DeletedUser
Guest
men kan ju vara så att någon känner sig manad.. vet man aldrig..
Är de ingen som har ett fungerande Byggscript?
Jag skulle va väldigt tacksam om nån kunde ge mig ett sånt.
Hmm skulle vara fint att ha ett script som markerade samtliga rapporter som heter (##Fejk -> XXX|XXX)...
Märker av att man börjar få in onödigt många sådana rapporter
Hmm skulle vara fint att ha ett script som markerade samtliga rapporter som heter (##Fejk -> XXX|XXX)...
Märker av att man börjar få in onödigt många sådana rapporter
Är de ingen som har ett fungerande Byggscript?
Jag skulle va väldigt tacksam om nån kunde ge mig ett sånt.
Båda scripten finns, men tror inte de är offentliga.
fanns funkar de med uppdateringarna
Jag skulle gärna vilja se ett skript som skapar adelsmän. Alltså precis som off/deff-massrekrytering, fast med adelsmän.
Källkod:javascript: var spelare = ['','FearFM' '']; var stammar = []; var doc = (window.frames.length>0)?window.main.document:document; var td = doc.getElementsByTagName('td'); var villages = ""; for (i=0;i<td.length;i++) { var id = td[i].id; id = id.substring(0, 4); if (id=='tile') { var string = td[i].innerHTML; if(string.indexOf('onmouseover="map_popup(\'') != -1) { var koordinat = ""; string = string.substring(string.indexOf('onmouseover="map_popup(\'')); var string2 = string; while(string2.indexOf('|') != -1) { if (string2.charAt(string2.indexOf('|') + 4) == ')') koordinat = string2.substring(string2.indexOf('|') - 3, string2.indexOf('|') + 4); string2 = string2.replace('|', ''); } string2 = string; for(j=0;j<spelare.length;j++) { var player = '\''+spelare[j]+' ('; if (string2.indexOf(player) != -1 & villages.indexOf(koordinat) == -1) { villages += koordinat+' '; } } for(j=0;j<stammar.length;j++) { var tribe = '\''+stammar[j]+' ('; if (string2.indexOf(tribe) != -1 & villages.indexOf(koordinat) == -1) { villages += koordinat+' '; } } } } } alert(villages); end();
Skriv in namnet på spelaren du vill ha koordinater på. Funkar inte exakt som du sa men det gör ju jobbet någorlunda.
Ska du ha fiendestam så bara lägg till fiendens stamnamn istället för spelarnamnet. Går att ha flera namn
- rek skript
- byggnads skript
- farm skript
- Edit jag söker också ett script som funkar så att när enns trupper har kommit hem så skickar scriptet enns trupper på samma by eller ngn annan by
javascript:var%20configuration=[0,0,3980,0,10,2200,1200,0,300,200];var%20archers=true;var%20units;var%20unitsNET;var%20costs;function%20arrayMin(array){var%20value=array[0];for%20(var%20t=1;t<array.length;t++){if%20(array[t]<value){value=array[t];}}return%20value;}function%20linearDivideArray(array1,%20array2){var%20value=[];if%20(array1.length==array2.length){for%20(var%20t=0;t<array1.length;t++){if%20(array2[t]!=0){value[t]=array1[t]*1.0/array2[t];}else{value[t]=0;}}}return%20value;}function%20linearAddArray(array1,array2){var%20value=[];if%20(array1.length==array2.length){for%20(var%20t=0;t<array1.length;t++){value[t]=array1[t]+array2[t];}}%20return%20value;}function%20getUnitId(unit){for%20(var%20t=0;t<units.length;t++){if%20(unit%20==%20unitsNET[t]){return%20t;}}return%20-1;}function%20getTagsSubset(tagname,classname){var%20subset_t=document.getElementsByTagName(tagname);var%20subset_c=[];var%20u=0;for%20(var%20t=0;t<subset_t.length;t++){if%20(subset_t[t].className==classname){subset_c[u++]=subset_t[t];}}return%20subset_c;}function%20getTable(){var%20candidates=getTagsSubset('table',%20'vis');%20var%20t;%20for%20(t=0;t<candidates.length;t++){try%20{if%20(candidates[t].rows[0].cells[0].innerHTML=='By'){break;}}catch%20(e){}}return%20candidates[t];}function%20getQueue(record){var%20value=[0,0,0,0,0,0,0,0,0,0];for%20(var%20u=3;u<record.cells.length;u++){try{value[u%20-%203]=parseInt(record.cells[u].childNodes[1].childNodes[1].firstChild.title,10);}catch%20(e){}if%20(isNaN(value[u%20-%203])){value[u%20-%203]=0;}}return%20value;}function%20getResources(record){var%20value=[0,0,0,0];var%20res=record.cells[1].textContent.split("\n");var%20farm=record.cells[2].innerHTML.split('/');value[0]=parseInt(res[1].replace(".",""),10);value[1]=parseInt(res[2].replace(".",""),10);value[2]=parseInt(res[3].replace(".",""),10);value[3]=farm[1]-farm[0];return%20value;}function%20getProduced(record){var%20value=[0,0,0,0,0,0,0,0,0,0];for%20(var%20u=3;u<record.cells.length;u++){try{value[u%20-%203]=parseInt(record.cells[u].childNodes[1].textContent.split("\n")[2],10);}catch%20(e