Energi dryck

DeletedUser

Guest
Ska jag hålla mig vaken så tar jag hellre en kopp kaffe, eller en hel termos:awsm:
Energidricka dricker jag endast för smakens skull som inte finns nån annanstans. X-ray Cola är den godaste eneridrycken!:D

Men en sak jag undrar över är vart alla som dricker 5-6 energidryck om dagen får alla pengar ifrån? Kostar ju en hel förmögenhet ju :confused:

Man JOBBAR!!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Energidryck är inte nyttigt alls, tränar du och tar en efteråt, sure då går de säkert an. Men om du sitter o lirar, är väl bara en tidsfråga innan fel person dricker och hjärtat inte orkar med, händer inte alla.

Men alla dessa studier som gjorts på det, och alla kommer och säger "farligt!" och "inga under 18 bör dricka" så är de nog inte så hälsosamt. Nån som ens VET vad dessa gör i kroppen? Vilka ämnen som finns i dessa? Då anar ja att ni inte dricker sån skit iaf hehe.
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Energidryck är inte nyttigt alls, tränar du och tar en efteråt, sure då går de säkert an. Men om du sitter o lirar, är väl bara en tidsfråga innan fel person dricker och hjärtat inte orkar med, händer inte alla.

Men alla dessa studier som gjorts på det, och alla kommer och säger "farligt!" och "inga under 18 bör dricka" så är de nog inte så hälsosamt. Nån som ens VET vad dessa gör i kroppen? Vilka ämnen som finns i dessa? Då anar ja att ni inte dricker sån skit iaf hehe.

Om du läser de tidigare inläggen så märker du att vi mycket väl vet bieffekter och innehåll. Antar att de flesta vet vad godis innehåller?(döda loppor, grishud, malda ben, pungkulor, restprodukter inom slakteri m.m) Endå så äter alla det?::thinking:

Sen antar jag att du dricker alkohol och du kanske röker också? Är ganska säker på att du vet bieffekterna av det men gör det endå..

Who cares, så långe konsumtionen är rimlig så är det ingen fara.:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Energidryck är inte nyttigt alls, tränar du och tar en efteråt, sure då går de säkert an. Men om du sitter o lirar, är väl bara en tidsfråga innan fel person dricker och hjärtat inte orkar med, händer inte alla.

Men alla dessa studier som gjorts på det, och alla kommer och säger "farligt!" och "inga under 18 bör dricka" så är de nog inte så hälsosamt. Nån som ens VET vad dessa gör i kroppen? Vilka ämnen som finns i dessa? Då anar ja att ni inte dricker sån skit iaf hehe.

Det finns säkert minst lika många studier som påvisar motsatsen och säger att det är fullständigt ofarligt att dricka skiten. De uppmärksammas bara inte på samma sätt eftersom det inte är kontroversiellt intressant för media med något som fungerar som det ska.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Energidryck är inte nyttigt alls, tränar du och tar en efteråt, sure då går de säkert an. Men om du sitter o lirar, är väl bara en tidsfråga innan fel person dricker och hjärtat inte orkar med, händer inte alla.

Men alla dessa studier som gjorts på det, och alla kommer och säger "farligt!" och "inga under 18 bör dricka" så är de nog inte så hälsosamt. Nån som ens VET vad dessa gör i kroppen? Vilka ämnen som finns i dessa? Då anar ja att ni inte dricker sån skit iaf hehe.

Ge mig någon fin länk på vilka ämnen som finns då! :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ge mig någon fin länk på vilka ämnen som finns då! :)

http://www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrevenergidryck.pdf (var inte så svårt o google o ta första bästa länk, du kan googla o ta de nästkommande med om du vill ;) )

Antar du går under 15 års gränsen eller är vi över? :p


För den delen så röker eller dricker jag inte, inte bra för kroppen ;) Om du tränar så vet du va ja menar.

Jaja lemon, de är klart heroin också är bra för kroppen. Alla dessa pundare har väl också lagt ut artiklar på hur "bra" heroin är, men blir de sant för att dom visat att "tjena kolla på mig, ja dör inte" ? Nä, de blir ju inte bra. Vissa energidrycker är nyttiga, men inte redbull, monster o vafan dem heter :sneaky: Dom ni syftar på är allt annat än nyttiga. Hemmagjorda energidrycker däremot, med frukt de är grejjer de :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Om du läser de tidigare inläggen så märker du att vi mycket väl vet bieffekter och innehåll. Antar att de flesta vet vad godis innehåller?(döda loppor, grishud, malda ben, pungkulor, restprodukter inom slakteri m.m) Endå så äter alla det?::thinking:

Sen antar jag att du dricker alkohol och du kanske röker också? Är ganska säker på att du vet bieffekterna av det men gör det endå..

Who cares, så långe konsumtionen är rimlig så är det ingen fara.:rolleyes:

Ja vet inte om döda loppor, grishud, malda ben, pungkulor (var fick du de ifrån? :sneaky: ) kan döda folk. Så ja förstår inte kopplingen du gör med energidrycker, som faktiskt har effekten att kunna döda.

ja, vem bryr sig om du dricker en red bull o vodka o faller ihop död, vem skulle bry sig då liksom, de va ju bara en drink, right? Kanske när du ligger där o förstår "jävlar ja överlevde" så kanske du ändrar dig, om du nu har den oturen att gå den vägen. ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja vet inte om döda loppor, grishud, malda ben, pungkulor (var fick du de ifrån? :sneaky: ) kan döda folk. Så ja förstår inte kopplingen du gör med energidrycker, som faktiskt har effekten att kunna döda.

ja, vem bryr sig om du dricker en red bull o vodka o faller ihop död, vem skulle bry sig då liksom, de va ju bara en drink, right? Kanske när du ligger där o förstår "jävlar ja överlevde" så kanske du ändrar dig, om du nu har den oturen att gå den vägen. ;)

Godis -> Socker -> Fetma -> död
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Ja vet inte om döda loppor, grishud, malda ben, pungkulor (var fick du de ifrån? :sneaky: ) kan döda folk. Så ja förstår inte kopplingen du gör med energidrycker, som faktiskt har effekten att kunna döda.

ja, vem bryr sig om du dricker en red bull o vodka o faller ihop död, vem skulle bry sig då liksom, de va ju bara en drink, right? Kanske när du ligger där o förstår "jävlar ja överlevde" så kanske du ändrar dig, om du nu har den oturen att gå den vägen. ;)

inte så svårt att läsa ettiketerna på det man köper. Sen har vi haft det som ett arbete i skolan där jag och några polare valde att fokusera på godis. Det jag kommer ihåg mest var att "pussmunnar" (ni vet vilka jag menar) innehöll över 6000 loppor och grisöron hud. Helt sjukt men sant, så gör man.

Jag tränar som fan, röker inte och dricker inte särskilt ofta. Att kombinera alkohol med energidryck är det dummaste man kan göra och jag vet inte var ifrån du fått att jag skulle göra det?..
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
http://www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrevenergidryck.pdf (var inte så svårt o google o ta första bästa länk, du kan googla o ta de nästkommande med om du vill ;) )

Antar du går under 15 års gränsen eller är vi över? :p


För den delen så röker eller dricker jag inte, inte bra för kroppen ;) Om du tränar så vet du va ja menar.

Jaja lemon, de är klart heroin också är bra för kroppen. Alla dessa pundare har väl också lagt ut artiklar på hur "bra" heroin är, men blir de sant för att dom visat att "tjena kolla på mig, ja dör inte" ? Nä, de blir ju inte bra. Vissa energidrycker är nyttiga, men inte redbull, monster o vafan dem heter :sneaky: Dom ni syftar på är allt annat än nyttiga. Hemmagjorda energidrycker däremot, med frukt de är grejjer de :)

Du kan ta din pdf och stoppa upp den i baken. Det där är ingen undersökning. Det är någon jävla informationsblankett ifrån "utbildningscenter". Den där pdfen är en samling lösryckta och felaktiga sammanställningar ifrån felaktigt gjorda undersökningar. Den är full av korrelation medför kausalitets-problematik och utöver det så är det ren jävla propaganda.

Det där är exakt en sån grej som aftonbladet baserar sina artiklar på. Från din pdf:

I Norrköping blev en Tysk kille mördad sommaren 2006 genom att han kastades i Motala
Ström. De två ungdomar som gjorde detta var stordrickare av energidrycker och hade även
denna kväll druckit flera stycken. Jag är övertygad om att hade de inte druckit dessa
taurindrycker, hade spärren funnits kvar och de förstått att en full person kunde dö i så djupt
och strömmande vatten. Nu var alla spärrar borta på grund av överkonsumtion av
energidrycker

Snälla. Döda mig med ett järnrör. Omedelbart.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Godis -> Socker -> Fetma -> död

Ohoj, en till människa med huvudet i arslet. För det första, och detta har jag redan skrivit tidigare i tråden. Om man balanserar sin kost, man behöver inte ens göra det särskilt bra, så kan man trycka i sig rätt stora mängder skit utan att det blir några problem med det. Om man, å andra sidan, LEVER på godis, visst, då kommer man inte må särskilt bra.

Utöver det så är ditt kausalitetsförlopp inte särskilt överensstämmande med, well jag vet inte, sanningen...

Bada > Vatten > Drunkna
Jogga > Takykardi > Död

^För att inte tala om vad som händer om man springer. Då dör man ännu fortare.
 

DeletedUser

Guest
Ska du drabbas av takykardi av att jogga så lär du ha ett fruktansvärt dåligt hjärta och du har förmodligen drabbats av minst en hjärtinfarkt tidigare i ditt liv.
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Du kan ta din pdf och stoppa upp den i baken. Det där är ingen undersökning. Det är någon jävla informationsblankett ifrån "utbildningscenter". Den där pdfen är en samling lösryckta och felaktiga sammanställningar ifrån felaktigt gjorda undersökningar. Den är full av korrelation medför kausalitets-problematik och utöver det så är det ren jävla propaganda.

Det där är exakt en sån grej som aftonbladet baserar sina artiklar på. Från din pdf:



Snälla. Döda mig med ett järnrör. Omedelbart.

Jag förstod inte hälften av det där men du är på min sida så;

1-0 Eggeh:D
 

Barkbåt

Member
Reaktionspoäng
0
Det är väl bara kolla på innehållsförteckningen på en energidryck så ser man att ämnena inte är bra för kroppen. Finns mycket annat som är så mycket värre så det känns lite löjligt att klanka ner på energidryck.
 
Topp