Ecalos

DeletedUser

Guest
Men i tw har jag hört att ett dumt lustigt ord har används, har inte själv kommit i kontakt med det men tror det kallas "Merg".
Vad jag har hört så ska det vara när två stammar slår ihop sig för att bli starkare och dyligt osv osv.

Skulle vilja se en boxningsmatch där de två tävlande mergar med varandra, lite trevligt att se på va?^^
 

DeletedUser

Guest
Men i tw har jag hört att ett dumt lustigt ord har används, har inte själv kommit i kontakt med det men tror det kallas "Merg".
Vad jag har hört så ska det vara när två stammar slår ihop sig för att bli starkare och dyligt osv osv.

Skulle vilja se en boxningsmatch där de två tävlande mergar med varandra, lite trevligt att se på va?^^


He he! Kan inte komma på nån direkt jämförelse i boxningsvärlden och definitiv inte "mergning" ^^. Men rent generellt kan man nog säga att mergning i tw motsvaras av uppköp i Sportvärlden T.ex som nu i somras när Barcelona betalde en ofantlig mängd pengar för att "köpa över" Zlatan. Zlatans "Stamhistorik" för att utrycka sig i tw-termer är ju då att han gått från Malmö FF, till Ajax, vidare till Juventus och Inter och nu senast Barcelona. Det är många år sedan nu men såg ett sportspegelinslag en gång med en ensam ishockeyspelare som åkte runt på isen. Det var den enda spelaren i Leksands IF som den säsongen kom från Dalarna. Resten var uppköpta spelare utifrån. Sedan förekommer ihopslagning av sportklubbar också men kanske inte i samma omfattning som mergningar i tw. Men som sagt att enskilda spelare byter stam kan jämföras med spelaruppköp i sportvärlden. Kanske skulle vi inför varje ny Värld i TW ha en draft där stammar får buda på spelarna, Typ Tre pilsner för Ruscam eller en flaska hallonsaft bjudet för henrik338 av stammen "TW-Slayers" ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Alias, om inte du slutar med dina j*vla sportvärlds metaforer så kommer jag göra ett acc på v4 och spamma dig 24/7 så att du inte hinner växa. Tillslut när jag har tillräckligt mycket poäng, byar och trupper kommer jag adla dig!
 

DeletedUser

Guest
Alias, om inte du slutar med dina j*vla sportvärlds metaforer så kommer jag göra ett acc på v4 och spamma dig 24/7 så att du inte hinner växa. Tillslut när jag har tillräckligt mycket poäng, byar och trupper kommer jag adla dig!

Bring It ON! ;)
 

DeletedUser

Guest
Bra att jag kan göra mig förstådd :). Det är en sak i din post som jag skulle vilja kommentera och det är jämförelsen boxning/tw och att man måste kriga i boxning och att i tw räcker det att "vara feg".

Det är inte helt enkelt att skilja på att vara feg och att vara smart. Låt oss ta ett exempel från boxningsvärlden (nu när vi börjat där). Anta att vi har två boxare, en som är grymt stark och hårtslående som möten en styrkemässigt rätt svag boxare men som har toppkondition och reflexer som en kobra.

Den reflexsnabbe boxaren kommer under matchen att använda sig av taktiken att aldrig gå i närkamp, att under samtliga 15 ronder istället nyttja sig av sin snabbhet och kondition, dansa undan vartenda slag och kontra med lätta jabbar, jab, jab jab....dansa undan...jab jab jab...dansa undan...

Matchen slutar med att den reflexsnabbe tilldöms segern. Var han smart eller feg ? Skulle han "modigt" byta slag med den hårtslående, vetandes att då förlorar han ? Kanske den hårtslående efter matchen skriker ut nåt i stil med " -Stå stil din j...fegis och slåss som en man! Hoppa inte runt som en balettfjant, det här är boxning inte dans...bah!" Har han rätt ? Jag tycker inte det men åsikter kan som bekant variera. "balettfjanten" var smart inte feg i min värld och dessutom vann han.:):)

Ett annat exempel hämtat från fotbollsvärlden. Många lag "drar sig tillbaka" när de leder för att spela "säkert". Fegt eller smart ? Italinska fotbollslag är mästare på detta. Att titta på ett italienskt fotbollslag som leder med 1-0 när det är 20 minuter kvar är ungefär lika roande som att titta på målarfärg som torkar, men ofta en vinnande taktik. Lagen som förlorar brukar ofta tycka att Italienarna är "fega" och kommentera förlusten med "-det där är inte fotboll" Rätt eller fel ? Fegt eller smart ?

I tw räcker det inte med att "maxa byarna", enligt min mening. Dom stammar som gör det blir förr eller senare krossade. Det är inte heller "fegt" utan enbart dumt. Däremot brukare spelare och stammar som har en långsammare takt ursäkta sitt dåliga resultat med just sånna argument att "-Ni är fega som bara satsar på poäng och inte krigar", när sanningen är att de riktigt bra spelarna förmår att både bygga upp byarna fort och kriga bra". I inledning av ett twspel när man ska göra sin första adling så är det de spelare som satsat på mycket farmtrupper, mestadels LK med en del yxnissar som har kraften att ta en stor by och därmed få mycket poäng. En sådan spelare har då fått ihop 3500 poäng på sin startby och sedan adlat sin första by på säg 2000 poäng totalt 5500 poäng. En spelare som under samma tid utvecklat sin by mycket långsammare och nu nåt 1500 poäng säger oftast just att "-Jag är ingen Poängh**a som han med 5,5K poäng", vilket inte är något annat än avundsjuka och oförmåga att förstå och spela spelet som ett riktigt proffs. Sex månader senare har snubben med 5500 poäng nu 200 byar och 2 miljoner poäng medan killen med 1500 poäng fått ihop ynka 25 byar och då med 250.000 poäng och tycker att han visst är lika bra som killen med 2 miljoner. Det tycker inte jag.




läste första raden, sen gick jag o sket istället. Känns som jag fick ut mer av det.
Hoppas att nån anna läste så du inte kastade bort din tid helt.
okey, take care bye bye then
 

DeletedUser

Guest
Jag läste och tyckte det var bra skrivet :)

joffes och fiskpatte, vem fan tvingar in er på V4 forumet? INGEN, så håll er till V2 forumet där ni kan komma med era skit kommenarer 24/7!
 

DeletedUser

Guest
Fintarn, alltid lika jävla bra! ;)

Yeye måste ju göra nåt inhopp varannan månad eller så. Dags för lite bowling och öl nu tror jag. ÖL! Smarrigt! :D

Sen att det inte skulle gå att få in många Ecalos spelare för att Solaceare inte vill ge upp sina konton är ju bara skitsnack. Förutom att det går att använda KÖ så tvekar jag på att alla konton i Solace är aktiva, vet av erfarenhet att det inte är så det brukar gå till där.

...Har iofs hört ett och annat rykte om att Solace för den delen redan fyllt ett och annat konto med spelare från lite varstans... Bara rykten tho.. :)
 

DeletedUser

Guest
För att försöka komma tillbaka till v4 som ni andra verkar glömt helt då ni bara snackar massa skit om stammar som inte lirar på v4 och som jag inte bryr mej ett jävla dugg om så presenterar jag lite info:

Från de senaste 7 dagarna
Rank Stam Erövrade Byar
1 Ecalos 470
2 ~NoD~ 282
3 Chaos 272
4 THX 210
5 RnH A 140
Top 5

Endast top 5 som lyckats adla över 100 byar på 7 dagar, säger väl nått om att det inte finns så många stammar som utgör något större hot kvar på världen.

Rank Stam Förlorade Byar
1 Chaos 187
2 Ecalos 172
3 ~NoD~ 82
4 Viken 37
5 THX 34

Ingen allt för hård press på någon stam, Chaos klarar sig mycket bättre än jag hade hoppast om man endast ska kolla på dessa siffror, men de har ännu inte hittat nått sätt att vända den negativa trenden av bytappning som började när vi ÖLare började slakta.

Vi i Ecalos har väl en okej siffra på tagna byar men på tappade är jag förvånad över att vi tappat så mycket, så där är det något vi kan bättra oss på avsevärt.

Så vad ska NoD och Chaos hitta på för att vända på siffrorna mot oss? något drastiskt iaf :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
seriöst nallekalle, tror fasen ingen i ecalos tycker de är kul längre.

Ecalos är något ihopslafsat, alla som spelade alright /eliten fick gå med. Hur kul blir det när ni mergar ihop er med allt o alla, självklart måste ni ha några fiender så ni väljer noobsen.

Ja, vänd tränden på ert mergande istället ecalos. De är något vi skulle bli förvånade över om ni faktiskt lyckades...
 

DeletedUser

Guest
seriöst nallekalle, tror fasen ingen i ecalos tycker de är kul längre.

Ecalos är något ihopslafsat, alla som spelade alright /eliten fick gå med. Hur kul blir det när ni mergar ihop er med allt o alla, självklart måste ni ha några fiender så ni väljer noobsen.

Ja, vänd tränden på ert mergande istället ecalos. De är något vi skulle bli förvånade över om ni faktiskt lyckades...

Var inte du en fiende oxo? har för mig att ni var så segervissa innan kriget startade mot Ä/AT/Nordmännen familjen + deras daghem. Du är bara bitter för att du råkade måste åka till militären istället för att visa vad du gick för...eller hur var det nu?

Du har tydligen ingen koll på Ecalos överhuvudtaget.

Skål allihopa!
 

DeletedUser

Guest
seriöst nallekalle, tror fasen ingen i ecalos tycker de är kul längre.

Ecalos är något ihopslafsat, alla som spelade alright /eliten fick gå med. Hur kul blir det när ni mergar ihop er med allt o alla, självklart måste ni ha några fiender så ni väljer noobsen.

Ja, vänd tränden på ert mergande istället ecalos. De är något vi skulle bli förvånade över om ni faktiskt lyckades...

Urk,, vet inte om du har otur när du tänker.
Vet bara att vårat mål är totalt herra välde.
För att uppnå det krävs det skärpa på alla plan, diplomati, krig etc etc ;)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Alright ursäkta. Spelar inge tw, bara uppdaterar mig själv lite då o då.

Men de ja sett är att öl o ecalos mergade? hade velat sett ett krig där. men men..

Japp, ecalos har den bästa diplomatin och bästa rekryteraren. Sen om de har de bästa krigarna...de tänker inte ja diskutera om. De får nog Era fiender avgöra..
 

DeletedUser

Guest
Ecalos har endast den bästa diplomatin nu efter att vi mergade med dom ;)
 

vrål-åke

Member
Reaktionspoäng
0
Alright ursäkta. Spelar inge tw, bara uppdaterar mig själv lite då o då.

Men de ja sett är att öl o ecalos mergade? hade velat sett ett krig där. men men..

Japp, ecalos har den bästa diplomatin och bästa rekryteraren. Sen om de har de bästa krigarna...de tänker inte ja diskutera om. De får nog Era fiender avgöra..

Vi i Ecalos skiter fullständigt i vilka du tycker vi skall kriga mot eller inte.
Vi har krigat genom hela världen och krigar fortfarande. Att Ecalos gått så långt handlar väldigt mycket genom en god diplomati.
Detta verkar tydligen ni fjortisar ha svårt att förstå för ni slår er för bröstet och säger att ni är bäst på att kriga, ingen kan rå på er bla bla bla.... Sen när folk lessnar på er och kör över er så gnäller ni "WÄÄÄÄÄHHHH WÄÄÄÄÄHHHHH Ni vart mycket större, ni var många fler".

Sluta sitt där och var bitter bara för att du fick smisk! Låt oss som kan spelet spela ist och prova säg något positivt ist för att bara sitta och gnälla.
 

DeletedUser

Guest
Henrik, en av ledarna över de 6 nordmän stammarna, tycker att Ecalos mergar mycket, när de endast mergat med stammar med få medlemmar. T.ex. Ecalos (15 pers) + YY (14 pers) -> Ecalos (29 pers). Ett exempel på en av de mergar Ecalos gjort. Hade Ecalos redan från början rekryterat sig till ca 50-60 medlemmar så hade de inte mergat alls lika många gånger, bara en gång, och det är nu med ÖL.

Det är skillnad på merg och merg helt enkelt...
 

Iamtoostupid

Member
Reaktionspoäng
0
jag tycker ni borde göra så att alla stammar blir familjestammar med Ecalos och sedan adla dom, för då kallas det internadling och då blir ni som nordmännen :D
 
Topp