Frälsis skrammlar med sina bössor

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Som ni alla vet så står vi i F.A.N, för fred och kramkalas på denna världen och våra insamlingar går till de som behöver lite hjälp. Nu har våran senaste insamling blivit plundrad av ett gäng tomtar som tror att vi inte såg dem?

Men ack så fel de hade, och våran chef (han den bäste) såg allting och nu skall pengarna tillbaka till de som behöver dem, och inte slutförbrukas av några som tror de tillhör djungelboken, på godis och chips.

Dessa förtappade, har dessutom syndat tidigare, ingick ett trevligt och seriöst avtal med oss i början, där ett 5 dagars skydd infogades för båda stammars bästa.

Plötsligt så bröts detta av våra bästisar, och 5 sek senare anföll de och adlade bort 3-4 spelare. motivet från deras geni till diplomat var att vi inte skulle hinna deffa upp våra utsatta vänner, och det var väl ett smart drag av dem, antar jag, eller så misstolkade de 5 dagar med 5 sekunder? Kan ju lätt hända..............även de bästa...........:thinking:

Deras ledare Whine doctor? skyllde på sin diplomat och menade att allt var i sin ordning, för så här gjorde de alltid?

Jag har ju spelat på V1 och de flesta av världarna efter det, så för mig kändes det lite konstigt med ett sånt resonemang, även om jag blivit lite besviken tidigare. Men detta var ju ett lågvattenmärke som de flesta stammar slutade med efter V3-6 , någonting, så det tyder väl på att denna ledning hade lite otur, i sina beslut?

Nåväl, på senare tid så har de kontaktat oss igen (samme diplomat) och ville ha en iap med oss, och det som hände tidigare skulle vi glömma, för de gick verkligen att lita på i alla väder. Samtidigt så anföll deras spelare oss och tog byar som vi adlade , med motiveringen att vi kom för nära dem eller deras kluster , som tydligen sträcker sig över 50 % av kartan? De har gnällt på oss att vi adlat barbs och när vi tar spelarbyar så anfaller de dem och adlar dem av oss, samtidigt som deras diplomat vill ha en iap? Jag förstår fortfarande inte hur detta fungerar, men jag får väl lära migO_O

Jag må vara gammal och kanske en nybörjare på detta spelet, men lite konstigt känns det i alla fall och vi kom fram till att detta skammens näste inte får fortsätta att sprida sina gifter på denna världen.

Därför har nu våra soldater, från Salvation Army börjat en ny insamling, utan "bössor" denna gång, genom att samla på byar från dessa ohederliga spelare, så andra stammar på denna världen skall slippa behandlas på samma sätt , som vi blev bemötta.

Lär er att avtal och diplomatiska åtaganden är till för att hedras eller börja spela ******* igen eller kanske prova på SimCity, tills ni förstår hur ni skall sköta eran diplomati och era avtal med andra stammar.

Era byar skall bli väl omhändertagna av oss och befolkningen få lära sig veta hut//Cribba

"Ni borde skämmes"
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Ursäkta då, era allra högsta och skickligaste lirare, förhoppningsvis ännu kvar på denna världen, så ni inte redan blivit utadlade, men jag ville bara berätta för er att det är lite krigande på gång.

Hoppas att ni förlåter mitt inlägg , men jag menar allvar med mitt budskap om att hedra och hålla ingångna avtal, annars straffar det sig
 

Fjotor

Member
Reaktionspoäng
0
Come at me! Se till att pricka mina byar har en del barbarer bredvid mig dom ni kanske är sugna på med? Blir ni lite arg när ni inte ens kan göra en riktig offensiv, lycka till i fortsättningen!
 

DeletedUser

Guest
Plötsligt så bröts detta av våra bästisar, och 5 sek senare anföll de och adlade bort 3-4 spelare. motivet från deras geni till diplomat var att vi inte skulle hinna deffa upp våra utsatta vänner, och det var väl ett smart drag av dem, antar jag, eller så misstolkade de 5 dagar med 5 sekunder? Kan ju lätt hända..............även de bästa...........:thinking:

Deras ledare Whine doctor? skyllde på sin diplomat och menade att allt var i sin ordning, för så här gjorde de alltid?

Jag är lite trög, men jag tror att ni adlar barbs i deras område, så klart att dom adlar er, för enligt TW stats adlar ni jäkligt med barbarer jag undrar faktiskt hur ni ens kan vara kvar på världen, L2P and grow up!
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
-Legendary*

Det må vara så att du tycker att vi adlar barbs, men det gör väl alla spelare förr eller senare. Det är ju så man skaffar sig en bra start i livet om man inte co spelar eller har tid att sitta 7/24 och spela. De flesta i vår stam är lite äldre än 12 år, så vi har jobb och familjer att ta hand om, även egna barn som spelar detta roande lir. Då kanske det blir tvunget att plocka lite barbs , ibland, men det är ju också en del av strategin och taktiken, att plocka rätt barbs så att stammen gynnas , senare i spelet.

Vad är då deras område, där går ju våra åsikter isär. Vi har våra byar i ett samlat område, som vi kommer att slåss om ifall någon annan kommer in där. De har spridit ut sig över en stor yta där många spelare och stammar bor, är det då "deras" område? Tror inte det och därför kommer vi nu på besök, så att det skall bli vårt område, det kallas då offensivt krigande som syftar till att slå ut en annan stam och ta deras byar, oavsett om de sen tycker att vi adlar barbarer.

Men var lugn, det kommer du också att lära dig, senare i livet, när du vuxit upp och skaffat dig lite livs och arbetserfarenhet. Detta är ett spel där vi alla har olika åsikter och tankar som man bör respektera, och jag tycker att du äger rätten att tycka vad du vill och är faktiskt beredd att försvara dina åsikter.

Som du kanske märker så är vi faktiskt kvar på denna världen , fortfarande, och skulle vi åka ut så sker det som sker och andra världar kommer inom kort, där vi kan ha roligt igen. Snart så hittar vi dina byar , också, och kanske kommer på besök, så du får bevisa för oss om du är så duktig som du ger sken av , i alla fall här på forumet.

Det finns ett ordspråk du borde fundera på, "man skall inte lära gamla hundar att sitta".
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Försvinn bara, bort med dig!

kan bara hålla med, barbaradling kan vara en fördel + nackdel, sen kan de va bra adla barbar till ha tätta kluster vilket är riktig bra!
F.A.N stammen är en bra stam som sammarbetar bra. de kanske inte finns så bra spelare i stammen, men deras sammarbete är ganska bra som en stam.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Välkommen till värld 21 @cribba55


Tackar, jag har ju varit på denna världen ett tag redan, men jag antar att du syftar på att diplomatin har förändrats på senare världar till skillnad från tidigare?

Det kan jag hålla med dig om, och tydligen så används diplomatin och avtal mellan stammar nu för tiden, endast till för att skaffa sig egna fördelar, utan tanke på att man måste vara minst 2 parter, och oftast fler, för att ingå någon sorts avtal, oavsett vad det har för innehåll och innebörd.

I min värld så ingår man avtal med andra stammar för att det skall gynna den stammen man själv tillhör, man håller sina avtal och är noga med det ansvar och respekt som det medför. Sen finns det alltid två sidor av myntet, och man kan inte bara dra nytta och egna fördelar av ett avtal, man får alltid betala ett pris för det man erhåller, inte bara dra fördelarna , av det. Med andra ord , så får man både ge och ta, för att det skall bli bra, för alla de inblandade.

Jag har uppfattningen att många stammar , särskilt i början av spelet, skaffar sig avtal med så många andra som möjligt, för att fullständigt skita i dem, senare i spelet. Syftet är givetvis att "binda" de andra så att de inte kan anfalla och att dela forum så man får gratis information, placera ut spioner och förrädare. Man har redan från början planerat att svika avtalen vid första bästa tillfälle, gärna tillsammans med andra likasinnade stammar. De stammar som drabbats av detta tidigare eller som har spelat på de äldre världarna, och kan kalla sig erfarna, är väldigt försiktiga med att ingå avtal med vem som helst, och de blir då plötsligt ett hot mot dessa som givetvis försöker ganga dem vid första bästa tillfälle?

Jag tror nog att det finns några av oss som borde fundera på vad diplomatin har för betydelse i spelet och vad det syftar till, för man kommer aldrig att lyckas vinna på någon värld om inte diplomatin fungerar mellan parterna. Sen kan ju alltid förutsättningarna och viljan förändras, då världen så snabbt skiftar karaktär, men då sköter man detta snyggt och hederligt, annars blir man "brännmärkta", för alltid.

Bryter man avtalen så gör man det på ett snyggt och trevligt sätt, så att man inte försvårar kommande avtal och förbindelser, på denna och på andra världar. Om man fulspelar, gangar och använder diplomatin mellan stammar oaktsamt, så kommer detta att innebära problem i framtiden. Förr eller senare får man betala sina skulder, och ingen seriös stam vill ingå avtal med de som missbrukar eller är kända som svikare.

Sen skall vi komma ihåg att det finns spelare och stammar som fullständigt skiter i diplomatin, för de struntar också i om de vinner eller ej. De spelar bara för att det är roligt ett tag, i brist på annan sysselsättning, och de vill bara kriga och j-las så mycket som möjligt, utan tanke på att överhuvudtaget vara kvar i flera månader/år, för att försöka vinna. De slåss så länge de kan och åker de ut så tar de över konton av kompisar och fortsätter tills de tröttnar eller så börjar de om på nästa värld, och kör samma stil igen.

Men..vi som spelar seriöst i syfte att vinna världen, vi har insett vikten av en solid och ärlig diplomati med noga utvalda partner´s och respekterar de krav och förväntningar som en sådan innebär, för den egna stammens bästa.

Spela på, oavsett var ni står och ha roligt, kom ihåg att detta bara är på låtsas och inte har någon koppling till IRL//Cribba

Puss på er , allihopa, även du Mesut , Henke:)
 

DeletedUser

Guest
Instickare -
Jo på tal om avtal vill jag faktiskt ge ViiGoo beröm, han är den sista på .se som jag trodde skulle hålla ett avtal men det ser ut som om han för en gångs skull gör det.

Uppskattas!
 

Funker Vogt

Member
Reaktionspoäng
1
Hej folket!

Börjar med att ge Cribba55 beröm för dessa fina texter han lägger ner tid på, fortsätt med detta ;)

Det är som han skriver så spelar vi alla olika, veteraner som han ock jag har lärt oss stilen hur det är samt vad man behöver göra för att överleva en värld från början till slut, medan det finns tyvärr spelare som bara kommer in för att förstöra för dem som lägger ner otroligt mycket tid samt pengar på att spelet ska löpa på, på den gamla goda stilen.


Vänligen
 
Senast ändrad:

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Så kan det också låta:)

Vi önskar er också en rolig tid med lite krigande och hoppa s ni har lika roligt som vi har, puss på dig:)
 

RBUU

Member
Reaktionspoäng
0
får säga att ni gjort en förbannat bra start i F.A.N :confused:
Kanske inte riktigt som ni förväntade er?
kriga på men ett tips är att inte adla med fulla deffbyar
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3

DeletedUser

Guest
Man blir nå så sjukt less på allt detta hackande @ externa, lägg ned för guds skull.
Låt folket spela hur dom vill, tjänar inget till att tracka ned på folk och skapa en allmänt dålig stämning..

sen tycker jag absolut inte att du är rätt person att klaga på andra ninja !
 

DeletedUser

Guest
kan bara instämma mina stamfränder ovan mig... Men säga att dom attackerar med fulla deffbyar är även de fel ;) + att Rbuu har också gjort de så :)
 

RBUU

Member
Reaktionspoäng
0
kan bara instämma mina stamfränder ovan mig... Men säga att dom attackerar med fulla deffbyar är även de fel ;) + att Rbuu har också gjort de så :)

Det gjorde jag, skickade dock rens på byn innan och sedan la mitt tåg och för att säkra byn direkt skickade jag med deffen i sista adels :)
 
Topp