Ge mig mitt TW tillbaka

Är denn uppdatering


  • Totalt antal röstare
    376
Reaktionspoäng
0
Till nino

Har du kommit fram till hurvida politiskkarta kommer tillbaka eller inte på den stora kartan? Saknar det som fan.

Detta. Avsaknandet av politisk karta tillsammans med kartlagget när man öppnar flikar har fått mitt spelande att gå från:

1. Bestämma sig för att nuka en spelare.
2. Flika upp byar och göra det.

till:

1. Bestämma sig för att nuka en spelare.
2. Traggla sig igenom kartan.
3. Börja öppna flikar, tills det är 10-20 sekunders väntetid.
4. Inse att att det inte är värt det, stänga av datorn och lägga sig i fosterställning i duschen och gråta.

Politisk karta tillbaka, tack. Gör gärna något åt lagget också.
 

DeletedUser

Guest
@Jästa Äpplen

Ska kolla med Nino så vi får tydligare information på den biten.

(Läser knasigt på telefonen)
 

DeletedUser

Guest
Laggar fortfarande ap-pung.....hade senast igår lite över 3k ms...ffs! Hade sällan om inte aldrig såna problem med förra uppdateringen...Kom inte med nån lameasursäkt om att det är fel på min burk/nät osv.....enda gången det fuckar sig är på TW iom 7.0....

När ska man slippa lida mer?!O_O
 

DeletedUser

Guest
Pelle du kan inte säga att tw aldrig har laggat innan.. Då det var sådana problem tidigare också, och då var det lika mycket skrik här på forumet om det.


Själv så har man numera vant sig vid utseendet och kan tom gilla det. Speciellt med funktionen att kunna dra kartan!
 

DeletedUser

Guest
Pelle du kan inte säga att tw aldrig har laggat innan.. Då det var sådana problem tidigare också, och då var det lika mycket skrik här på forumet om det.


Själv så har man numera vant sig vid utseendet och kan tom gilla det. Speciellt med funktionen att kunna dra kartan!

Det där med att kunna dra kartan kommer jag nog inte att kunna vänja mig vid så länge den rätt som det är kan få för sig att bara sticka iväg åt något håll och inte kan stoppas på annat sätt än att uppdatera sidan vilket placerar min kartöversikt på egna byns koordinater igen. Nåt som hänt mig ett par gånger som visserligen skulle kunna bero på mig, min dator, mitt nät eller min webläsare, men som jag gärna skulle vilja ha en möjlighet att kunna stänga av om jag så önskade. Which I do.
 

DeletedUser

Guest
Visst har det laggat innan men inte så mycket så länge i vart fall inte för mig....koka kola går fortare än att ladda sidan med jämna mellanrum...
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Visst har det laggat innan men inte så mycket så länge i vart fall inte för mig....koka kola går fortare än att ladda sidan med jämna mellanrum...

Hela den här veckan har jag haft det så här, för det mesta:
Genererades på 5405 ms | Servertid: 11:43:58 03/03/2011

Kommer detta att fixas?
 

DeletedUser

Guest
Vet att jag missat 12 sidor av onödig diskussion , men what ever....

Tänker helt enkelt ge min syn på hela det här nya TW osv...
När jag börja spela tribalwars var det för att det var unikt, för att mina kompisar spelade det och för att jag fastnade för TW för känslan man fick när man spela det. Precis som med Tibia när de var 7.4, 7.5,7.6. Efter åren iomed alla updateringar av spelen så har spelkänslan försvunnit ur spelen, inte bara TW och Tibia, utan ALLA spel. Nu är spel bara om grafik, grafik och grafik. Inte spelkänslan. Iomed varje stor update utav TW så har jag sett spelare lämna, men också nya spelare komma. Finns knappt några gamla spelare kvar, som jag vet.. Saknar hur TW var innan, det var perfekt precis som det var när .se öppna. Dessutom märkt att .se har tappat mkt folk, kollade forumet inatt och det var 15 st online. WTF? , för nåt år sen kunde de va minst 50 pers inne på forumet... Alla vet att jag älskar gamla TW, att mitt hjärta slår för Milka! och våran korta tid på V1. Och när jag kollar runt på forumet så ser jag inte längre nåt namn jag känner igen, kanske ett 10-tal det är allt. Dom flesta har slutat pågrund av att TW inte kul längre, att det ingen utmaning osv. Jag själv slutade utav flera olika orsaker, men mest för att TW är inte TW längre..

