Förslag på skript

DeletedUser

Guest
hahaha, detta måste vara första gången jag ser någon som lyckas hålla isär dessa 2 språk ^^

OnT: Det är mycket möjligt att göra ett sånt script



Detta verkar ju lovande, är det så enkelt att du rentav skulle kunna sätta dig ner och bygga ihop något själv?:rolleyes:

Något jag skulle kunna tänka mig är att det är ganska så svårt att få scriptet att inte attackera varje by mer än en gång.

Sen är jag lite intresserad av 2 mycket enkla script. Ett som trycker på "attackera" och ett som trycker på "ok"
Tanken är att man ska ha dessa 3 script bredvid varandra.
 
Senast redigerad av en moderator:

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
Detta verkar ju lovande, är det så enkelt att du rentav skulle kunna sätta dig ner och bygga ihop något själv?:rolleyes:

Något jag skulle kunna tänka mig är att det är ganska så svårt att få scriptet att inte attackera varje by mer än en gång.

Sen är jag lite intresserad av 2 mycket enkla script. Ett som trycker på "attackera" och ett som trycker på "ok"
Tanken är att man ska ha dessa 3 script bredvid varandra.

du får EJ trycka vet står ej i reglerna men de ska uppdateras, men de finns skirpt som markerar så du bara behöver klicka enter
farm skriptet verkar bra och tror du kan få allt i ett om du kör med markera grejen
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Jag funderar om detta är långsökt, men jag har ett förslag för att förbättra farmscripten så att man med samma script även farmar från deffbyar.
Denna delen av scriptet visar hur mycket trupper man ska sätta in (världar utan bågar, men det fungerar faktiskt på v.10 också) :[0,0,0,1,150,0,0,0,0]
Om man skulle kunna ändra det till t.ex såhär [800,1000,1000,1,150,200,0,0,0] och bygga in någon sorts prioritera funktion dvs. Om du kommer till en deffby och trycker på scriptet, så konstaterar scriptet att det inte finns några LK och kollar därför TK. Om det då finns 200 TK i byn skickas dom iväg... När det inte finns tillräkligt med TK kvar så kollar scriptet igen, jo här finns det tillräckligt med spjut för ett uppdrag, då skickas dom iväg.

Jag vet inte om ni förstår, men den som fixar mig ett sådant script får utöver evig ära och berömmelse något enstaka premium premiumpoäng:D

En till liten finess jag tänkt på, det är ganska jobbigt att ha massor av script för att täcka större områden. Varför inte ett script som själv kollar koordinaterna på utgångsbyn och de som finns inlagda i scriptet, och efter det räknar ut vilka/vilke by som är närmast. På så sett kan man ha ett ända script för alla ens byar.

Jag skulle i teorin kunna skapa ett sådant skript. Dock har jag för mycket att göra just nu så om jag inte själv behöver skriptet så kommer jag inte heller skapa det i dagsläget.
 

DeletedUser

Guest
du får EJ trycka vet står ej i reglerna men de ska uppdateras, men de finns skirpt som markerar så du bara behöver klicka enter
farm skriptet verkar bra och tror du kan få allt i ett om du kör med markera grejen

Konstig, jag hade för mig att ett script inte fick göra mer en 2 klick. Finns ju script som t.ex zomis marknadsscript. Det gåt från "produktion" till marknadsplatsen, är det också olagligt?
Men skulle man då kunna bygga in markeraren i farmscriptet. Dvs, ett script som har de finesser jag föreslagit, som dessutom markerar "attack". Men då borde det ju även finnas script som markerar "ok", ochomman i sin tur bygger in det i det första scriptet så behöver man i teorin bara trycka på scriptet "enter" och scriptet igen "enter".:rolleyes:

Tänk vad bra med ett sådant script, samma princip skulle även kunna användas vid fejk.:rolleyes:


Jag skulle i teorin kunna skapa ett sådant skript. Dock har jag för mycket att göra just nu så om jag inte själv behöver skriptet så kommer jag inte heller skapa det i dagsläget.

hehe, där rök mitt sista hopp :D
Ni är inte allför många scriptare här på .se speciellt inte när zpmis lagt av.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Har haft kontakt med admins. Det är ej okej att ha ett skript som klickar på Attackera/Ok. De andra ok knapparna verkar vara okej däremot. Bara att acceptera ^^
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
Konstig, jag hade för mig att ett script inte fick göra mer en 2 klick. Finns ju script som t.ex zomis marknadsscript. Det gåt från "produktion" till marknadsplatsen, är det också olagligt?
Men skulle man då kunna bygga in markeraren i farmscriptet. Dvs, ett script som har de finesser jag föreslagit, som dessutom markerar "attack". Men då borde det ju även finnas script som markerar "ok", ochomman i sin tur bygger in det i det första scriptet så behöver man i teorin bara trycka på scriptet "enter" och scriptet igen "enter".:rolleyes:

Tänk vad bra med ett sådant script, samma princip skulle även kunna användas vid fejk.:rolleyes:




hehe, där rök mitt sista hopp :D
Ni är inte allför många scriptare här på .se speciellt inte när zpmis lagt av.
mmm men allt är en ska i tacket fanns allt ligger i ett skript.
 

DeletedUser

Guest
Har haft kontakt med admins. Det är ej okej att ha ett skript som klickar på Attackera/Ok. De andra ok knapparna verkar vara okej däremot. Bara att acceptera ^^

Står i reglerna, så kontakta admin känns ganska onödigt, då det ändå är reglerna som i slutändan gäller.
 

DeletedUser

Guest
Men är det någon som har ett script som markerar "attackera" och ett script som markerar "ok"?
 

DeletedUser

Guest
Bara jag som upplever problem med vissa script efter updaten? (bl.a. massrek och attackomdöpare)
 

DeletedUser

Guest
javascript:var aa=document.getElementsByTagName("table"); for(var i=0;i<aa.length;i++) { if (aa.rows[0].cells[0].innerHTML.substr(0, 8) == "Resurser") { s = aa.rows[0].cells[1].innerHTML; s = s.replace("<span class=\"grey\">.</span>",""); s = s.replace("<span class=\"grey\">.</span>",""); s = s.replace("<span class=\"grey\">.</span>",""); var tra = 0; var lera = 0; var jarn = 0; var p = 0; if (s.indexOf("Trä") > -1) { s = s.substr(s.indexOf("Trä")); p = s.search(/\d+/); s = s.substr(p); tra = s.substr(0, s.indexOf(" ")); } if (s.indexOf("Lera") > -1) { s = s.substr(s.indexOf("Lera")); p = s.search(/\d+/); s = s.substr(p); lera = s.substr(0, s.indexOf(" ")); } if (s.indexOf("Järn") > -1) { s = s.substr(s.indexOf("Järn")); p = s.search(/\d+/); s = s.substr(p); jarn = s.substr(0, s.indexOf(" ")); } var tot = Number(tra) + Number(lera) + Number(jarn); var LK = tot / 80; alert(tot + " resurser. " + LK + " LK behövs"); } }


10 fina tecken
 

vrål-åke

Member
Reaktionspoäng
0
Skript som ordnar in byar i grupper.

Såg i nya uppdateringen att man inte får pop ups när man skall sortera in byarna i grupper.

Min tanke är då att det borde vara lättare att kunna gruppera alla byar som visas på gruppsidan med hjälp av ett skript.

Någon duktig skriptare som kan detta? :eek:D

MVH
/Marcus
 

DeletedUser

Guest
Finns det något skript som markerar flera random byar med en speciell färg? För att de skript jag har sett markerar endast genom att man skriver in spelarens namn.. men jag vill kunna markera olika byar genom att skriva in koordinaterna i skriptet..

Finns det eller kan någon fixa det? :)

/C
 
Topp