Ge mig mitt TW tillbaka

Är denn uppdatering


  • Totalt antal röstare
    376

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Nepp, jag är trångsynt. Och då "alla" verkar klaga på att det inte går att hantera några större konton utan att allt blir så segt så tycker jag att jag borde säga min upplevelse också. (insert smiley here)

Eftersom du är trångsynt ska jag försöka förklara problemet så att även du kan förstå det.

Låt säga att det tidigare tog två timmar om dagen att för ett större konto sköta kontot (räknar inte krigsföring) att helt plötsligt detta tar 4 timmar pga en uppdatering kan ses som många som en plötsligt försämring.

Spelare från V1 har stressat vid ett flertal tillfällen att V1 och v3 kunde stått utanför, detta för att dessa världar har de största kontona och då är värst drabbade av de nya uppdateringarna. medan V14 startade med uppdateringen så ingen ser någon skillnad utan världen har alltid varit "seg"


För att du ska förstå kan man kanske använda en analog. har du en bil som toppar 160 km i timmen och lämnar in den på service och den kommer ut och toppar 80km i timmen skulle du inte uppskatta det heller.


Nog om dig nu, om du fortfarande inte fattar problematiken så lär du aldrig göra det.

Vad jag ser som roligast i alla debatter som kritiserar TW så ställer sig alla i TW teamet bakom förändringarna (läs slickar bakdelen på Nino) istället för att vara med i den debatt som finns. Att alltid ställa sig bakom alla förändringarna oavsett om dom är bra eller värdelösa innebär att ni tappar kreditabilitet för de åsikter ni lägger fram. Nu kanske det är en policy som Nino lagt fram vad vet jag, men debatten hade blivit mer äkta och det fanns spelare av olika åsikter även inom Tw-teamet.


Jag måste även hålla med de som klagar på att TW har fått ett barnsligare utförande, det är något jag ser på alla stora webspel, så det är nog en trend som är här för att stanna, Troligtvis har "barnen" idag tillräckligt med pengar på mobilen för att köpa så pass med premium att du trumfar ut de äldre spelarna, och det är ju en orsak även jag får böja mig för eller göra som jag gjort valt att inte spela aktivt längre.

Många nämner även problem med script vid uppdateringar. Ett förslag där som borde fungera är att innogames tar reda på vilka 30 script som är mest populära och införlivar dom som options på snabbmenyn (premium kunder) och kom inte och säg att ni inte kan det för att det är för tidskrävande när ni har tid att göra alla andra uppdateringarna ni gör.

Ni hävdar att det är lätt att ändra scripten så det borde ju gå lätt.


Nu tror jag det är för sent att vrida tillbaks klockan, Förändringar är gjorda och de som valt att hoppa av lär inte komma tillbaks, men denna tråden som helhet kanske gör att TW-teamet lägger fram lite åsikter till det som bestämmer i innogames INNAN nästa stora uppdatering sker.

Det var allt.
mintcream
 

DeletedUser

Guest
kan inte spela med det här nya har suttit bra länge å försökt vänja mig men det blir slut dags för mig på tw föralltid
 

DeletedUser

Guest
(insert besserwisser-text here)

Jepp visste att du skulle komma och agera Mr.KnowItAll. Tur för dig att jag inte är en efterbliven unge som inte fattar ett piss.

Ironi borde i fortsättningen skrivas i röd text, så att besserwissers like you fattar det.

Och sen är det ju skoj hur alla klagar på att det går så himla långsamt. Varför i fanders går det inte lika långsamt för mig då? När jag sitter på Opera 11.0 och laddar kartor, rapporter och översikter på 45-70ms.
Det är aldrig segt.
Eller jo, precis när jag har startat upp min dator går det alldeles för segt, dock laddas fortfarande vareviga sida i 45-70ms.

Så antingen kör ni i FF, Chrome, eller så är era datorer endast efterblivna :)
 

n3apower

Member
Reaktionspoäng
0
Ovanligt att du skriver här.

YES, du måste vunnit på lotto eller något, för du verkar vara en av de få som inte tycker det går segare!
Good4U.

Så du menar att när jag körde Opera på en helt ny dator, att det är datorn som är seg?!
Hade du dessutom vetat innehållet i datorn, så tror jag du hade gömt dig efter det uttalandet (anser inte du behöver veta vad datorn är kapabel till, right?)
Måste även fråga, vem är du?! Sökt på ditt namn, hittar inte dig i någon värld, spelar du ens?

Sedan tycker jag att TW-teamet borde kolla upp detta lite mer, Oneronna visar ju verkligen att det går segare. Eller en kund gör inget, (eller ska jag säga en äldre kund), sålänge dem nya är nöjda?
 

DeletedUser

Guest
YES, du måste vunnit på lotto eller något, för du verkar vara en av de få som inte tycker det går segare!
Good4U.

Så du menar att när jag körde Opera på en helt ny dator, att det är datorn som är seg?!
Hade du dessutom vetat innehållet i datorn, så tror jag du hade gömt dig efter det uttalandet (anser inte du behöver veta vad datorn är kapabel till, right?)
Måste även fråga, vem är du?! Sökt på ditt namn, hittar inte dig i någon värld, spelar du ens?

Sedan tycker jag att TW-teamet borde kolla upp detta lite mer, Oneronna visar ju verkligen att det går segare. Eller en kund gör inget, (eller ska jag säga en äldre kund), sålänge dem nya är nöjda?

Jo jag vill gärna veta vad innehållet i datorn är, vore intressant att veta hur min otroligt dåliga bärbara så ett relativt segt trådlöst internet fungerar bättre än din überdator, faktiskt.

Sen kan jag ju säga dig att jag är en äldre spelare jag med, spelat i x antal år, även före .se's tid. Iaf, jag är en spelare som spelar ganska aktivt, det är inte direkt så att jag loggar in ett par gånger per dag, utan jag är online hela tiden.

Så, mer om mig behöver du inte veta.
 

DeletedUser

Guest
Well, för mig går det också finemang i Opera 11. Sitter på en skitlaptop med svajigt 8mb trådlöst. Allt förutom bygg- och forskningsöversikten går på under 70 ms och de två går på runt 2-300.

Sen har jag inte världens största konto men inget i v14-storlek iaf ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Min hyfsat bra stationära dator fungerar även utmärkt. Känns ju rätt mycket snabbare till och med :)
(SItter på ett mobilt bredband 80 % av min onlinetid)
 

DeletedUser

Guest
Med min bärbara skitiga skoldator går det oftast utan problem att köra, dock inte med översikterna - de tar uppåt 1000 ms att ladda. Det problemet löser sig dock när jag kör upp min bättre stationära dator, då tar översikterna max 300 ms.
Nätverket jag sitter på är som bäst 1,5 mbit, oftast närmare 0,5...
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Vad jag ser som roligast i alla debatter som kritiserar TW så ställer sig alla i TW teamet bakom förändringarna (läs slickar bakdelen på Nino) istället för att vara med i den debatt som finns. Att alltid ställa sig bakom alla förändringarna oavsett om dom är bra eller värdelösa innebär att ni tappar kreditabilitet för de åsikter ni lägger fram. Nu kanske det är en policy som Nino lagt fram vad vet jag, men debatten hade blivit mer äkta och det fanns spelare av olika åsikter även inom Tw-teamet.

Ja, för det här är ju verkligen inbjudande för en debatt ifran teamet. Verkligen. Applader maestro!

Helt ärligt dock, jag fick höra det ena och det andra för 7.0, eftersom teamet fick testa det före alla andra. Dock, som tidigare papekat, man vänjer sig och sa vande sig de flesta som spelar inom teamet. Jag har ju hört det ena och det andra arga kommentarer fran bade Twilight och TheGodOfWar för uppdateringen,

Jag måste även hålla med de som klagar på att TW har fått ett barnsligare utförande, det är något jag ser på alla stora webspel, så det är nog en trend som är här för att stanna, Troligtvis har "barnen" idag tillräckligt med pengar på mobilen för att köpa så pass med premium att du trumfar ut de äldre spelarna, och det är ju en orsak även jag får böja mig för eller göra som jag gjort valt att inte spela aktivt längre.

Jaha, vart har vi fatt detta? Ser ingen tecknad i spelet eller sa direkt. Kanske den moderna designen som far dig att tro det? Sorry, men 7.0 är här för att stanna. De ena och de andra förändringarna kommer att komma, tex fa den röda listen att se ut som lite mer Klassiskt TW.

Vi jobbar för fullt pa översikterna just nu för att fa den snabbare än nagonsin.

Truppövervyn: 6.5 fran 13 sekunder pa 1000 byar till nu 6 - 7 sekunder i 7.0. Andra övervyerna jobbas hart pa ocksa och kommer bli bättre mot denna kommande veckan.
 

DeletedUser

Guest
mest Ros

Jag är i allmänhet kritisk till nya saker men man får leva med det negativa för man skriver sällan de positiva delarna. Saknar däremot ignorera funktionen på incsen, tycker däremot att Gaffel gav ett bra svar på mitt senaste inlägg som gav möjlighet till självransakan:thinking: Tack Gaffel, sen måste jag säga med Keysers funktion numera har svaren på ticketsen kvalitativt har höjts avsevärt, tagit detta via en lagd ticket, men vill få detta offentligt, kanon att denna person givits möjligheter till rätt position. Jag är en krävande debattör yes men med raka direkta svar utan undvikande ger ett seriöst intryck och min respekt.... Så tack för den kompetenshöjningen bland admins, har inte haft den äran att språkas vid med alla så ingen bör ta åt sig, men Keyser är värd det omnämnande han får ovan, samt Gaffel för det svar som gavs, fortsätt på samma linje så kommer TW bli en bättre miljö att vistas i:p
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker denna uppdatering var riktigt bra.. Känner inte av något lagg... Folk klagar då dem inte har givit uppdateringen en chans. Då jag spelar v14 så har jag vant mig med denna uppdatering och tycker det är äckligt att spela på den gamla.
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
Saken är ju den att ha 1-100 byar e inget problem ;) Kom sen till 100 byar+ och det e segt med allt.
 

DeletedUser

Guest
Har varit med ett tag här på TW. Dock under andra nick.

Alla uppdateringar har ju fått liknande kritik, nu har jag själv glömt hur de såg ut eftersom jag är så van vid den gamla (läs 6.5) och nu den nya 7.0.

Visst, översikterna är jobbiga när man har över 1000 byar, det håller jag med om. Irriterar mig som tusan på rutan [ Laddar ] som känns lite meningslös på det står nedanför den: Genererades på 1953 ms och rutan fortfarande laddas. (exemplet gjordes nu på översikter -> produktion -> alla byar (1000+)).

För er andra så gjorde jag precis som Purple, startade direkt på v14 för att testa den nya versionen, gav den en chans helt enkelt. Samtidigt fortsatte jag på min vanliga värld.
(offtopic, Purple du vet ju hur din stammis tyckte om mig :D )

Det var problematiskt i början att hitta [Vänner] [Forum] [Hjälp] och [Support] men vad gör det? Man vänjer sig helt enkelt även med det.
När sen min värld fick 7.0 så var det enkelt att ställa om sina script och vanor till den nya versionen just för att man redan har blivit van vid den.
Kartan på v 7.0 tycker jag är underbar, man kan nu lätt markera dina grupper på kartan precis hur du vill utan script. Snabbmenyn när du klickar på en by är även den smidig nu när man lärt sig den. Jobbig som tusan i början innan man förstod sig på den.

För er som inte orkade läsa allt så summerar jag här:
v7.0 jobbig i början innan man lärt sig den, bättre när man förstår och använder alla nya funktioner som finns med.

// Barbaren
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har en iExtreme gaming data, kör dom flesta spel på hög grafik och sen en gateway på 25 mb...telia dock men ändå, tkr det e för jäfla konstigt att vissa sidor som tar normalt 15-70 ms skall behöva ta 100+ nu.
 
Topp