Dance mot världen

DeletedUser

Guest
Glömma att ducka är väl lika mänskligt som att glömma att byta Katapultmål från samlingsplats till Farm, eller har jag fel?

För övrigt, varför börjar du prata om mänsklighet som en blixt från klar himmel? Trodde du var omänsklig?

Vem kattar ens samlingsplats första början? Tar under 10 min att prodda, och du drar ner det med en reducering på 1 sek om så det behövs
 

DeletedUser

Guest
Du sa det själv, kan hända mycket märkliga saker när man är nyvaken.

Bra mycket värre? Jo, så är det nog. En adelsman är ju dyrare än en offby + adlar.

Här bjuder jag på lite fler rapporter.

d9ba7a6e63.png

**************************************
1cd6ca513f.png

**************************************
6b5f6837d2.png

**************************************
4b6b03e055.png

**************************************
f6c39e188b.png

**************************************
46ffbdd5cd.png

Hur gamla rapporter har du sparat? 030 var en full nuke jag slaktade era trupper OFFENSIVT med idag :confused:

Och för övrigt, så var det fortfarande du som började kasta skit om detta, jag bara sa åt dig att inte kasta sten i glashus. Att missa en duckning är fortfarande bra mycket mindre misstag, och ett misstag jag står för alla dagar i veckan, eftersom att det förmodligen har att göra med att jag antingen sov eller hade något bättre för mig..

Medan du helt enkelt sumpade en adling genom att göra åtminstone veckans misstag...

Aja, snart är du borta på v32 med, precis lika snabbt som du vart nollad på classicen :D
 

DeletedUser

Guest
hahah, och när man talar om lundav.. Här har vi en samlingsplatskattning som precis ramlade in <3

45d3a16ddc7c26b2381de71201728f60.png
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
katta aldrig samlingen hehe komigen. men alltså i slutändan viktigare man tar byar än tar bort deras off? fortfarande ser det ut som dance växer på bra mot er? :p
 

DeletedUser

Guest
Ni hittar tyvärr nog fler rapporter än det där. Det som är skönt med det misstaget är att det inte kostade mig en full offby ;)

Som mesut sa, off är till för att användas. Ditt misstag tidigare idag var en gratisby som istället inte blev någonting.

Sen att det finns effektivare sätt att använda off vet nog alla, men du får gärna hänvisa mig till någon som aldrig någonsin missat att ducka en off eller deffby, för honom skulle jag vilja ha som co.
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Som mesut sa, off är till för att användas. Ditt misstag tidigare idag var en gratisby som istället inte blev någonting.

Sen att det finns effektivare sätt att använda off vet nog alla, men du får gärna hänvisa mig till någon som aldrig någonsin missat att ducka en off eller deffby, för honom skulle jag vilja ha som co.

Hade fått byn förutsagt att den adeln hade tagit ner 33 eller mer loj, så kanske.

Och sen förstår jag ju att det är mindre aktivitet på kontot nu utan Abel.
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
Hade fått byn förutsagt att den adeln hade tagit ner 33 eller mer loj, så kanske.

Och sen förstår jag ju att det är mindre aktivitet på kontot nu utan Abel.




ah för är det mindre aktivitet så kan man ju skicka adlar helt utan eskort?
eller?

jag visste inte att kontots murar försvarar bättre/sämre beroende på hur aktiv man är :awsm:
jävlar vad mina murar måste va starka i så fall!
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
fast nu pratade de ju om att lundav gjorde bort sig och inte fick byn för att han inte skickade med nån eskort
det har absolut inget med elias aktivitet att göra

Vi pratade också om att ducka med sina off trupper, någon som blir betydligt lättare med en högre aktivitet på kontot.
 

DeletedUser

Guest
typ 2 dagar sedan någon postade stats här, så tänkte jag lägger upp de

48H

Sida 1:
Stammar: Plzzzz
Sida 2:
Stammar: SOS, MASH, M.MASH, 300, Upp1ba, Upp1br, Reva

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 50
Sida 2: 17
Skillnad: 33

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 263,650
Sida 2: 114,504
Skillnad: 149,146

chart

24H
Sida 1:
Stammar: Plzzzz
Sida 2:
Stammar: SOS, MASH, M.MASH, 300, Upp1ba, Upp1br, Reva

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 27
Sida 2: 10
Skillnad: 17

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 125,497
Sida 2: 63,688
Skillnad: 61,809

chart
 

butchers

Member
Reaktionspoäng
1
Dags för en wall of text alá Jenny för att ge er lite tydligare syn på Dance resa och tankar vid världsstarten.

