Bildredigeringstävling

DeletedUser

Guest
Paint är i alla fall lättare att förstå de första gångerna man använder det, jag har tittat på GIMP några gånger, utan att läsa någonting, och jag fattar inget :D

Men så kan man väl också göra mycket mer avancerade bilder med GIMP och Photoshop...
 

DeletedUser

Guest
Då det inte direkt strömmar in bidrag till första tävlingen öppnar jag nu en parallell tävling. Se till att skriva med bidraget vilken tävling bilden tillhör.

Jag satt och klurade lite på ett tema när jag fick se den lite smågroteska forumsloggan uppe till vänster här på forumet.
logo_staemme.jpg


Er uppgift är alltså att göra en bättre bild som skulle passa in där.

Tävling 2:
Tema: Tribalwars forum logga
Program som får användas: Alla bildredigerings program får användas.
Storlek: Max 500px × 100px
Sluttid: Lördag den 17 oktober 17:00. Vinnaren utses kort efter.
----------------------------

Finns det några som är intresserade av att vara med-domare får ni gärna kontakta mig här på forumet. Observera då att ni inte kan ställa upp i tävlingarna ni dömer i.
 
Senast redigerad av en moderator:

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Tänkte att jag skulle va med i denna allra första (räknar detta som första ja ;)
Men kan sedan ta en post som domare.
 

DeletedUser

Guest
Fel tråd, men har en fråga(idiotförklara mig gärna). Hur klipper man ut saker ur bilder? Har ju GIMP och är totalt nybörjare i det:(

Jag har ställt mig exakt samma sak.. Jag hittar inte var man klipper ut det xD Fast jag har haft Gimp i över ett halvår redan :eek:
 

DeletedUser

Guest
Då det inte direkt strömmar in bidrag till första tävlingen öppnar jag nu en parallell tävling. Se till att skriva med bidraget vilken tävling bilden tillhör.

Jag satt och klurade lite på ett tema när jag fick se den lite smågroteska forumsloggan uppe till vänster här på forumet.
logo_staemme.jpg


Er uppgift är alltså att göra en bättre bild som skulle passa in där.

Tävling 2:
Tema: Tribalwars forum logga
Program som får användas: Alla bildredigerings program får användas.
Storlek: Max 500px × 100px
Sluttid: Torsdag den 17 oktober 17:00. Vinnaren utses kort efter.
----------------------------

Finns det några som är intresserade av att vara med-domare får ni gärna kontakta mig här på forumet. Observera då att ni inte kan ställa upp i tävlingarna ni dömer i.

Får en spelare komma in med max ett bidrag till denna tävling eller kan man skicka in fler?
 

DeletedUser

Guest
Satt och testade lite... blev inte så bra så jag slutade xD 500x100 är så litet :p
 
Topp