Halvering!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Ja tack, tydlighet är alltid bra att få, och det är man ju inte heller bortskämd med att få.... ;););)
Jag försökte att va tydlig med Eggeh så att alla skulle förstå vad det innebar med en halvering av myntpriset, men föll tydligen inte Eggeh alls i smaken? :crybaby:
 

DeletedUser

Guest
Personligen måste jag gratulera Knight och DH för segern i omröstningen.

Att dessa två stammar tvingar sk till fred och får sitt 1v1 kommer ju göra båda stammarna nöjda.
 

Mexican Loco

Member
Reaktionspoäng
0
God eftermiddag!

Någon halvering på Värld 1 kommer inte att genomföras. Då det råder splittrad mening om ja eller nej.

Hade det blivit en betydligt mer övertygande majoritet (uppemot ~70%), hade vi kunnat genomföra ändringen.

Observera att detta var en undersökning för att kolla av vad ni tycker och tänker.


Vi beklagar att vi inte varit tydligare med detta, men tar lärdom av det och återkommer med en ny omröstning igen när tiden är mogen.

Resultatet:
Ja 192 54.08%
Nej 163 45.92%


Vi tackar alla som deltagit och varit med och diskuterat här på forumet.

Vänliga Hälsningar,
Tribal Wars Team


Grattis gaffel du vet hur man gör spelare förbannade -.-
 

Daun

Member
Reaktionspoäng
0
Värld 1 har idag varit öppen väldigt länge och därför vill nu kolla av vad ni tycker och tänker.

Om du är för halverade adelspriser, rösta Ja, om inte, rösta då Nej.


Förstår inte problemet i det hela?
 

DeletedUser

Guest
Nu är detta antagligen en ren slump och har kanske inte ett dugg med spelares önskan om "världen lagom" att göra men kunde inte låta bli att notera att den värld som varit igång längst endast slås av värld 14 och 15 i antal spelare.

Beror detta på vantrivsel med inställningarna eller helt enkelt på att man tycker att den är "lagom"? Tydligen så var det även tredjen flest spelare inloggade på världen när jag kikade men det var antagligen en slump.

KAN det kanske vara så att den över tid mest populära servern borde få rulla på i sin takt och generationerna komma och gå? Varför denna closing frenzy?

Någon tyckte att:

"Men nu råkar majoriteten rinna över till ja sidan så då är det bara att acceptera demokratin eller sluta spela "

Då frågar jag mig i mitt stilla sinne - varför kan inte Johnny Bråttom i så fall välja att spela på en snabbare server = ALLA DE ANDRA? Låt denna servern ticka på och folket bytas ut om de ledsnar, när servern går under exempelvis 1000 aktiva spelare, gör vad som behövs för att avsluta den men låt den vara så länge den tillhör de populäraste.

If it ain't broken - don't fix it. ;)

//Humlan




Man ser tydligt vad tw-ledningens inkompetens ställer till med

I dag:
Antal spelare: 983

Innan omröstningen
Antal spelare: 1500


Vill Humble ha billigare mynt, nu när 1/3 av v1's spelare slutat den senaste månaden, och vi är under 1000 aktiva?

Nu kanske tw-ledningen tänker till innan dem skiter i vad spelarna tycker i omröstningar
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Man ser tydligt vad tw-ledningens inkompetens ställer till med

I dag:
Antal spelare: 983

Innan omröstningen
Antal spelare: 1500


Vill Humble ha billigare mynt, nu när 1/3 av v1's spelare slutat den senaste månaden, och vi är under 1000 aktiva?

Nu kanske tw-ledningen tänker till innan dem skiter i vad spelarna tycker i omröstningar

Hej du. :)

Att dra slutsatser ur din post ovan är att hantera sanningen lite vårdslöst. Siffrorna är fakta men orsakerna till dem lämnar en del i övrigt att önska. Man skall vara försiktig med att tolka statistik, eller snarare, man skall vara försiktig med att analysera statistik för det är lätta att ta saker för sanningar utan att se bakgrunden.

1. Fakta. 1/3 av V1’s spelare har lämnat världen.

image.php

Förklaring? Kanske är det som du säger men jag ser något annat här (förvånad?).

Du gör gällande att 29 personers övervikt på något vis skulle vara representativt för de närmare 600 som slutat är att övertolka statistiken, SÄRSKILT som det är bevisat att ett antal av de rösterna är köpta. Det är fler som slutat än som deltog i omröstningen även om man räknar ihop ja och nej. Om dessa slutat på grund av myntpriserna så hade en mycket enklare lösning varit att rösta JA, för då hade ingen kunnat betvivla legitimiteten i omröstningen. Alltså – de som slutat har slutat av andra orsaker. Vad man KAN se ar att en icke obetydlig mängd spelare REGISTRERADE sig på servern INFÖR omröstningen. Var några dagar det var möjligt innan servern låstes för nyregistreringar för att undvika samma debacle som i förra omröstningen. Slump? Inte vet jag men som exempel:

En person som i en annan tråd har tagit som livsmission att håna Knight där det är så möjligt valde att registrera sig precis innan fönstret för registrering stängde. Då man med tanke på hans quest mot oss med fog kan anta att han är DH-sympatisör, är det med stor förvåning man ser att han bor hos våra allierade. Att kontot står still tyder inte heller på att syftet var att spela på V1, åtminstone inte i eget namn men kanske i någon annans? Svårt att sitta kö om man inte har konto på världen. Detta är ett av de konton som skapades strax före omröstningen, hur många av dessa konton finns bland de som nu slutat? No idea, just saying. Tittar man på grafen kan man också se att nedgången startade INNAN servern låstes och med ungefär samma lutning före som efter. Jag väljer därför at precis som du att skylla det på omröstningen men jag tror snarare att det är så här: ”Men va FAN?? Vi HAR ju redan röstat om detta – nä nu lägger jag ner denna skiten!!” Vem av oss har rätt? Ingen aning men nedåtgående trenden är inte ett resultat av omröstningen utan en konsekvens av den är min tolkning. Antalet fysiskt röstande i den stödjer också min tes. Man brydde sig inte, man slutade istället. Varför har annars fler slutat än som faktiskt röstade? Makes no sence.

2. Antalet byar har ÖKAT under perioden. Tyder det på att de som är kvar kanske trivs? Jag vet inte men med tanke på att antalet byar ökar när antalet spelare minskar så… Då kan vän av ordning säga att: Tro fasen det, folk slutar ju! Om de spelare som slutat också tillhörde de större aktiva spelarna så skulle det synts i statistiken över antalet barbarer på V1. Mitt bevis för detta är at man tydligt ser när en av våra spelare gick grå på grund av att en annan spelare tog över kontot och fick även det kontot bannat. Det är enda spiken i statistiken under perioden annars är grafen över antalet barbarer inte i linje med antalet spelare som slutat, inte ens om man tar med i beräkningarna att det adlas barbarer. DH och Knight ”hjälps just nu åt” att adla barbarer efter spelare som gått grå som tokar och ändå är inte grafen brantare än den är. I värsta fall kan man åtminstone konstatera att det adlas fler barbarer än de som spelare som slutat efterlämnat.

image.php

Konklusion, min personliga tolkning skall tilläggas vill inte göra samma misstag som en annan skribent och lägga andras röster i min mun, då jag kan ha fel ;) :

1. Folk hade redan börjat sluta på GRUND av den nya omröstningen, inte tack vare resultatet, skulle lika gärna kunna tolkas som missnöjda NEJ-sägare. Detta ser man också på att grafen faktiskt har en konstant lutning, inga förskräckta ”NÄ.. tvi vale nu slutar jag!!” i samband med att resultatet offentliggjordes. Inte ens en krusning på ytan som belägger att resultatet i sig är orsaken. Det är en trend skapat av något annat.
2. Inga nya spelare kan ansluta då världen låstes för nyregistreringar. Någon kan ju försöka starta ett konto på V1 och tala om ifall den är öppen för nyregistrering ännu, annars är det ytterligare en förklaring till siffrorna. Detta förstärker trenden då inget nettotillskott av spelare kan ske, däremot kan man sluta.
3. De spelare som slutat representerar en hög procent av antalet totala spelare men en oerhört liten del av det totala antalet byar och poäng på V1. Är det i första hand enbyspelare som lagt ner? Är de spelarna som registrerade sig precis innan fönstret för nyregistrering stängde, vilka syns i statistiken(?) med avsikt att rösta, JA eller NEJ, kvar eller ingår de i den sjunkande siffran? En vet jag ju var han är men det är en av 500+. Fakta, en tredjedel av V1’s spelare har gått grå men det syns inte i statistiken över antal barbarer.

Allt kan bevisas med statistik men det faller lite när man redovisar statistik på ett subjektivt objektivt sätt. 500+ spelare försvinner men antalet barbarer ökar inte, de minskar. Mmmm… 500+ spelare slutar men världen är stängd för nyregistrering. Mmmm….. Det saknas helt enkelt ett antal parametrar här för att kunna göra den tolkning som en av flera statistiker visar. Skall man jämföra nuläge och dåläge så måste förutsättningarna vara desamma eller hänsyn tas till vilka skillnader som finns. Annars haltar statistiken och bevisar egentligen ingenting. Detta är olyckligt och min kommentar som quotades angående 1000 spelare står jag fortfarande för, dock var naturligtvis min åsikt baserad på att det skulle mätas under samma omständigheter. Nu är det inte så. Skall hänsyn tas till det? Ingen aning. OM V1 fortfarande är stängd för nyregistrering så faller mitt resonemang om 1000 spelare men då vore det bra om ledningen förtydligade varför man inte får registrera sig på V1 igen efter omröstningen. Jag vet inte och har hållit mig borta från diskussioner om omröstningen i ledningen då jag är här som spelare.

Har ingen aning om vad som är rätt eller fel här men att säga att en tredjedel av V1’s spelare slutat i protest mot att "ja vann men förlorade" är att dra det väl långt då många slutade innan resultatet var klart. Dessa skulle i så fall i rimlighetens namn och enligt ditt sätt att se det ha röstat JA? Jag ”vet” att minst 38 spelare som röstade JA är kvar. Dessa får alltså dras ifrån de som slutat. Fortfarande hade resultatet räckt till en överväldigande majoritet FÖR en halvering. Då hade möjligen omröstningen blivit vägledande på ett helt annat sätt.

Bottom line: Folk slutar i protest mot omröstningen, inte i protest mot resultatet. När ingen sedan kan börja på världen så pekar siffran åt det håll den gör. Raset BÖRJADE när omröstningen offentliggjordes. DET är en lärdom kanske. Men det är bara min tolkning som sagt, gör den inte till någon annans…

För den som orkat läsa så här långt och undrar var "faktan" vi kastar på varandra kommer ifrån och inte har riktigt koll på var man söker den, this is for you, enjoy.
 

DeletedUser

Guest
Möjligen att du kanske borde göra samma sak och lära dig utveckla dina tankar i så fall men skit samma då du har rätt. Nu åker vi båda två. ;)

I övrigt var läsförståelse mitt bästa ämne både i grundskolan och vidare, dock erkänner jag mig besegrad av dig här då jag måste missat något uppenbart i din post. Enlighten me please. ;)
 

DeletedUser

Guest
Möjligen att du kanske borde göra samma sak och lära dig utveckla dina tankar i så fall men skit samma då du har rätt. Nu åker vi båda två. ;)

I övrigt var läsförståelse mitt bästa ämne både i grundskolan och vidare, dock erkänner jag mig besegrad av dig här då jag måste missat något uppenbart i din post. Enlighten me please. ;)

Din talang för skrift är otrolig, det ger jag dig.

Men ingenstans i mitt inlägg sa jag att spelardroppet i v1 beror på omröstningen, det är dina ord och något du dessutom påstår att jag påstår. Jag skrev att tw-ledningen är inkompetent, vilket det finns trådar om i flera världar. Vad säger att dessa inte är upprörda över något på sin egen server, och stängde ner nattluckan i sin by på 1an också? Du lägger ihop 2 variabler som inte är med i samma ekvation (nödvändigtvis), och lägger därför ord i munnen på mig.

Sedan var inlägget inte mer än en påminnelse på att du skrivit att man kan behöva ta åtgärder för att avsluta den ( = åtgärd som snabbar på processen förmodar jag, eller ville du sega ner den ännu mer?) när spelarantalet går under 1000, vilket den nu gjort, oavsett anledning.
 

DeletedUser

Guest
Och jag ber genast om ursäkt om jag stoppade något i din mun som du inte hade för avsikt att släppa ut. Det var din...

"Nu kanske tw-ledningen tänker till innan dem skiter i vad spelarna tycker i omröstningar"

...som fick mig att i så fall dra förhastade slutsatser. Shame on me. :/ Ämnet är infekterat och en del frågeställningar är fortfarande av intresse även om undersökningen är avslutad. Statistiken är tyvär missvisande då orsaken bakom siffrorna är oklar. Det var egentligen min pitch.

Oavsett var vi står i frågan så verkar vi vara ganska överrens om att det finns utrymme för förbättringar i framtiden när det gäller dylika aktiviteter. Det kanske är en bra sammanfattning som man kan skaka tass på?
 
Reaktionspoäng
0
Nu skiter jag och min rim-by i allt vad myntpriser heter, men jag kunde inte undgå att uppmärksamma dina subtila (?) kängor mot mitt håll i texten, Humble. Du gör ett mycket bättre jobb än mig i att "dölja dina dolda agendor", det måste jag ge farbrorn. Ja, det måste jag.

Möjligen att du kanske borde göra samma sak och lära dig utveckla dina tankar i så fall men skit samma då du har rätt. Nu åker vi båda två. ;)

I övrigt var läsförståelse mitt bästa ämne både i grundskolan och vidare, dock erkänner jag mig besegrad av dig här då jag måste missat något uppenbart i din post. Enlighten me please. ;)

Hela grejen är väl att du tillskriver honom 100 olika åsikter som han överhuvudtaget inte har luftat, när allt han sagt är att spelartappet kan vara en följd av TW-ledningens inkompetens.

Sen bygger du hela din argumentation på luft och lösa spekulationer, samtidigt som du ständigt upprepar "SÅ HÄR ÄR DET. DET ÄR FAKTA." trots att det är ett rent hypotetiskt scenario, och avslutar med "men det här är ju bara min åsikt, jag vill inte påverka eran" trots att det är precis det du vill.

Men okej, för att adressera dina argument:

1. Om det nu bara var en undersökning/enkät enligt TW-teamet/dig, varför denna teori om att alla blev förbannade för att den dök upp? Brukar du bli arg när ett alternativ i en betydelselös enkät inte faller dig i smaken?

2. När du är så säker på att jag "bor" hos -SK-, då antar jag att någon cool grabb gett dig skypelgog där jag pratar med någon/några jag lirat med på en annan värld, som du har anknytning till i denna värld som allierad. Du drar då slutsatsen gällande min roll på V1 baserat på det. Det är ju lite som att få 1+1 till ett primtal mellan 16 och 17, tycker du inte? Det går säkert att få det att låta trovärdigt, men det funkar inte riktigt.

Jag måste anta att det är det "bevismaterialet" du sitter på, eftersom jag vet att jag inte spelar på V1, (annat än med ett rim-konto som inte köar någon, alltså), och eftersom jag vet att en man av din kaliber aldrig skulle häva ur sig anklagelser utan belägg. Eller hur? :)
 

Daun

Member
Reaktionspoäng
0
Jag håller dock med Humble då jag också fick samma tanke bakom hans inlägg....Och om det är nån som borde träna på sina meningar så borde det väl vara den som får in ett syftningsfel i meningen och sen försöker att släta över det
 

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
Jag håller dock med Humble då jag också fick samma tanke bakom hans inlägg....Och om det är nån som borde träna på sina meningar så borde det väl vara den som får in ett syftningsfel i meningen och sen försöker att släta över det

Daun: visst syftade revenge of the noob på just det som Humble tolkade det som. Varför annars skulle han sätta tidsparametern för spelartappet just i tidsintervallet "innan omröstningen" och idag. Inte "4 veckor sedan" eller "1/4-11" eller något annat. Just genom att ange "omröstningen" som en tidsparameter, så åsyftas just denna händelse såsom varande en (den enda?) av orsakerna. Och, när han nu nämer läsförståelse, så just det lilla ordet "i" i meningen "...skiter i vad spelarna tycker i omröstningar" gör att han dessutom ställer syftningen till själva resultatet av omröstningen, inte omröstningen som sådan, ety annars skulle han använt ett "om" på samma plats. Detta eftersom han uppenbarligen är så pass välbevandrad i det svenska språket att han anser att Humble borde läsa om svenska......

Nej, revenge's försök att efteråt lägga tillrätta, släta över och dölja det han egentligen åsyftade, får i vart fall bara mig att uppfattade det som att han tom själv insåg att han hade förlorat den diskussionen.
:)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Vad tror ni själva att spelartappet beror på?

Kan ni hitta en bättre förklaring till att kurvan för antal spelare låg rak innan omröstningen och sedan, efter att omröstningen var avslutad, och det visade sig att resultatet inte betydde något, dalar kurvan neråt?
 

Starien

Member
Reaktionspoäng
0
Finns det någon som har bevis på att kurvan faktiskt var rak eller inte innan omröstningen? Jag kan inte hitta någon statistik på det.
 

DeletedUser

Guest
Daun: visst syftade revenge of the noob på just det som Humble tolkade det som. Varför annars skulle han sätta tidsparametern för spelartappet just i tidsintervallet "innan omröstningen" och idag. Inte "4 veckor sedan" eller "1/4-11" eller något annat. Just genom att ange "omröstningen" som en tidsparameter, så åsyftas just denna händelse såsom varande en (den enda?) av orsakerna. Och, när han nu nämer läsförståelse, så just det lilla ordet "i" i meningen "...skiter i vad spelarna tycker i omröstningar" gör att han dessutom ställer syftningen till själva resultatet av omröstningen, inte omröstningen som sådan, ety annars skulle han använt ett "om" på samma plats. Detta eftersom han uppenbarligen är så pass välbevandrad i det svenska språket att han anser att Humble borde läsa om svenska......

Nej, revenge's försök att efteråt lägga tillrätta, släta över och dölja det han egentligen åsyftade, får i vart fall bara mig att uppfattade det som att han tom själv insåg att han hade förlorat den diskussionen.
:)

Syftar med på att Du, Humble med flera har tidiga sakt att vid 1000 spelare ska myntpriset sänkas nu när det är under 1000 spelare kvar, sitter ni och försöker komma runt detta genom att använda falska anklagelser.



Men för att göra det lätt för er

Låt denna servern ticka på och folket bytas ut om de ledsnar, när servern går under exempelvis 1000 aktiva spelare, gör vad som behövs för att avsluta den men låt den vara så länge den tillhör de populäraste.


Detta gäller väl fortfarande?

Vart är våra billiga mynt nu när till och med den store HumbleSwede och Snoff vill ha det.
 

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
Syftar med på att Du, Humble med flera har tidiga sakt att vid 1000 spelare ska myntpriset sänkas nu när det är under 1000 spelare kvar, sitter ni och försöker komma runt detta genom att använda falska anklagelser.



Men för att göra det lätt för er

[/B][/SIZE]

Detta gäller väl fortfarande?

Vart är våra billiga mynt nu när till och med den store HumbleSwede och Snoff vill ha det.


Sorry, revengen, men jag har aldrig sagt något om att myntpriset borde sänkas när det bara är ett visst antal spelare kvar. Nope, inte ett ljud om något sådant.

Inte heller har jag någonstans sagt att jag vill ha en halvering av myntpriserna på värld 1 ( i vart fall inte förrän världen har nått endgame ;) )


"Och du, som pratar där så stort med band och stjärnor på din rock", och talar om behovet av läsförståelse..... kanske dags att ta till dig lite av den varan själv? Eller i vart fall kolla dina fakta innan du skriver så stort?

:)

Vad tror ni själva att spelartappet beror på?

Kan ni hitta en bättre förklaring till att kurvan för antal spelare låg rak innan omröstningen och sedan, efter att omröstningen var avslutad, och det visade sig att resultatet inte betydde något, dalar kurvan neråt?


Jag kan inte påstå att jag har någon större vetskap om vad spelartappet beror på, men jag roade mig att kolla igenom lite statistik på de spelare som senast slutat. Jag kunde kolla upp de 27 spelare som senast slutade, och av dem så visade det sig att 19 st hade anslutit sig till V1 efter januari 2011, och att 15 st hade aldrig kommit över 1000 poäng, och 21 hade inte tagit sig upp till 10 000 poäng.

Flertalet av dessa spelare är aktiva på andra världar.

Min spekulation utifrån denna statistik är helt enkelt den att det hela tiden tillkommer spelare som loggar in på en värld för att kolla läget, sitta kö, rösta, tjöta med kompisar, testa världens inställningar, etc, etc. Och eftersom V1 nu råkar vara stängd för nyregistrering sedan straxt efter att omröstningen började, så tippar vågen helt enkelt över till fördel för de som väljer att sluta.

Man kan även titta på reg datum för de småspelare som ligger längst ner i spelarrankingen. Flertalet där har anslutit sig under 2011. Detta tycker jag stödjer min teori om att det hela tiden är en ström av nyanslutningar och folk som droppar av. Om man då täpper till det ena flödet, ja då kommer det andra dominera en tid.

Sen om denna teori kan förklara hela detta stora "tapp" i spelare, eller inte, det kan i vart fall inte jag avgöra. För det skulle jag behöva se en helt annan sorts statistik över spelare, och det har i vart fall inte jag tillgång till.

/Snoff
 

DeletedUser

Guest


Jag kan inte påstå att jag har någon större vetskap om vad spelartappet beror på, men jag roade mig att kolla igenom lite statistik på de spelare som senast slutat. Jag kunde kolla upp de 27 spelare som senast slutade, och av dem så visade det sig att 19 st hade anslutit sig till V1 efter januari 2011, och att 15 st hade aldrig kommit över 1000 poäng, och 21 hade inte tagit sig upp till 10 000 poäng.

Flertalet av dessa spelare är aktiva på andra världar.

Min spekulation utifrån denna statistik är helt enkelt den att det hela tiden tillkommer spelare som loggar in på en värld för att kolla läget, sitta kö, rösta, tjöta med kompisar, testa världens inställningar, etc, etc. Och eftersom V1 nu råkar vara stängd för nyregistrering sedan straxt efter att omröstningen började, så tippar vågen helt enkelt över till fördel för de som väljer att sluta.

Man kan även titta på reg datum för de småspelare som ligger längst ner i spelarrankingen. Flertalet där har anslutit sig under 2011. Detta tycker jag stödjer min teori om att det hela tiden är en ström av nyanslutningar och folk som droppar av. Om man då täpper till det ena flödet, ja då kommer det andra dominera en tid.

Sen om denna teori kan förklara hela detta stora "tapp" i spelare, eller inte, det kan i vart fall inte jag avgöra. För det skulle jag behöva se en helt annan sorts statistik över spelare, och det har i vart fall inte jag tillgång till.

/Snoff

http://se.twstats.com/sv1/index.php?page=statistics

Du kanske skulle kolla in sidan ovan. Kurvan för antal spelare var förhållandevis rak innan undersökningen. Trots den lilla biten man ser av kurvan i början ser man en klar markering. Det handlar inte om typ 50 spelare som du kollade. Det handlar om 500.

Slump? Jag tror inte det.
 
Senast redigerad av en moderator:

Snoff

Member
Reaktionspoäng
0
http://se.twstats.com/sv1/index.php?page=statistics

Du kanske skulle kolla in sidan ovan. Kurvan för antal spelare var förhållandevis rak innan undersökningen. Trots den lilla biten man ser av kurvan i början ser man en klar markering. Det handlar inte om typ 50 spelare som du kollade. Det handlar om 500.

Slump? Jag tror inte det.

Även när jag tittar på den kurvan, så ser jag inget som direkt motsäger den teori som jag lade fram. Den stora nedåtlutningen på kurvan börjar ju för ca 3,5 veckor sedan, vilket väl ganska väl sammanfaller med tidpunkten då V1 stängdes för nyregistrering?

Dessutom så fram till den 13/5 när gaffel meddelade att myntpriserna inte skulle halveras så lutar kurvan lika brant, och då ledde ju JA sidan i omröstningen, varför man skulle kunna tycka att de flesta trodde att en halvering skulle komma att ske. Då borde det väl inte ha funnits anledning till avhopp, om det nu är så att man tror att ledningens beslut om icke halverade myntpriser står bakom detta tapp.

Nej, av vad jag kan se från statistiken så tror jag fortfarande mest på min teori om att det vi ser är till största delen ett utslag av att V1 fortfarande är stängd för nyregistrering. Att jag endast tittat på 27 spelare som slutat, beror på att det är de som jag kan se som har lämnat det senaste dygnet/dygnen. Med tanke på att V1 varit stängt för reg i ca 3,5 veckor nu, så om man ponerar att det varje dag hoppar av mellan 23-27 spelare så får man en ungefärlig siffra om 560 - 660 spelare. Det stämmer ju ganska väl med den minskning om ca 560 spelare som varit sedan stängningen.

Om det skulle ha tillkommit lika många nya (eller omstartande) spelare under denna tid, kan jag inte uttala mig om. Men om det är som du säger att kurvan var rak innan stängningen och brant fallande efter den, så torde det ju vara en indikation på att så skulle ha varit fallet, alternativt ge stöd åt humlans teori om att spelare lämnat mer i protest mot att det genomförs en omröstning än Revenges teori om att spelarna lämnat pga utfallet i omröstningen (och ja, jag vet att Revenge här säkert hävdar att han inte påstått att det var utfallet som gjort det, utan TWledningens inkompetens. Men på vilket sätt har TWledningen blivit mer inkompetent för exakt 3,5 veckor sedan, då raset började? Var det de att de utlyste en omröstning några dagar innan som gjorde det?)

Det skulle vara mer intressant och givande att se på statistik, dels veckorna innan beslut om omröstning och dels en statistik över spelare med mer än, säg, 2 byar, och hur dessa har avtroppat från V1 det senaste året. Det torde ge en mer rättvisande bild över hur spelarläget har förändrats över tiden.

/Snoff

(Varför V1 fortfarande är stängd för nyregistrering har jag dock inte en aning om.)
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
A. Innan omröstningen, sa var värld 1 öppen för registreringar. Patrik stängde av registreringar i och med omröstningen och jag sa till han att den fortsatt skulle vara stängd efterat.
B. Förut sa var det ungefär 20 - 50 nya registreringar pa v1 per dag. Nu finns inte dessa längre och det leder till att det slutar jämna ut sig i avslutade och pabörjade konton pa v1.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp