Handgjorda kartor

DeletedUser

Guest
Ni gillar ju black roses månkartor så jag får väl härma han lite,,, här slåss top 10 i rymden iaf.
Övar jag tillräckligt så kan förhoppningsvis jag göra snygga kartor med i framtiden.


e02010124924P416b.jpg
 

DeletedUser

Guest
Vilken stam är de där stora svarta prickarna. Måste vara ena mega byar, för de ser stora ut. Tror jag ska ta och plocka dem.

Men OnT kartan var redigt snygg och fiffigt att lägga i ett landskap.
 
Reaktionspoäng
14
Får lov att säga att det var en av de bättre kartor jag sätt :)
Betyg 9/10
I framtiden kan du försöka få SPQR, Stam2 och NbNp att ha lite mindre lika färger :)
 

DeletedUser

Guest
Får lov att säga att det var en av de bättre kartor jag sätt :)
Betyg 9/10
I framtiden kan du försöka få SPQR, Stam2 och NbNp att ha lite mindre lika färger :)

Mjo, men svårt med 10 stammar tycker jag. tar man 5 stammar e det lättare att hålla färgerna ifrån varandra. men aja. som sagt. man får öva lite :)
 

DeletedUser

Guest
Min by syns!! YaY! XD

Tycker dock GOTH hade varit värda o ha med?
 

DeletedUser

Guest
Ni gillar ju black roses månkartor så jag får väl härma han lite,,, här slåss top 10 i rymden iaf.
Övar jag tillräckligt så kan förhoppningsvis jag göra snygga kartor med i framtiden.


(STOR FET KARTBILD)


Tycker din idé är skit rolig.

Vore koolt om du tog och satte dit kontinent rutnätet och sen gorde hela Kartlagret en smula sfärisk (i nåt 3D proggie eller med nån bra plug).
:)
 

DeletedUser

Guest
Uffa, sånt kan inte jag, däremot har jag ett annat kartprojekt på gång.
men det kommer ta ett par veckor.
 

DeletedUser

Guest
Det var väldigt fin, men lite svårt att se vilken stam är vilken :p då texten inte har någon färg ^^
 

DeletedUser

Guest
är väl glasklart då de står på respektive stam och man ser ju vilken färg det är
 

DeletedUser

Guest
är väl glasklart då de står på respektive stam och man ser ju vilken färg det är

Blev lite svårt att se vid Stam2 och NBNP :p men de andra ser man ju naturligtvis. Är det bara jag som tycker att de södra SPQR har en ljusare lila? :S

men som sagt så gillade jag den :) väldigt tydligt bra mixat med färgerna o.s.v.
 

Vale

Member
Reaktionspoäng
0
Blev lite svårt att se vid Stam2 och NBNP :p men de andra ser man ju naturligtvis. Är det bara jag som tycker att de södra SPQR har en ljusare lila? :S

men som sagt så gillade jag den :) väldigt tydligt bra mixat med färgerna o.s.v.

Får erkänna att det kanske blev lite otydligt just där, men man kan nog lista ut det ändå.
Det stämmer mycket väl att södra SPQR är lite ljusare än norra. Använder gradient på alla stammar, men då SPQR har ett litet glapp ser man skillnaden tydligare där.

Tack!
 
Topp