Frälsis skrammlar med sina bössor

DeletedUser

Guest
Märkligt att fokus hamnar på tjafs istället för trådens topic som vanligt...

Det är inget fel i att adla barbarer, då hade det inte varit en möjlighet i spelet.

Det är inte fel att adla många barbarer om det uppenbart påskyndar och ökar oddsen i processen att nå framgång i tw.

Det man däremot kan tycka är att det är mindre moraliskt korrekt att adla grå byar i andra stammars kluster o områden.

Med detta sagt så kan väl tråden få återgå till sin topic och folk sluta tjata om vad som är rätt och fel när alla har sin åsikt och ingens åsikt är fel, ingens spelsätt är fel, alla har rätt att spela som dom vill och jag antar att någon som spelar på sätter den gör inte kommer ändra detta för att någon mupp som ni så vackert utrycker det i något forum kommenterar hur fel dessa tycker att det är.

Kan man istället få en liten uppdatering i det stora hela om vad som händer med en positiv ton på det hela :) ?

Eftersom FAN lägger upp OnC´s statistik, har ni nån form av samarbete i kriget mot Obey eller är dessa bara väldigt utsatta där dom ligger ?
 

DeletedUser

Guest
Jadu det som händer är väll att man tar en by, kommer 9 adlar från fienden. Så sitter man där och förbannar inställningen att man inte kan attackera varandra;)
 

DeletedUser

Guest
Märkligt att fokus hamnar på tjafs istället för trådens topic som vanligt...

Det är inget fel i att adla barbarer, då hade det inte varit en möjlighet i spelet.

Det är inte fel att adla många barbarer om det uppenbart påskyndar och ökar oddsen i processen att nå framgång i tw.

Det man däremot kan tycka är att det är mindre moraliskt korrekt att adla grå byar i andra stammars kluster o områden.

Med detta sagt så kan väl tråden få återgå till sin topic och folk sluta tjata om vad som är rätt och fel när alla har sin åsikt och ingens åsikt är fel, ingens spelsätt är fel, alla har rätt att spela som dom vill och jag antar att någon som spelar på sätter den gör inte kommer ändra detta för att någon mupp som ni så vackert utrycker det i något forum kommenterar hur fel dessa tycker att det är.

Kan man istället få en liten uppdatering i det stora hela om vad som händer med en positiv ton på det hela :) ?

Eftersom FAN lägger upp OnC´s statistik, har ni nån form av samarbete i kriget mot Obey eller är dessa bara väldigt utsatta där dom ligger ?

Inget samarbete, men en gemensam fiende :)
 

DeletedUser

Guest
Orkino, starta upp en by uppe i norr, så vi får visa att gamla hundar kan skälla lika högt som de nya valparna.

Ni behöver inte mig Cribba , F.A.N. har bättre krigare än fienden ,ni tar hem detta utan tvekan ,jag har alltid sagt att dom som skriker högst på det externa är dom som nollas först ,eller slutar dom pga dom plötsligt får mycket att göra på jobbet /skolan ....vi har sett det flera gång.
OBEY får döpa om stammen till Oooobaye ;)

Hejaaa F.A.N. och död åt fienderna :)
 
Senast redigerad av en moderator:

andreas1001

Member
Reaktionspoäng
3
i miss you my old friend from before. Vad ska vi göra utan krigar maskinen Orkanen? All orkan skulle förvirra motståndarna och sänka deras byar till grunden. We miss you. :cool:
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Hej vännen

Jo du....Obey mergade in i OnC. Bra spelat av dem båda, men om våran lilla stam, var orsaken, eller annat låg bakom är ju svårt att sia om:)

Vill ju gärna tro att vi hade ett finger med i den leken, så att mergen var nödvändig för våra trevliga motståndare i Obey, men det förnekar de säkert, men vi vet ju åtminstone våran egen sanning, så får de behålla sin. Det finns alltid 2 sidor av myntet, och att disskutera vem som har rätt är slöseri med tiden, nu under den härliga och efterlängtade vårsolen.

Hur leker livet annars, vi saknar dig och din rostiga kniv, så slappa inte för mycket. Om nästa värld ,som förmodligen startar innan semestern blir någorlunda bra, så hittar du "Tigrarna" på det gamla stället på kartan, under det gamla namnet, igen, -ST2-

//Cribba
 
Senast ändrad:

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Bara låsa tråden väl? nu när ni inte längre krigar mot varandra :)

jag har en sak att säga Vision.X du har gjort riktig bra jobb mot Obey du är en förbannad duktig off spelare.
 

GunillaPersson

New Member
Reaktionspoäng
0
obey startade som en kamrat stam på 4 spelare där det tilkom 4 till spelare med konstant krigande sen nästan dag ett har diverse nödlösningar skett som 1 mergen med humdum sedan HM! tyvärr pallar ju inte alla krig konstant i flera månader därav beslöt vi oss att lägga ner OBEY och spela med några jämliga dvs OnC. så man kan ju kanske säga att f.a.n haft ett finger i spelet då spelare tröttnat men vi kom jalla fall fram till att vi hade för få spelare som va så pass aktiva som obeys grund regel löd.
 

DeletedUser

Guest
men om våran lilla stam, var orsaken, eller annat låg bakom är ju svårt att sia om:)

Cribba! du som ledare för Frälsnings armen vet/bör veta att guds vägar äro outgrundliga .... klart som fan att F.A.N. hade ett finger i eller två :cool:


Hur leker livet annars, vi saknar dig och din rostiga kniv, så slappa inte för mycket. Om nästa värld ,som förmodligen startar innan semestern blir någorlunda bra, så hittar du "Tigrarna" på det gamla stället på kartan, under det gamla namnet, igen, -ST2-
//Cribba

Livet utanför tw går som vanligt ,saknar inte spelet men saknar spelarna :) så om nästa värld har rätt inställningar,om vädret är rätt(fel) så finns jag till förfogande ,en gång tiger ....alltid en tiger :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
obey startade som en kamrat stam på 4 spelare där det tilkom 4 till spelare med konstant krigande sen nästan dag ett har diverse nödlösningar skett som 1 mergen med humdum sedan HM! tyvärr pallar ju inte alla krig konstant i flera månader därav beslöt vi oss att lägga ner OBEY och spela med några jämliga dvs OnC. så man kan ju kanske säga att f.a.n haft ett finger i spelet då spelare tröttnat men vi kom jalla fall fram till att vi hade för få spelare som va så pass aktiva som obeys grund regel löd.

TW är ingen 100 m sprint utan mer som en maraton ,den som orkar köra på till slutet vinner , må den bästa stammen vinna!
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Med tanke på min lite övermogna mage, eller om det är axlarna som sjunkit ner, så springer jag inte fort, men jag lunkar på ganska länge:)

Jadu, jag kan säga att gänget är som vanligt, helsköna, och vi har roligt tillsammans. Saknar du gänget och att tjata med oss, så har vi plats för CO spelare, så hör av dig om du vill vara med i gänget. Annars så syns vi i SV på nästa värld, och då under våran gamla fana , igen.

Glad Påsk
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Väcker tråden..
Vi lunkade rätt bra ändå, trotts läget, trotts försvunna vänner!
Katten
 
Topp