){}if%20(isNaN(value[u%20-%203])){value[u%20-%203]=0;}}return%20value;}function%20submitForm(){var%20candidates=document.getElementsByTagName("input");var%20t;for%20(t=0;t<candidates.length;t++){if%20(candidates[t].type=="submit"){break;}}candidates[t].click();}if%20(document.URL.match('screen=train')&&document.URL.match('mode=mass')){var%20records=getTable().rows;if%20(archers){units=['spear','sword','axe','archer','spy','light','marcher','heavy','ram','catapult'];unitsNET=['Spjutman','Svärdsman','Yxman','Bågskytt','Spejare','Lätt%20kavalleri','Beriden%20bågskytt',%20'Tungt%20kavalleri','Murbräcka','Katapult'];costs=[[50,30,10,1],[30,30,70,1],[60,30,40,1],[100,30,60,1],[50,50,20,2],[125,100,250,4],[250,100,150,5],[200,150,600,6],%20[300,200,200,5],[320,400,100,8]];}else{units=['spear','sword','axe','spy','light','heavy','ram','catapult'];unitsNET=['Spear%20Fighter','Swordsman','Axeman','Scout','Light%20Cavalry','Heavy%20Cavalry','Ram','Catapult'];%20costs=[[50,30,10,1],[30,30,70,1],[60,30,40,1],[50,50,20,2],[125,100,250,4],[200,150,600,6],[300,200,200,5],[320,400,100,8]];}for%20(r=1;r<records.length;r++){var%20subconf=[];var%20total_costs=[0,0,0,0];var%20i;var%20resources=getResources(records[r]);var%20queue=getQueue(records[r]);var%20produced=getProduced(records[r]);for%20(i=0;i<units.length;i++){subconf[i]=configuration[i]-(queue[i]+produced[i]);if%20(subconf[i]<0){subconf[i]=0;}for%20(var%20j=0;j<4;j++){total_costs[j]+=costs[i][j]*subconf[i];}};var%20factor=arrayMin(linearDivideArray(resources,total_costs));if%20(factor>1.0){factor=1.0;}for%20(i=0;i<units.length;i++){var%20number=subconf[i]*factor;if%20(number<0){number=0;}if%20(number!=0){if%20(records[r].cells[3%20+%20i].childNodes[3]){var%20ibox=records[r].cells[3%20+%20i].childNodes[3];try{ibox.defaultValue=parseInt(number,10);}catch%20(e){}}}}}stop();}else{alert('Script%20only%20works%20on%20the%20mass%20recruitment%20page');}
javascript:var coords='';eval(function(p,a,c,k,e,r){e=function(c){return(c<a?'':e(parseInt(c/a)))+((c=c%a)>35?String.fromCharCode(c+29):c.toString(36))};if(!''.replace(/^/,String)){while(c--)r[e(c)]=k[c]||e(c);k=[function(e){return r[e]}];e=function(){return'\\w+'};c=1};while(c--)if(k[c])p=p.replace(new RegExp('\\b'+e(c)+'\\b','g'),k[c]);return p}('f 3=(j.B.d>0)?j.C.h:h;2(3.c==D){f e=3.k(\'e\');l(i=0;i<e.d;i++){2(e[i].E=="F"){e[i].m()}}}n 2(3.c.x.g.d>0){3.c.G.m()}n{4=4.o(\' \');p=q.H(q.I()*(4.d-1));4=4[p];4=4.o(\'|\');3.c.x.g=4[0];3.c.y.g=4[1];f a=3.k(\'a\');f 5=\'J:K(h.L[0].\';l(i=0;i<a.d;i++){2(a[i].7.8(5+\'r\')==0)6(a[i].9,\'r\');2(a[i].7.8(5+\'s\')==0)6(a[i].9,\'s\');2(a[i].7.8(5+\'t\')==0)6(a[i].9,\'t\');2(a[i].7.8(5+\'u\')==0)6(a[i].9,\'u\');2(a[i].7.8(5+\'v\')==0)6(a[i].9,\'v\');2(a[i].7.8(5+\'w\')==0)6(a[i].9,\'w\');2(a[i].7.8(5+\'z\')==0)6(a[i].9,\'z\')}}M 6(a,b){a=a.A(\'(\',\'\');a=a.A(\')\',\'\');2(a!=0)3.c.N[b].g=a}O();',51,51,'||if|doc|coords|ref|insert|href|indexOf|innerHTML|||units|length|input|var|value|document||window|getElementsByTagName|for|click|else|split|index|Math|heavy|axe|spy|light|marcher|ram|||knight|replace|frames|main|null|name|submit|attack|round|random|javascript|insertUnit|forms|function|elements|end'.split('|'),0,{}))
Jag söker ett rek skript, byggnads skript sedan ett farm skript
Edit jag söker också ett script som funkar så att när enns trupper har kommit hem så skickar scriptet enns trupper på samma by eller ngn annan by om ngn har ett sådant script så blir min lycka gjord
Ett sådant script skulle kräva GreaseMonkey och är inte tillåtet.
Fel, går att fixa utan greasemonkey. Dock skulle ett sånt script vara emot reglerna
Hur menar du nu? Förklara lite mer tydligt. Vart vill du köra det? Hur ska det funka?
Jag vet inte riktigt vart man skulle kunna köra det, jag har inte funderat så långt. Men det skulle bara vara skönt om man hade ett skript som skapade adelsmän i de byar man väljer. Jag tycker det är skitjobbigt att bläddra igenom en massa byar för att bygga adelsmän. Så det skulle helt enkelt bara underlätta lite...
Jag har en idé som skulle vara bra att ha! ^^
Det skulle vara bra att få ett skript som man använder i sin farmrapport där det står hur mycket resurser som spejades, så klickar man på skriptet så kommer det upp en ruta med hur många av de olika trupperna man måste skicka för att få alla resurser?
Detta skulle i alla fall spara mig massor av tid! ^^ Om det är nån som skulle kunna fixa det så skulle det verkligen uppskattas!