Bildredigeringstävling

DeletedUser

Guest
Ok, då förslagstråden verkar ha stannat så får väll jag ta tag i detta.

Här är tävlings konceptet.
Domaren/Domarna kommer komma med ett tema och ett eller flera program ni får använda. Då jag inte har något helt konkret sätt att upptäcka en photshoppad bild i en paint tävling osv så får jag helt enkelt lita på er (bidrag som inte misstänks följa reglerna kommer diskvalificeras).

Ni har 1 vecka på er att skicka in era bidrag till tävlingen (om inte annat sägs).

Bidrag ges i denna tråden eller på PM till mig.

Efter att veckan är slut kommer jag avgöra en vinnare. Vinnaren får (förutom stoltheten) bli med-domare i nästa veckas tävling, vara med och avgöra tema och vinnare osv (om han vill dvs).

Domare får inte vara med i tävlingen.

Första tävlingen:
Tema: Abstrakt Signatur
Program som får användas: Vanliga Windows Paint. Bara brushes, pencil, eraser och text får användas (dvs inga bilder från internet osv).*
Storlek: Max 800px × 120px
Sluttid: Torsdag den 15 oktober 20:00. Vinnaren utses kort efter.

*Anledningen till att vi kör första tävlingen i Paint med basic saker är för att många ska ha chansen att vinna i första tävlingen. Inte bara PS proffsen. Sedan kan vi ta något värre till nästa vecka :)
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Känns alldeles för oorganiserat med att ha restriktioner i vilka program man får använda osv, sedan är det bara att posta länkar till de renders och stocks som man har valt och sedan fullborda bilden efter.
 

DeletedUser

Guest
Gillar inte att man skall måsta ha Paint skills i denna tävling så passar detta.
 

DeletedUser

Guest
:O Paint=) Jag är sämst på det xD men jag är inte så bra i nått annat program heller xD;)
 

DeletedUser

Guest
Haha. jag suger i paint. Men mjo, man kanske skulle testa i varje fall xD
 

DeletedUser

Guest
Bara en fråga hur hacde du tänkt att jag skulle kunna andvända olika brushes i paint :eek: ?
 

DeletedUser

Guest
Suttit i 30min nu och inga resultat förutom som om det vore en 3årings verk :(
 

DeletedUser

Guest
Suttit i 30min nu och inga resultat förutom som om det vore en 3årings verk :(

jag gillar treåringars bilder. dom är söta <3


men måste klaga lite. Är du den enda dommaren? för det blir ju lite fel. Alla har vi olika stilar, så då kommer alltid samma sorts stil att vinna. Alltså den stilen du gillar. Domare borde vara 3 eller 5 personer med olika kunskaper och smak.
 

DeletedUser

Guest
jag gillar treåringars bilder. dom är söta <3


men måste klaga lite. Är du den enda dommaren? för det blir ju lite fel. Alla har vi olika stilar, så då kommer alltid samma sorts stil att vinna. Alltså den stilen du gillar. Domare borde vara 3 eller 5 personer med olika kunskaper och smak.

Jag är inte ens en domare :p Det var jag som kom med förslaget. Och då kom Pure Evil och tog över iden och gjorde den på ett litet annat sätt än vad jag tänkt mig :eek:
 

DeletedUser

Guest
Hur ska man kunna göra en Abstrakt Signatur?

Abstrakta saker är inte min favorit, men ska göra ett försök.
 

mr. ownsalot

Member
Reaktionspoäng
0
Asså jag slängde ihop en men såg sen att jag hade använt fler saker än pencil, brush och text, godkänns det ändå?
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Mitt bidrag, tog ganska kort tid, men fick inte texten i Paint att funka, så jag gjorde den förhand.


tribalhugger.gif
 

DeletedUser

Guest
Somsagt så är mina paint skillz mycket begränsade.... men man ska väll ge det ett försök.... HAha alla kommer skratta åt denna :)

bildtvlingen.png
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp