Energi dryck

DeletedUser

Guest
gibbar, trodde att du menade dyngade eller något annat coolt, jo jag gör det ibland, vänder på dygn osv väldigt ofta, det brukar fungera med tea eller vanligt vatten för att hålla igång kroppen över natten.

Jo men gibbar man så blir det ju dynga ;)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ohoj, en till människa med huvudet i arslet. För det första, och detta har jag redan skrivit tidigare i tråden. Om man balanserar sin kost, man behöver inte ens göra det särskilt bra, så kan man trycka i sig rätt stora mängder skit utan att det blir några problem med det. Om man, å andra sidan, LEVER på godis, visst, då kommer man inte må särskilt bra.

Utöver det så är ditt kausalitetsförlopp inte särskilt överensstämmande med, well jag vet inte, sanningen...

Bada > Vatten > Drunkna
Jogga > Takykardi > Död

^För att inte tala om vad som händer om man springer. Då dör man ännu fortare.

eggeh, ta lite syra o käka med din balanserade kost så får vi se hur du mår när din kropp fräts sönder. Nej men helt ärlig, go ahead. De är SÄKERLIGEN mer plågsamt än att ja slår ihjäl dig med ett järnrör, men hey...
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
eggeh, ta lite syra o käka med din balanserade kost så får vi se hur du mår när din kropp fräts sönder. Nej men helt ärlig, go ahead. De är SÄKERLIGEN mer plågsamt än att ja slår ihjäl dig med ett järnrör, men hey...

Lite syra, du menar kanske askorbinSYRA (Vitamin C), eller aminoSYROR (proteinets byggstenar)?
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Håller med eggeh här. Bara för att det är en syra så dör man inte av det. Vår magsäck innehåller magsyra, våra muskler mjölksyra. Sen finns olika syror, eller COOH - grupper, i oeröhört många organiska ämnen. Myrsyra, smörsyra, magsyra, mjölksyra och saltsyra. Dessa är bara exempel av hubdra- om ibte tusentals olika organiska syror som är helt ofarliga för kroppen.
 

DeletedUser

Guest
Håller med eggeh här. Bara för att det är en syra så dör man inte av det. Vår magsäck innehåller magsyra, våra muskler mjölksyra. Sen finns olika syror, eller COOH - grupper, i oeröhört många organiska ämnen. Myrsyra, smörsyra, magsyra, mjölksyra och saltsyra. Dessa är bara exempel av hubdra- om ibte tusentals olika organiska syror som är helt ofarliga för kroppen.

antecknar ;)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
MM de var dessa ja tänkte på, inte de dödliga syrorna som skulle vara en riktig plågsam död. :rolleyes:

Alla syror är skadliga, även vår magsyra är skadlig för oss själva. Spy upp ett par ggr så märker du på tänderna o hals att de har effekt, tillslut så försvinner tänderna.
 
Reaktionspoäng
0
Håller med eggeh här. Bara för att det är en syra så dör man inte av det. Vår magsäck innehåller magsyra, våra muskler mjölksyra. Sen finns olika syror, eller COOH - grupper, i oeröhört många organiska ämnen. Myrsyra, smörsyra, magsyra, mjölksyra och saltsyra. Dessa är bara exempel av hubdra- om ibte tusentals olika organiska syror som är helt ofarliga för kroppen.

Håller visserligen med om huvudpoängen, men magsyra = saltsyra, och det är knappast ofarligt för kroppen (om du nu inte ser frätskador som ofarliga). Häll lite saltsyra på handen (alt. doppa handen i syra) så förstår du vad jag menar.

Och henrik har återigen lyckats deraila diskussionen.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
MM de var dessa ja tänkte på, inte de dödliga syrorna som skulle vara en riktig plågsam död. :rolleyes:

Alla syror är skadliga, även vår magsyra är skadlig för oss själva. Spy upp ett par ggr så märker du på tänderna o hals att de har effekt, tillslut så försvinner tänderna.

Är du så här dum i vanliga fall, eller gör du dig till? Du vet att det inte är meningen att man ska spy regelbundet, va? ALLT är skadligt. Vilket gör din poäng meningslös och idiotisk. Kongratulationer.
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
MM de var dessa ja tänkte på, inte de dödliga syrorna som skulle vara en riktig plågsam död. :rolleyes:

Alla syror är skadliga, även vår magsyra är skadlig för oss själva. Spy upp ett par ggr så märker du på tänderna o hals att de har effekt, tillslut så försvinner tänderna.

Självklart vet jag det. Vad jag syftar på är att det är ofarligt för magen då magsäcken tål sådant. Och hos mig hamnar energidrycken i magsäcken, jag vet inte vart din hamnar dock efterson du tar skada av den..
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
http://www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrevenergidryck.pdf (var inte så svårt o google o ta första bästa länk, du kan googla o ta de nästkommande med om du vill ;) )

Antar du går under 15 års gränsen eller är vi över? :p


För den delen så röker eller dricker jag inte, inte bra för kroppen ;) Om du tränar så vet du va ja menar.

Jaja lemon, de är klart heroin också är bra för kroppen. Alla dessa pundare har väl också lagt ut artiklar på hur "bra" heroin är, men blir de sant för att dom visat att "tjena kolla på mig, ja dör inte" ? Nä, de blir ju inte bra. Vissa energidrycker är nyttiga, men inte redbull, monster o vafan dem heter :sneaky: Dom ni syftar på är allt annat än nyttiga. Hemmagjorda energidrycker däremot, med frukt de är grejjer de :)

Jag är 94a. Howevah, länken sa mig inte särskilt mycket precis som Eggeh påpekade.
Du får gärna komma med en särijöz sida som inte är i pdf format.

Du har även insett att under rubriken "kända fall i Sverige" har 3 av 4 offer blandat Red bull med Vodka?
 
Senast ändrad:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ty

Ja visst är de kul o trolla lite då o då. (gör de bara i .se tw lol)

Nej, men seriöst. Tror man energidrycker som redbull är nyttigt så är man väl förd bakom ljuset. Allt är fan skadligt, solen, bilar, vatten, jag med järnrör, TW är fan skadligt man får ju permanenta skador av de, se på eggeh förfan. Nä Dags o samla ihop oss på ängen o avsluta dehär va? Who`s with me? :p

Eggeh är sur :D Och, nej eggeh, man spyr inte regelbundet. Men Eggeh, va de nu de ja skrev? Eller skrev ja de eftersom crille här trodde vår magsyra var ofarlig? Eggeh, dom som lider av bulimi, dom däremot har inte så fina tänder.

Sen om du eggeh inte lider av bulimi då äre väl bara bra, men en liten bulimi dag kanske du skulle införa? Ja menar, en testa på dag eller något.

Vem vågar peta på eggeh med en pinne nu? :D
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Ty

Ja visst är de kul o trolla lite då o då. (gör de bara i .se tw lol)

Nej, men seriöst. Tror man energidrycker som redbull är nyttigt så är man väl förd bakom ljuset. Allt är fan skadligt, solen, bilar, vatten, jag med järnrör, TW är fan skadligt man får ju permanenta skador av de, se på eggeh förfan. Nä Dags o samla ihop oss på ängen o avsluta dehär va? Who`s with me? :p

Eggeh är sur :D Och, nej eggeh, man spyr inte regelbundet. Men Eggeh, va de nu de ja skrev? Eller skrev ja de eftersom crille här trodde vår magsyra var ofarlig? Eggeh, dom som lider av bulimi, dom däremot har inte så fina tänder.

Sen om du eggeh inte lider av bulimi då äre väl bara bra, men en liten bulimi dag kanske du skulle införa? Ja menar, en testa på dag eller något.

Vem vågar peta på eggeh med en pinne nu? :D

Kasta inte polacker i djurparken.
 

DeletedUser

Guest
eggeh, ta lite syra o käka med din balanserade kost så får vi se hur du mår när din kropp fräts sönder. Nej men helt ärlig, go ahead. De är SÄKERLIGEN mer plågsamt än att ja slår ihjäl dig med ett järnrör, men hey...

Kör du med syra? LSD?
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ty

Ja visst är de kul o trolla lite då o då. (gör de bara i .se tw lol)

Nej, men seriöst. Tror man energidrycker som redbull är nyttigt så är man väl förd bakom ljuset. Allt är fan skadligt, solen, bilar, vatten, jag med järnrör, TW är fan skadligt man får ju permanenta skador av de, se på eggeh förfan. Nä Dags o samla ihop oss på ängen o avsluta dehär va? Who`s with me? :p

Eggeh är sur :D Och, nej eggeh, man spyr inte regelbundet. Men Eggeh, va de nu de ja skrev? Eller skrev ja de eftersom crille här trodde vår magsyra var ofarlig? Eggeh, dom som lider av bulimi, dom däremot har inte så fina tänder.

Sen om du eggeh inte lider av bulimi då äre väl bara bra, men en liten bulimi dag kanske du skulle införa? Ja menar, en testa på dag eller något.

Vem vågar peta på eggeh med en pinne nu? :D

Kom mot mig bror.
 
Topp