärr utöver min förmåga
 

DeletedUser

Guest
Hade varit underbart med skriptet, skulle vara en oerhörd lättnad om det fanns till hands.
 

DeletedUser

Guest
Jag ska få ett script under dagen som är anpassat efter att man har marknaden på nivå 20 på värld 3!

Danskare Riddare Corian
 

DeletedUser

Guest
Jag ska få ett script under dagen som är anpassat efter att man har marknaden på nivå 20 på värld 3!

Danskare Riddare Corian
Oj, vilken anpassning... Till och med låst till en specifik marknadsnivå... Men vad gör själva scriptet? Det säger du ingenting om...
 

DeletedUser

Guest
Tanken är att de ska automatiskt fylla i 1000 järn för 1000 lera och 55 timmar samt 110 erbjudanden,,,, Men vi får se om jag får de och hur de ser ut men de va mitt önskemål på hur jag ville att de ska se ut!

Danskare Riddare Corian
 

DeletedUser

Guest
Det där är ju ett gammalt script som är väldigt lätt att justera för sina egna önskemål. Därmed har det ingenting alls med just detta script att göra.
 

DeletedUser

Guest
Tanken är att de ska automatiskt fylla i 1000 järn för 1000 lera och 55 timmar samt 110 erbjudanden,,,, Men vi får se om jag får de och hur de ser ut men de va mitt önskemål på hur jag ville att de ska se ut!

Danskare Riddare Corian
lol..sitter själv redan på ett liknande script :) tror den även ligger ute på detta forum :)
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle gärna se att det här skriptet förverkligades. Det skulle typ göra TW roligt på riktigt! :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tror tyvärr aldrig att det här scriptet kommer bli verklighet, iaf inte med mig som skapare.

Det är fullt möjligt, men det skulle ta lång tid att både bygga scriptet och att "köra" det (med tanke på alla klick som behövs...)

Att jag inte heller kommit på någon smidig algoritm för att avgöra vilka resurser som ska skickas vart spelar också in. Men tror inte jag skulle prioriterat detta även om jag skulle ha något sådant klart för mig.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror tyvärr aldrig att det här scriptet kommer bli verklighet, iaf inte med mig som skapare.

Det är fullt möjligt, men det skulle ta lång tid att både bygga scriptet och att "köra" det (med tanke på alla klick som behövs...)

Att jag inte heller kommit på någon smidig algoritm för att avgöra vilka resurser som ska skickas vart spelar också in. Men tror inte jag skulle prioriterat detta även om jag skulle ha något sådant klart för mig.

Jag som verkligen har sett fram i mot detta skriptet även om det skulle innebära en massa knapp tryck från min sida, så hade det verkligen varit värt alla knapp tryck jag hade varit tvungen att göra för att kunna skicka runt resurser så jag har en jämn fördelning i mina byar.
sad0116.gif
 

DeletedUser

Guest
Här har ni ett script som jämnar ut resurserna på marknaden, den lägger ut bud på dom resurser du har överflöd på och byter mot det du har mindre av

javascript:doc=document;if(window.frames.length>0)doc=document.main;url=document.URL;var%20start=url.indexOf("village");var%20end=url.indexOf('%26',start);var%20id;if(end>0)id=url.substring(start,end);elseid=url.substring(start);if(url.indexOf('screen=market')==-1||url.indexOf('mode=own_offer')==-1)location.search='?screen=market&mode=own_offer&'+id;else%20{var%20wood=new%20Number(doc.getElementById('wood').innerHTML);var%20clay=new%20Number(doc.getElementById('stone').innerHTML);var%20iron=new%20Number(doc.getElementById('iron').innerHTML);var%20forms=doc.getElementsByTagName('form');var%20table="";for(i=0;i<forms.length&&table=="";i++){if(forms.action.indexOf('action=modify_offers')!=-1){table=forms.getElementsByTagName('table')[0];}}for(i=1;table!=""&&i<table.rows.length-1;i++){child=table.rows.cells[1].childNodes;res=child[0].title;num="";for(j=0;j<child.length;j++){value%20=%20child[j].nodeValue;if(value%20!=%20null)num+=value;}num=num.substring(0,num.length-1);num*=new%20Number(table.rows.cells[2].innerHTML);if(res=='Wood')wood+=num;if(res=='Clay')clay+=num;if(res=='Iron')iron+=num;}doc.getElementById('res_sell_wood').checked=wood>clay&&wood>iron;doc.getElementById('res_sell_stone').checked=clay>wood&&clay>iron;doc.getElementById('res_sell_iron').checked=iron>clay&&iron>wood;doc.getElementById('res_buy_wood').checked=wood<clay&&wood<iron;doc.getElementById('res_buy_stone').checked=clay<wood&&clay<iron;doc.getElementById('res_buy_iron').checked=iron<clay&&iron<wood;wood=Math.round(wood/1000);clay=Math.round(clay/1000);iron=Math.round(iron/1000);offers=Math.max(Math.max(wood,clay),iron)-Math.min(Math.min(wood,clay),iron);offers=Math.round(offers/2);tables=doc.getElementsByTagName('table');for(i=0;i<tables.length;i++){cell=tables.rows[0].cells[0].innerHTML;if(cell.indexOf('Merchants:')==0){offers=Math.min(offers,new%20Number(cell.substring(cell.indexOf('%20')+1,cell.indexOf('/'))));}}inputs=doc.getElementsByTagName('input');for(i=0;i<inputs.length;i++){if(inputs.value=='Create')inputs.focus();}doc.getElementsByName('multi')[0].value=offers;doc.getElementsByName('max_time')[0].value=50;doc.getElementsByName('sell')[0].value=1000;doc.getElementsByName('buy')[0].value=1000;}end();
 

DeletedUser

Guest
Och här är en förbättring av ovanstående script som också tar hänsyn till antalet handelsmän. (förbättrade det där scriptet för en tid sedan) Dessutom ser jag ett par fel i ovanstående script, bland annat så är det inte anpassat för svenska världar.

Källkod:
javascript: var doc=document; if(window.frames.length>0)doc=window.main.document; url=doc.URL; var start; if (url.indexOf("t=") >= 0) start=url.indexOf("t="); else start=url.indexOf("village"); var end=url.indexOf('%26',start); var id; if(end>0) id=url.substring(start,end); else id=url.substring(start); if(url.indexOf('screen=market')==-1||url.indexOf('mode=own_offer')==-1) location.search='?screen=market&mode=own_offer&'+id; else {var wood=new Number(doc.getElementById('wood').innerHTML); var clay=new Number(doc.getElementById('stone').innerHTML); var iron=new Number(doc.getElementById('iron').innerHTML); var forms=doc.getElementsByTagName('form'); var table=""; for(i=0; i<forms.length&&table==""; i++) { if(forms[i].action.indexOf('action=modify_offers')!=-1) { table=forms[i].getElementsByTagName('table')[0]; } } for(i=1; table!=""&&i<table.rows.length-1; i++) { child=table.rows[i].cells[1].childNodes; res=child[0].title; num=""; for(j=0; j<child.length; j++) { value = child[j].nodeValue; if (value != null) num+=value; } num=num.substring(0,num.length-1); num*=new Number(table.rows[i].cells[2].innerHTML); if(res=='Wood')wood+=num; if(res=='Clay')clay+=num; if(res=='Iron')iron+=num; } doc.getElementById('res_sell_wood').checked=wood>clay&&wood>iron; doc.getElementById('res_sell_stone').checked=clay>wood&&clay>iron; doc.getElementById('res_sell_iron').checked=iron>clay&&iron>wood; doc.getElementById('res_buy_wood').checked=wood<clay&&wood<iron; doc.getElementById('res_buy_stone').checked=clay<wood&&clay<iron; doc.getElementById('res_buy_iron').checked=iron<clay&&iron<wood; wood=Math.round(wood/1000); clay=Math.round(clay/1000); iron=Math.round(iron/1000); offers=Math.max(Math.max(wood,clay),iron)-Math.min(Math.min(wood,clay),iron); offers=Math.round(offers/2);  var handelsman = ''; var tbls = doc.getElementsByTagName('table'); for (i=0; i < tbls.length; i++) if (tbls[i].innerHTML.match(/Handelsmän: \d+\/\d+/) != null) handelsman = tbls[i].innerHTML.match(/Handelsmän: \d+\/\d+/);  if (handelsman != ''){ handelsman = String(handelsman).match(/\d+/); if (offers > Number(String(handelsman))) offers = Number(String(handelsman)); } inputs=doc.getElementsByTagName('input'); for(i=0; i<inputs.length; i++) { if (inputs[i].value=='Skapa') inputs[i].focus(); } doc.getElementsByName('multi')[0].value=offers; doc.getElementsByName('max_time')[0].value=10; doc.getElementsByName('sell')[0].value=1000; doc.getElementsByName('buy')[0].value=1000; } end();
 

DeletedUser

Guest
Nån som har lust att ge en beskrivning på hur man går tillväga för att få detta script att fungera i värld 3 och ordnar den alla byar på en gång eller måste jag fortfarnande gå in i varje by?

D
 

DeletedUser

Guest
varje by för sig. gå bara in på marknaden, tryck på skriptet och sedan en gång till och sedan ok så har den lagt ut det du har för mycket av och byter det mot något du har mindre av.
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Och här är en förbättring av ovanstående script som också tar hänsyn till antalet handelsmän. (förbättrade det där scriptet för en tid sedan) Dessutom ser jag ett par fel i ovanstående script, bland annat så är det inte anpassat för svenska världar.

Källkod:
javascript: var doc=document; if(window.frames.length>0)doc=window.main.document; url=doc.URL; var start; if (url.indexOf("t=") >= 0) start=url.indexOf("t="); else start=url.indexOf("village"); var end=url.indexOf('%26',start); var id; if(end>0) id=url.substring(start,end); else id=url.substring(start); if(url.indexOf('screen=market')==-1||url.indexOf('mode=own_offer')==-1) location.search='?screen=market&mode=own_offer&'+id; else {var wood=new Number(doc.getElementById('wood').innerHTML); var clay=new Number(doc.getElementById('stone').innerHTML); var iron=new Number(doc.getElementById('iron').innerHTML); var forms=doc.getElementsByTagName('form'); var table=""; for(i=0; i<forms.length&&table==""; i++) { if(forms[i].action.indexOf('action=modify_offers')!=-1) { table=forms[i].getElementsByTagName('table')[0]; } } for(i=1; table!=""&&i<table.rows.length-1; i++) { child=table.rows[i].cells[1].childNodes; res=child[0].title; num=""; for(j=0; j<child.length; j++) { value = child[j].nodeValue; if (value != null) num+=value; } num=num.substring(0,num.length-1); num*=new Number(table.rows[i].cells[2].innerHTML); if(res=='Wood')wood+=num; if(res=='Clay')clay+=num; if(res=='Iron')iron+=num; } doc.getElementById('res_sell_wood').checked=wood>clay&&wood>iron; doc.getElementById('res_sell_stone').checked=clay>wood&&clay>iron; doc.getElementById('res_sell_iron').checked=iron>clay&&iron>wood; doc.getElementById('res_buy_wood').checked=wood<clay&&wood<iron; doc.getElementById('res_buy_stone').checked=clay<wood&&clay<iron; doc.getElementById('res_buy_iron').checked=iron<clay&&iron<wood; wood=Math.round(wood/1000); clay=Math.round(clay/1000); iron=Math.round(iron/1000); offers=Math.max(Math.max(wood,clay),iron)-Math.min(Math.min(wood,clay),iron); offers=Math.round(offers/2);  var handelsman = ''; var tbls = doc.getElementsByTagName('table'); for (i=0; i < tbls.length; i++) if (tbls[i].innerHTML.match(/Handelsmän: \d+\/\d+/) != null) handelsman = tbls[i].innerHTML.match(/Handelsmän: \d+\/\d+/);  if (handelsman != ''){ handelsman = String(handelsman).match(/\d+/); if (offers > Number(String(handelsman))) offers = Number(String(handelsman)); } inputs=doc.getElementsByTagName('input'); for(i=0; i<inputs.length; i++) { if (inputs[i].value=='Skapa') inputs[i].focus(); } doc.getElementsByName('multi')[0].value=offers; doc.getElementsByName('max_time')[0].value=10; doc.getElementsByName('sell')[0].value=1000; doc.getElementsByName('buy')[0].value=1000; } end();

Måste bara fråga hur skall jag göra för att få in detta scriptet och var?:p
 

DeletedUser

Guest
Finns det inget script för att flytta resurser mellan sina byar? Borde inte vara så svårt att få upp alla marknadsplatser på en sida bara.
 
Topp