För det första, ingen kan säga emot att det är riktigt fina namn vi har fått ihop i vår premade. När det hela började så var hela min och Abels tanke att mer eller mindre göra en sammanslagning mellan POKE och KBK där jag respektive Abels satt som ledare på v30 och krigade under den världen. Flera i de båda lägena fick en väldigt god kontakt och vi började helt enkelt plocka ut det bästa ur dessa båda stammar för att sätta ihop en premade till v32, då ska även tilläggas att båda dessa stammarna inte bestod av så många elitspelare i tw världen utan de flesta plockades ut för att de haft en väldigt god utveckling på v30, är otroligt trevliga, hjälpsamma och bra att ha att göra mer. utöver dessa tillkom ett fåtal andra namn som samtliga är vänner till någon av oss. Där var egentligen vår stam klar och bestod inte av så många spelare. Resterande spelare kom bara någon dag innan världsstart och ville spela med oss, något vi inte ville säga nej till då det var framförallt både duktiga och sköna människor. Vad vi ansåg som prio med samtliga spelare som vad med oss vid världsstarten var inte hur duktiga de är, utan vad vi ansåg om de flesta personligen samt fick rekommenderade av andra då vi framförallt ville ha en skön stam. Lagom till världsstart insåg vi dock att vi hade en ganska överlägsen stam, vi sitter på många både duktiga och aktiva spelare, MEN det finns det också i andra stammar på världen.

Just på grund av dessa förutsättningar visste vi att chansen till gangbang var ganska stor, och vi höll oss till början ganska försiktiga i vår diplomati. Och jo, IAP är också en del av det diplomatiska, så nej vi har inte kört diplomatifritt då även våra IAPs sattes ganska tidigt och av strategiska anledningar. Men vi har inte haft några som helst allianser. Detta har gjort att vi kunde växa mycket snabbare än ex Upp1 då det hos oss fanns mycket fler och bättre adlingsmöjligheter. Det ska inte glömmas att v30 är en snabb värld och att trupperna du använder för att rensa snabbt är tillbaka och man inte hamnar så mycket på efterkälke. Vilket är den största anledningen till vår snabba start, vi var inte rädda för att rensa lite trupper för att adla en vettig by (givetvis fanns det också undantag).

Det finns även en simpel anledning till att trotts att vi visste att vi hade vassa spelare så var vi försiktiga i början. Ett gangbang när din stan sitter på i snitt 3 byar, det överlever ingen, spelar ingen roll hur bra spelarna är. För att dra exemplet Apa/Bil (vill jag minnas de hette), enligt mig bättre än deras motstånd, men att så tidigt få flera stammar på sig reder ingen ut. Denna stammen var enligt mig personligen lite favorittippad då jag tror att de hade gått jävligt fort fram om det inte blev som det blev. Så som sagt, ingen kan stå emot ett gangbang i tidigt skede. Vi har mer eller mindre sedan andra veckan siktat in oss på Dance mot världen, helt beroende på hur snabbt Upp1 adlade upp väst. Men för att vi ska kunna spela på ett roligt sett, både för oss och resten måste vi få lite skinn på benen, det spelar som sagt ingen roll hur överlägsna vi skulle vara så länge det inte finns något att jobba med.

Utan att låta självsäker så som det tidigare nämnt, hade vi velat tror jag chanserna är väldigt goda för oss att vinna världen på ett bananskal, vilket även har pratats om i stammen, men det var inte vad vi ville, annars hade vi gjort det. Jag är uppenbarligen bättre än ******, men i ärlighetens namn så har jag knappt ens behövt anstränga mig så hårt på den biten. Då vi som sagt inte velat övertala stammar att stå på vår sida. IAPn med både Upp1 och Reva var ingen övertalning då båda var på samma noter. Och vill jag minnas rätt så har jag under världens gång inte kontaktat en enda stam om IAP (kanske reva, osäker på den) men trotts det så fick jag IAP/alliansförfrågningar dagligen i tidigare skede. För att dra ännu ett exempel på detta. När vi fick höra om att det var fred med 300 och att vi i stället stod på tur så kontaktade jag 300, frågade klart och tydligt vilken sida de skulle stå på. De svarar givetvis Upp1, precis som vi räknat med. Vilket jag respekterade, jag frågade aldrig mer om det, jag försökte aldrig vända dem till vår sida för en enklare vinst eller liknande. Jag ville bara veta hur det låg till, sen ämnades den punkten. OM jag hade velat så hade jag utan att låta självsäker högst troligen kunnat göra detta väldigt mycket enklare för oss.

Ska även tillägga att alla lägger fram det som att Dance är enda stammen som har vettiga spelare, snälla nån, finns en jädrans massa andra bra spelare på världen också så dags att skippa det snacket. Nu är det vissa i stammen jag inte sett "In action", men jag är ganska säker på att med spelar och by övertaget som resterande världen har så tror jag utan tvekan att de kan bjuda upp till dans och att detta inte blir en barnlek för oss.


För att gå vidare till premandet, så tror jag att majoriteten av stammen faktiskt gått plus på pp på denna världen. Vi har i särklass de aktivaste farmarna som sedan säljer flitigt, givetvis finns det även här undantag men i sin helhet så är det få spelare i Dance som ligger back på PP. Att tw har gjort det möjligt att göra så genom börsen är något ni ska ta upp med dem och inte anklaga oss för. Finns funktionen så givetvis använder folk den. Tror det finns flertal spelare som bränt mer PP på andra håll av världen är vad vårt snitt ligger på. Sen finns det givetvis de som lagt en del också, men de kan jag garantera på annat håll också. Hittills detta året tror jag Dance har tagit varenda rövare, vilket säger säg självt att det är mer än premande som ligger bakom framgången.

Ang CO spelandet så är de inte heller riktiga siffror då det ligger kvar spelare i vår skype som inte längre spelar, så vi snittar 1,4 spelare/konto i Dance. Även lite komiskt att alla säger att CO spelande förstör, för att det blir färre spelar på ett redan litet .se. Visst är det så, MEN säg ex två spelare, de har inte tiden att spela själva, men de har tiden att spela tillsammans. Alltså tillkommer ett konto på världen istället för att ingen av dem hade spelat världen för de vet att tiden inte hade funnits till. Samt så ska det tilläggas att alla har möjligheten att co spela. Jag personligen ser hellre att du startar världen med en co och faktiskt har aktiviteten till att fullfölja världen än att du startar upp själv, får inks som du inte har tid med och då tappar ditt konto, lägger ner och tvingar stammen till internadlig och därigenom sätter stammen i skiten. TW ÄR idag fruktansvärt tidskrävande, det kan nog ingen säga emot. Ska du kunna spela på en bra nivå och samtidigt ha ett privatliv så är en CO ett måste. Du har inte samma förutsättningar att kriga mot en arbetslös spelare med all tid i världen som om du sitter själv med jobb och familj. Så ska det bli ett roligt krig för flera spelare är det nödvändigt med en co. Säger inte att Dance gjort det på v32, men i allmänhet finns det dessutom många som stöter på spelare under världens gång som de plockar in som CO´s. Detta är ex något jag gjort en värld, en spelare som inte var överdrivet insatt, men fick lära sig väldigt mycket av att CO spela. Vet även flera som gjort detta så genom cos kan man även lära sig väldigt mycket att ta med sig till kommande världar.


jösses?? detta är tametusan det bästa jag läst på länge!! helt enligt mina tankar och funderingar ang detta spel .
hade jag samma förutsättningar så hade jag nog gjort likadant ....... kan inte förklara det bättre ....
nu är det väl så att jag kanske softspelar jämfört med vissa andra ?? men det är mitt beslut och tar konsekvenserna av det ...
när det väl smäller kommer fan fram och stökar till det för lede fi ....;(
att världen befinner sig i denna situation är inte enbart dansarnas förtjänst .... en stor bidragande orsak är flathet från oss alla övriga stammar i början ,,,hade vi varit mer aktiva och varit på dem så hade världen sett annorlunda ut ...!
när man såg besättningen på dansgolvet ibörjan , så förstod man att det kommer inte bli lätt---- men ger man plats på dansgolvet så tar andra platsen ,så är det bara !
de som kunde skulle ha varit mer aktiva mot dem tidigare ....men nee! bättre leta upp de små och bli starkare .... det värsta är ju att alla tänker så ! ^^ även dansarna ! :)
får man övertaget så är ju halva inne så att säga !

men till sak ! detta som nu jenny beskrev beskriver hela världens gungningar aktivitet ,co-spelande .. pp ...premade you name it !
alla har samma villkor i spelet .....det är upp till oss alla att använda det som går ....
vill du inte köpa pp ....tja? det är som att boxas med högra näven bakbunden mot en som har tre armar ! ^^
likaså co-spelandet ... man får helt enkelt acceptera att det finns
premade---- det är väl självklart att man försöker få ihop ett dreamteam om man kan .... klickar man tillsammans som spelare är det ju mycket mer roligare ...

nu vet jag inte vad jag skriver egentligen ,är helt lyrisk ang hennes inlägg .....men till slut

hade jag inte varit lyckligt gift .....hade jag nog letat upp jenny och gått ned på knä framför henne ...
och bett om hennes hand !!
men nu är ju jag lyckligt gift. så det får bli att leta upp jenny och er andra , och plocka sten från er murar istället! :)

ha de bra allihopa !

mvh butchers !
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Pajkastartråd1... Skrämmande nivå på vissa inlägg här inne, hur orkar man egentligen sitta och lägga ut massa bilder på misstag fienden gör? Det är inte så man blir ihågkommen som en duktig och respektabel spelare, i alla fall inte i mina ögon ;)
 

DeletedUser

Guest
ac43be2dceec1fbe94c67a35fe533a28.png

620cc0c02f394bceeaa7f16d09494ec4.png

62adc79cb42c355ba1aea3db96a529f0.png

d8d7519ffd372c1393f4e916c549bb16.png
 

DeletedUser

Guest
Tackar :)

Men syftade på att sortera efter "Besegrade motståndare som anfallare" och visa spelare :D
 
Topp