DöDs uppståndelse

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag förstår inte.
Varför en sådan muntlig debatt?
Gör något åt saken istället för att klaga.
Då menar jag allihop som lägger ut värsta politiska krisen,för att någon påstår något.
Jag förstår inte sånt och tvivlar på att jag kommer att förstå:)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Vem bryr sig om DöD?

För mig får de kalla sig Kalle Anka eller häxorna från Eastwick, vi i ST2 bryr oss inte vem som anfaller oss. Det regnar in lika mycket oavsett namn, och kan väl inte blir värre för att de kallar sig Död. De har vi slagits med förr.

Som nån nämnde, så har vi haft äran, att få slåss med DöD, NoD och MASH i olika konstelationer, ända sedan midsommar, och det lär fortsätta ett tag till.

De är skickliga spelare som har lärt oss mycket, kanske så mycket att vi har blivit till besvär, för dem. Som många har sagt, så har vi en stor respekt för våra motståndare i MASH och NoD samt DöD, och finner ingen anledning att prata skit om dem. Vi gillar deras spelstil och är väl ganska avundsjuka, innerst inne, på den kraft de kan utveckla och den sammanhållning de verkar ha. Vi har sammanhållningen också, men kanske inte kraften att avgöra nåt.

Vi, i ST2, är lite restriktiva att yttra oss på denna förnämliga plats, tillsammans med er alla andra vältaliga spelare och talare, men vi läser givetvis vad ni säger och tycker.

Tack, Geronimo min vän, och även du DeusMachina för berömmet, det värmde, och hej på dig min vän Aeon om du läser detta.

Vidare så tycker jag att Spock är en bra och skicklig spelare, och det tar jag mig rätten att uttrycka, sen får wallin tycka vad han vill.

Till Midker:
Vi har inte tagit in hött och bött. Om du tittar på kartan så gillar vi inte att sprida ut oss, och då de andra ST stammarna låg långt ifrån oss, så var det ingen mening med det. Det blev en merg mellan gammla FISK och ST (som leddes av greatzoogin på slutet), Vi var också påtänkta men det ryms bara 80spelare. Så vi valde att underlätta för de andra, som var mer utsatta, och stog över, till deras fördel. Tjänster och gentjänster ni vet.

Därför är vi fortfarande den enda av de gamla stora stammarna som finns kvar. Alla ni andra har mergat, bytt ut folk och gjort en hel del annat hyss. Jag är inte dummare att jag inte förstår att detta ingår i strävan att vinna spelet i denna värld, så jag tycker att det är helt rätt agerat. Ville nån ha oss så kanske vi hade haft en annan situation, men vårat gäng blir bara mer envisa i våran kamp för överlevnad. Vi står idag, tillsammans med våra goda vänner i ni!, tillsammans på barrikaderna, och vi skiter i om det är DöD eller NoD eller SCAN eller Konsum eller Tjekan eller......som anfaller oss. Vi kan bara göra det bästa vi förmår, slåss.

Vi kanske ligger under i poäng, för de som gillar statistik, men vi har fortfarande över 40 milj poäng, så vi finns kvar efter julafton.

Till @rd@
Jag respekterar dina åsikter och gillar i regel dina sunda kommentarer på detta forum. Jag respekterar dig som spelare och den ledare du var.
Jag vill bara förtydliga och göra klart att vi i ST2 inte är nån familjestam. Det slutade redan under Jamtman´s tid i slutet på mars, när vi anföll ITAB-B, mot Sunflowers vilja. Det var då vi bröt oss loss från Familjen. Sen dess så har vi levt vårat eget liv utan alltför stor påverkan av de andra. Vi var allierade, ja, men det har ni ju också haft. Den stora smällen kom när Peterinas (ST3) och jag tog iap med er under maj kriget. Då gick proppen ur för Sunflower. Han slutade och ville inte att vi skulle kalla oss för solstammen, vilket vi respekterade. Sen dess så bestämmer vi våran egen väg.

Till MASH
Ni är ena riktigt goa killar och tjejer. Det är en stor ära att få genomföra detta krig med er, även om vi blir lite störda av alla anfall från NoD-DöD eller vad de heter, som ni måste ha till hjäp. Ni spelar verkligen sjysst och vi har många trevliga samtal över mailen mellan våra spelare. Jag skulle vilja plantera en stor stövel i rektus på Lord Lobo, men jag kan inte, han är för duktig. Ni har många bra spelare och ger oss huvudvärk varje dag, ända sen midsommar, och jag skall förr eller senare adla nån av hans byar.
Ni har givetvis skött era kort väl, som har skaffat er nya spelare då andra lagt av. Hatten av för den diplomatin. Vi skulle göra samma sak, om vi kunde.

Till Anette
Du och jag har haft en istid mellan oss sedan första gången vi pratades vid. Tur att vi inte är gifta......
Jag ser att du har mer eller mindre tagit över denna stammen, och jag önskar dig lycka till, trots att jag vet vad du tycker om mig.

Till alla nuvarande och gamla vänner i ST2
Tack kamrater för att jag får spela med er//Cribba
 

DeletedUser

Guest
DöD hade väl 30-40 baroner ett tag, shike var en av dem. Han var bara stor i käften samt att de han sa var rätt ok=)
 

DeletedUser

Guest
Det är sant som du säger ..
När ett par IRL vänner till mig slutade , så var det inte lika roligt längre.
Men jag körde på ett tag till, och om det gick bra eller ej , kan du fråga din gode vän Kendara.
Du säger att du knappt minns NoD?
Om ST inte minns att ST blev av med ca: 50-60 Kendara byar över 36 timmar, så har ST inget långvarigt minne :)

Kendara ja, en av de bättre spelarna som spelat på v3. Men även de bästa kan tröttna och få mycket privat. Så jag måste berömma er, ni lyckades ta så många byar av en inaktiv spelare, respekt! Jag minns även att jag övertalade kendara att komma tillbaka, och vips så hade vi nästan tagit tillbaka lika många byar=)

Det är dessvärre jag minns av Nod, eller jag minns en del spelare, som samtliga beter sig som små tonårspojkar, som ej kan föra en argumenatation. Jag syftar inte på dig nu @rd@, som jag nämnt tidigare, du var en av få i Nod som förtjänar beröm. Resten? nej jag vill inte gå in på det här.

En annan sak, jag älskar kreativiteten hos nya fd död, nuvarande???? Det måste vara svårt att skapa ett stamnamn, säg till om ni vill ha hjälp.
 

DeletedUser

Guest
en DÖD spelare som jag bara måste göra ett inlägg i denna debatt om vara eller inte

dessa spelare från förr som var i både DöD och NoD kan inte och kommer inte jämföras med det DöD som existerar nu.

det finns fel och det finns rätt men frågan är dock vad är fel eller rätt.

Det vet ingen av oss förutom dessa mäniskor som står för det som säger eller dessa mäniskor som bara sitter framför datorn och kastar skit på någon för att dom råkar ha en åsikt om det ena eller det andra.

Vilket i mina ögon är fel. Varför undrar ni, Jo alla är vi på något sätt demokratiska oavsett kön,hudfärg,läggning dvs vi är alla gjorda av kött och blod.

vi sitter alla och kollar tiden när vi kan skicka adel från 3,je byn så den slår 0,3 sec före andra full offen så vi kan växa 1 by närmare till vinst

Och då undrar ni säkert varför jag sitter här och opponerar mig, Jo det ska jag berätta nu.

Jag lämnade .se pga alla jävla påhopp på folk hit och dit " du är en .... och du är en .... jag ska .... irl och du kan räkna med att jag kommer .... " det snacket var det då, Och nu ser jag att ni kör samma helvetes jävla skitsnack forfarande..Varför kan ni aldrig ge konstruktiv eller positivt kritik nån gång.

Skulle vara så tacksam om ni höll er till det ämne den här tråd var ämnad till från första början
Men inte ens det fixade ni

mvh DoDge
 

DeletedUser

Guest
cribba55, tack för utfyllnaden. Det är precis sånt jag vill få skrivet efter jag slängt ur mig mina små ogrundade tankar. Det är det dem är till för, att driva fram saklig information.

Så tack igen för det, och ett extra stort tack för alla fina kommentarer om MASH! Det är alltid kul att höra såna kommentarer även om vi redan vet att ni tycker så ;)
Jag hoppas också att ni i ST2 vet att vi ser på er på samma sätt. Som ett gäng trevliga prickar som kan kriga utan att skriva massa onödig dynga genom forum eller post. Jag är väldigt förvånad över er styrka, då syftar jag givetvis på några nyckelspelare som aldrig vill ge med sig :)

"Det är en stor ära att få genomföra detta krig med er, även om vi blir lite störda av alla anfall från NoD-DöD eller vad de heter, som ni måste ha till hjäp."
Som vi måste ha till hjälp? Gå nu tillbaka lite i tiden och ta reda på vilka som hjälpte vilka egentligen! Att NoD/-DöD-/????/whatever visar lite intresse i sitt eget krig är väl inte fel av dem?
 

DeletedUser

Guest
Ni har ju namnet, och jag lämnar mitt samtycke :D

Ingens stam ;D
 

DeletedUser

Guest
DöD hade väl 30-40 baroner ett tag, shike var en av dem. Han var bara stor i käften samt att de han sa var rätt ok=)

Menade det. Som jag fattade det så var det bara en som inte fick vara baron för alla sina fyller. Orke har jag för mig han hette ;)

Kendara ja, en av de bättre spelarna som spelat på v3. Men även de bästa kan tröttna och få mycket privat. Så jag måste berömma er, ni lyckades ta så många byar av en inaktiv spelare, respekt! Jag minns även att jag övertalade kendara att komma tillbaka, och vips så hade vi nästan tagit tillbaka lika många byar=)

Det är dessvärre jag minns av Nod, eller jag minns en del spelare, som samtliga beter sig som små tonårspojkar, som ej kan föra en argumenatation. Jag syftar inte på dig nu @rd@, som jag nämnt tidigare, du var en av få i Nod som förtjänar beröm. Resten? nej jag vill inte gå in på det här.

En annan sak, jag älskar kreativiteten hos nya fd död, nuvarande???? Det måste vara svårt att skapa ett stamnamn, säg till om ni vill ha hjälp.

Alla har olika minnen om den kvällen. Från att vara aktiv till att börja bli inaktiv just den kvällen kan jag förstå :)

Har faktiskt svårt att komma ihåg NoD själv. Bara 16 stammar mot oss och mer än 4* så mycket poäng och fortfarande gå + på byar med över 50% av stammen som var inaktiva. NoD måste ha varit den stammen som har haft mest inaktiva men ändå gått + i byar i ett så sjukt stort underläge vi var i.
Visar det den klassen dom aktiva i NoD höll, eller den pinsamma standarden NoD's gamla fiender hade?
 

DeletedUser

Guest
SunTribe-SouthWestCoastWarriors är väl bland de bättre namnen i världen.. kanske en variant på det vore nått.. MoonTribe-NorthEastCoastFighters eller nått :)
 

DeletedUser

Guest
Är det någon som har några kommentarer till detta?

Länk

Är det Killer som ger bort byarna gratis eller är det krig? Om det är krig, när ska killer börja försvara sig?
 

DeletedUser

Guest
Är det någon som har några kommentarer till detta?

Länk

Är det Killer som ger bort byarna gratis eller är det krig? Om det är krig, när ska killer börja försvara sig?

sen ska du även tänka på att de flesta byar som bytter ägare är mellan irl vänner.

som av lite olika anledningarna har hamnat i olika stammar
 

DeletedUser

Guest
Som jag misstänkte med andra ord. Det var någon som hävdade att det var ett krig men det låter orimligt att MASH skulle vara så överlägsna mot Killer.
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skulle vilja kalla det ytterligare en aspekt av denna spel som är mindre övertänkt.....
 

DeletedUser

Guest
Är det någon som har några kommentarer till detta?

Länk

Är det Killer som ger bort byarna gratis eller är det krig? Om det är krig, när ska killer börja försvara sig?

Vad jag ser av första sidan så är det byar som försvinner från spelare som har slutat. 90% av Killers byar är adlingar mellan gamla nod och mellan spelare som känner varandra sen lång tid tillbaka
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
Och på detta vis kan man bli hur "stor" som helst utan att för den skulle vara delaktig i något som helst krig........vilket om jag inte minns fel hela spelets tanke egentligen är..eller?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp