Frälsis skrammlar med sina bössor

DeletedUser

Guest
Ojj, det var attans vilket liv det blev här..kanske därför man bara har skrivit ~5 inlägg sedan 2008 :confused:

Men, när nu somliga verkar störa sig nått enormt på att adla barbs och vara så duktiga så får jag väl försvara mig. Jag hade kvar 4byar, och 1 av dom låg nästan i frontlinjen och dom övriga utspridda. 20+ adlar som går att bygga, alternativ? Sitta och prova nöta ner någon obey spelare med 4byar hade varit en omöjlighet. Så, varför inte låta adlarna jobba? Bygga upp sig snabbt igen så man är på banan igen. Men någon annan har säkert ett klyftigt svar på detta med..

Just my 5cents...
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Ojj, det var attans vilket liv det blev här..kanske därför man bara har skrivit ~5 inlägg sedan 2008 :confused:

Men, när nu somliga verkar störa sig nått enormt på att adla barbs och vara så duktiga så får jag väl försvara mig. Jag hade kvar 4byar, och 1 av dom låg nästan i frontlinjen och dom övriga utspridda. 20+ adlar som går att bygga, alternativ? Sitta och prova nöta ner någon obey spelare med 4byar hade varit en omöjlighet. Så, varför inte låta adlarna jobba? Bygga upp sig snabbt igen så man är på banan igen. Men någon annan har säkert ett klyftigt svar på detta med..

Just my 5cents...

Enligt mig gjorde du rätt. Snyggt är det inte, men det finns inte heller något annat alternativ. Möjligtvis sitta och adla småspelare som fastnat i stammens kluster, men brukar inte finnas så många sådana så här långt in i världen.
 
Senast ändrad:

Fireside

Member
Reaktionspoäng
0
Ojj, det var attans vilket liv det blev här..kanske därför man bara har skrivit ~5 inlägg sedan 2008 :confused:

Men, när nu somliga verkar störa sig nått enormt på att adla barbs och vara så duktiga så får jag väl försvara mig. Jag hade kvar 4byar, och 1 av dom låg nästan i frontlinjen och dom övriga utspridda. 20+ adlar som går att bygga, alternativ? Sitta och prova nöta ner någon obey spelare med 4byar hade varit en omöjlighet. Så, varför inte låta adlarna jobba? Bygga upp sig snabbt igen så man är på banan igen. Men någon annan har säkert ett klyftigt svar på detta med..

Just my 5cents...

Du gör helt rätt bygg nu på dom snabbt igen så skall vi försöka få till en offensiv igen mot dig när du byggt färdigt dom ;)
 

DeletedUser

Guest
Extur är en mycket bra och duktig spelare men även dom bästa har sina dåliga dagar ,han är en tålig och seg krigare och är bättre än er som gnäller !
Bry dig inte om vad vissa skriver extur,kör ditt egna race skrattar bäst som skrattar sist .

Heja F.A.N. !!!!!!!!!!!!
 

DeletedUser

Guest
Extur är en mycket bra och duktig spelare men även dom bästa har sina dåliga dagar ,han är en tålig och seg krigare och är bättre än er som gnäller !
Bry dig inte om vad vissa skriver extur,kör ditt egna race skrattar bäst som skrattar sist .

Heja F.A.N. !!!!!!!!!!!!

Precis :) F.A.N spelarna är ju spelare som krigat flera år (v3) så tyst med er andra muppar.
 

DeletedUser

Guest
Skojj att se dig igen Orkino! Vi saknar din rostiga ....
 

DeletedUser

Guest
kul när legenderna tittar in,hoppas du mår väl och njuter av solen ;))
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Som vanligt så har den beryktade Orkanen, den gamle Tigern, helt rätt

Finns en massa möpar nu för tiden som kan allt om TW, hur det skall spelas, och som vet vilken taktik som gäller för att vinna? Men...själva så blir de snabbt utslagna, flyr mellan stammar, spelar med blandbyar eller bara off och whinar i det egna forumet efter deff, som inte kommer för att alla andra är så #¤¤#%¤#%&¤%&&% less på dessa egoister, som inte vet vad som krävs för att spela i en stam. Men nu glömde ju jag....att de byter stam så fort det går dåligt eller gråar sig på grund av tidsbrist eller andra lämpliga orsaker:)

Vi spelar som vi alltid har gjort sen V 1-2 och särskilt V3 men även på andra världar efter det. Vi har förmodligen spelat längre än de flesta andra på denna världen, så varför skall ni då komma och lära oss hur vi skall spela? Spela erat eget spel och ge F.A.N i hur vi spelar vårt, så ser vi i slutet vem som segrade, för det är väl därför ni lirar? Eller är det för att skryta om OBA och millisek på adelståg i skolan för att imponera på era klasskompisar? Det behöver ju inte vi, för vi gick i skolan innan ni fick eran första dator. Förresten, på min tid så fanns det ju inte ens datorer:) Min första Amiga köpte ju jag 1976-78 , någon gång???? Tänk vad tiden flyger iväg.

Vi kan nog en del om detta spelet och vet hur man vinner, då vi gjort det förr, inte bara en gång utan flera gånger, till skillnad från många andra som försöker att lära oss gunderna i spelet.

Vi i F.A.N adlar vad vi vill, och det inkluderar barbarer, oavsett vad ni andra tycker, och vill ni försöka få en ändring på det så är ni välkomna att försöka att ändra på det.

Vi lägger oss inte i hur ni spelar eller vad ni gör, så vänligen, gör oss också den äran att själva få bestämma, hur vi skall spela.

Orkino, starta upp en by uppe i norr, så vi får visa att gamla hundar kan skälla lika högt som de nya valparna.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Som vanligt så har den beryktade Orkanen, den gamle Tigern, helt rätt

Finns en massa möpar nu för tiden som kan allt om TW, hur det skall spelas, och som vet vilken taktik som gäller för att vinna? Men...själva så blir de snabbt utslagna, flyr mellan stammar, spelar med blandbyar eller bara off och whinar i det egna forumet efter deff, som inte kommer för att alla andra är så #¤¤#%¤#%&¤%&&% less på dessa egoister, som inte vet vad som krävs för att spela i en stam. Men nu glömde ju jag....att de byter stam så fort det går dåligt eller gråar sig på grund av tidsbrist eller andra lämpliga orsaker:)

Vi spelar som vi alltid har gjort sen V 1-2 och särskilt V3 men även på andra världar efter det. Vi har förmodligen spelat längre än de flesta andra på denna världen, så varför skall ni då komma och lära oss hur vi skall spela? Spela erat eget spel och ge F.A.N i hur vi spelar vårt, så ser vi i slutet vem som segrade, för det är väl därför ni lirar? Eller är det för att skryta om OBA och millisek på adelståg i skolan för att imponera på era klasskompisar? Det behöver ju inte vi, för vi gick i skolan innan ni fick eran första dator. Förresten, på min tid så fanns det ju inte ens datorer:) Min första Amiga köpte ju jag 1976-78 , någon gång???? Tänk vad tiden flyger iväg.

Vi kan nog en del om detta spelet och vet hur man vinner, då vi gjort det förr, inte bara en gång utan flera gånger, till skillnad från många andra som försöker att lära oss gunderna i spelet.

Vi i F.A.N adlar vad vi vill, och det inkluderar barbarer, oavsett vad ni andra tycker, och vill ni försöka få en ändring på det så är ni välkomna att försöka att ändra på det.

Vi lägger oss inte i hur ni spelar eller vad ni gör, så vänligen, gör oss också den äran att själva få bestämma, hur vi skall spela.

Orkino, starta upp en by uppe i norr, så vi får visa att gamla hundar kan skälla lika högt som de nya valparna.

detta är faktiskt lite sant :)

men finns också lite nya som orkar mycket i krig men inte så många som finns av de :)

de bra att ni inte tar åt er vad mupparna skriver :D

kan någon visa stats man vill ju veta hur de går i kriget :)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
PERTINAX

Vill göra dig lite mer informerad om barbs adlingar så att du och andra tvivlare på vårt spelsätt, blir lite mer uppdaterade med fakta. Den hittar man under TW stats, om man vill.

Detta är läget på barbs adlingar under mars månad. Jag vet att kanske någon spelare, som blivit hårt anfallen har gråat sig, och att förmodligen tidsbrist eller andra viktigare saker IRL, gjort att de "tvingades" att gråa sina byar istället för att låta sin stam få dem.

Det finns många orsaker för barbs adlingar, och en del är i dagsläget att betrakta som "känslig" info, för "känslig" för att det skall komma ut , utanför den egna stammen.

SUSA: 28 barbarer
OBEY: 90 barbarer
LoL: 65 barbarer
OnC: 77 barbarer
F.A.N: 105 barbarer
Lagrad: 16 barbarer
Riket: 16 barbarer
EXC: 7 barbarer

Som du ser så är de flesta stammarna igång med barbsadlingar, och då topp 5 stammarna verkar adla mest så är det väl då, enligt din åsikt, fel att de leder spelet? Något fel måste det ju vara, då de adlar barbs och ändå ligger topp 5, eller hur tänkte du?

Eller...kan det kanske vara så, hemska tanke att det är en bidragande orsak, och en av anledningarna till att de ligger i toppen?
 
Senast ändrad:

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Sida 1:
Stammar: F.A.N., RP
Sida 2:
Stammar: OBEY, HM!

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 1,060
Sida 2: 1,446
Skillnad: 386

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 112
Sida 2: 150
Skillnad: 38

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 3,394,539
Sida 2: 6,758,515
Skillnad: 3,363,976

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 877,872
Sida 2: 1,022,439
Skillnad: 144,567

chart
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Sida 1:
Stammar: F.A.N., RP
Sida 2:
Stammar: OBEY, HM!

Timeframe: Förra månaden

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 531
Sida 2: 514
Skillnad: 17

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 111
Sida 2: 130
Skillnad: 19

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 1,762,647
Sida 2: 2,571,463
Skillnad: 808,816

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 870,269
Sida 2: 908,207
Skillnad: 37,938

chart
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Sida 1:
Stammar: F.A.N., RP
Sida 2:
Stammar: OBEY, HM!

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 127
Sida 2: 101
Skillnad: 26

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 7
Sida 2: 7
Skillnad: 0

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 285,528
Sida 2: 266,633
Skillnad: 18,895

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 49,658
Sida 2: 22,363
Skillnad: 27,295

chart
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Sida 1:
Stammar: F.A.N., RP
Sida 2:
Stammar: OBEY, HM!

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 127
Sida 2: 101
Skillnad: 26

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 7
Sida 2: 7
Skillnad: 0

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 285,528
Sida 2: 266,633
Skillnad: 18,895

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 49,658
Sida 2: 22,363
Skillnad: 27,295

chart
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Som du ser så är det ett jämnt krig, med oerhört mycket retakes. Vi i F.A.N har inte tappat någon by på någon vecka, som vi inte redan har tagit tillbaka, men det har Obey gjort.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Sida 1:
Stammar: F.A.N.
Sida 2:
Stammar: OBEY

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 104
Sida 2: 101
Skillnad: 3

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 6
Sida 2: 5
Skillnad: 1

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 224,092
Sida 2: 266,633
Skillnad: 42,541

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 46,764
Sida 2: 17,786
Skillnad: 28,978

chart
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Även våra vänner I RP spelar jämnt mot dem


Sida 1:
Stammar: RP
Sida 2:
Stammar: OBEY

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 23
Sida 2: 101
Skillnad: 78

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1
Sida 2: 2
Skillnad: 1

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 61,436
Sida 2: 266,633
Skillnad: 205,197

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2,894
Sida 2: 4,577
Skillnad: 1,683

chart
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Däremot så ångar OnC på bra, mot Obey

Sida 1:
Stammar: OnC
Sida 2:
Stammar: OBEY

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 190
Sida 2: 101
Skillnad: 89

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 44
Sida 2: 5
Skillnad: 39

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 998,269
Sida 2: 266,633
Skillnad: 731,636

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 300,503
Sida 2: 34,209
Skillnad: 266,294

chart
 

DeletedUser

Guest
tack cribba!! :)... japp obey kriget :)

riktig spännade ju följa mycket händer :D
 
Topp