Frälsis skrammlar med sina bössor

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Måste säga att ni också sprattlar på riktigt bra:) Roligt krigande där byarna byter ägare snabbare än man hinner med. Inga sura miner och inga skitbrev mellan spelarna, det gillar jag. Krig på full fart , rakt på utan krusiduller, det är ju därför vi spelar.

Heder åt er i Obey/HM!, lyfter på hatten:)

Sen blir det ju alltid lite fel i anfallen och missar här och där, men vem är fullkomlig? Ni kanske skall kasta första stenen om ni känner er oskyldiga, men vi medger att det skiter sig ibland, men huvudsaken vi har roligt:p
 

DeletedUser

Guest
lägger upp lite sats så här en bit in i krigets upptrappning.'

Sida 1:
Stammar: OBEY
Sida 2:
Stammar: F.A.N.

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 40
Sida 2: 14
Skillnad: 26

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 268,604
Sida 2: 104,192
Skillnad: 164,412

chart


mycket av dessa är retakes så det är mindre förändringar än man kan tro
 

DeletedUser

Guest
Höll på att ramla av stolen när jag såg det där! snacka om att jag har helt snevriden bild på läget om dem skulle leda så mycket!.. Men är ju som du sa, en jävla massa retakes..
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Ja, man hinner knappt få en stackars by så tappar man den:) Men räknar vi in det vi tar och har tagit av HM! så ser bilden lite annorlunda ut, men de skall ju inte räknas in här.

Undrar hur det ser ut vid nästa julafton?
 

Funker Vogt

Member
Reaktionspoäng
1
Det är inte det spelet går ut på, att avsluta dem så snabbt om möjligt.
Det är väl bra om en värld kan spelas längre än 6 månader?
 

DeletedUser

Guest
Nya stats..

Sida 1:
Stammar: F.A.N., RP
Sida 2:
Stammar: OBEY

Timeframe: Förra månaden

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 47
Sida 2: 69
Skillnad: 22

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 361,491
Sida 2: 478,551
Skillnad: 117,060

chart
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
En fråga bara, räknas alla retakes med i statsen från twstats?
 

DeletedUser

Guest
Riktigt spännande dag idag massor av anfall retakes och snipande. Men tror det finns en spelare som känner sig lite avtrubbad efter dagens bataljer.
 

DeletedUser

Guest
Antar du syftar på mig..kan bara lyfta på hatten och säga bra kämpat! Önskar jag hade lika mycket tid åt det här som vissa andra..
 

DeletedUser

Guest
Antar du syftar på mig..kan bara lyfta på hatten och säga bra kämpat! Önskar jag hade lika mycket tid åt det här som vissa andra..

Du gjorde ett tappert försök. Kul att se att du fortfarande(sist jag kollade) har tre byar kvar:)
Tyckte ärligt lite synd om dig, att ha runt 160k ner till 24k på en dag.. Usch flera månaders spelande för några timmar.. Lider med dig
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Extur är inte den som ger upp, han är van från V3 på stormvindar och kommer snabbt tillbaka igen, så se upp för honom när hämnden skall tas ut:)

Han gillar sina byar, även dem han tillfälligt lånat ut, under pistolhot:)
 

Pertinax

New Member
Reaktionspoäng
0
Extur är inte den som ger upp, han är van från V3 på stormvindar och kommer snabbt tillbaka igen, så se upp för honom när hämnden skall tas ut:)

Han gillar sina byar, även dem han tillfälligt lånat ut, under pistolhot:)

Extur verkar ju gilla (eller i det här fallet så behövs det nog ett starkare ord, kanske älskar?) att bygga byar, speciellt att bygga upp nya byar från grunden. De senaste 4 dygnen så har Extur adlat 16 byar, 12 byar med 2,000 eller färre poäng, 4 byar med 2,000 eller fler poäng och sist men inte minst en by på 3,068 poäng. Samtliga var barbarbyar, så ja visst, han verkar ju gilla byar, men speciellt att bygga.

Varför man adlar så många och dåliga byar har jag inte en aning om, kanske för att han gillar sina byar så mycket att han inte vill att någon annan ska se intresse i att adla dom ifrån honom?

Jag hoppas i alla fall att Extur får tillbaka sina byar som han lånat ut under pistolhot, som jag antar tidigare varit barbarbyar han adlat och sedan byggt lite för stora så att andra spelare blivit intresserade av att ta dom ifrån honom.

Exturs senaste adlingar finns på TWstats, klicka här för att ta en närmare titt. Har även lagt märke till Exturs stam, F.A.N som verkar vara mästare på att adla barbarbyar, trodde nästan att jag var kvar på Exturs adlings-statistik när jag gick in på F.A.Ns men insåg snart att det är så stammen adlar, för er som vågar skåda denna milt sagt otrevliga och hemska adlings-statistik så finner ni den genom att klicka här.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Extur verkar ju gilla (eller i det här fallet så behövs det nog ett starkare ord, kanske älskar?) att bygga byar, speciellt att bygga upp nya byar från grunden. De senaste 4 dygnen så har Extur adlat 16 byar, 12 byar med 2,000 eller färre poäng, 4 byar med 2,000 eller fler poäng och sist men inte minst en by på 3,068 poäng. Samtliga var barbarbyar, så ja visst, han verkar ju gilla byar, men speciellt att bygga.

Varför man adlar så många och dåliga byar har jag inte en aning om, kanske för att han gillar sina byar så mycket att han inte vill att någon annan ska se intresse i att adla dom ifrån honom?.

Då du tydligen inte kan trycka dig fram på TWstats så ska jag upplysa dig om att han förlora mestadels av sina byar till fienden i en stor offensiv emot honom. Sen vet du tydligen inget om kriget som pågår så du bör inte yttra dig i hans spel val. Att Adla bb är då inte snyggt, men du sparar tid i återuppbyggnaden för att komma tillbaka in i matchen.. eller har jag fel?

Plus att han har mer OB än 1/3 del av top 20 spelare... är inte nåt fel där om något?..

Har det blivit så jävla tabu att adla nån barbarian by? Jag menar, kommer någon ihåg de tidiga världarna? Där skulle allt adlas, och det var helt normalt..

Samtidigt mergar stammar hit o dit, men det verkar tydligen vara helt okey nuförtiden.. men att adla barbarian byar är sååå fel..

Känns som att det hela har blivit tvärt om mot förr...

Nu SKA man Merga fram på världarna till toppen.... Men vad ni än gör!... Rör förfan inte barbarian byarna!
 

Mixztel

Member
Reaktionspoäng
0
Plus att han har mer OB än 1/3 del av top 20 spelare... är inte nåt fel där om något?..

Han har mer OB än 3 av spelarna i Top 20. Sen är hälften av hans ob från försvar vilket inte är så konstigt att man får mycket obf när man tappar alla sina byar.
Har det blivit så jävla tabu att adla nån barbarian by? Jag menar, kommer någon ihåg de tidiga världarna? Där skulle allt adlas, och det var helt normalt..

Det är inget fel att adla nån barbarby men när det ända man adlar är barbarbyar så ser det inte så bra ut :p Jag säger inte bara att det är han som gör det utan det är många andra som knappt adlar annat än barbarbyar.
 

Pertinax

New Member
Reaktionspoäng
0
Då du tydligen inte kan trycka dig fram på TWstats så ska jag upplysa dig om att han förlora mestadels av sina byar till fienden i en stor offensiv emot honom.
Det är något jag vet och sett på TWstats, men ser ingen anledning till att adla barbarbyar för det tyvärr.

Sen vet du tydligen inget om kriget som pågår så du bör inte yttra dig i hans spel val. Att Adla bb är då inte snyggt, men du sparar tid i återuppbyggnaden för att komma tillbaka in i matchen.. eller har jag fel?

Om du har fel? Ja, så in i helvete då det hade sparat honom en hel del timmar om han adlat större spelarbyar där han direkt kan bygga trupper istället för att adla ett dussintal barbarbyar på extremt låg poäng som han då blir tvungen att bygga upp för att ens kunna bygga trupper i dom.

Plus att han har mer OB än 1/3 del av top 20 spelare... är inte nåt fel där om något?..
Om det är fel? Du har inte mindre fel än du hade i ditt förra påståendet då jag ser det mer som en självklarhet att han fått väldigt mycket OB när han lyckas bli av med nästan alla sina byar.

Har det blivit så jävla tabu att adla nån barbarian by? Jag menar, kommer någon ihåg de tidiga världarna? Där skulle allt adlas, och det var helt normalt..
Svårt att svara då du nämner "nån barbarian by" samtidigt som "allt adlas" när du pratar om att adla barbarbyar, för mig så är inte 16 barbarbyar på några få dagar "nån barbarian by", det är något som vi har väldigt delade synpunkter på och jag kan nog inte få dig att inse att 16 barbarbyar adlade på 4 dygn är mer än "nån barbarian by".
 

DeletedUser

Guest
Då du tydligen inte kan trycka dig fram på TWstats så ska jag upplysa dig om att han förlora mestadels av sina byar till fienden i en stor offensiv emot honom. Sen vet du tydligen inget om kriget som pågår så du bör inte yttra dig i hans spel val. Att Adla bb är då inte snyggt, men du sparar tid i återuppbyggnaden för att komma tillbaka in i matchen.. eller har jag fel?

Plus att han har mer OB än 1/3 del av top 20 spelare... är inte nåt fel där om något?..

Har det blivit så jävla tabu att adla nån barbarian by? Jag menar, kommer någon ihåg de tidiga världarna? Där skulle allt adlas, och det var helt normalt..

Samtidigt mergar stammar hit o dit, men det verkar tydligen vara helt okey nuförtiden.. men att adla barbarian byar är sååå fel..

Känns som att det hela har blivit tvärt om mot förr...

Nu SKA man Merga fram på världarna till toppen.... Men vad ni än gör!... Rör förfan inte barbarian byarna!

Ett mycket bra inlägg, saknar svaret om mergningen, alla snackar prestige kring barbs och OB, men säljer sina stamfärger och stolthet för en vinst, känns som många är medgångssupporters, Real ena dagen och Barca bästa.... stabila människor:D
 
Topp