Marknadsscript - Internt resursförflyttare

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Det är inte så stor risk att det blir så :p

Men IFALL det skulle bli så , så får leran vara kvar som det är.

Men risken att det skulle bli så här är nästan minimalt, kanske mindre än 1 %.

Jag har aldrig varit med om det iaf, om man har fler än 100 byar osv.



Testa att Masslagra med Fulla byar så får du se på Lerbrist ^^.
 

DeletedUser

Guest
Har en idé om hur scriptet kan vara genomförbart nu, men har beslutat att skicka en förfrågan till TW Supporten innan jag påbörjar det, för att inte göra något i onödan. Inväntar svar tålmodigt.
 

DeletedUser

Guest
Har en idé om hur scriptet kan vara genomförbart nu, men har beslutat att skicka en förfrågan till TW Supporten innan jag påbörjar det, för att inte göra något i onödan. Inväntar svar tålmodigt.

Perfekt! :D

Bra jobbat! ;D
 

DeletedUser

Guest
Efter en lång diskussion med Nino i TW-teamet som svarade på samtliga mina frågor till Supporten så har jag nu koll på läget.

Ett sådant här script är tillåtet, men det kommer bli många klick som behövs för att det ska vara tillåtet.

Först och främst behöver scriptet två eller tre klick för att samla in all information som krävs (lediga handelsmän och resursnivåer i byarna - inklusive de resurser som redan är på väg). Därefter behövs 2 klick per transport som skriptet räknar ut ska göras. Ett klick för att öppna en marknadsplats och ett klick för att fylla i informationen som ska fyllas i på respektive marknadsplats. Tänk på att för varje nytt fönster som öppnas så måste man ta sig tillbaka till sitt startfönster och klicka på scriptet en gång till.

När scriptet är klart så behöver man "bara" gå igenom alla sina flikar med marknadsplatser och klicka på "Skicka"-knappen i respektive marknadsplats.

Min fråga till er nu är: Anser ni fortfarande att det är värt det? Skulle det fortfarande underlätta enormt mycket? (Och den viktigaste av allt: Skulle jag fortfarande bli en legend om jag gör scriptet? :) )

Kommer inte påbörja arbetet förrän jag fått svar på dessa frågor. :)
 

DeletedUser

Guest
Svar:

Ja, det är värt det! :)

Hellre det än att behöva gå genom alla byar, fylla i alla rutorna på egenhand osv och räkna ut allting själv så ja:

Det är värt det och du kommer att bli legend! :) trust me ;)

Du är iaf min ängel, min älskling, mitt hjärta, mitt allt, min diamant om du lyckas göra detta! <3

Här är min ring till dig, ta emot den <3
 

DeletedUser

Guest
JA vi alla vill gärna ha denna skript om du orkar fixa den.

Lyckas du med denna skripten kommer du bli en legend. :D
Nu när man har 290 byar så orkar man inte hålla på att föra över en massa resurser förhand från by till by.

PS. Jag vet inte hur Marknaden är på dom olika världarna om dom är olika på något sätt, men iaf jag är på v1. ;)
 

DeletedUser

Guest
JA vi alla vill gärna ha denna skript om du orkar fixa den.

Lyckas du med denna skripten kommer du bli en legend. :D
Nu när man har 290 byar så orkar man inte hålla på att föra över en massa resurser förhand från by till by.

PS. Jag vet inte hur Marknaden är på dom olika världarna om dom är olika på något sätt, men iaf jag är på v1. ;)
Jag spelar bara på värld 7 så det kommer bli den världen som det kommer bli anpassat för, men jag tror inte det är någon större skillnad.

Men tänk på att om du har 290 byar, låt säga att scriptet beräknar att 145 transporter behövs för att jämna ut det så att du har ungefär lika mycket resurser i alla byar, då kommer du behöva klicka på scriptet 2 + 145*2 ggr, dvs. 292 gånger. Därefter blir det en jäkla massa Ctrl+Tab för att byta flik och trycka på "Skicka".

Det svåraste i scriptet kommer bli att göra de exakta beräkningarna på vilka resurser som ska sändas vart. Framför allt om man ska ta med alla faktorerna: Lediga handelsmän, tid mellan byarna, mängd resurser.

Det övriga är inte alls särskilt svårt. Får se när jag har tid att jobba med detta script.
 

DeletedUser

Guest
Du är legend om du fixar det här scriptet! :)

Ditt namn: Zomis kommer att bli helgonförklarad, trust me! :)
 

DeletedUser

Guest
Jag spelar bara på värld 7 så det kommer bli den världen som det kommer bli anpassat för, men jag tror inte det är någon större skillnad.

Men tänk på att om du har 290 byar, låt säga att scriptet beräknar att 145 transporter behövs för att jämna ut det så att du har ungefär lika mycket resurser i alla byar, då kommer du behöva klicka på scriptet 2 + 145*2 ggr, dvs. 292 gånger. Därefter blir det en jäkla massa Ctrl+Tab för att byta flik och trycka på "Skicka".

Det svåraste i scriptet kommer bli att göra de exakta beräkningarna på vilka resurser som ska sändas vart. Framför allt om man ska ta med alla faktorerna: Lediga handelsmän, tid mellan byarna, mängd resurser.

Det övriga är inte alls särskilt svårt. Får se när jag har tid att jobba med detta script.

Jag kan säga att om jag slipper hålla på att hoppa in och ur var by och behöva räkna ut hur jag bäst jämnar till mina resurser, så är 292 tryck en billig avgift mot vad jag skulle behöva göra för hand nu. ;)
 

DeletedUser

Guest
I kriget mot KFH och SUN? Jo tack, finfint :)

Med det här scriptet? Inte påbörjat det ännu men börjar så smått inse själv att det skulle allt vara bra att ha nu när man börjar få ett antal byar... Så jag ska jobba på det när jag orkar. Största problemet blir fortfarande att avgöra vilka resurser som ska till vilken by, på något sätt vill jag inkludera tidsfaktorn men samtidigt så kan man ju inte slösa på handelsmännen hur mycket som helst..
 

DeletedUser

Guest
Härligt Zomis! :D Kämpa på och vi håller oss uppdaterade hehe ;)

Vi ser fram emot detta! =)

Zomis - Tribalwars.se:s egen scriptare! :D
 

DeletedUser

Guest
Inte några konkreta framsteg nej, men har efter diskuterande med några stora spelare kommit på flera olika tillvägagångssätt som jag tror skulle göra det hela bättre, även om det inte blir just på det här sättet. Har även hittat olika tekniker för att underlätta scriptet.

Ge mig bara lite tid och ork så ska vi se ;)
 

DeletedUser

Guest
Inte några konkreta framsteg nej, men har efter diskuterande med några stora spelare kommit på flera olika tillvägagångssätt som jag tror skulle göra det hela bättre, även om det inte blir just på det här sättet. Har även hittat olika tekniker för att underlätta scriptet.

Ge mig bara lite tid och ork så ska vi se ;)


Ta din tid på dig! :) Zomis = the legendary scripter! ;)

hehe =)
 

DeletedUser

Guest
Intet nytt tyvärr, har haft många andra script på gång att göra.

Men ju större efterfrågan på detta desto större prioritet på det också.
 

DeletedUser

Guest
Intet nytt tyvärr, har haft många andra script på gång att göra.

Men ju större efterfrågan på detta desto större prioritet på det också.

Kan iaf säga att de skriptet är väldigt efterlängtat när man har 358 byar som man ska försöka hålla jämt med resurser i.
 
Topp