Halvering!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tribal Wars Team idag kl 15:41
God eftermiddag!

Vi vill nu genomföra en undersökning på Värld 1 om dess myntpriser. Spelare har önskat fram detta och vi kommer inte ändra något förens majoritet på Värld 1 talar för sig.

Detta är en undersökning för att checka av läget.

Diskutera gärna internt i era stamforum innan ni röstar.

Undersökningen hittar ni i Inställningar -> Undersökningar och är öppen fram till 2011-05-11. Känner man för att öppna detta för diskussion på det stora forumet, är man varmt välkommen att göra detta.

Vänliga Hälsningar,
Ert Tribal Wars Team


Hade vi inte en röstning innan och det sas nej? Ska man göra en till tills en sida får som man vill?
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Saker kan väl förändras? Ska man bestämma att allting är på ett visst sätt och aldrig ändra det efter det?
 

DeletedUser

Guest
Visste att det var en bra idé att inte byta sin sign! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Vadå gamla spelare slutar nya börjar och då förändras resultatet.
 

Starien

Member
Reaktionspoäng
0
En halvering är för mycket. Att jämna ut så vi kan prägla nog för att kunna producera en adelsman per dag är okej, men en halvering skulle ta bort hela faktorn av att prägla eftersom adelsmän skulle finnas i överflöd istället.
 

DeletedUser

Guest
En halvering är för mycket. Att jämna ut så vi kan prägla nog för att kunna producera en adelsman per dag är okej, men en halvering skulle ta bort hela faktorn av att prägla eftersom adelsmän skulle finnas i överflöd istället.

Öh, nej. Om du loggar in och skickar lite adlar nån gång då och då kommer det inte finnas i överflöd. Testa det.
 

DeletedUser

Guest
Glöm ej och låsa så inte nya konto kan göras denna gång :) (Gjordes näst sista dagen förra röstningen)
 

DeletedUser

Guest
Så börjas det igen. Anser att världar inte skall ändras så i grunden som detta förslag gör. Men den diskussionen har jag ju redan haft med en som också han slutade. Det är sådana här ständiga diskussioner som gör att folk slutar. En av faktorerna bland en hel del andra.
 

DeletedUser

Guest
Klart att man skulle få en dryg kommentar istället för ett motargument som faktiskt behandlar det jag skrev.

Det är å andra sidan det bästa sättet att motverka att ha adlar i överflöd. Tänk på de som inte har några adlar alls.
 

dalapeter

Member
Reaktionspoäng
0
Klart att man skulle få en dryg kommentar istället för ett motargument som faktiskt behandlar det jag skrev.

Jasså det är motargument du vill ha....

Som det är nu kan jag prägla mynt på mitt konto i typ 2månader för att samla adlar!
Jag börjar sen plocka ganska intensivt och maximalt 2veckor senare står man där med adelsbrist igen...

Tycker personligen det är värdelöst om du bara har låt oss säga 16-20st adlar till ditt förfogande:

1. Det är endast 4-5st adelståg som du kan använda dig av (vilket snabbt blir färre efterhand som du tar byarna)
2. Du kan totalt endast plocka cirkus 20byar (ngr fler om du fortsätter mynta). Sen står du där med ngn enstaka adel.

Jag tror att många med mig har svårt att se en utmaning/entusiasm med att gå på offensiven i ett sånt läge, när adlarna inte finns där för att fullfölja din offensiv helt och hållet!

För trött för att skriva mer och förmulera mig bättre än såhär, men tror poängen går fram ändå :)
 

DeletedUser

Guest
Tålamod är en dygd...Tycker man inte det är utmanande eller kul så kan man ju sluta eller byta värld.
Vissa gillar inte baseball för dom tycker att det är segt men de kan då vända sig till någon annan sport..inte ändra reglerna för spelet.

Tycker för övrig att det känns lite tidigt att dra igång detta igen..Var det ens ett år sedan senast?
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Faktum är att myntpriserna gynnar dom aktiva spelarna som inte är inne o duttar en gång i veckan. Mycket adlar leder till mer krig och större skiftningar i spelet och framförallt då, som sagt, att dom som jobbar på belönas för det. Något jag alltid gillat.

Förstår inte vad problemet är med att ändra en inställning om nu majoriteten vill det. Givetvis kan inte alla älska alla beslut, men att ha principen att allt alltid ska vara som det alltid varit är bara idiotiskt.

Anledningen till att jag röstar ja är skälen ovan kombinerat med det faktum att jag blivit anfallen ordentligt. I början av kriget kunde jag inte mynta öht. Så gott som allt jag hade vart pultat i någon ände och trupperna gick åt på tok för fort. När man har så höga priser som v1 har idag så tjänar man på att aldrig anfalla någon (för det kostar att bygga gubbar) och att plocka barbs i ena änden av kartan. Kommer det förändras om myntpriset ändras? Nej, givetvis inte. Men de som faktiskt gillar att skicka iväg sina gubbar en gång ibland kommer att kunna mynta OCKSÅ. Det är skillnaden.

//angry_young_man
 

DeletedUser

Guest
Okej, jag är en av de ansvariga bakom att det blivit ytterligare en omröstning. Det finns en hel del skäl till detta, och jag tänkte vara så fräck att jag försöker förklara lite hur spelledningen tänkt här.

End game är ett ständigt hett ämne, och många världar går snabbt mot en stängning av servern. I bakvattnet av diskussionerna angående det här, kommer givetvis de gamla, för länge sedan etablerade världarna också upp till diskussion.

V1 är den första och äldsta världen på tw.se. Startad under en period där konceptet end game inte ens existerade, utan designad att i princip löpa på för evigt. Nu är ”för evigt” ganska länge, i synnerhet då man som spelare ser andra världar närma sig målet, komma in i end game, och slutligen stängas.

V1 är idag också, trots att servern är äldst, en av de som är absolut längst ifrån ett slut och en stängning. Det finns med dagens end game inte ett mål i sikte, inom överskådlig framtid. Det sitter säkert spelare som varit med från serverstart och tänker hålla ut även om servern löper på i ytterligare fem år. Men det sitter också många som blir frustrerade över att målet inte kommer närmare, att det aldrig kommer inom synhåll.

Från spelledningens sida vill vi visa att vi faktiskt bryr oss om spelarna på även de gamla servrarna, inte bara de som med raketfart går mot slutet efter ett år eller två. Vi vill försöka ge något slags framtidstro, och lite mer skjuts framåt också för de som redan spelat ett par år på servern. Det kan kännas hopplöst att sitta år ut och år in och harva på samma server och samma konto, medan man samtidigt ser värld efter värld stängas, andra som hamnar på prispallarna, och under tiden kommer man själv ingen vart alls.

Därav har vi så smått försökt pejla av strömningar och önskemål på V1 genom att upprepa denna undersökningen.
 

DeletedUser

Guest
Som det är nu kan jag prägla mynt på mitt konto i typ 2månader för att samla adlar!

2 månaders Simcity för knappt en veckas skoj, dvs fighting, är alldeles för tråkigt och segt.

Men jag vet annat som är kul och det är katapulta simcity spelare till 26 poängbyar så de har något att göra.

Om inte halveringen av myntpriset går igenom så kunde vi få en halvering av tiden det tar att bygga trupper.
 

bonstrom

New Member
Reaktionspoäng
0
Okej, jag är en av de ansvariga bakom att det blivit ytterligare en omröstning. Det finns en hel del skäl till detta, och jag tänkte vara så fräck att jag försöker förklara lite hur spelledningen tänkt här.

End game är ett ständigt hett ämne, och många världar går snabbt mot en stängning av servern. I bakvattnet av diskussionerna angående det här, kommer givetvis de gamla, för länge sedan etablerade världarna också upp till diskussion.

V1 är den första och äldsta världen på tw.se. Startad under en period där konceptet end game inte ens existerade, utan designad att i princip löpa på för evigt. Nu är ”för evigt” ganska länge, i synnerhet då man som spelare ser andra världar närma sig målet, komma in i end game, och slutligen stängas.

V1 är idag också, trots att servern är äldst, en av de som är absolut längst ifrån ett slut och en stängning. Det finns med dagens end game inte ett mål i sikte, inom överskådlig framtid. Det sitter säkert spelare som varit med från serverstart och tänker hålla ut även om servern löper på i ytterligare fem år. Men det sitter också många som blir frustrerade över att målet inte kommer närmare, att det aldrig kommer inom synhåll.

Från spelledningens sida vill vi visa att vi faktiskt bryr oss om spelarna på även de gamla servrarna, inte bara de som med raketfart går mot slutet efter ett år eller två. Vi vill försöka ge något slags framtidstro, och lite mer skjuts framåt också för de som redan spelat ett par år på servern. Det kan kännas hopplöst att sitta år ut och år in och harva på samma server och samma konto, medan man samtidigt ser värld efter värld stängas, andra som hamnar på prispallarna, och under tiden kommer man själv ingen vart alls.

Därav har vi så smått försökt pejla av strömningar och önskemål på V1 genom att upprepa denna undersökningen.

Vilket sammanträffande att du ganska nyligen börjat spela på V1 då i den stam som gynnas mest av detta. Är det inte lite konstigt att en person som sitter i TW ledningen ska vara drivande i frågor som rör en värld där hon själv spelar? Känns lite som att spelet styrs i riktningar som vissa vill då det för inte så länge sen redan varit en omröstning om myntpriserna...

Varför ska det komma upp nya omröstningar bara för att resultatet förra gången inte blev det dom drivande personerna ville? Då kan man ju lika gärna sätta myntpriset till det man behagar istället för att skapa omröstningar tills det blir det man vill. Ska vi se en ny omröstning inom samma tidsperiod om att höja priserna sen också om dom nu blir halverade eller hur är tanken där?
 

Daun

Member
Reaktionspoäng
0
Enligt mig så
Nu finns det tillräckligt mycket med "nytt folk" på konton i världen för att det enligt mig ska kunna tänkas göra en omröstning visst fine det var nej på denna också om vi hade haft kvar de som slutat. Men nu råkar majoriteten rinna över till ja sidan så då är det bara att acceptera demokratin eller sluta spela
 

DeletedUser

Guest
Varför ska det komma upp nya omröstningar bara för att resultatet förra gången inte blev det dom drivande personerna ville? Då kan man ju lika gärna sätta myntpriset till det man behagar istället för att skapa omröstningar tills det blir det man vill. Ska vi se en ny omröstning inom samma tidsperiod om att höja priserna sen också om dom nu blir halverade eller hur är tanken där?

Dom drivande spelarna sisst har ju slutat eftersom de inte klarar av att kriga istället för sim city, borde ju vara helt rätt med ny omröstning nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp