Marknadsscript - Internt resursförflyttare

DeletedUser

Guest
Jag vet inte om det här är konstigt script eller ej men jag tänkte fråga om någon kunde koda ett script som räknar ut hur mycket resurser som fattas i varje by och jämnar ut det mellan byarna.

Det är nog bättre jag tar upp ett konkret exempel för att ni ska lättare förstå vad jag menar:

Låt säga att du har 2 st byar:

Byarna heter: A och B

A har i resurser: 40 000 80 000 40 000

B har i resurser: 40 000 20 000 40 000

Går det att scripta ett script som flyttar över dessa 40 000 i lera från by A till By B?

Man måste såklart trycka på OK-knappen men den går genom byarna och "jämnar" ut resurserna så att säga.


Finns det nåt liknande script?

Det hade varit perfekt ju för annars får man gå genom resurserna på alla tusen byar och jämna ut detta på egen hand och det tar ju faktiskt tid
 

DeletedUser

Guest
Prblemet med detta är att det inte finns något formulär för det. Alltså finns det inget skriptet kan fylla i...
 

DeletedUser

Guest
du skulle behöva ha ett GM skript för att det skulle vara något att ha..och dem är inte tillåtna
 

DeletedUser

Guest
Man kanske kan styra formuläret i marknaden? Dock så behöver ju man tillräckligt med handelsmän.
 

DeletedUser

Guest
Problemet är att när man har marknadsplatsen uppe ser man inte hur mycket resurser som finns i de övriga byarna. Alltså vet inte scriptet vad de ska fylla i, hur mycket och till vilken by det ska skickas.
 

DeletedUser

Guest
Kan inte mycket javascript men är det möjligt att javascriptet går från by till by och skickar resurser, tar nog lite tid då det måste vara ett knapptryck itaget men är det möjligt?
 

DeletedUser

Guest
Kan inte mycket javascript men är det möjligt att javascriptet går från by till by och skickar resurser, tar nog lite tid då det måste vara ett knapptryck itaget men är det möjligt?
Möjligt ja. Men problemet kvarstår att javascriptet inte har en aning om vilka byar som behöver resurserna.
 

DeletedUser

Guest
Tänk efter, detta är problematiken:
Javascriptet kan bara läsa av information på den sidan man använder det ifrån.
Information om resurser som finns i byar finns under "Översikter -> Produktion". Information om lediga handelsmän finns under "Översikter -> Kombinerad" (och i varje bys marknad förstås). Skicka resurser kan endast göras ifrån Marknaden. Alltså behöver vi vara på minst tre olika platser samtidigt för att flytta resurser.
 

DeletedUser

Guest
Så det finns inga sätt att lösa detta på? :/

Var ju lite synd eftersom det hade varit perfekt med en resurs-förflyttare.

varje gång jag ska behöva gå genom mina resurser på alla 700 byar, tar det minst en timme, man orkar helt enkelt inte göra det mer :/
 

DeletedUser

Guest
hmmm..om man har premium, kan man då få scriptet att jämöra resurser på den kombinerade översikten och kontrollera antal handelsmän på produktions översikten och sedan gå in på respektive byar och skicka? Låter som ett väldigt komplext javascript men borde gå att göra.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag kan inte komma på något sätt hittills iaf. Men ska undersöka saken. Har en liten idé nu som kanske kan vara genomförbar.

Egentligen tycker jag det är idiotiskt att inte antalet handelsmän syns på Produktionsöversikten också... eller att resurserna inte syns på den kombinerade översikten -.-
 

DeletedUser

Guest
Jag kan inte komma på något sätt hittills iaf. Men ska undersöka saken. Har en liten idé nu som kanske kan vara genomförbar.

Egentligen tycker jag det är idiotiskt att inte antalet handelsmän syns på Produktionsöversikten också... eller att resurserna inte syns på den kombinerade översikten -.-

Härligt! :D Jag håller mig uppdaterade! :) Om du lyckas så kommer det att bli riktigt nice! =) Detta scriptet kommer att bli oerhört användbart! Kanske ett av de bästa script som finns faktiskt! :)
 

DeletedUser

Guest
Alla script jag gör är bland de bästa som finns, höhö... =)
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Att skapa ett skript för marknaden kommer inte att gå , eftersom den informationen som krävs för att scriptet ska funka inte finns i marknadsplatsen.

Så lika bra att skriva ner detta i "glöm-boken" =)
 

DeletedUser

Guest
Att skapa ett skript för marknaden kommer inte att gå , eftersom den informationen som krävs för att scriptet ska funka inte finns i marknadsplatsen.

Så lika bra att skriva ner detta i "glöm-boken" =)

ingenting är omöjlig ;) Just give it a try! ;D
 

DeletedUser

Guest
Jag har upptäckt att det definitivt inte är omöjligt. Däremot behöver man köra scriptet flera gånger. Men jag har nu några frågor:

1. Ska scriptet försöka få det så att det är lika mycket resurser i varje by? Eller att förrådet procentuellt sett är lika fullt i alla byar?

2. Hur ska man bäst avgöra från vilken by det är bäst att skicka resurser till en annan by? Har man 200 byar så vill man ju kanske inte skicka resurser från ena sidan av sitt imperium till den andra sidan?

3. Finns det någon begränsning på hur många byar som får plats på en sida i översikten? (har bara 12 hittills på v7 och där får ju alla plats :p)
 

DeletedUser

Guest
Jag har upptäckt att det definitivt inte är omöjligt. Däremot behöver man köra scriptet flera gånger. Men jag har nu några frågor:

1. Ska scriptet försöka få det så att det är lika mycket resurser i varje by? Eller att förrådet procentuellt sett är lika fullt i alla byar?

Det jag menar är att resurserna ska vara jämna dvs:

10 000; 10 000; 1000

och inte

10 000; 320 000; 30 000

ungefär så :p

Sen om resurserna varjerar från by till by spelar det inte så stor roll :) Det är viktigare att resursnivåer är jämna i varje by så man kan få kunna använda resurserna på ett bättre sätt för just nu går mycket resurser helt i onödan när tex:

trä ligger på nästan 400 000 medan lera ligger på 10 000.

Det hade varit perfekt om man kunde jämna ut detta mellan sina byar eftersom det finns ALLTID sätt att kunna jämna ut detta på när man har många byar, vissa byar kör man mycket TK med och det tar ju ENORMT med järn-resurser, vissa byar kör man mycket Yxor med och det tar ENORMT mycket med trä-resurser, osv osv :)

2. Hur ska man bäst avgöra från vilken by det är bäst att skicka resurser till en annan by? Har man 200 byar så vill man ju kanske inte skicka resurser från ena sidan av sitt imperium till den andra sidan?

Spelar kanske inte lika stor roll om man kunde fixa detta i nån slags mindre "grupper", tex ens byar som ligger på K 55 i en grupp

byar som ligger på K64 i en annan grupp osv :)

3. Finns det någon begränsning på hur många byar som får plats på en sida i översikten? (har bara 12 hittills på v7 och där får ju alla plats :p)

Nej, det finns inga som helst begränsningar, man ha hur många som helst, det är DET som är så bra hehe ;) utnjytt gärna detta ;D


Du ska ha ALL CREDZ ifall du lyckas med detta! Detta kommer att bli den absolut viktigaste scriptet på hela tribalwars om du lyckas med detta! ;) Det slår jag vad om!


Keep up the good work! *tummen upp för dig* !
 
Topp