Knight och SK med efterföljande soppa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
För er som inte orkade läsa Somalias inlägg så skrev att att livet suger för att inte SK fick vinna V1 och om inte om och om och om hade funnits så hade dom gjort det.

SKs historik är fullkolmligt ointressant. Första gången stammen får ordentlig press på sig så lägger dom ner. DET är det enda som är relevant. Se på DH, där har du spelare som varit utsatta ett år, överlevt rest sig och nu växer igen.

Sk var inget annat än en aggressiv stam som körde mycket OFF. när de sen fick lite gubbar på sig så prack bubbland. och Somalia var väl den förste att lämna i samma veva som eggeh och pöta.

så acceptera att SK är ett minne blott, som sakta men säkert bleknar ur folks minnen och sinnen.

eller som man säger på rent SK språk.. Bye bye Charlie.

Jag kommer att komma ihåg -Sk- längre än Knight iallafall.
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Nu har lillebror Andre knarkat återigen, eller var det någon form av hallucinogen dryck du drack? Det var inte -SK- som krigsförklarade Knight, utan tvärtom. Inte nog med att ni bokstavligt talat ska försöka pissa ner varje gammal -SK- spelares rykte, ni måste vända sanningen för att ni ska känna er bättre, snacka om att ni aldrig växte ifrån lillebrorskomplexet.

Att ens läsa och beskåda pajkastningen här ute på forumet från er Knight-spelare är ju bara sorgligt patetisk, att ni måste försöka hävda er så mycket fortfarande, trots att vi gav er segern. Pinsamt var ordet, absurt är ett annat passande ord. Njut av er segerparad, men kom inte och försök underminera oss forna -SK-'ares prestation gentemot er.

Och jag kan bara säga att det är så förbannat sorgligt att se personer man en gång i tiden respekterade, som personer, t.ex. humlan sänka sig till den låga nivå som hans p12or till stamkamrater befinner sig på intellektuellt. Var du tvungen att sänkas till den nivån bara för att vissa utav oss forna -SK-'are hade mod nog att faktiskt berömma oss själva för något, även om vi medgav nederlaget?

Nej, nu ska jag återgå till sängen och njuta av att slippa behöva argumentera och spela emot idioter som inte har mer intellekt än en gräshoppa mellan varven. Tack & bock.

PS, vill du behöva bevisa något lillebror Andre så kom till v18, där jag vet att du spelar så kan du få känna på väggen en gång till =)



hahahaha så söt du är :D visst svider de när du ser oss vinna v1:D skall ge en liten tanke till dig när vi vinner :D Du snackar om pajkastning hahahahaaha du är ju exakt lika dan själv. :D Du är så patetisk hahaha som jag garvar åt dig.

jaja :D När jag vinner v1 så har jag uppnått målet och skiter i vilket :D så kan du snacka om att ta de på v18 och bla bla bla. Ändå vi i knight som vinner :D Så kan du snacka om v18 :D
 

DeletedUser

Guest
För er som inte orkade läsa Somalias inlägg så skrev att att livet suger för att inte SK fick vinna V1 och om inte om och om och om hade funnits så hade dom gjort det.

SKs historik är fullkolmligt ointressant. Första gången stammen får ordentlig press på sig så lägger dom ner. DET är det enda som är relevant. Se på DH, där har du spelare som varit utsatta ett år, överlevt rest sig och nu växer igen.

Sk var inget annat än en aggressiv stam som körde mycket OFF. när de sen fick lite gubbar på sig så prack bubbland. och Somalia var väl den förste att lämna i samma veva som eggeh och pöta.

så acceptera att SK är ett minne blott, som sakta men säkert bleknar ur folks minnen och sinnen.

eller som man säger på rent SK språk.. Bye bye Charlie.

Det är åtminstone uppenbart att du inte orkade läsa någonting utav det Somalia for FN skrev. Kryp ner i din håla igen.
 

DeletedUser

Guest
hahahaha så söt du är :D visst svider de när du ser oss vinna v1:D skall ge en liten tanke till dig när vi vinner :D Du snackar om pajkastning hahahahaaha du är ju exakt lika dan själv. :D Du är så patetisk hahaha som jag garvar åt dig.

jaja :D När jag vinner v1 så har jag uppnått målet och skiter i vilket :D så kan du snacka om att ta de på v18 och bla bla bla. Ändå vi i knight som vinner :D Så kan du snacka om v18 :D

hahaha :D grattis :D till :D hahaha :D segern :D:D v :D 1 :D hahahahaha :D
 

DeletedUser

Guest
Tack för sammanfattningen, sedan om den eventuellt innehåller sakfel eller inte är inte min sak att avgöra, men det var en kortfattad sammanfattning av ett år som gått.

Sedan verkar det vara en massa upprörda känslor. Oavsett om Humlan med co inte har varit den största krigarstammen så har diplomatin varit så pass slipad att de faktiskt verkar ta hem titeln som vinnare av V1, jag lyfter på hatten. Personligen tycker jag att -SK- och Knight är på sätt och vis varandras motsatser, en stam vill slåss och kriga och tänker inte på "vett och etikett", medan Knight har gjort tvärtom. Ja, ni har krigat, men nu jämför jag er två stammar.

Idag är det precis 11 månader sedan jag hastigt och lustigt var tvungen att sluta spela så jag förväntar mig en längre version av allt som har hänt över ett gäng öl med dig Humlan. Lovar att höra av mig inom kort!
 

DeletedUser

Guest
Krig påbörjade av SK där Knight gått in för sin allierade

RE vs SK - Fanns beslut om att den som klarar sig går in. Abel kan intyga detta då han satt med på mötet, för Swevik, som jag hade med MrSinatra i BFH, den andra "lilla stammen" som gick på RE och där SK än idag hävdar att man klarade av RE själva..... yeah right.... Kan ju tillägga att RE gick på SK under en vapenvila med BFH, sedan hävdade SK att det var deras krig och sog sig för bröstet och utropades sig som segrare mot RE utan att ens nämna att man kanske inte var helt själv på banan eller åtminstone inte att man hade en ök med någon som backup.

SK vs Hellz - som skulle vara Hellz + Makaveli vs SK men Hellz klarade inte av att hålla truten och SK gick på först vilket kommer att upprepa sig och är en del av myten om SK och krigandet. Att förklara krig 5 minuter innan man får en krigsförklaring på sig ger stora propagandavinster i det egna bröstdunkandet.

SK vs DH - SK räddade arslet på Knight, ingen tvekan om det men man gjorde det med den fulla vetskapen om att man inte skulle stå själva. När SK hade lurat bort DH's deff från sina gränser och sedan gick på DH visste jag inte att det skulle hända - Knight gick in för sina bröder igen. SK ville ha 1-3 månader för att visa balls. Efter 2 månader skrek man som tokar på de fega knektarna. Faktum kvarstår dock. Här kunde det tagit slut för Knight, skall inte sticka under stol med det. Dock: FÖRSTA natten i kriget fick jag förfrågan om vi hade spelare som kunde ta KÖ. En av spelarna jag föreslog var Insider, vilket ansågs vara en bra ide av den jag pratade med. (Notera nicket där!) SK var mycket trevliga i sina bespottanden över vår totala brist på kapacitet. Lufsen75 intygade att deffen stod kvar vid våra gränser för att "man visste att vi skulle komma". Kanske någon sprungen ur DH som finns här idag kan bekräfta eller dementera detta en gång för alla?

DD vs SK Vi ombads att attackera DD i söder för att de lobbade in off i ryggen på SK. 24 timmar efter förfrågan förklarade jag krig mot DD. När jag anför detta i en diskussion senare med en ledare i SK heter det att den person som begärde hjälpen hade problem - skall inte utveckla vad som sades här men kul att se hono tacka sina bröder för tiden som varit när han anslöt igen efter att ha lämnat och återigen kallats något som inte skall utvecklas här.

Detta var krig där man begärt och fått eller där vi på eget bevåg har gått in för våra bröder i det Södra Kungadömet. Nu tar vi krigen där SK gått in och stöttat sina bröder i Knight.

Hmmm

---------------------------------------------------------

<This page has intentionally been left blank>




---------------------------------------------------------

Bortsett från löften om hjälp vid behov mot Pirates och vid en kommande attack från utbrytargruppen SP som leddes av AcidClown och där han försökte förmå DH att att anfalla oss ihop med SP. DH sa nej och gav mig PM'et kan jag faktiskt inte påminna mig att situationen varit den omvända. Rätta mig gärna om jag har fel, detta är inte en HÄCKLA-SK-post utan ett mer eller mindre seriöst försök att visa att det faktiskt finns något bakom allt som inte syns.

AcidClown, det absolut största hotet mot Knights existens då han lyckades splittra stammen, (som när fakta stod klartr mangrant kom tillbaka till oss! <3 ) värvades senare till SK. Det fick jag veta när han skickade ett PM till mig. Vad ger ni mig för DEN bröder och systrar???

Man gick på DH innan man tillsammans med DH skulle gå på oss. Sant, taktiskt drag för att tillsammans med oss eliminera den starkaste fienden på kartan eller välvilja? Både och men att SK inte skulle ha taktik med i bilden här tror nog ingen och inget fel i det så länge man inte hävdar motsatsen.


SK vs DEIST. Det lobbades oerhört för att vi skulle attackera DEIST och om sanningen skall fram var det mer än ganska nära att det blev så. Dock hade jag en mycket god relation med en spelare och ledare i DEISt som gjorde att jag inte såg detta som ett alternativ när jag en gång fått klart för mig att DEIST iinte tänkte följa DH's order att anfalla oss. Ett anfall på DEIST skulle också tvinga oss att deffa en enorm gräns samtidigt som vi skulle lämna gränsen mot SK öppen för man deffar ju inte mot vänner. Låter scenariot bekant? Om inte så titta ovan. Vi valde FÖR FÖRSTA GÅNGEN att inte hörsamma, inte begäran utan ordern att anfalla någon som SK begärde.

Mitt i detta väljer man att förklara krig mot TO (av samma skäl, 5 minuter innan TO gör det).

Jag är ledsen, men brothers in arms har med ovan skrivet varit mest lillebror som sprungit när storebror kallat, inte tvärtom. Myten om SK's storhet som krigarstam kan diskuteras, dock inte den gamla stammens kompetens för SK VAR den stora krigarstammen, man har bara en förmåga att göra som grodan i parningstider. Blåsa upp sig och se större ut än man var.

Och du, Pöta. Nej, jag var inte avundsjuk på att SK gick om. Jag var stolt äver vår allierade. Det var vissa av spelarna som sabbade allt men det har vi diskuterat förut tror jag?

//Humlan

Man kan verkligen måla vad som helst till sanning om man bara utelämnar det som hänt

Herregud. Här kom vi till "the motherload". Jag visste att du hade vild fantasi, men detta är närmre hallucinationer än något annat.

Att kalla det krig Knight "gått in för sina allierade" så har man redan där trampat i slaskhinken. FÖR sina allierade? Som när ovan nämnda TO-krig (som mycket riktigt var TO's "idé") kom till genom att Knight-representanter (enligt TO's ledare uttalade Knight-representanter) uttryckt att Knight INTE skulle blanda sig om TO gick på -SK- (i en situation där era allierade hade DH och DEIST på sig från början). FÖR sina allierade?

Där fanns inget beslut med -SK- (vilket torde vara topic, inte SWEVIK) som sa att den som lever går med mot R.E. Det är en deal ni slutit med SWEVIK istället (som låg på andra sidan kartan rank 7, eftersom du och ledningen i Knight fruktade god knows what från R.E sedan de upplöste er IAP genom er "finslipade diplomati"). Din återgivning av vad vi sagt är också arrogant "yeah rightad". När första krigsveckan var slut tog vi 300% mer byar än R.E, AV R.E. I slutskedet var vi också stammen som tog FLEST byar av R.E med överlägsenhet, och stammen som krigade LÄNGST mot dem (varpå vi för övrigt la till NAOSF innan R.E var över). Att påstå att vi INTE klarade kriget själva med statistiken på pappret är absurt, för att inte nämna din slappa återgivning av hur SWEVIK, BFH och Knight ens kom in i kriget. Du lämnar mycket strategiskt (fint ord för lögnaktigt) ut ANLEDNINGEN. Dagen efter kriget förklarades från R.E, så snackade du, jag och Sinatra om turerna som skulle bli. JAG rådde Knight att hålla sig undan på vår önskan, och uppmuntrade BFH att gå på NAOSF (en deal BFH förståeligt nog inte nappade på). Jag VILLE ha R.E för oss själva, eftersom vi käkade upp dem. Att ni alla gick på istället kan inte VI klandras för, och kan inte kallas på någons begäran, med vår önskan på bordet i åtanke. Att BFH hade en vapenvila är en sanning med modifikation, endast en sida (BFH) tolkade det så, om man ska fråga K99.

Hellz-kriget har du även fallit tillbaka på sakfel och lögner. Det kriget var VÅRT initiativ, inte ett resultat av läckor i Hellz. Vi hade en omröstning om att kriga emot antingen Honour, Hellz, eller båda samtidigt. Under denna perioden har MakaveIi ett blåsväder med en annan medlem, känner sig felbehandlad, och tar med sig 2 spelare till Hellz genom kö-konton. Där berättas det om -SK-s planer (tvärtom från vad du skrev alltså, if we're keeping score), och därför bestämmer Honour och Hellz sig för att merga. Datum för deras krig var aldrig satt, men så fort vi fick läckan från DERAS forum, och printscreen på vilka som kö:ade vad, så satte vi VÅRA planer på språng, och mobiliserade mot Mackan o co. Då VISSTE vi att Hellz+Honour var ögonblick borta, och gav er då en lista på 40 byar (av ca 9000 byar i stammen när ni inte låg i krig och låg på ~11k byar, for the record) till EN spelare som var omringad. I övrigt sa vi (och bevisade senare) att vi klarade av kriget själva, inget annat behövdes. NI gick på Hellz och VI fick veta genom forumet.

DH-kriget lyckas du också fabulera ihop din egen verklighet till. "Lurade bort DH's deff" är en sån där söt sak ni sagt genom hela kriget för att kunna rationalisera faktumet att vi satte rekord för antalet tagna byar första dygnet med dessa inställningar på .se (sånt som "förlorare" gör). När du först sa detta i er egna statistik-tråd, så postade jag ett inlägg som jämförde ER första vecka vad gäller OBF på spelarna i DH som förlorade byar till er, och jämförde med samma statistik från -SK-s första vecka. Er MEST utsatta i OBF (som i någon utsträckning indikerar hur mycket deff som står i en by) fick ihop 2,6 deffbyar per förlorad by. Vår första vecka hade FEM DH-spelare med ett högre snitt. Det innebär inte att er front var helt naken heller, men det var en spik i kistan på teorin att -SK- sprang in i hedonismens korridorer och tog för oss. Vi slaktade mer och tog mer byar, mot större mängder deff. Det inlägget tog också mysteriskt nog bort som offtopic, i en tråd som hette något i stil med "Statistik DH vs. Knight". Lustigt det där.
Att vi "skrek efter de fega knecktarna" var en skön alstring av verklighet det också. Vi bad er agera EN gång, och då var det inte ens mot DH. Hela soppan handlade (som du vet om men inte nämner) om de STAMLÖSA som lämnat DH, som sedan, helt enligt -SK-s förvarning, gick tillbaka till DH. Vi frågade er artigt (sedan oartigt) om ni inte skulle smida medans järnet var varmt och gå på ENDAST Risling och Pelleswe som då var STAMLÖSA. Vi förklarade OM OCH OM igen att detta inte ska komma med en krigsförklaring till DH OCKSÅ, utan endast säkra att de inte tar TILLBAKA spelarna (gud förbjude att man härskar o söndrar). Ni lyckades, under tiden de var stamlösa, säga att ni var "Sååå nära på att verkställa" och pusta o frusta i forumen om att "haha, klarar ni inte er eller? ;)". Fast det räknas kanske bara när -SK- tuffa till sig, låter så på din historia.
Din kö-förfrågan anekdot är även den snedvinklad för att passa dina syften, och hänger samman med DD-kriget. Det kom från en medlem som INTE var befogad att prata med er om sådant, och när saken kom till MIG sa JAG att varken kö från Knight eller Knights inblandning mot DD var något vi skulle begära. Då frågade du MIG om det, och jag nekade kö-erbjudandet, för att sedan säga att DD inte är ett problem. Du fick med dig ett "ni gör som ni vill med DD", och har sedan dess hellre använt dig av notisen du fick från dåvarande Knass, eftersom det lät tuffare o säga att vi bad om hjälp, även fast du hade andra direktiv från de som bestämde.

Insider är ett kul kapitel han också. Du fick en flersidig skypelogg med bevis på att han roddade rainbow-kontot, och anföll oss med det. Bland dessa bevis fanns logg med en person vars konto han tidigare roddat och anfallit -SK- med, som bekräftade IRL-namn och mail på Insider. Utöver det fick du citat från brevväxlingar med honom in-game från respektive konto vars tider, grammatik och inkonsekventa återgivning av vem han var (när hans irl-namn nämndes) var synnerligen märkningsvärda. Du avvisade dessa uppgifter med att du "litar på honom". När han sedan blev BANNAD på sitt egna konto för att ha hotat en SK-spelare till livet, blev också rainbow bannat (coincidence?). DÅ var du noga med att påpeka att om vi någonsin hade behövt det, så hade ni gått på rainbow (att du sedan avvisade uppgifter om att dina egna spelare satt där, var inte längre relevant). I hela den här soppan lyckades Insider slingra sig in på ett annat Knight-konto, där han hotade flera -SK- spelare till livet och annat vulgärt tjafs som lyckades få honom bannad IGEN. I den stormen lovade du en ursäkt som aldrig kom, i övrigt lyckades ni bara klaga på att vi "provocerat fram det" (utan att nämna att det hela uppdagades med en tråd från HONOM, där HAN hånade en SK-spelare).

Att vi inte gått in på någon motståndare åt er är komiskt utelämnat också. Fast hellre det än att du ljuger, du går åtminstone i rätt riktning. Vi deffade er mot Pirate och ERBJÖD vår offensiva hjälp, ni avböjde. Vi STOPPADE DH från att attackera er och gick sedan självmant på dessa, det räknas kanske inte heller? Att vi mobiliserade offbyar som kom upp i 30% av -SK-s totala antal byar på NIO TIMMAR till er när Acid och co. lämnade räknas kanske inte heller? Utöver detta har ni ju makalösa 2 krig i troféhyllan, Trojan och E.P. Den största av dessa var 25% av er storlek, vilket blev ett återkommande mönster i er fältplan.

Acidclown återgivningen är också modifierad. Han togs in på ett konto hos oss och skrev sedan till dig, på MITT initiativ (en sån där cool detalj du lyckades utelämna, eller bara inte visste). Detta var såklart oförlåetligt, att du i samma andetag som du grinade över detta, nämnde att NI tog in Tepakko, f.d. ledare för en stam vi legat i krig med och dessutom ledare för en stam som deffat emot -SK- under R.E-kriget (AOSF-flanken, i NAOSF, många från Najs höll sig i skinnet). Detta är kanske något helt annat i din värld, men sen är du inte främmande för det här med att göra dig till martyr i samma andetag som ursäkter för dina egna stenar i glashus.

DEIST-kriget har jag redan redogjort för. Ingenstans begärde vi hjälp, vi klargjorde endast att vi inte kommer gå på DEIST i er region (vilket NI inte ville), men bad också om besked om HUR ni tänker göra, så vi visste om vi behövde BOMBA där i värsta fall. Då fick man höra att ni skulle förklara krig, och det gnälldes på att vi fick 0 uppdateringar på 2 månader. Det kanske du missförstod (eller vinklade ;)) som en begäran.

Sedan håller jag med om att du/ni säkerligen inte var avundsjuka på att -SK- konstant gick om er i ranking. Fast lite lustigt var det allt att ni första gången det hände, mergade med Pirate inom en månad efteråt, och upprepade samma visa med GPR, den andra gången. Inte avundsjuk kanske, men påmind om vem som tuggade och vem som kollade på.

Så nej, ditt försök att fimpa Lillebror-rollen håller inte. Utmanar dig att bestrida något jag skrivit ovan som lögn.
 
Senast redigerad av en moderator:

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Man kan verkligen måla vad som helst till sanning om man bara utelämnar det som hänt

Herregud. Här kom vi till "the motherload". Jag visste att du hade vild fantasi, men detta är närmre hallucinationer än något annat.

Att kalla det krig Knight "gått in för sina allierade" så har man redan där trampat i slaskhinken. FÖR sina allierade? Som när ovan nämnda TO-krig (som mycket riktigt var TO's "idé") kom till genom att Knight-representanter (enligt TO's ledare uttalade Knight-representanter) uttryckt att Knight INTE skulle blanda sig om TO gick på -SK- (i en situation där era allierade hade DH och DEIST på sig från början). FÖR sina allierade?

Där fanns inget beslut med -SK- (vilket torde vara topic, inte SWEVIK) som sa att den som lever går med mot R.E. Det är en deal ni slutit med SWEVIK istället (som låg på andra sidan kartan rank 7, eftersom du och ledningen i Knight fruktade god knows what från R.E sedan de upplöste er IAP genom er "finslipade diplomati"). Din återgivning av vad vi sagt är också arrogant "yeah rightad". När första krigsveckan var slut tog vi 300% mer byar än R.E, AV R.E. I slutskedet var vi också stammen som tog FLEST byar av R.E med överlägsenhet, och stammen som krigade LÄNGST mot dem (varpå vi för övrigt la till NAOSF innan R.E var över). Att påstå att vi INTE klarade kriget själva med statistiken på pappret är absurt, för att inte nämna din slappa återgivning av hur SWEVIK, BFH och Knight ens kom in i kriget. Du lämnar mycket strategiskt (fint ord för lögnaktigt) ut ANLEDNINGEN. Dagen efter kriget förklarades från R.E, så snackade du, jag och Sinatra om turerna som skulle bli. JAG rådde Knight att hålla sig undan på vår önskan, och uppmuntrade BFH att gå på NAOSF (en deal BFH förståeligt nog inte nappade på). Jag VILLE ha R.E för oss själva, eftersom vi käkade upp dem. Att ni alla gick på istället kan inte VI klandras för, och kan inte kallas på någons begäran, med vår önskan på bordet i åtanke. Att BFH hade en vapenvila är en sanning med modifikation, endast en sida (BFH) tolkade det så, om man ska fråga K99.

Hellz-kriget har du även fallit tillbaka på sakfel och lögner. Det kriget var VÅRT initiativ, inte ett resultat av läckor i Hellz. Vi hade en omröstning om att kriga emot antingen Honour, Hellz, eller båda samtidigt. Under denna perioden har MakaveIi ett blåsväder med en annan medlem, känner sig felbehandlad, och tar med sig 2 spelare till Hellz genom kö-konton. Där berättas det om -SK-s planer (tvärtom från vad du skrev alltså, if we're keeping score), och därför bestämmer Honour och Hellz sig för att merga. Datum för deras krig var aldrig satt, men så fort vi fick läckan från DERAS forum, och printscreen på vilka som kö:ade vad, så satte vi VÅRA planer på språng, och mobiliserade mot Mackan o co. Då VISSTE vi att Hellz+Honour var ögonblick borta, och gav er då en lista på 40 byar (av ca 9000 byar i stammen när ni inte låg i krig och låg på ~11k byar, for the record) till EN spelare som var omringad. I övrigt sa vi (och bevisade senare) att vi klarade av kriget själva, inget annat behövdes. NI gick på Hellz och VI fick veta genom forumet.

DH-kriget lyckas du också fabulera ihop din egen verklighet till. "Lurade bort DH's deff" är en sån där söt sak ni sagt genom hela kriget för att kunna rationalisera faktumet att vi satte rekord för antalet tagna byar första dygnet med dessa inställningar på .se (sånt som "förlorare" gör). När du först sa detta i er egna statistik-tråd, så postade jag ett inlägg som jämförde ER första vecka vad gäller OBF på spelarna i DH som förlorade byar till er, och jämförde med samma statistik från -SK-s första vecka. Er MEST utsatta i OBF (som i någon utsträckning indikerar hur mycket deff som står i en by) fick ihop 2,6 deffbyar per förlorad by. Vår första vecka hade FEM DH-spelare med ett högre snitt. Det innebär inte att er front var helt naken heller, men det var en spik i kistan på teorin att -SK- sprang in i hedonismens korridorer och tog för oss. Vi slaktade mer och tog mer byar, mot större mängder deff. Det inlägget tog också mysteriskt nog bort som offtopic, i en tråd som hette något i stil med "Statistik DH vs. Knight". Lustigt det där.
Att vi "skrek efter de fega knecktarna" var en skön alstring av verklighet det också. Vi bad er agera EN gång, och då var det inte ens mot DH. Hela soppan handlade (som du vet om men inte nämner) om de STAMLÖSA som lämnat DH, som sedan, helt enligt -SK-s förvarning, gick tillbaka till DH. Vi frågade er artigt (sedan oartigt) om ni inte skulle smida medans järnet var varmt och gå på ENDAST Risling och Pelleswe som då var STAMLÖSA. Vi förklarade OM OCH OM igen att detta inte ska komma med en krigsförklaring till DH OCKSÅ, utan endast säkra att de inte tar TILLBAKA spelarna (gud förbjude att man härskar o söndrar). Ni lyckades, under tiden de var stamlösa, säga att ni var "Sååå nära på att verkställa" och pusta o frusta i forumen om att "haha, klarar ni inte er eller? ;)". Fast det räknas kanske bara när -SK- tuffa till sig, låter så på din historia.
Din kö-förfrågan anekdot är även den snedvinklad för att passa dina syften, och hänger samman med DD-kriget. Det kom från en medlem som INTE var befogad att prata med er om sådant, och när saken kom till MIG sa JAG att varken kö från Knight eller Knights inblandning mot DD var något vi skulle begära. Då frågade du MIG om det, och jag nekade kö-erbjudandet, för att sedan säga att DD inte är ett problem. Du fick med dig ett "ni gör som ni vill med DD", och har sedan dess hellre använt dig av notisen du fick från dåvarande Knass, eftersom det lät tuffare o säga att vi bad om hjälp, även fast du hade andra direktiv från de som bestämde.

Insider är ett kul kapitel han också. Du fick en flersidig skypelogg med bevis på att han roddade rainbow-kontot, och anföll oss med det. Bland dessa bevis fanns logg med en person vars konto han tidigare roddat och anfallit -SK- med, som bekräftade IRL-namn och mail på Insider. Utöver det fick du citat från brevväxlingar med honom in-game från respektive konto vars tider, grammatik och inkonsekventa återgivning av vem han var (när hans irl-namn nämndes) var synnerligen märkningsvärda. Du avvisade dessa uppgifter med att du "litar på honom". När han sedan blev BANNAD på sitt egna konto för att ha hotat en SK-spelare till livet, blev också rainbow bannat (coincidence?). DÅ var du noga med att påpeka att om vi någonsin hade behövt det, så hade ni gått på rainbow (att du sedan avvisade uppgifter om att dina egna spelare satt där, var inte längre relevant). I hela den här soppan lyckades Insider slingra sig in på ett annat Knight-konto, där han hotade flera -SK- spelare till livet och annat vulgärt tjafs som lyckades få honom bannad IGEN. I den stormen lovade du en ursäkt som aldrig kom, i övrigt lyckades ni bara klaga på att vi "provocerat fram det" (utan att nämna att det hela uppdagades med en tråd från HONOM, där HAN hånade en SK-spelare).

Att vi inte gått in på någon motståndare åt er är komiskt utelämnat också. Fast hellre det än att du ljuger, du går åtminstone i rätt riktning. Vi deffade er mot Pirate och ERBJÖD vår offensiva hjälp, ni avböjde. Vi STOPPADE DH från att attackera er och gick sedan självmant på dessa, det räknas kanske inte heller? Att vi mobiliserade offbyar som kom upp i 30% av -SK-s totala antal byar på NIO TIMMAR till er när Acid och co. lämnade räknas kanske inte heller? Utöver detta har ni ju makalösa 2 krig i troféhyllan, Trojan och E.P. Den största av dessa var 25% av er storlek, vilket blev ett återkommande mönster i er fältplan.

Acidclown återgivningen är också modifierad. Han togs in på ett konto hos oss och skrev sedan till dig, på MITT initiativ (en sån där cool detalj du lyckades utelämna, eller bara inte visste). Detta var såklart oförlåetligt, att du i samma andetag som du grinade över detta, nämnde att NI tog in Tepakko, f.d. ledare för en stam vi legat i krig med och dessutom ledare för en stam som deffat emot -SK- under R.E-kriget (AOSF-flanken, i NAOSF, många från Najs höll sig i skinnet). Detta är kanske något helt annat i din värld, men sen är du inte främmande för det här med att göra dig till martyr i samma andetag som ursäkter för dina egna stenar i glashus.

DEIST-kriget har jag redan redogjort för. Ingenstans begärde vi hjälp, vi klargjorde endast att vi inte kommer gå på DEIST i er region (vilket NI inte ville), men bad också om besked om HUR ni tänker göra, så vi visste om vi behövde BOMBA där i värsta fall. Då fick man höra att ni skulle förklara krig, och det gnälldes på att vi fick 0 uppdateringar på 2 månader. Det kanske du missförstod (eller vinklade ;)) som en begäran.

Sedan håller jag med om att du/ni säkerligen inte var avundsjuka på att -SK- konstant gick om er i ranking. Fast lite lustigt var det allt att ni första gången det hände, mergade med Pirate inom en månad efteråt, och upprepade samma visa med GPR, den andra gången. Inte avundsjuk kanske, men påmind om vem som tuggade och vem som kollade på.

Så nej, ditt försök att fimpa Lillebror-rollen håller inte. Utmanar dig att bestrida något jag skrivit ovan som lögn.



gud vad du kan skriva :p Menar inget negativ nu men det är ju en hel roman ju hehe :p
 

DeletedUser

Guest
Helt övertygad om att du har läst vårt forum, dock inte de forum där detta diskuterades. Och ingen tystades i vårt forum, där fanns det som brukligt personer med avvikande åsikter. Jag vet att det fanns trevliga medlemmar i SK också, de var bara inte så verbala som de mindre trevliga. Dock var majoriteten inte lika glada över era härjningar som ni var. Jag står trygg i min åsikt om vad som var den direkta orsaken till ert fall.

- Kaagre censurerades när han kallade -SK- den bästa stammen, i ett delat forum.
- Donwulf avlägsnades efter att ha ifrågasatt en av ledarna i stammen. Samma person hade skrivit upp planer på ert slag mot DH efter GPR-mergen. Jag vill minnas att han hade inlägg som togs bort också, men det kan jag inte 100% hävda, då minnet sviker
- Winzent avlägsnades när han kritiserade mergen med GPR. Ironiskt nog också en spelare som uppmuntrade ett angrepp mot DH. Värt att nämna är att samma person petades från er ledning (efter att ha gjort nästintill ALL planering under tiden ni krigade). Slump, eller skulle man bara tysta dem som inte kunde tänkas haka på "Vi mergar ihop världen å går på våra allierade istället!"-tåget? Det har du säkert ett bättre svar på än jag, även om du, i såväl delade forum som ert egna, var oerhört inaktiv under denna perioden. Kanske därför du får det här med censur och nedtystande förväxlat med vad som faktiskt skedde.

-SK-s fall beror i första hand på 3 saker;

1. Spelreglerna som existerar. Det finns en anledning till att majoriteten av förslagen på nya världsinställningar sällan har över 40 medlemmar, och oftast 20-30. Man kan vinna det här spelet på några minuter, med Bjud in till stammen-knappen. Vissa gillar det här. Vissa gillar säkert också att åka formel 1-kärra på en gokart-bana. Vissa gillar boxning. Vissa gillar att gå ihop 10 personer med varsitt järnrör och slå ihjäl någon. Det är inte ert FEL att ni måste merga för att klara er, det är inställningarnas fel. Samtidigt är det -SK-s fel att vi inte UTNYTTJAR genvägen också, eftersom bl.a. ni och BFH erbjudit det. Men så är det. Att hävda att er vinst, och vår förlust, INTE är i direkt anknytning till hur respektive stam valt att tolka medlemsantalet och tillhörande "strategi", är bara naivt när man ser till hur respektive stam presterat pound for pound.

2. I retrospektiv skulle vi inte gått på DH ensamma. Vi skulle ha låtit DH gå på er UTAN vår inblandning, och gått in i DEN soppan riktigt riktigt SENT. Det hade varit vinnarkonceptet i det som blev slutstriden i topp-3, men det var också en av två FEGA vägar ut. Vi tog den minst fega, vi körde DH i marken, och jag tror inte att någon ur -SK- ångrar det. Vi spelar hellre som vinnare, än vinner. Låt den där marinera lite.

3. Att någon annan UTNYTTJADE spelreglerna som fanns. Ni har all rätt att göra det, men som sagt, hade INTE DH/Knight blivit en enhet (i anslutning med DEIST och GPR, och i viss utsträckning TO), så hade det inte hållit. En eloge för att ni tog den enda chansen ni hade, så SKA man göra. Att slå sig på bröstet för den (du vet, det DINA medlemmar gjort i otaliga trådar sedan er merge-mani med inkluderat gangbang påbörjat), är kanske inte det som är mest förenligt med er ödmjukhetskampanj däremot.
 

DeletedUser

Guest
Är du inte nykter? Dåliga stammar vinner inte, dåliga stammar förlorar. Man kan ha synpunkter på HUR stammarna vinner men om man lever i den villfarelsen att ettan i en tävling inte är bäst så bör man kanske krypa ner i grottan och börja om från början i stenåldern igen. Det har trots allt hänt en del sedan dess i civilisationen.

Nu vet inte jag vem som kommer att vinna V1 men det gör tydligen du. Med tanke på denna din förmåga att se in i framtiden, hur kommer det sig att du sitter i TW's forum och tycker saker istället för att inkassera alla dina lottovinster som du med ovanstående i åtanke borde ha lyckats pricka rätt ett antal gånger vid detta laget?

V1 är fortfarande öppet och den som vinner är också den bästa stammen på V1. Hur vet JAG det? Jo, för det är ett oomkullrunkeligt faktum att second best is the first loser. Alltså måste ettan vara... öhhhh etta?

Helt rätt tänk, när man är dålig och vinner. Tw har en rad variabler som gör att begreppet tävling befläckas i en seriös liknelse. Tw är fotboll där man väljer hur många spelare man vill ha i laget. Man kan inte bestämma att båda skall ha 11. Om det ena laget VÄLJER att vara lite normal i skallen*, och tar ut 11 spelare på plan, och möter 30 spelare, som vinner med 15-3 - Då VINNER 30-mannalaget. Tycker du att de har ÅSTADKOMMIT något? Kan man med gott samvete säga att de är BÄTTRE, när förutsättningarna för framgång är helt olika, och att förutsättningarna är i direkt korrelation med antalet spelare på plan? Många i Knight höll med en gång i tiden, när det var hög tid att håna R.E i egna forum (och på stora), om "massinvite". Man kanske accepterade att det inte gick på annat vis? Jag vet inte.

Min liknelse fallerar i en sak - Varje spelare är inte värd lika mycket. Därav att man, i t.ex. boxning, pratar om POUND FOR POUND, när man jämför över olika viktklasser. Det finns lite sätt att jämföra pound for pound i tw (OBA, antalet fiendebyar plockade, snittbyar per spelare, snitt-OBA per spelare etc). Det positiva i hela den här stormen är kanske att du är nöjd med att vara STÖRST (vi kan kalla dig Kimbo Slice), och vi är nöjda med att vara bäst, eftersom bäst och vinnare inte är samma sak på tw, p.g.a. ovan nämnda.

Om du inte håller med om ovanstående, så är jag nyfiken på hur du ser på det här med att antalet medlemmar i en stam är alternativt, och vad som medförs av ett medlemstak på 80 spelare, och framförallt hur det (OM det, i dina ögon) har haft någon som helst påverkan på v1's utgång.

Grattis till vinsten Knight/DH/Pirate/GPR/DEIST, btw.
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
läser här och skrattar gott.

Vad fd -SK- spelare fullkomligt missar är att det är inte i start, och inte heller i midgame som en värld korar en vinnare utan det gör efter endgame.

I en så pass stor välrld som V1 faktiskt blev (till skillnad mot all nya pluttvärlar på .se som avgjörs inom tre månader) så finns det många Emperum som kommer och går medan andra består.


Somalia slår sig för bröstet och påvisar hur utomordentligt duktiga -SK- varit men han missar poängen.. SK- is NO MORE, borta finito. Knight sopade dom helt enkelt ut ifrån spelplanen.

Kanske -SK- krigade så intensivt tidigare att dom brände ut sig, Kanske deras otrevliga sätt gjorde att dom förlorade.

kanske de var för övermodiga, eler måhända hade dom inte något riktigt motstånd i tidigare. Allt sånt prat är ointressant då det är spekulationer.

Det intressanta faktumet är att -SK- INTE pallade att ro den båt de satt i och stammen vittnade sönder när de insåg att det skulle komma en uppförsbacke.

-SK- var inte bättre än så. Så enkelt är det. Att dom sen skyllde på IRL men numer sätter sig på konton på V18 när deras gamla konton fortfarande existerar om än i något sämre skick är en kul curiosa.

Frågan är om man ska säga att -SK- gav upp V1 eller att dom flydde till V18.


Somalia, du kan fortsätta skriva spaltmeter efter spalt meter men det ändrar inte faktum att din fd stam is no more, Den är borta, finito och det vart game over. Ni var inte bäst på V1, Ni var en medelmåttig stam so likt 90 procent av alla stammar på tribalwars, gav upp när det gick tungt.


Att bortförklara att man förlorat i ett spel gör en inte till segrare, det gör en bara till en förlorare som inte vill se sanningen i vitögat.
 

Daun

Member
Reaktionspoäng
0
SKs historik är fullkolmligt ointressant. Första gången stammen får ordentlig press på sig så lägger dom ner. DET är det enda som är relevant. Se på DH, där har du spelare som varit utsatta ett år, överlevt rest sig och nu växer igen.

Hur många av dessa är orginalspelarna?
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Hur många av dessa är orginalspelarna?


Det är fullkomligt ointressant hur många som är originalspelare. TW är ett spel utöver det vanliga. Ett spel som inte bara kräver mycket tid men dessutom spelas under flera år (åtminstone V1). Är man då ledare för en stam så gäller det inte bara att kunna ha en sammanhållning som gör att spelare stannar så länge som möjligt.

För en ledare gälller även att få stammen att överleva när spelare får annat IRL, det gäller då (precis som för en indrottsklubb) att hitta andra spelare som kan föra stammen vidare mot ära och berömmelse.

Det finns inte en stam på någon värld som har samma spelare när världen startar upp som när den avslutas.


Som både Eggeh och Pöta (inte ens dom originalspelare, men stora -SK- profiler) har påtalat så satt många i fd -SK- på flera konton samtidigt. Naturligtivs tär det på spelarna i fråga och några brändes ut, Sen blev det som en domino effect på det hela.


Jag hade tippat på sex månader innan detta skulle ske, Jag hade fel. det gick på två månader eftersom -SK- inte hade det hjärta dom gett sken av.
 

DeletedUser

Guest
Några små påpekanden :)

1. Attityd/forum

Vet inte om någon har hävdat att det var enbart för "att folk som Pöta var otrevliga" som ni fick en stor del av världen emot er men jag kan lätt säga att ett antal av SK´s medlemmars attityd inte direkt förbättrade era chanser till framgång på värld 1. Vi var flera i DH som var rejält trötta på er attityd i forumet som vi delade med er en gång tillbaka i tiden och så som jag har uppfattat det så är det samma attityd som ni har kört mot Knight i det delade forumet där.

I det allmänna forumet har vi alla sett hur ett antal av era medlemmar skämt ut sig genom diverse otrevligheter och hån mot andra spelare. Tänker främst då på det som sas i början av kriget mellan DH och SK där de flesta förklaringar om mycket irl m.m. bemöttes med hån från de i SK som uttalade sig.

Desto mer som jag tänker på det så är det nog f-n attityden som var den största anledningen till att Knight gick på SK.

2. Antalet medlemmar/regler

Jag förstår inte hur det kan anses som så jävla dåligt att spela efter tillåtna regler angåend antal medlemmar i stammen. Du liksom de flesta andra var väl medvetna om den här regeln då ni började spela och det borde inte ha kommit som en överraskning för dig att det kan bli stammar med 80medlemmar i. Jag förstår att du måste hävda att om det inte hade varit så så hade ni vunnit eftersom att ni är/var så exceptionellt mycket bättre pound to pound. Om det verkligen är sant eller ej det kommer vi aldrig att få reda på eftersom ni valde att kasta in handduken direkt. Hade det varit lite krigare i dig så hade det kanske kommit till elva mot elva i slutet av världen eller hur många du nu vill att vi ska vara i varje stam så att det blir helt rättvist.

Du (SFFN) som verkar att tycka om att räkna på diverse möjliga utgångar av olika skeden kanske kan räkna ut hur en jämn kamp skulle sett ut mellan dina spelare och resten i fråga om "jämföra pound for pound i tw (OBA, antalet fiendebyar plockade, snittbyar per spelare, snitt-OBA per spelare etc". Med tanke på hur dåligt moståndet (DH/Knight) är/var så kanske du kommer fram till att ni hade kunnat vinna om ni inte hade brutit ihop av skräck inför det annalkande hotet?


3. TGOW

Stor anledning till att glädjen till spelet fick sig en rejäl törn. Om du inte spelar på den här världen längre så kan du väl sluta lägga dig i här så jag slipper bli påmind.

4. Daun - Hur många av dessa är orginalspelarna?

Snabbt räknat ca 25+
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
läser här och skrattar gott.

Vad fd -SK- spelare fullkomligt missar är att det är inte i start, och inte heller i midgame som en värld korar en vinnare utan det gör efter endgame.

I en så pass stor välrld som V1 faktiskt blev (till skillnad mot all nya pluttvärlar på .se som avgjörs inom tre månader) så finns det många Emperum som kommer och går medan andra består.


Somalia slår sig för bröstet och påvisar hur utomordentligt duktiga -SK- varit men han missar poängen.. SK- is NO MORE, borta finito. Knight sopade dom helt enkelt ut ifrån spelplanen.

Kanske -SK- krigade så intensivt tidigare att dom brände ut sig, Kanske deras otrevliga sätt gjorde att dom förlorade.

kanske de var för övermodiga, eler måhända hade dom inte något riktigt motstånd i tidigare. Allt sånt prat är ointressant då det är spekulationer.

Det intressanta faktumet är att -SK- INTE pallade att ro den båt de satt i och stammen vittnade sönder när de insåg att det skulle komma en uppförsbacke.

-SK- var inte bättre än så. Så enkelt är det. Att dom sen skyllde på IRL men numer sätter sig på konton på V18 när deras gamla konton fortfarande existerar om än i något sämre skick är en kul curiosa.

Frågan är om man ska säga att -SK- gav upp V1 eller att dom flydde till V18.


Somalia, du kan fortsätta skriva spaltmeter efter spalt meter men det ändrar inte faktum att din fd stam is no more, Den är borta, finito och det vart game over. Ni var inte bäst på V1, Ni var en medelmåttig stam so likt 90 procent av alla stammar på tribalwars, gav upp när det gick tungt.


Att bortförklara att man förlorat i ett spel gör en inte till segrare, det gör en bara till en förlorare som inte vill se sanningen i vitögat.

Om detta nu inte är sanning, vad är sanningen då? Då kan du berätta det för oss ju, så "den riktiga sanningen" kommer fram en gång för alla!
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Om detta nu inte är sanning, vad är sanningen då? Då kan du berätta det för oss ju, så "den riktiga sanningen" kommer fram en gång för alla!


Sanningen käre EmileGP är att vad -SK- gjort under säsongen är fullkomligit irrelevant IDAG. När "slutspelet" inleddes hade -SK- inte orken att fullfölja. DET och INGET annat är sanningen. Om ni sen hade ett par bra perioder mitt i "grundspelet" är idag inte intressant.

Sen måste jag påpeka att tjatet om rekryteringar etc är ett skämt.-SK-försökte värva MIG strax efter krigsutrottet mot Knight.

och ni kan ju hävda att ni inte visste att jag satt på kontot, men det är det hela etter värre. Det innebär ju bara att ni rekryterade i vild panik utan att lyckas, så kallad massinvite :p. Märk väl att så inte var fallet ett år tidigare. Då hade SK en liten generationsväxling och hade inga problem att få in folk då dom var i numerärt överläge (överläge, överläge överläge.... överrläge) mot DH. Då var det inget tjafs om vilka som satt på originalkonton etc etc. så att dra upp sånt idag håller inte.


Slutligen. Kalla gärna Knight eller mig eller alla som sympatiserar med Knight för patetiska, för ingen anser väl att det är patetiskt av dom som gav upp striden på slagfältet försöker hävda här i forum att dom är dom egentliga vinnarna.

Som jag sagt tidigare, det är inte många konton som gråats, In i striden igen och visa vad ni går för istället för att hänvisa till andra världar eller annat trams.
 

DeletedUser

Guest
läser här och skrattar gott.

Vad fd -SK- spelare fullkomligt missar är att det är inte i start, och inte heller i midgame som en värld korar en vinnare utan det gör efter endgame.

I en så pass stor välrld som V1 faktiskt blev (till skillnad mot all nya pluttvärlar på .se som avgjörs inom tre månader) så finns det många Emperum som kommer och går medan andra består.


Somalia slår sig för bröstet och påvisar hur utomordentligt duktiga -SK- varit men han missar poängen.. SK- is NO MORE, borta finito. Knight sopade dom helt enkelt ut ifrån spelplanen.

Kanske -SK- krigade så intensivt tidigare att dom brände ut sig, Kanske deras otrevliga sätt gjorde att dom förlorade.

kanske de var för övermodiga, eler måhända hade dom inte något riktigt motstånd i tidigare. Allt sånt prat är ointressant då det är spekulationer.

Det intressanta faktumet är att -SK- INTE pallade att ro den båt de satt i och stammen vittnade sönder när de insåg att det skulle komma en uppförsbacke.

-SK- var inte bättre än så. Så enkelt är det. Att dom sen skyllde på IRL men numer sätter sig på konton på V18 när deras gamla konton fortfarande existerar om än i något sämre skick är en kul curiosa.

Frågan är om man ska säga att -SK- gav upp V1 eller att dom flydde till V18.


Somalia, du kan fortsätta skriva spaltmeter efter spalt meter men det ändrar inte faktum att din fd stam is no more, Den är borta, finito och det vart game over. Ni var inte bäst på V1, Ni var en medelmåttig stam so likt 90 procent av alla stammar på tribalwars, gav upp när det gick tungt.


Att bortförklara att man förlorat i ett spel gör en inte till segrare, det gör en bara till en förlorare som inte vill se sanningen i vitögat.

Du är ju totalt efterbliven, men det var å andra sidan ingen nyhet. Du missar inte bara poänger, du missar hela matchen.
Ingen har påstått, inte ens någon -SK-spelare, inte ens jag, har påstått att -SK- har vunnit v1. Leta gärna upp ett citat där någon skriver att -SK- är vinnare/segrare av v1. Som Somalia påtalade är det skillnad på att vara bäst och att vinna.

Jag kommer exempelvis inte ihåg vem fan som vann Hp2, jag minns bara att SnelaKattenKlapar var bäst.

Att sen du sitter här och berättar hur fantastisk Knights prestation är, när du själv slutade från den här världen en gång, för att sedan komma tillbaka när det vankades krig i rejält övertag och rejäl medvind är löjligt. Knights prestation är i klass med DEMONS. Ett gäng barbaradlare som maxar medlemstaket x2.

För att avsluta mitt inlägg här vill jag säga att jag inte har något emot någon spelare eller personlighet i forumet, eftersom det bara är ett spel vi spelar. Till och med Insider och Natchiown har sin charm. Du däremot, Mintcream, är den vidrigaste personen som någonsin har klickat in på tribalwars.se. När jag säger klickat in räknar jag även in personer som råkat klicka på någon tribalwarslänk av misstag. Jag har alltid tyckt illa om dig, långt innan du började skriva i det här världsforumet och hur du tänker är för mig förbluffande. Första gången jag överhuvudtaget fick höra talas om dig (vilket borde vara för ungefär 2 år sedan) fick jag en känsla av att du var en oerhört vidrig person, den känslan har inte ändrats. Hoppas nu du förstår ett o annat :)
 

DeletedUser

Guest
Sen måste jag påpeka att tjatet om rekryteringar etc är ett skämt.-SK-försökte värva MIG strax efter krigsutrottet mot Knight.

och ni kan ju hävda att ni inte visste att jag satt på kontot, men det är det hela etter värre. Det innebär ju bara att ni rekryterade i vild panik utan att lyckas, så kallad massinvite :p. Märk väl att så inte var fallet ett år tidigare. Då hade SK en liten generationsväxling och hade inga problem att få in folk då dom var i numerärt överläge (överläge, överläge överläge.... överrläge) mot DH. Då var det inget tjafs om vilka som satt på originalkonton etc etc. så att dra upp sånt idag håller inte.

Vet du vad den stora skillnaden är? Det är, som du kanske borde veta om du är så insatt som du låter, att halva .se har slutat spela tw helt och hållet under den tidsperioden. Åtminstone de bra spelarna. Att hitta spelare som inte är totala sopor till konton är fruktansvärt svårt. Det kanske förklarar varför -SK- försökte rekrytera dig, om det du säger nu stämmer. De var tvunga att leta bland soporna.


Förresten, trollar du på internet för att du är tjock? Eller började du trolla, och blev tjock pga trollandet?
 
Senast redigerad av en moderator:

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
.

grabbar ni ska nu sluta och sluta trakesera Andrejensen han är en av de skönaste lirarna i v1. och jag gillar SK verkligen men jag tycker ni ska sluta va så här mot Knight ? ni har alltid viljat ha motstånd, ni har ju fått era motståndare? kan ni inte va nöjd? att Knight har gett er motstånd och inte gråat sig? är de inte ni ville ha? När ni inte får motstånd skryter ni, om att ni vill ha motstånd. sen när ni får motstånd börjar ni trakesera Knight och sånt. om att de inte kan skicka tåg och suger ? vad spelar de roll om de inte kan skicka tåg när de tar byarna? ni är alla mot mintecream grabben har ju rätt ? spelar inte roll om det är inga orginala DH spelare kvar, de får ju konton med massa ink? och hanterar iallafall de. :cool:
 

DeletedUser

Guest
Några små påpekanden :)

1. Attityd/forum

Vet inte om någon har hävdat att det var enbart för "att folk som Pöta var otrevliga" som ni fick en stor del av världen emot er men jag kan lätt säga att ett antal av SK´s medlemmars attityd inte direkt förbättrade era chanser till framgång på värld 1. Vi var flera i DH som var rejält trötta på er attityd i forumet som vi delade med er en gång tillbaka i tiden och så som jag har uppfattat det så är det samma attityd som ni har kört mot Knight i det delade forumet där.

I det allmänna forumet har vi alla sett hur ett antal av era medlemmar skämt ut sig genom diverse otrevligheter och hån mot andra spelare. Tänker främst då på det som sas i början av kriget mellan DH och SK där de flesta förklaringar om mycket irl m.m. bemöttes med hån från de i SK som uttalade sig.

Desto mer som jag tänker på det så är det nog f-n attityden som var den största anledningen till att Knight gick på SK.

2. Antalet medlemmar/regler

Jag förstår inte hur det kan anses som så jävla dåligt att spela efter tillåtna regler angåend antal medlemmar i stammen. Du liksom de flesta andra var väl medvetna om den här regeln då ni började spela och det borde inte ha kommit som en överraskning för dig att det kan bli stammar med 80medlemmar i. Jag förstår att du måste hävda att om det inte hade varit så så hade ni vunnit eftersom att ni är/var så exceptionellt mycket bättre pound to pound. Om det verkligen är sant eller ej det kommer vi aldrig att få reda på eftersom ni valde att kasta in handduken direkt. Hade det varit lite krigare i dig så hade det kanske kommit till elva mot elva i slutet av världen eller hur många du nu vill att vi ska vara i varje stam så att det blir helt rättvist.

Du (SFFN) som verkar att tycka om att räkna på diverse möjliga utgångar av olika skeden kanske kan räkna ut hur en jämn kamp skulle sett ut mellan dina spelare och resten i fråga om "jämföra pound for pound i tw (OBA, antalet fiendebyar plockade, snittbyar per spelare, snitt-OBA per spelare etc". Med tanke på hur dåligt moståndet (DH/Knight) är/var så kanske du kommer fram till att ni hade kunnat vinna om ni inte hade brutit ihop av skräck inför det annalkande hotet?


3. TGOW

Stor anledning till att glädjen till spelet fick sig en rejäl törn. Om du inte spelar på den här världen längre så kan du väl sluta lägga dig i här så jag slipper bli påmind.

4. Daun - Hur många av dessa är orginalspelarna?

Snabbt räknat ca 25+

1. Under såväl kriget som före kriget med DH, hörde Humlan nätt o jämnt av sig om hur trött han var på Lufsen, Risling & co. Har inte det exakta citatet, men han lät lagom hämndlysten när det diskuterades DH och sa "Kort & gott förstörde Lufsen det diplomatiska arbete jag lagt ner genom DH, det kommer inte glömmasyaddayaddayadda". Det stod också klart att DH hade för avsikt att anfalla Knight. En ANNAN sak som stod klart, är att GPR, DH, och Knight, hade en sak gemensamt - De kan tänka sig att merga till vinst, det kunde inte -SK- tänka sig. Det visste Lufsen, och det visste Humble. Du får ursäkta mig om jag, med DH's historik till Knight (och DH's till GPR, för den delen ;)) vill inbilla mig att där fanns gott om meningsskiljaktigheter er emellan för att hålla er konflikt i liv, men jag är nog rätt övertygad om (precis som du, bakom stängda dörrar), att det här handlade om vem som ville, och inte ville, ta den enkla vägen.

Har tagit diskussionen om otrevligheter innan, men jag lägger en sista tanke där, för sista gången;
- -SK- har tveklöst varit den "kaxigare" av toppstammarna under sin stortid
- Medlemmarna ur Knight (inklusive din vapendragare m1ldo) har betett sig minst lika grisigt nu när rollen om vem som var puckförare blev ombytt. Det här med sten i glashus är något jag är allergisk mot, fast det kanske är lugnt att vara kaxig när det är "hela klassen" mot en grabb, right?
- INGEN stam på v1 har varit så utsatt för SERIÖSA förolämpningar som -SK-. Ni älskar att ta upp hur oförskämda enstaka spelare varit, samtidigt som ni delat tak med folk som ringt upp medlemmar i vår stam mitt i natten och förolämpat dem, hotat spelare till livet, sökt upp spelare på facebook med det uttryckta ändamålet att söka upp dem irl. Jag finner det makalöst hur vuxna människor (för en sådan är du, kruxet, humlan och co., right?) kan sitta på ett internetforum och beklaga sig över hur jävla oförskämt några tonåringar har bemött dem, samtidigt som man delar stam med personer som tagit samma spel, UTANFÖR spelet, och i vissa fall utanför lagens ramar. En handfull f.d. SKare borde växa upp, men ni borde SKÄMMAS (framförallt Kruxet, Natchiown, Emin/Insider). Fast just det, det var vi som tog spelet på för stort allvar, am I right?

2. Nu låter du arg & förvirrad. Självklart "kan" det uppstå stammar med 80-medlemmar, när möjligheten finns. Frågan är mer varför folk GÖR det? Att säga "Ptja, det är ju tillåtet?", är inget svar. Du går förmodligen inte ut i cowboy-hatt och spandex på stan groll, men det är också tillåtet. Något får en grupp spelare att vilja slå sig samman, och eftersom där fanns ont blod i leden sedan innan kan man knappast tro att Knight/GPR/DH gick samman för att ni alltid haft så skoj tillsammans.
Att vi sedan aldrig kommer få veta vem som var bäst pound for pound p.g.a. att Knight/DH/GPR vs. -SK- tog ett snabbt slut låter lustigt. Minns du vilka som krigade mellan 17e november - VilketdatumHumlanänförklaradekrigmot-SK-? DH. Ni hade 20k mer byar än oss, och fick storstryk. Vi var alltså anmärkningsvärt mycket bättre POUND FOR POUND. Ni slog däremot, när oddsen för er väl BLEV dåliga, Knight på fingrarna ganska så rejält. Ni var alltså bättre än Knight POUND FOR POUND. Det här är inte kvantfysik, det är ganska enkelt faktiskt. Värt att nämna gentemot din Gav upp-pik, är att -SK- krigade ur underläge, och VÄNDE underläget, mot DH, under det sammanlagda loppet av ca 10 månader. Knight, som aldrig var i underläge i samma krig, gav upp i ÖVERLÄGE, efter ca 5 månader. Med din logik är alltså Knight en helt urusel stam, och -SK- rätt grymma. Skönt att vi fick det ur världen, hoho.

3. -

4. Det är inte i närheten av 25+ originalspelare kvar från -SK- på HELA .se, det kan jag skriva under på. Du förväxlar nog nick med original. Jag spelar inte på v1 längre, men jag kan med gott samvete räkna antalet som spelar aktivt NÅGONSTANS på max 2 händer.
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Vet du vad den stora skillnaden är? Det är, som du kanske borde veta om du är så insatt som du låter, att halva .se har slutat spela tw helt och hållet under den tidsperioden. Åtminstone de bra spelarna. Att hitta spelare som inte är totala sopor till konton är fruktansvärt svårt. Det kanske förklarar varför -SK- försökte rekrytera dig, om det du säger nu stämmer. De var tvunga att leta bland soporna.


Förresten, trollar du på internet för att du är tjock? Eller började du trolla, och blev tjock pga trollandet?

Du tjattrar om mitt trollande. Jag trollar troligtvis av samma orskak som du. gillar att slänga käft.

och du får kalla mig sopa så mycket du vill. Alllt jag har lyckats med är ju att spela skiten ur mediokra stammar som SK. Du får även kalla mig tjock om du vill men jag har svårt att se vad det har med tråden att göra. eller menar du att motståndet blev för TUNGT när jag gick in på Knights sida?

Ni har tusen och en bortförklaringen till att ni åkte på spö i V1. Alla stammar drabbas av att folk slutar. tröttnar eller inte har tid. Det är inte bara -SK- som har drabbats av det. även om det verkar vara mest synd om just er.

Det är som jag sagt hela tiden. Ni var en medioker stam med en stor käft, nu är ni inten stam alls utan har bara käften kvar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp