Bildredigeringstävling

DeletedUser

Guest
Får ursäkta att jag inte svarat på ett tag vart lite upptagen.

Jeeesus va alla ska vara negativa -.-

@outlander
Ok, tack så mycket för din synpunkt.

@Black Rose
*Intresseklubben antecknar

@Alla som klagar på att ni suger i Paint.
Detta är bara en rolig sak, jag tror inte att någon direkt kommer ge något megasuperdunderbra bidrag men är alltid kul att se vad folk åstakommer :)

@CocosKatten
Ja, för första tävlingen är jag domare. Inser att vi har olika smak men jag kommer säga exakt varför jag valt den jag gillar som vinnare. Vinnaren får som jag skrev sedan bli domare också om han/hon vill efter det :). Hoppas att stilvariationen är olika för dom som vinner =)

@zeroox ftw
Ja, du kom med förslaget. Tråden stannade och admins och moddar verkade lite ointresserade. Tills något händer skapade jag denna tråden. Hoppas att det inte gör något. Du får gärna komma in och styra upp om du vill^^ Hoppas sedan att Admins gör en "riktig" tävlingskategori i senare skede.

@Alla
En tävling i Paint är inte till för att det ska vara yberseriöst. Mest för att det ska bli lite roligt nu till starten. Istället för att klaga så bjud lite på er själva! Rita något fint på frihand och visa upp det! Stor respekt till er som vågar :)

Fina bidrag Hampus och emil! :)
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Efter att ha spenderat 1 timme och 33 minuter med många, NEJ FEL, YES ÄNTLIGEN osv har jag lyckats skapa något relativt okej:
-GUD.bmp
 

DeletedUser

Guest
Första tävlingen:
Tema: Abstrakt Signatur
Program som får användas: Vanliga Windows Paint. Bara brushes, pencil, eraser och text får användas (1.dvs inga bilder från internet osv).*
Storlek: 2. Max 800px × 120px
Sluttid: Torsdag den 15 oktober 20:00. Vinnaren utses kort efter.

*Anledningen till att vi kör första tävlingen i Paint med basic saker är för att många ska ha chansen att vinna i första tävlingen. Inte bara PS proffsen. Sedan kan vi ta något värre till nästa vecka :)

Efter att ha spenderat 1 timme och 33 minuter med många, NEJ FEL, YES ÄNTLIGEN osv har jag lyckats skapa något relativt okej:
-GUD.bmp

Hur svårt är de att följa reglerna?
1. Ditt svärd tror jag inte de minsta är självritat i paint
2. Din bild är inte innom max storleken: 800 x 120, din är 441 x 128 pixels

Skulle tro att detta betyder att du är diskad från denna tävling lr vad säger domaren?
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Hur svårt är de att följa reglerna?
1. Ditt svärd tror jag inte de minsta är självritat i paint
2. Din bild är inte innom max storleken: 800 x 120, din är 441 x 128 pixels

Skulle tro att detta betyder att du är diskad från denna tävling lr vad säger domaren?

Hemskt vad någon är gnällig, angående min storlek kan det enkelt fixas.
Sedan har jag aldrig påstått att jag har ritat svärdet själv, framkommer inte i reglerna att man inte får använda bilder.

Inte för att hänga ut någon speciell men jag hittar ingenstans detta textsnittet som används:
attachment.php

Utan det kan även det vara en google text.
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Hemskt vad någon är gnällig, angående min storlek kan det enkelt fixas.
Sedan har jag aldrig påstått att jag har ritat svärdet själv, framkommer inte i reglerna att man inte får använda bilder.

Inte för att hänga ut någon speciell men jag hittar ingenstans detta textsnittet som används:
attachment.php

Utan det kan även det vara en google text.

Gjorde faktiskt det:p

Vanliga Windows Paint. Bara brushes, pencil, eraser och text får användas (dvs inga bilder från internet osv).*
Btw, hittar inte Danneys textstil heller.
 

DeletedUser

Guest
kunde ha polerat alla strecken och skit, men det pallar jag inte :p
 

DeletedUser

Guest
Vad menar ni med abstrakt? förklara...

Det beror lite på hur man definierar Abstrakt. Abstrakt för mig är sådant som inte liknar något.
Dvs
Hus, djur, människor, objekt = Inte abstrakt
Tribals, geometriska former, random brush strokes = Abstrakt.

Sen kan det ju vara mer eller mindre abstrakt osv men det är ett ganska öppet tema.
 

DeletedUser

Guest
Förresten, Bra att du tar tag i det PE. Annars hade det nog bara samlat damm i förslagshögen
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Hemskt vad någon är gnällig, angående min storlek kan det enkelt fixas.
Sedan har jag aldrig påstått att jag har ritat svärdet själv, framkommer inte i reglerna att man inte får använda bilder.

Inte för att hänga ut någon speciell men jag hittar ingenstans detta textsnittet som används:
attachment.php

Utan det kan även det vara en google text.

Jag laddade ner en font för länge sedan och ja det går att använda nerladdade fonts i Paint.
 

DeletedUser

Guest
Får ursäkta att jag inte svarat på ett tag vart lite upptagen.

Jeeesus va alla ska vara negativa -.-

@zeroox ftw
Ja, du kom med förslaget. Tråden stannade och admins och moddar verkade lite ointresserade. Tills något händer skapade jag denna tråden. Hoppas att det inte gör något. Du får gärna komma in och styra upp om du vill^^ Hoppas sedan att Admins gör en "riktig" tävlingskategori i senare skede.

Jag måste ha uttryckt mig på ett fel sätt, det var bra att du tog hand om det. Kul att vissa tycker att det var en rolig ide. Och inte som alla admins som körde ned iden direkt.

Jag förstår din ide, ska försöka med något. Du kör på som "jury" denna runda, sen som du sa den som gör bäst enligt dig får vara jury nästa.
 

DeletedUser

Guest
Jag laddade ner en font för länge sedan och ja det går att använda nerladdade fonts i Paint.

Cloister Black, Light heter den :) Gå på dafont.com för att hitta den :) Och alla ner laddade fonts går att använda i alla program som finns på C: disken :)
 
Topp