Karmas öde

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rimturs

Member
Reaktionspoäng
0
Sedan kan jag inte låta bli att le åt jämförelsen med Karmas krig mot EKÄ..

Där Bertil gråter över att Wolf inte hjälpte till med deff och annat..

Karma var en 4 gånger så stor stam som EKÄ men åkte på duktigt med pisk av Äggets lärjungar.

När sedan Ägget kläcktes och EKÄ försvann så trodde Karma att det bara var att plocka åt sig tomma EKÄ byar...

Men ett par lärjungar hade blivit lämnade kvar för att emotse nästa Äggs ankomst genom att i stora stammar typ WOLF sprida Äggets budskap.
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Rimturs, att uttala sig om saker som man inte är så involverat i ska man vara försiktig med.

Synd att även du kommer lära dig det den hårda vägen, såvida du inte backar med ditt påstående nu.
 

DeletedUser

Guest
Rimturs, att uttala sig om saker som man inte är så involverat i ska man vara försiktig med.

Synd att även du kommer lära dig det den hårda vägen, såvida du inte backar med ditt påstående nu.

Tro inte att du är någon erfaren old-school lirare när alla egentligen vet att du är en oerfaren kille på 13 år som sitter hemma framför datorn och leker cool
 

DeletedUser

Guest
ach.php
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Tro inte att du är någon erfaren old-school lirare när alla egentligen vet att du är en oerfaren kille på 13 år som sitter hemma framför datorn och leker cool

Var i mitt inlägg påstod jag att jag är en ''old-school'' spelare?
Nej jag är inte 13, jag är 15.
Vad min ålder har med denna tråd att göra är irrelevant.
Att jag sitter framför datan är ju nästintill uppenbart, då jag annars bara kan sitta på ett internetcafe eller en mobil eller något annat tekniskt.
Så det är ju precis så svårt att komma fram till det"/.
Att jag sedan leker cool är ju nog den värsta hädelse jag någonsin har hört, jag är cool!
 

Rimturs

Member
Reaktionspoäng
0
Hur involverad jag är i händelserna har Outlander ingen som helst aning om..

Och varför Bertil tror att Karmas krig mot RUN har något med någonting att göra vet jag inte heller...

Men fakta är
1 Bertil var i Karma när dom torskade nåt såppas mot EKÄ.
2 Bertil hade försvunnit till TWE när WOLF började förintelsen av karma.
3 Bertil sprang in i en mur hos en WOLF-spelare med allt sitt off idag R.I.P.

WOLF och TWE är vad jag vet inte i krig alltså står jag för min åsikt att Bertil fegt gömmer sig i en annan stam alltmedan han fortsätter kriga mot WOLF.
 

DeletedUser

Guest
Sedan kan jag inte låta bli att le åt jämförelsen med Karmas krig mot EKÄ..

Där Bertil gråter över att Wolf inte hjälpte till med deff och annat..

Karma var en 4 gånger så stor stam som EKÄ men åkte på duktigt med pisk av Äggets lärjungar.

När sedan Ägget kläcktes och EKÄ försvann så trodde Karma att det bara var att plocka åt sig tomma EKÄ byar...

Men ett par lärjungar hade blivit lämnade kvar för att emotse nästa Äggs ankomst genom att i stora stammar typ WOLF sprida Äggets budskap.

Gråter jag?
Jag konstaterade nog mer fakta om att för mkt vak i krig gör att det är svårt att kriga seriöst.
Sätt dig själv som vakare på 6 konton i en mindre stam och andra konton i stammen har bollats runt och du upptäcker att du har 1 lr 2 konton totalt i stammen som kan attackera fienden utan att bryta mot reglerna.

Fast du kanske är en spelare som inte bryr dig om reglerna utan vill vinna till varje pris. Kanske även EKÄ var såna spelare men jag väljer att lita på Hizzles ord och skickade således inte en ticket om det hela för att undersöka hur det verkligen låg till.

Att vi krigade med EKÄ är ett konstaterat faktum, det kriget svängde fram och tillbaks och när det vände till vår fördel efter planering så upplöstes EKÄ.
Givetvis ska de som krigat med fienden få förtjänsten av kriget - inte backstabbers, det är min åsikt iaf.
 

DeletedUser

Guest
Hur involverad jag är i händelserna har Outlander ingen som helst aning om..

Och varför Bertil tror att Karmas krig mot RUN har något med någonting att göra vet jag inte heller...

Men fakta är
1 Bertil var i Karma när dom torskade nåt såppas mot EKÄ.
2 Bertil hade försvunnit till TWE när WOLF började förintelsen av karma.
3 Bertil sprang in i en mur hos en WOLF-spelare med allt sitt off idag R.I.P.

WOLF och TWE är vad jag vet inte i krig alltså står jag för min åsikt att Bertil fegt gömmer sig i en annan stam alltmedan han fortsätter kriga mot WOLF.

Så var är flyktingstatusen då? Du hävdade flykting på mig... och säger sen emot dig själv således är det inte mycket av det du säger som kan stämma om inte jag eller någon annan trovärdig kan bekräfta det.
 

DeletedUser

Guest
Varje stam gör väl sitt bästa för att vinna, om WOLF tyckte att det bästa valet var att backstabba er så var det väl deras val, inte så mycket att klaga över och du får ta nya tag.
 

DeletedUser

Guest
Varje stam gör väl sitt bästa för att vinna, om WOLF tyckte att det bästa valet var att backstabba er så var det väl deras val, inte så mycket att klaga över och du får ta nya tag.

Jo, nån dag hoppas jag får kötta wolf där ute, kommer bli roligt.

Denna tråd upplyser mig bara om att jag aldrig ska ha nån iap/allians med wolf för den bryts vid första bästa tillfälle.
 

Rimturs

Member
Reaktionspoäng
0
Min käre Bertil..

alla eventuella angrepp på mig som inkompetent eller lögnare kan jag ta..
och då du lämnade Karma precis innan WOLF förklarade krig så får jag ta tillbaks mitt påstående om att du är flykting...

Dina anfall mot WOLF-medlemmar idag är dock i sig lite underliga.

Men att ens för en sekund hävda att krigslyckan vände i kriget mot EKÄ det får bara alla dina tidigare och framtida uttalande att framstå som suspekta.

Att ens tänka tanken att det skulle bero på att Karma lyckades med någonting i det kriget som skulle vara anledningen till att EKÄ försvann....

Har du inte läst förklaringen på forumet...Ägget kläcktes.
 

DeletedUser

Guest
Min käre Bertil..

alla eventuella angrepp på mig som inkompetent eller lögnare kan jag ta..
och då du lämnade Karma precis innan WOLF förklarade krig så får jag ta tillbaks mitt påstående om att du är flykting...

Dina anfall mot WOLF-medlemmar idag är dock i sig lite underliga.

Men att ens för en sekund hävda att krigslyckan vände i kriget mot EKÄ det får bara alla dina tidigare och framtida uttalande att framstå som suspekta.

Att ens tänka tanken att det skulle bero på att Karma lyckades med någonting i det kriget som skulle vara anledningen till att EKÄ försvann....

Har du inte läst förklaringen på forumet...Ägget kläcktes.

Är jag en större spelare som inte gottar mig i att en stam krigat sönder en annan stam?
Att vi valde, som spelare och stam, att inte frossa i det hela utan låta dom värdigt avsluta sin resa?

Du gottar och frossar dig i att Karma avslutar sin resa och skulle vara trevligt att veta ditt ingame-nick eller om detta är ett krig du för på PoP över världarna för att du inte tycker om vissa medlemmar i Karma.
 

DeletedUser

Guest
Sen verkar det vara som du inte har så stor koll på läget då Bertil enbart attackerat EN Wolf-spelare idag.

Försvarare: Madion
By: By Alfa (482|473) K44

Kvantitet: 3000 1300 1 227 0 0 0 0 1 0
Förluster: 2251 975 1 170 0 0 0 0 1 0
 

Rimturs

Member
Reaktionspoäng
0
jag älskar dom i Karma som stannar kvar och slåss till slutet...

Det är bara att se vilka som är kvar i Karma 8 st nu.

TherealHead
fast29
skrään
coyote
urume
Brattman
Nixu
ahlin

Ni har min största respekt
 

Rimturs

Member
Reaktionspoäng
0
På Bertils siffror där han uppger vem han anfallit
(vilket jag tycker är god ton att inte göra)

så ser man ju att försvaret har vunnit striden och då kan vi alla genom att köra simulatorn räkna ut hur mycket off Bertil förlorade.

om vi gissar att muren låg på ca 17 så kan han ha förlorat
ca 1500 yx, 1050 LK, 75 bräckor och ca 60 kat.

detta är endast en uppskattning men ger vid handen att det kommer att kosta Bertil betydligt mer råvaror att bygga nytt än det kommer att kosta att återställa försvaret.
 

DeletedUser

Guest
Redan i mitt första inlägg kl 19:50 skriver jag



de jag kastar skit på är de som flytt, rymt, lämnat, övergett.

Ok, då har vi kommit fram till att du inte kastar skit på någon Karma-spelare, oavsett nuvarande stamtillhörighet och kan lägga ned biten.

När ska du gå ut med ditt ingame-nick så jag vet om jag ska behöva anmäla dig för krig över världar då du fört PoP-krig mot Karma?
Jag kommer troligen kolla upp om det stämmer ändå för regelbrytare torde du veta om att jag inte har mycket till övers för - oavsett vem det är.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp