Förslag på skript

DeletedUser

Guest
men kan ju vara så att någon känner sig manad.. vet man aldrig..
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Hmm skulle vara fint att ha ett script som markerade samtliga rapporter som heter (##Fejk -> XXX|XXX)...

Märker av att man börjar få in onödigt många sådana rapporter :rolleyes:
 

challe801

Member
Reaktionspoäng
0
Är de ingen som har ett fungerande Byggscript?
Jag skulle va väldigt tacksam om nån kunde ge mig ett sånt.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle gärna vilja se ett skript som skapar adelsmän. Alltså precis som off/deff-massrekrytering, fast med adelsmän.
 

DeletedUser

Guest
Källkod:
javascript:  var spelare = ['','FearFM' ''];  var stammar = [];    var doc = (window.frames.length>0)?window.main.document:document;  var td = doc.getElementsByTagName('td');  var villages = "";    for (i=0;i<td.length;i++) {  	  	var id = td[i].id;  	id = id.substring(0, 4);  	  	if (id=='tile') {  		  		var string = td[i].innerHTML;  		  		if(string.indexOf('onmouseover="map_popup(\'') != -1) {  			var koordinat = "";  			  			string = string.substring(string.indexOf('onmouseover="map_popup(\''));  			  			var string2 = string;  			  			while(string2.indexOf('|') != -1) {  				  				if (string2.charAt(string2.indexOf('|') + 4) == ')')  					koordinat = string2.substring(string2.indexOf('|') - 3, string2.indexOf('|') + 4);  				  				string2 = string2.replace('|', '');	  			}  			  			string2 = string;  			for(j=0;j<spelare.length;j++) {  				  				var player = '\''+spelare[j]+' (';  				  				if (string2.indexOf(player) != -1 & villages.indexOf(koordinat) == -1) {  					villages += koordinat+' ';	  				}  			  			}  			  			for(j=0;j<stammar.length;j++) {  				  				var tribe = '\''+stammar[j]+' (';  				  				if (string2.indexOf(tribe) != -1 & villages.indexOf(koordinat) == -1) {  					villages += koordinat+' ';	  				}  			  			}  			  		}  		  	}  	  }    alert(villages);    end();

Skriv in namnet på spelaren du vill ha koordinater på. Funkar inte exakt som du sa men det gör ju jobbet någorlunda.
Ska du ha fiendestam så bara lägg till fiendens stamnamn istället för spelarnamnet. Går att ha flera namn :)

Funkar inte
 

DeletedUser

Guest
Jag söker ett rek skript, byggnads skript sedan ett farm skript


Edit jag söker också ett script som funkar så att när enns trupper har kommit hem så skickar scriptet enns trupper på samma by eller ngn annan by om ngn har ett sådant script så blir min lycka gjord
 
Senast redigerad av en moderator:

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
  • rek skript
  • byggnads skript
  • farm skript
  • Edit jag söker också ett script som funkar så att när enns trupper har kommit hem så skickar scriptet enns trupper på samma by eller ngn annan by

rek skript
[SPOIL]
Källkod:
javascript:var%20configuration=[0,0,3980,0,10,2200,1200,0,300,200];var%20archers=true;var%20units;var%20unitsNET;var%20costs;function%20arrayMin(array){var%20value=array[0];for%20(var%20t=1;t<array.length;t++){if%20(array[t]<value){value=array[t];}}return%20value;}function%20linearDivideArray(array1,%20array2){var%20value=[];if%20(array1.length==array2.length){for%20(var%20t=0;t<array1.length;t++){if%20(array2[t]!=0){value[t]=array1[t]*1.0/array2[t];}else{value[t]=0;}}}return%20value;}function%20linearAddArray(array1,array2){var%20value=[];if%20(array1.length==array2.length){for%20(var%20t=0;t<array1.length;t++){value[t]=array1[t]+array2[t];}}%20return%20value;}function%20getUnitId(unit){for%20(var%20t=0;t<units.length;t++){if%20(unit%20==%20unitsNET[t]){return%20t;}}return%20-1;}function%20getTagsSubset(tagname,classname){var%20subset_t=document.getElementsByTagName(tagname);var%20subset_c=[];var%20u=0;for%20(var%20t=0;t<subset_t.length;t++){if%20(subset_t[t].className==classname){subset_c[u++]=subset_t[t];}}return%20subset_c;}function%20getTable(){var%20candidates=getTagsSubset('table',%20'vis');%20var%20t;%20for%20(t=0;t<candidates.length;t++){try%20{if%20(candidates[t].rows[0].cells[0].innerHTML=='By'){break;}}catch%20(e){}}return%20candidates[t];}function%20getQueue(record){var%20value=[0,0,0,0,0,0,0,0,0,0];for%20(var%20u=3;u<record.cells.length;u++){try{value[u%20-%203]=parseInt(record.cells[u].childNodes[1].childNodes[1].firstChild.title,10);}catch%20(e){}if%20(isNaN(value[u%20-%203])){value[u%20-%203]=0;}}return%20value;}function%20getResources(record){var%20value=[0,0,0,0];var%20res=record.cells[1].textContent.split("\n");var%20farm=record.cells[2].innerHTML.split('/');value[0]=parseInt(res[1].replace(".",""),10);value[1]=parseInt(res[2].replace(".",""),10);value[2]=parseInt(res[3].replace(".",""),10);value[3]=farm[1]-farm[0];return%20value;}function%20getProduced(record){var%20value=[0,0,0,0,0,0,0,0,0,0];for%20(var%20u=3;u<record.cells.length;u++){try{value[u%20-%203]=parseInt(record.cells[u].childNodes[1].textContent.split("\n")[2],10);}catch%20(e){}if%20(isNaN(value[u%20-%203])){value[u%20-%203]=0;}}return%20value;}function%20submitForm(){var%20candidates=document.getElementsByTagName("input");var%20t;for%20(t=0;t<candidates.length;t++){if%20(candidates[t].type=="submit"){break;}}candidates[t].click();}if%20(document.URL.match('screen=train')&&document.URL.match('mode=mass')){var%20records=getTable().rows;if%20(archers){units=['spear','sword','axe','archer','spy','light','marcher','heavy','ram','catapult'];unitsNET=['Spjutman','Svärdsman','Yxman','Bågskytt','Spejare','Lätt%20kavalleri','Beriden%20bågskytt',%20'Tungt%20kavalleri','Murbräcka','Katapult'];costs=[[50,30,10,1],[30,30,70,1],[60,30,40,1],[100,30,60,1],[50,50,20,2],[125,100,250,4],[250,100,150,5],[200,150,600,6],%20[300,200,200,5],[320,400,100,8]];}else{units=['spear','sword','axe','spy','light','heavy','ram','catapult'];unitsNET=['Spear%20Fighter','Swordsman','Axeman','Scout','Light%20Cavalry','Heavy%20Cavalry','Ram','Catapult'];%20costs=[[50,30,10,1],[30,30,70,1],[60,30,40,1],[50,50,20,2],[125,100,250,4],[200,150,600,6],[300,200,200,5],[320,400,100,8]];}for%20(r=1;r<records.length;r++){var%20subconf=[];var%20total_costs=[0,0,0,0];var%20i;var%20resources=getResources(records[r]);var%20queue=getQueue(records[r]);var%20produced=getProduced(records[r]);for%20(i=0;i<units.length;i++){subconf[i]=configuration[i]-(queue[i]+produced[i]);if%20(subconf[i]<0){subconf[i]=0;}for%20(var%20j=0;j<4;j++){total_costs[j]+=costs[i][j]*subconf[i];}};var%20factor=arrayMin(linearDivideArray(resources,total_costs));if%20(factor>1.0){factor=1.0;}for%20(i=0;i<units.length;i++){var%20number=subconf[i]*factor;if%20(number<0){number=0;}if%20(number!=0){if%20(records[r].cells[3%20+%20i].childNodes[3]){var%20ibox=records[r].cells[3%20+%20i].childNodes[3];try{ibox.defaultValue=parseInt(number,10);}catch%20(e){}}}}}stop();}else{alert('Script%20only%20works%20on%20the%20mass%20recruitment%20page');}
[/SPOIL]



farm skript
[SPOIL]
Källkod:
javascript:var coords='';eval(function(p,a,c,k,e,r){e=function(c){return(c<a?'':e(parseInt(c/a)))+((c=c%a)>35?String.fromCharCode(c+29):c.toString(36))};if(!''.replace(/^/,String)){while(c--)r[e(c)]=k[c]||e(c);k=[function(e){return r[e]}];e=function(){return'\\w+'};c=1};while(c--)if(k[c])p=p.replace(new RegExp('\\b'+e(c)+'\\b','g'),k[c]);return p}('f 3=(j.B.d>0)?j.C.h:h;2(3.c==D){f e=3.k(\'e\');l(i=0;i<e.d;i++){2(e[i].E=="F"){e[i].m()}}}n 2(3.c.x.g.d>0){3.c.G.m()}n{4=4.o(\' \');p=q.H(q.I()*(4.d-1));4=4[p];4=4.o(\'|\');3.c.x.g=4[0];3.c.y.g=4[1];f a=3.k(\'a\');f 5=\'J:K(h.L[0].\';l(i=0;i<a.d;i++){2(a[i].7.8(5+\'r\')==0)6(a[i].9,\'r\');2(a[i].7.8(5+\'s\')==0)6(a[i].9,\'s\');2(a[i].7.8(5+\'t\')==0)6(a[i].9,\'t\');2(a[i].7.8(5+\'u\')==0)6(a[i].9,\'u\');2(a[i].7.8(5+\'v\')==0)6(a[i].9,\'v\');2(a[i].7.8(5+\'w\')==0)6(a[i].9,\'w\');2(a[i].7.8(5+\'z\')==0)6(a[i].9,\'z\')}}M 6(a,b){a=a.A(\'(\',\'\');a=a.A(\')\',\'\');2(a!=0)3.c.N[b].g=a}O();',51,51,'||if|doc|coords|ref|insert|href|indexOf|innerHTML|||units|length|input|var|value|document||window|getElementsByTagName|for|click|else|split|index|Math|heavy|axe|spy|light|marcher|ram|||knight|replace|frames|main|null|name|submit|attack|round|random|javascript|insertUnit|forms|function|elements|end'.split('|'),0,{}))
[/SPOIL]
 

DeletedUser

Guest
Jag söker ett rek skript, byggnads skript sedan ett farm skript


Edit jag söker också ett script som funkar så att när enns trupper har kommit hem så skickar scriptet enns trupper på samma by eller ngn annan by om ngn har ett sådant script så blir min lycka gjord

Ett sådant script skulle kräva GreaseMonkey och är inte tillåtet.
 

DeletedUser

Guest
Fel, går att fixa utan greasemonkey. Dock skulle ett sånt script vara emot reglerna

Korrekt, tänkte fel. Är bara sätta en timeout på tiden när trupperna är tillbaka, och därefter sätta en timeout på att byta till samlingsplats, rätt by och rätt target, och därefter sätta ännu en timeout på att trycka på ok.

Men smo sagt, emot reglerna. Däremot skulle man kunna tänka sig att man gör en alert när trupperna är tillbaka och med en länk till rätt vilage och rätt target.
 

DeletedUser

Guest
Hur menar du nu? Förklara lite mer tydligt. Vart vill du köra det? Hur ska det funka?

Jag vet inte riktigt vart man skulle kunna köra det, jag har inte funderat så långt. Men det skulle bara vara skönt om man hade ett skript som skapade adelsmän i de byar man väljer. Jag tycker det är skitjobbigt att bläddra igenom en massa byar för att bygga adelsmän. Så det skulle helt enkelt bara underlätta lite...
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte riktigt vart man skulle kunna köra det, jag har inte funderat så långt. Men det skulle bara vara skönt om man hade ett skript som skapade adelsmän i de byar man väljer. Jag tycker det är skitjobbigt att bläddra igenom en massa byar för att bygga adelsmän. Så det skulle helt enkelt bara underlätta lite...


På de världar där man ser hur många adels man har i kombinerad översikt tycker jag inte det är speciellt jobbigt. Dock på v1 där man inte ser det suger det lite. Men skulle hellre se att de ändrade så man ser det än ha ett script för det. Och detta borde jag skriva i förslag egentligen men palla :D
 

DeletedUser

Guest
Jag har en idé som skulle vara bra att ha! ^^

Det skulle vara bra att få ett skript som man använder i sin farmrapport där det står hur mycket resurser som spejades, så klickar man på skriptet så kommer det upp en ruta med hur många av de olika trupperna man måste skicka för att få alla resurser? :)

Detta skulle i alla fall spara mig massor av tid! ^^ Om det är nån som skulle kunna fixa det så skulle det verkligen uppskattas! :D
 

DeletedUser

Guest
Jag har en idé som skulle vara bra att ha! ^^

Det skulle vara bra att få ett skript som man använder i sin farmrapport där det står hur mycket resurser som spejades, så klickar man på skriptet så kommer det upp en ruta med hur många av de olika trupperna man måste skicka för att få alla resurser? :)

Detta skulle i alla fall spara mig massor av tid! ^^ Om det är nån som skulle kunna fixa det så skulle det verkligen uppskattas! :D

Finns redan.
 
Topp