Knight och SK med efterföljande soppa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Denna konstanta diskussion, förstår inte varför ni hela tiden måste underminera varandras prestationer. -SK- har precis som Knights gjort misstag genom tiden spenderas sida vid sida, men varför detta konstanta behov av att belysa misstagen? 


Med facit i hand, så kan man väl säga att det vore strategiskt bättre för -SK- och riktat våran soldater mot Knight kvällen för snart ett år sedan. Men bara för det så innebär det inte att vi hade gjort det, eller för den delen haft någon tanke på att göra det. (Vid beslutet om vem som vi skulle dansa med rådde det nästintill konsensus om att DH var stammen som fick äran). Vi visste liksom redan då att ett anfall mot DH innebar att vi visade våran halspulsåder och att ni i Knights kunde ge er på den närsom.

Tror att de flesta som spenderat mer än en halvtimme i V1s och fått se -SK- på fältet är rörande överens om att därute fanns det ytterst få som stod emot oss. Men vi fallerade på punkten att sätta strategien i första rummet, vilket Knight är/var betydligt bättre på.

Min personliga syn och tro över -SK-s fall är att efter sammanfallet av DH (Säg vad ni vill, men DH var nästintill infunktionell som stam) så fanns det ingen lust och fortsätta, man hade uppnått alla mål i V1, vi kände att det fanns inte mycket kvar att utmana oss. Visst vissa utav oss i -SK- ville se Knight blöda men tror generella skaran var nöjda med att fått ökända DH att falla, dessutom gjort detta rekord snabbt.

*Läser inlägget och inser att det är relativt luddigt* Men klockan är närmare två på natten och jag borde vara på dejt med John Blund sedan länge så det får gå.

- Maximus

Edit: Jag vill önska att alla får chansen och lira i en stam likt -SK-, kan nog inte minnas något annat tillfälle under mitt liv på internet jag har haft så kul som i -SK-. En liten diskussion kunde blossa upp i fullskaligt krig mellan oss i stammen, samtidigt låg man på golvet och skrattade så tårarna flödade! Hoppas ni alla får ha så kul i eran stammar!
 
Senast redigerad av en moderator:

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Jag förstår inte hur ni kan sitta här och skryta om hur ni har slagit DH. DH finns kvar som stam i allra högsa gra vilket inte -SK- gör Det innebär att historien kommer att förtälja att SK tog på sig mer än dom kunde tugga och inte att dom slog DH i något krig.

Det sägs här oxå att det vare "boredom" som gjode att SK gick hädan. Ändå ar det just bara någon vecka in i Knightkriget som det var många gamla som gett upp.

Det tjatas om att det är är Det riktiga SK som är slagit. men minns jag rätt var det väldigt många DH spelare som slutade då SK förklarade krig. Ska man där använda samma argument så var det inte det riktiga DH som ni mötte.

Summan av alla inlägg som nu kommer från den fallerade stammen SK är ju densamma. Ni vägrar inse fakta att ni förlorat ett krig (eller gett upp, vilket ni vill) att sen gå ut här och försöka glorifiera er egen insats är ju banan.

Vad som är högst synbart är att så länge det gick bra för SK så fanns de kvar, när det kärvade så hoppade dom av hästen. Precis som så många andra stammar gjort före dom.


Sk vill som sagt hävda att dom varit bäst etc men som även maximus påpekar, man vinner inte genom att skicka OFF, få högsta OBAn eller adla mest byar. Det gäller även att ha stamina att behålla dessa byar och behålla en samhörighet och gemenskap i en stam som gör att folk vill fortsätta spela för densamma.


Utan allienaserna DH och Knight hade SK varit borta för flera år sedan vilket är tydligt sett att när bägge allianserna försvann så tog det bara två månader att upplösa en stam som ändå var uppe och nosade på 400 miljoner poäng innan stammen nollades.

Försök att tona ner SKs insatser på V1 dom har inte varit så märkvärdiga. Dom är inte bättre än t.ex bringt/1x2 insatser på V11, men det finns ingen som direkt framhäver den/de stammana som annat än fail idag (ja även jag var där en kort tid, men jag kan se självkritiskt utan att måla upp en bubbla över mina prestationer) Sk var mycket lik dom i både arrogans, häcklande och aggressivitet, och fallet beror stort på bristande social kompetens i spelet.
 

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0



Med facit i hand, så kan man väl säga att det vore strategiskt bättre för -SK- och riktat våran soldater mot Knight kvällen för snart ett år sedan. Men bara för det så innebär det inte att vi hade gjort det, eller för den delen haft någon tanke på att göra det. (Vid beslutet om vem som vi skulle dansa med rådde det nästintill konsensus om att DH var stammen som fick äran). Vi visste liksom redan då att ett anfall mot DH innebar att vi visade våran halspulsåder och att ni i Knights kunde ge er på den närsom.

Maximus, det är ett sätt att se den bakomliggande strategin av vissa beslut.

Ett annat sätt -som jag personligen tror ligger närmare en verklighet- att se det, var att vid det tillfället så bedömde SK's ledning att DH var ett större hot mot deras väg till ensam vinst än vad Knight var, därav beslutet att hoppa på DH istället för Knight när det var dags att välja sida.

Vad jag menar här är att SK gjorde den bedömningen att om de lierade sig med DH och slog ut Knight skulle de få en stor och mycket starkare DH mot sig inför ett endgame. SK's politik var ju väldigt klar, de skulle vinna V1 ensamma, utan någon annan med sig. Detta gjordes väldigt klart i såväl forums som interna diskussioner mellan spelare. I SK's värld fanns det inte ens utrymme för deras allierade Knight att vara med på prispallen.

Därav följer även att SK insåg att om de skulle hjälpa DH att krossa Knight så skulle de riskera att sitta kvar inför en slutstrid med ett, troligtvis, förstärkt och nytänt DH som fått blodad tand efter att ha spöat Knight. Detta bedömde taktikerna i SK som ett betydligt värre scenario än att komma ut ur kriget med ett krossat DH och en Knight som skulle vara lika stora eller mindre än SK. I det läget skulle SK då enkelt ha kunnat seglat in i ett endgame med Knight som huvudsakliga motståndare. En motståndare som SK bedömde att de lätt skulle klara av.

Så långt var nog allt ganska väl genomtänkt av SK's strateger. De som de främst missade på där var attt de inte vägde in den skada som deras egna "språkrör" gjorde när de mer eller mindre öppet lät dessa tankar om världsherravälde sippra (läs: basuneras ut) ut till spelare i Knight (och till alla andra på V 1 också, för den delen). Denna dryga attityd samt översitteri mot sin allierade Knight som SK systematiskt anlade under den senare tiden var det som slutligen knäckte SK.

Knight insåg vart det barkade hän, och beslöt sig för att inte helt spela med i SK's planer. Istället kom möjligheten, och tankarna, upp hos Knights ledning, att det kanske fanns en annan väg än den som SK hade stakat ut.

In kom GPR från vänster och erbjöd Knight de som stammen då var i akut behov av. Mergen med GPR innebar inte bara en taktiskt maktförskjutning där Knight fick mer muskler, utan även att det kom in nytt blod, nytt strategiskt tänkande samt nya sätt att se V1 på. Plötsligt kunde Knight vakna till ur den slummer de befunnit sig i, ruska på huvudet och utbrista -"Hej, vi finns kvar, vi kan nog göra nåt kul vi också!"