Edit: Kommer inte att sitta och vänta på att nån svarar på mitt inlägg, jag har lagt TW och forumet bakom mig tack vare alla dessa uppdateringar. Ville bara ge min syn på det hela.
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Genererades precis nyss på v1 :


Genererades på 6177 ms | Servertid: 19:24:02 07/03/2011
 

DeletedUser

Guest
Personligen tycker jag att Inngames har det ganska lätt. Det är ju uppenbart att det inte funkar att sprida ut sig på flera spel lönsamhetsmässigt då trafiken minskar till spelen, vilket i förlängningen gör världarna mycket tråkigare. Lägg ned Grepolis och satsa på exempelvis TW och The West. Då kommer livslängden för spelen att öka. Inför också olika begränsningar såsom en scriptfri värld exempelvis för nybörjare. Tror inte att det kommer att ske dock då lönsamheten antagligen är högre på Grepolis...
Halveringen är också ett riktigt aber. Jag tror inte att det är rätt väg att gå, att skapa fördelar för den med pengar. Det är uppenbart att alla som är duktiga kommer att halvera tiden för smedjan tex. Det tar också bort en del av strategin när du planerar rens och adel om personen på andra sidan kan bygga upp sig på kortare tid än man planerat. Det blir helt enkelt mindre strategi och mer yatzy. Att vara flitig skall alltid löna sig.
 

DeletedUser

Guest
Inom spelbranschen sa handlar allt om att utföra uppdateringar. Man ger aldrig ut nagot till fullo.

Möjligt, men man kan åtminstode se till att produkten är i brukligt skick och inte behöver 7000 uppdateringar för att fungera normalt...

Absolut inte. Du far vad du betalar för, vill du inte köpa, gör det ej. Vi kommer förbättra anvädningen som vi gör med Premium och resterande spel varje manad i praktiken, inget nytt där.

Och vi premiumspelare betalar inte för skit, vi betalar för att kunna använda tw fullt ut, inte för att nöja oss med undermåliga produkter och ett utseende som sticker i ögonen. Med tanke på allt lagg som man får stå ut med efter varje uppdatering kanske ni ska lägga pengarna på att få lite bättre servrar än att betala för nytt utseende och korkad omplacering av länkar, tillägg av ny saker som ändå inte fungerar, förenklingar som blir förseningar när servern inte pallar trycket...

GG
/fail

//Durac3ll
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Och när ska laggandet sluta?
Från idag:
Genererades på 3176 ms | Servertid: 13:33:15 14/03/2011
 

DeletedUser

Guest
För att spelet skall bli en utmanning så bör man införa mer gränser för vad man kan och få göra. jag talar om antal spelare i en stam samt "mergningar"

jag har i flera Världar varit med om att man merga till sig en total dominans och med detta så försvinner meningen med spelet att kriga i dess bemärkelse av rättvisst.

Man borde införa ex max antal spelare i en stam till 10-15 spelare och begränsa möjligherna att "byta" stam. Genom att begränsa dessa möjligheter så öpnnar detta upp för ett mer utmannande spel.
 

DeletedUser

Guest
jag med e en gammal spelare som har spelat i flera år nu, visst de finns en del jag gillar med de nya inställningar men de finns massa som ogillas med.. har i princip lagt ner tw helt oxå.. blir ärligt talat tråkigare för varje gång man loggar in.. absolut inte samma känsla som förr.. som jag märkt så e de fler o fler spelare som lämnar tw.. något jag blir riktigt förvånad över e faktiskt att teamet har låtit denna tråden va att den inte e låst... för vad jag minns från förr minsta lilla problem som dök upp och kom upp i forummet skulle låsas med omedelbar verkan för att de skulle tystas ner... kommer nog antagligen ske med detta med senare..
 

DeletedUser

Guest
För mig skall alla uppgraderingar vara utvecklande för spelandet och det taktiska.

jag hoppas att i nästa värld se en begränsing på antal spelar till ex 10-15 spelare, max byte mellan stammar till 3 ( om inte stammen upplöses)

gränsen för adling bör ökas o på så sätt få till en mer taktiskt spelande.

jag struntar i all ny grafik (handlar ju inte om utseendet :)

Ingame borde ta detta på yttersta allvar då TW riskerar en impolsion. Det är bara pga oss som Ingame kan överleva och det är erat jobb att se till att TW är ett spel som spelas med glädje.
 

DeletedUser

Guest
Fortfarande strular det med buggar, läser i vårat forum och klickar på en spoiler vilket resulterar att jag får upp listan Forum - Hjälp - Support över hela skärmen, när jag sen skrollar upp och ner på sidan så får jag och med hela menyn med översikter - rapporter över hela sidan.

När fasen ska ni ta tag i saker så att det rullar på LÄTT, lider fortfarande av lagg oavsett vad man gör.

Inkompetenta idioter som driver denna site.
 

DeletedUser

Guest
Fortfarande strular det med buggar, läser i vårat forum och klickar på en spoiler vilket resulterar att jag får upp listan Forum - Hjälp - Support över hela skärmen, när jag sen skrollar upp och ner på sidan så får jag och med hela menyn med översikter - rapporter över hela sidan.

När fasen ska ni ta tag i saker så att det rullar på LÄTT, lider fortfarande av lagg oavsett vad man gör.

Inkompetenta idioter som driver denna site.

Word, finns inget som har blivit bättre med uppdateringen, svårt att ha det som det var innan och låta spelare som spelar och som kan rekomendera spelet till nya spelare istället för att kasta sten på oss som är betalande spelare för att få oss att sluta så att ni slipper allt gnäll.

Tumme upp för Gaffel som faktiskt inte gör ett jotta för spelarna!
 
Topp