Och så blev det. Knight/Gpr blev tillräckligt stora för att våga bryta den utstakade väg som SK's strateger hade drömt om. Knight valde att utmana SK innan SK gick på Knight (vilket skulle ha varit oundvikligt, enligt SK's ambition att stå som ensam segrare i V1). Tack vara en skicklig diplomati och gott strategiskt tänkande så kunde även detta nya Knight värva över delar av forna fienden DH till sin sida i den stundande kampen mot SK. Detta bara timmarna/dagarna innan SK skulle ha gjort detsamma! (Ja, mig veterligen fanns det planer på att SK skulle ta hjälp av DH för att slå ut Knight/Gpr. Vad SK sedan skulle ha gjort med det som var kvar av DH och som då hade hjälpt SK att slå ut Knight kan man ju förstås spekulera i, personligen har jag vissa teorier, men dessa är ganska irrelevanta just nu).

Nu när delar av krutröken (eller blodstänken från yxorna) börjat lägga sig kan vi se att utfallet än så länge är att SK's storstilade "masterplan" för V1 inte riktigt infriades. SK är nu borta (vem vet, de kanske återuppstår likt fågeln Fenix?) och Knight ligger väl positionerad för att kunna ta V1 till endgame.

Men resan dit är ännu lång och mycket kan hända. En av de saker som gör V1 så intresant (jämfört med snabbare världar) är att till synes givna världsordningar kan, och har tid, att ändras drastiskt. (Jag kommer ihåg att när DH skapades så var det många som var övertygfade att de nu hade blivit en sån stor "supermakt" att de inte skulle kunna rubbas från tronen").


Att nu i efterhand sitta och försöka peka ut konkreta orsaker till att världen nu ser ut som den gör istället för att se ut som SK hade velat, är alltid vanskligt. Det är sällan det finns klara enskilda faktorer i komplicerade skeenden.

Men om jag skulle våga mig på att peka ut 2 huvudfaktorer som lett fram till detta så skulle jag dels peka på SK's arrogans och stöddighet mot sin forna allierade Knight som fick Knight att inse att det inte fanns en framtid för oss i SK's värld. Dels Knights merge med GPR som ledde till att Knight kunde plocka fram den kämparglöd som behövdes för att hantera SK på slagfältet.


(Nåväl, detta är i vart fall den analys som jag gör av vad som skett. Dock skall man här ta hänsyn till att jag endast är en enkel fotsoldat inom Knight med ytterst begränsad tillgång till alla de tankar och planer som ledningar i såväl Knight, GPR, DH eller SK har haft. Det som jag här ovan har redovisat är alltså min egen tro på hur tankar och strategier har utvecklas baserat på vad jag sett på slagfältet och vad jag kunnat läsa mig till på de olika forumen.)
 
Senast ändrad:

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
Lite svar till mintcream och snoff.

Först och främst, jag tycker det är lite fel med spelare som kommer in och slänger kommentarer om -sk-s brist på stridsduglighet när de hoppar in i sista kriget och som max hunnit ta 100 byar. Det är inte bara någonting jag tycker om knight spelare, utan har varit en åsikt som jag stått fast vid på många världar tidigare. Jag lever som sagt med tron att man skall förtjäna sin vinst. Hoppar man in i sista kriget och tar 100 byar i ett krig i två månader så tycker jag inte riktigt att man förtjänar att i slutet stå sida vid sida bland spelare som kämpat sig igenom flertalet krig och tvister, oavsett om stammen sen heter -sk- eller knight.

Jag vill inte på något sätt skydda pajkastningen som skedde ifrån -sk-s håll, men däremot vill jag påpeka att det var lika mycket ifrån båda hållen. Det var inte endast -sk- som såg till att stämningen mellan knight och -sk- var nära kalla kriget. Jag är iofs emot pajkastning rent generellt, jag har den filosofiska åsikten att man som spelare eller människa inte har rätten att förstöra en annan människas humör helt i onödan. Jag vet bara att det finns de som försökt hålla god ton och trevlighet mellan stammarna oavsett situation men trots detta så får de sig en hurving här i forumet efteråt, lite tråkigt.

Du har faktiskt rätt snoff när du säger att det som egentligen räknas är vem som står som vinnare i slutet. Kan inte säga emot ditt resonemang alls där då det inte låter mer än logiskt. Jag är ganska unik i min åsikt där bara helt enkelt. Det skall ju trots allt vara roligt att spela och jag ser ingenting roligare än utmaningar, så svåra som möjligt gärna! Jag ser en spelare som blivit rimmad eller liknande som en slagen kämpe, en spelare som får finna sig i läget och försöka på någon annan värld istället. Det är sällan man får två chanser att vinna, men i tw är det tyvärr möjligt då allt som krävs är lite inloggningsuppgifter. Därför vill jag gärna hylla de spelarna som överlevt alla dessa år, genom alla krig, oavsett vilken stam de kommer ifrån för enligt mig (med min unika åsikt) så tycker jag att dessa spelares goda spel inte borde glömmas bort. Jag lyfter gärna på hatten för de spelarna som kämpat sig till den plats de är idag från dag 1 på servern och idag står som vinnare i knight, det finns trots allt en liten sådan skara som verkligen förtjänar att stå där som vinnare idag.

Jag är väl egentligen bara emot de som drar alla -sk-are över en kant. Jag tycker det svider en aning att få stå ut med kommentarer om hur vi suger och hur förbannat opålitiga vi är efter all tid nerlagt på v1. Det är givetvis tråkigt att få förlora efter alla år, men det som känns mer tråkigt är att det som folk kommer komma ihåg är knights version att -sk- spelare inte höll måttet.

När jag kom in i -sk- som Abel så var jag absolut bottenskrapet i -sk- i poäng osv. Men jag fick kämpa mig upp precis som alla andra och göra min del i stammen. Sedan dess har jag fått göra precis vad jag önskade att få göra i -sk-, nöta ner spelare efter spelare efter spelare fram tills stunden då jag trodde att -sk- inte längre behövde mig och jag kunde gå tillbaka ifrån tw. Dock kom knight kriget och spelande blev återigen aktuellt, jag tyckte på sätt och vis att det skulle vara kul och se om jag höll måttet och ifall knight hade lite stridsduglighet i sig. Det gick väl bra, fick känna ytterst lite på snoff (men hoppades på en större showdown i K75 efter att ha kollat din speltaktik) och några andra mindre kända profiler, som t.ex. en kille som tyckte det var jättekul att inte bygga murar och sen anfalla sin egen deff. Hade gärna fortsatt få spelare att bekänna färg och se lite vad knight går för, dock släppte andra i -sk- byar snabbare än DH kunde internadla och efter en helg borta bland vänner så får jag plötsligt se att -sk- inte längre finns kvar och att lösenordet på mitt konto ändrats.
Slagen och sviken kan jag inte längre slåss för min stam eller ens bjuda på motstånd i äkta -sk- anda, så som det borde vara. Istället får jag läsa på forumet och pm om hur otroligt dåliga -sk- är och hur bra knight är som slog dem. Som -sk-are blir jag automatiskt en av dessa utpekat kassa spelare trots att jag inte förlorat byar till knight eller har ens en chans att fortsätta stå upp för -sk-. Rättvist? Kanske förstår någon av er min reaktion...

Abel, så som havande spelat på V1 med samma konto hela vägen från hösten 2007 (varav i Knight sedan våren 2009) , så tolkar jag ditt inlägg som att jag därmed borde ha rätten att stå stolt med min stam och ta emot dina hyllningar så som en som (än så länge) överlevt i många år. Det tackar jag för. :)

Jag håller även helt med dig om att (som jag ser det) rent principiellt är en seger i TW mer värt om man har suttit på ett och samma konto hela vägen än om man hoppat in med nya inloggningsuppgifter på ett redan stort och upparbetat konto i slutet av spelet.

Men det finns naturligtvis gradskillnader även här.... En del personer som hoppat in kan på ett halvår göra mer för sin stam och en vinst än vad kanske andra har lyckats prestera på 4 år. Men det har ju även lite att göra med varje persons förutsättningar och målsättning med att spela detta spel.
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Andrejensen lek inte, om man kollar din statistik så har du bara tagit av inaktiva spelare.


JA visa upp statestiken då snälla. :) jag kommer gottta mig med att -sk- är borta med en kall öl :) skall du också gråa dig nu då pokermyra ? :) Eller har du mycket irl så att du inte spelar på världen längre? :)
 

DeletedUser

Guest
JA visa upp statestiken då snälla. :) jag kommer gottta mig med att -sk- är borta med en kall öl :) skall du också gråa dig nu då pokermyra ? :) Eller har du mycket irl så att du inte spelar på världen längre? :)

Får man lov och slå sig ner bredvid med en kall öl med? För nu har man tid åt det när man inte har en massa anfall och hantera:D

Underbart att forumet har höjt sig över pajkastningsnivåen, tar mig tiden och svara dig snoff under dagens gång!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
DH var kanske sargade och skadade när kriget började vända men att kalla oss/dem för slagna är inte sant. Vi hade aldrig gett oss..och om jag inte ser helt fel så ligger DH på 3e plats bland v1´s stammar.

Ni slog inte DH på rekordtid..Ett år har gått och den stam som inte finns kvar är sk.

Då var det väl dh som vann?
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Får man lov och slå sig ner bredvid med en kall öl med? För nu har man tid åt det när man inte har en massa anfall och hantera:D

Underbart att forumet har höjt sig över pajkastningsnivåen, tar mig tiden och svara dig snoff under dagens gång!


Haha det finns alltid en plats för dig En kall Carlsberg mm dräglar över den redan :) Det var roligt iaf. Nu är de snart över och sen är de bara och skita i vilket :)

Då vet du ju hur det har kännt för oss varje gång ni har gjort sånt mot oss de senaste åren. :)
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
JA visa upp statestiken då snälla. :) jag kommer gottta mig med att -sk- är borta med en kall öl :) skall du också gråa dig nu då pokermyra ? :) Eller har du mycket irl så att du inte spelar på världen längre? :)

Helvete har du slagit i huvudet någonstans eller? Jag har och kommer aldrig att spela i -SK- då jag inte har/hade skillsen för att komma in. Fast nu på slutet blev man erbjuden ett konto men jag tackade nej.

Statistik 1

Du har tagit 56 byar av en kille som inte fått någon OBA på mer än 4 veckor, inga byar som Knight har haft på mer än en månad. Grattis!

Statistik 2

Du har tagit 4 byar av en aktiv -Sk- spelare, enligt statistiken. Vet inte hur aktiv han varit ingame.

Behövs det mer?
 

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Helvete har du slagit i huvudet någonstans eller? Jag har och kommer aldrig att spela i -SK- då jag inte har/hade skillsen för att komma in. Fast nu på slutet blev man erbjuden ett konto men jag tackade nej.

Statistik 1

Du har tagit 56 byar av en kille som inte fått någon OBA på mer än 4 veckor, inga byar som Knight har haft på mer än en månad. Grattis!

Statistik 2

Du har tagit 4 byar av en aktiv -Sk- spelare, enligt statistiken. Vet inte hur aktiv han varit ingame.

Behövs det mer?

Tycker du ska vara försiktig när du visar stats så. Kan lätt slå tilbaka mot en själv.
Om du följt med i trådarna som finns här angående kriget mellan Knight o Sk så borde du lärt dig något. Om inte, så kolla igen om allt läs o lär in och use your brain.
 

DeletedUser

Guest
Att ni ens orkar diskutera, noobs

ALLA VET ATT JU ATT INGEN HÄR KOMMER GE SIG SÅ VARFÖR FORSÄTTA?
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tycker du ska vara försiktig när du visar stats så. Kan lätt slå tilbaka mot en själv.
Om du följt med i trådarna som finns här angående kriget mellan Knight o Sk så borde du lärt dig något. Om inte, så kolla igen om allt läs o lär in och use your brain.

Dock så bryr jag mig inte om -sk- mot knight i det inlägget, jag tilltalade andrejensen och han _ville_ att jag skulle visa stats för han. Men slå tillbaka mot mig. Dock så var det för ca 2 årsedan jag förlorade byar på V1.
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Dock så bryr jag mig inte om -sk- mot knight i det inlägget, jag tilltalade andrejensen och han _ville_ att jag skulle visa stats för han. Men slå tillbaka mot mig. Dock så var det för ca 2 årsedan jag förlorade byar på V1.

Du nämnar själv att du är en medioker spelare som inte platsade i -SK-. Kanske du då inte sk uttala dig för mycket om vad vem i kNIGHT adlar. knight arbeta som en enhet vissa spelare har större frihet än andra att välja mål. Dett berorende på geografikst läge och andra aspekter vi inte behöver gå in på här.

Att en spelare tappar lusten efter ett gäng inkommande gör innebär inte per automatik att Knight som stam ser det som strategiskt ok att lämna denna spelaren ifred utan tvärtom är jag säker på att dom ökar tempot på den tillfälligt inaktiva spelaren för att det ska bli mindre attraktivt att komma tillbaka, alternativt hitta en ny spelare på det kontot.

Så Andredjensen kanske rentav genom dessa adlingar varit en en stor del i all kontot inte återgått till aktivitet och sett lite större en stor del i att -SK- till sista kastade in handduken, för som någon i fd -SK- nämnde. inaktivitet var det som tog död på -SK-.

Så oavsett hur mycket personlig agg du har emot andrejensen så är det helt uppenbart att hans delaktighet i kriget har bidragit till att -SK- är utraderade från kartan.

(Det kanske du lär dig när du passerar en medioker spelare)
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Du nämnar själv att du är en medioker spelare som inte platsade i -SK-. Kanske du då inte sk uttala dig för mycket om vad vem i kNIGHT adlar. knight arbeta som en enhet vissa spelare har större frihet än andra att välja mål. Dett berorende på geografikst läge och andra aspekter vi inte behöver gå in på här.

Att en spelare tappar lusten efter ett gäng inkommande gör innebär inte per automatik att Knight som stam ser det som strategiskt ok att lämna denna spelaren ifred utan tvärtom är jag säker på att dom ökar tempot på den tillfälligt inaktiva spelaren för att det ska bli mindre attraktivt att komma tillbaka, alternativt hitta en ny spelare på det kontot.

Så Andredjensen kanske rentav genom dessa adlingar varit en en stor del i all kontot inte återgått till aktivitet och sett lite större en stor del i att -SK- till sista kastade in handduken, för som någon i fd -SK- nämnde. inaktivitet var det som tog död på -SK-.

Så oavsett hur mycket personlig agg du har emot andrejensen så är det helt uppenbart att hans delaktighet i kriget har bidragit till att -SK- är utraderade från kartan.

(Det kanske du lär dig när du passerar en medioker spelare)

Jo du har helt rätt i vissa saker du säger, men MrSinatra har väll inte varit aktivt sen det kom in i -sk-?

Aja grattis knight.
 

Padox

Member
Reaktionspoäng
0
Det är Sant att -Sk- är borta men att alla dess spelare gett upp kan jag gott och väl Dementera :)

Hoppas på en rolig fortsättning på Kriget och vill önska alla i Aina såväl som i Knight Lycka till! Och även -W- och WSS ;)
så syns vi på Slagfältet;)


//Rytt
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Ebolas hittade tydligen en massa nya knappar som han inte klickat på tidigare. Sen gick det som det gick... :p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp