Bakgrund till Tjekans beslut

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
jag håller med dig till 100% i denna fråga

MAN ska stå upp för sin stam tills sista byn faller..

tycker detta bara är ett bevis på att ni i tjek inte har någon ryggrad och vågar stå upp för det ni gjort/gör eller vad man ska säga

DETTA ÄR EN SKAM FÖR EN SÅ STOR stam att göra på detta vis

Men tänk om de som valt kollektivt självmord ej orkat fortsätta, irl kommer osv. De vill/orkar ej fortsätta kriga 24/7. Man börjar tröttna, allt tar tid.

Man kommer ingen vart, +-0 hela tiden. På detta sätt lär alla komma ihåg tjekan och xray :)
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
jag håller med dig till 100% i denna fråga

MAN ska stå upp för sin stam tills sista byn faller..

tycker detta bara är ett bevis på att ni i tjek inte har någon ryggrad och vågar stå upp för det ni gjort/gör eller vad man ska säga

DETTA ÄR EN SKAM FÖR EN SÅ STOR stam att göra på detta vis

fullständigt onödigt och börja snacka om brist på ryggrad och liknande. du kan ha din åsikt utan att passera gränsen för hövlighet på forumet. Då vare sig du eller jag vet varför varje tjekan gjorde det dom gjorde så kan vi hålla tonen lite snällare.
 

DeletedUser

Guest
Tjekan är en miljard gånger bättre än NwcwMA

Xray ungefär lika mycke bättre än peterinas och boman tillsammans.

GreatZoogin och boman kan ju sitta och adla övergivna och inaktiva byar i några år till sen ska jag gratuelera till vinsten av värld 3, men inte fan kommer nån säga att ni vann för att ni var de bättre spelarna


Dom får visst säga vad dom vill:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Hej igen vill säga att en värld rasar inte samman för att ett gäng spelare slutar det fortsätter sin gilla gång.

precis som det gjort så många gånger tidigare.

lycka till ni som slutar och ni andra vi syns på spelplanen hm ska bar reparera skadorna efter tjekans dödstjut vilket är dert häftigaste jag sett.


varma hälsningar Odelyrius

Måste bara fråga.. hur många hade du iförrgår innan 22 ? ;=) (såg att klockan just passerat 00)

nog en del som skulle vilja veta
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
Det märkliga är samlingen av lovord som haglar över förlorarna istället för över vinnarna?

Tjekan må ha varit en stam bestående av sympatiska spelare med en karismatisk ledare, dock har dom dominerat spelplan och varit DEN stam som dikterat V3 politik sedan länge.
Tjekan har varit positionerade som nr:1 sedan länge och i normala fall borde de underliggande hyst en viss benägenhet att störta ”kungen”.....

Nu verkar ”alla” istället tycka synd om Tjekan eller sättet de förlorade på......genom att vi (det så förhatliga) syster stammarna lyckades besegra den störste ?

Jag påstår att om inte vissa personer hade agerat och skapat ett väldefinierat motstånd mot denna stora koloss som ändå Tjekan var hade inte tronföljden ändrats.

Hade V3 varit en bättre plats om Tjekan fått regera ohotade i all oändlighet?
Tjekan hade blivit en sådan maktfaktor att en ensam stam omöjligt kunnat besegra dem ”man to mano”

När nu kolossen föll (anledning låter jag andra spekulera i) så verkar alla stå på barrikaderna å tycka synd om dem...detta förstår jag inte ?


Idag har istället spelplan öppnats, nya stammar bildas etc. Hela den politiska arenan måste omarbetas p.g.a av Tjekans fall......detta borde istället innebära ett stort jubel. Se möjligheterna, se den spännande tid vi har framför oss.

V3 lever mer än någonsin, V3 har plötsligt öppnats upp för möjligheter – inte tror väl vi att rester ande stammar låter allt va som förut...?


Jag må tillhöra den sida som bidrog till Tjekans fall..men inte fan har jag tid att njuta – nu börjar en ny tid, en tid av osäkerhet om hur V3 ska utvecklas vidare.



Personligen vill jag dock tacka de ”planerare” som bidrog till kolossens fall...kanske innebär det mitt egna fall så småningom – men dame va kul jag hade under tiden!
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Dom får visst säga vad dom vill:rolleyes:

om du hade läst det jag skrev 2 ggr tidigare så hade du förstått att jag inte gillar dåligt uppträdande på forumet oavsett från vilken "sida" det kommer. jag uppmanar där alla från tjekan att sluta med pajkastningen och sluta hedervärt utan att kasta paj som bara skulle f.......... ja läs själv vad jag skrev. 2 ställen finns det på.

då jag inte är forumsmoderator utan en vanlig spelare så sitter jag inte och vaktar alla inlägg
 

DeletedUser

Guest
Kan alla sluta med pajkastningen tack! Tjekan tycker inte att det är roligt att spela längre utan de spelar mer av plikt än för att det är kul. Då gör de helt rätt i att lägga ned. Det här är för fasen bara ett spel! Spel ska vara kul, inte kännas som second life. Kan inte Tjekan få den respekt de förtjänar?

Steph och Thingen, egentligen handlar inte den här tråden om MASH men eftersom ni kom på tal hoppas jag att ni vet vad jag tycker om MASH och vad jag tycker om pajkastning. Jag är inte ute för att häckla er. Jag blir bara så paff av att få höra att en stam som MASH har poäng som mål. För mig är poäng oväsentligt. Poäng är bara en bieffekt av andra mål. Just för att jag respekterar MASH så trodde jag inte att det var någon poängjägarstam.

Största stammen i poäng räknat är inte så svårt att bli. MASH gjorde två smarta merges genom att gå ihop med DSS och Solace. Ni har fått spelare från NoD och det säger jag ingenting om så länge de gick över för att kriga och inte av poängskäl.

Steph, det vore intressant att få veta exakt vilka mål det är du/MASH anser dig/er ha uppnått - inte ett retoriskt svar, utan sakligt vilka målen har varit och när/hur ni uppnådde dem. Jag ser massvis av möjligheter för er att ställa upp ett antal mål som inte har med poäng att göra, mer än möjligtvis indirekt.

Lord Lobo, det finns kanske möjligheter till fred om ni vill ta för er av den grå kakan men det krävs i så fall lite eftergifter... :D Och vi sluter som bekant inte fred så länge ni krigar mot -ST2- eller Elite. Vi krigar mot er för att det är kul och om MASH tycker att situationen har blivit orättvis kan det kanske åtgärdas om alla parter är inblandade i diskussionerna.

Geronimo, vi lär oss av er, både i off och def. Ju mer ni attackerar, desto mer lär vi oss att attackera. Ju mer ni försvarar er, desto mer lär vi oss att försvara oss. Min filosofi är att spelarna lär sig bäst genom att se och lära själva så jag har inte velat detaljstyra stammen utan försöker mana på och motivera folk att attackera, vilket MASH kanske har märkt. :D Nu är det allt fler spelare som börjar få lite udd i sina attacker. Sedan är det ett rent helvete att försöka rensa era byar som deffas upp av enskilda spelare i neutrala stammar, men den pajen har vi redan dukat av bordet så jag plockar inte fram den igen.
 

DeletedUser

Guest
Det märkliga är samlingen av lovord som haglar över förlorarna istället för över vinnarna?
När nu kolossen föll (anledning låter jag andra spekulera i) så verkar alla stå på barrikaderna å tycka synd om dem...detta förstår jag inte ?

Jag kan inte se någonstans att någon tycker synd om Tjekan....:eek:

Tjekan gjorde ett val, precis som det skrivits förut ett antal gånger. Orsakerna kan vara många och precis som jag skrivit tidigare så respekterar vi alla som vill fortsätta spela. Men vi tycker också att vi förtjänar respekt för vårat val.

Ni som fortfarande spelar varför lägger ni inte ner energin på att spela där ute? Det finns ju massor med byar att ta:rolleyes:
Tjekan finns inte mer...de är i Nangiala och har roligt.
Låt oss ha det..vi unnar er att ha roligt är ute i världen bland alla barbarian byar....:)

Alla har vi ju våra minnen från v3...förstör inte det genom att bara kasta massa skit på varandra. En epok har tagit slut för väldigt många och jag tror vi hellre vill komma ihåg det roliga som när man inte tog byn pga av 1 kvar i lojalitet...eller när man tappa en by som man snabbt tog tillbaka igen.....det är roliga minnen! Jag vill hellre komma ihåg det än denna smutskastning på forumet!

Ge respekt så får du respekt....:)

Peace & Love
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Steph, det vore intressant att få veta exakt vilka mål det är du/MASH anser dig/er ha uppnått - inte ett retoriskt svar, utan sakligt vilka målen har varit och när/hur ni uppnådde dem. Jag ser massvis av möjligheter för er att ställa upp ett antal mål som inte har med poäng att göra, mer än möjligtvis indirekt.

Ett mål, kanske det största målet, MASH har haft så länge jag varit medlem där har varit att ha kul i spelandet. Vilket vi också har, både i för- och motgångar. Den gemenskap som råder i MASH tvivlar jag på att någon annan stam lyckats uppnå, men det är oväsentligt.
Vi har uppnått målet att skapa denna gemenskap även om den fått sig ett par törnar ibland så har det löst sig pga att vi strävar efter just detta. Jag personligen hade slutat spela för längesen om det inte vore för vårat forum och alla människor som finns där.

Hoppas du är nöjd med det bensinkaninen =)
Du är väl förhoppningsvis också nöjd med våra normer som säger att vi ska vara trevliga mot våra fienden liksom våra fränder. Det skall tilläggas att det är riktigt kul att vi efter ett tag blivit bemötta på samma sätt från många spelare även från er stam. Så det är inte bara speltaktiker vi lärt ut er utan också lite socialt samspel. =)
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
benzo, jag hoppas du förstår att mash inte jagar poäng?! och dom spelare vi tar in är inte för deras poäng utan för att det är trevliga och skickliga spelare som passar i mash.

mash enda mål med spelet är vad jag vet att ha roligt och det är väl det enda kravet vi spelare har på oss i mash.

Men jag är bara en vanlig fotsoldat så jag kanske har missat nått.

men nu back on topic ehhhh aj jag får nog en varning för jag har inget on topic att säga.
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Tjekan slutade för att de tyckte det blev trist. Lite tragiskt att så många följde dem i graven. men men, sånt är spelet, med och motgångar...

Tycker dock att man kunde varit lite snällare mot MASH men som sagt. Skapa en massa gråa byar är ju kul, en stund. Synd att de inte själva får uppleva det bara.

Och Benzo, jag vet fortfarande inte vilka neutrala stammar som deffar upp oss. Du får gärna säga det i ett IM till mig om du inte vill flöjta med det officiellt
 

DeletedUser

Guest
Fy fan vad king det vore om Mash också avslutade sina konton :)

MASH kommer förmodligen aldrig att bli gråa, Gero kommer snart att internadla alla i MASH och bli den enda spelare på .se som själv kommer kontrollera 13-14tusen byar.

Skulle varit riktigt roligt om Tjekan varit kvar tillsammans med andra stammar i top 20 och internadlat så varje stam består av bara en jättespelare var. :D
 

DeletedUser

Guest
Ett naturligt beslut när en godissuget barn inte får sitt godis pga att denne har varit stygg.. Såja, gråt ut ni bara, nu är det slut med all korruption i v3..

Tack för tiden Tjekan! Fick aldrig ge mig på de spelare hos er som jag var ute efter, men det får man leva med..

Ett litet tips till MASH:
Bäst att se er omkring, gå ner på knä och be om nåd..
Nåt i stilen som fd DSS gjorde ;)
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Ett naturligt beslut när en godissuget barn inte får sitt godis pga att denne har varit stygg.. Såja, gråt ut ni bara, nu är det slut med all korruption i v3..

Tack för tiden Tjekan! Fick aldrig ge mig på de spelare hos er som jag var ute efter, men det får man leva med..

Ett litet tips till MASH:
Bäst att se er omkring, gå ner på knä och be om nåd..
Nåt i stilen som fd DSS gjorde ;)

Side 1:
Tribes: MASH
Players:

Side 2:
Tribes: Elite
Players:

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 9,890
Sida 2: 2,188
Skillnad: 7,702

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 459
Sida 2: 156
Skillnad: 303

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 88,574,882
Sida 2: 14,054,888
Skillnad: 74,519,994

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 4,551,807
Sida 2: 1,539,494
Skillnad: 3,012,313

image.php


behöver man säga mer moonflake? dessutom så är det mesta jobbet gjort av fd DSS spelare
 

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Steph och Thingen, egentligen handlar inte den här tråden om MASH men eftersom ni kom på tal hoppas jag att ni vet vad jag tycker om MASH och vad jag tycker om pajkastning. Jag är inte ute för att häckla er. Jag blir bara så paff av att få höra att en stam som MASH har poäng som mål. För mig är poäng oväsentligt. Poäng är bara en bieffekt av andra mål. Just för att jag respekterar MASH så trodde jag inte att det var någon poängjägarstam.
Tja vad som gäller mål som Mash har uppnått så är det väl starkt att vara den sista icke familjestammen som stått sedan världen började... (St2 räknas inte riktigt då de tidigare var en familjestam) vad gäller poängen så kommer de automatiskt då man spelar väl och uppfyller sina mål. det borde du själv veta vid det här laget Benzocaine då du själv har hyfsade poäng... ;) Sedan vet jag inte var du får luft ifrån? Du kommer med påståenden om Pajkastning och att Mash skulle bry sig mer om Poäng än om andra kvalitetsfaktorer... Precis som att enskilda spelares små inlägg här skulle vara representativt för den tradition då det gäller politik som finns i MASH:confused: Var snäll och citera var du får dina påståenden ifrån, så att man kan bemöta dem riktigt...:cool: I annat fall är du själv bara ytterligare en pajkastare i mängden... ;)
 

DeletedUser

Guest
Midker: Vi har också alltid varit artiga och trevliga mot såväl allies som fiender så det kan tyvärr inte MASH ta åt sig äran för. Jag kommer från idrottsvärlden och där är det viktigt att snacka skit med motståndarna efter matchen och berömma det andra lagets goda insatser. Sedan förekommer det en hel del trash-talk under matcherna och det har vissa i MASH också fått ta del av från Ni! men det är alltid med glimten i ögat. :D Vi har också fått vår beskärda del.

Persifal: Thingen skrev att målet var att vara den största stammen. Hur blir man det om inte genom poäng? Jag blev som sagt bara förvånad över att MASH hade det som mål, för som du skriver, och som du ser att även jag skrev, så är ju bara poäng en bieffekt av att man uppfyller andra mål.

Att ha kul är mer en målsättning än ett mål. Ett mål ska vara avgränsat, tidsbegränsat osv. Alla har som målsättning att ha kul hoppas jag! För Tjekan var det inte kul längre och då gör de helt rätt i att sluta.

Hälsningar från Bensinkaninen! :D
 

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
Jag kan inte se någonstans att någon tycker synd om Tjekan....:eek:

Tjekan gjorde ett val, precis som det skrivits förut ett antal gånger. Orsakerna kan vara många och precis som jag skrivit tidigare så respekterar vi alla som vill fortsätta spela. Men vi tycker också att vi förtjänar respekt för vårat val.

Ni som fortfarande spelar varför lägger ni inte ner energin på att spela där ute? Det finns ju massor med byar att ta:rolleyes:
Tjekan finns inte mer...de är i Nangiala och har roligt.
Låt oss ha det..vi unnar er att ha roligt är ute i världen bland alla barbarian byar....:)

Alla har vi ju våra minnen från v3...förstör inte det genom att bara kasta massa skit på varandra. En epok har tagit slut för väldigt många och jag tror vi hellre vill komma ihåg det roliga som när man inte tog byn pga av 1 kvar i lojalitet...eller när man tappa en by som man snabbt tog tillbaka igen.....det är roliga minnen! Jag vill hellre komma ihåg det än denna smutskastning på forumet!

Ge respekt så får du respekt....:)

Peace & Love


Grrrrr.

Detta fantastiska svenska lagom snacket, vi ska inte klanka ner på andra, vi ska inte vara förmer än andra, jag praktiserar faktiskt jantelagen utan förbehåll så kom inte här å va stöddig snacket.............. så in i helve...... heller!

Tjeken slutade för dom blev nedmonterade av en fiende som var dom övermäktiga......
Corians inhopp var bägaren som fick deras moral att till slut sjunka genom hela havet.
Sen om antalet var orättvist.........”tuff shit”.... jag fullständigt i! Krig är krig och ska man komma med ursäkter så ska man heller inte ge sig in i det från början!


Tjekan gjorde ett val, respektera dom hit eller dit.......my butt att jag gör!

Tjekan var en fiende som besegrades till obefintlighet..........en total förnedring som gjorde att dom totalt kollapsade och upplöstes som vind över den där gröna jäv... ängarna.


Och jag gör gärna om det varje dag så länge detta spel stavas krig!


Så ta din moralpredikan någon annanstans för hos mig fäster den föga!
 

DeletedUser

Guest
Men har dom slutat?


"The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist."
-Keyser Söze
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Grrrrr.

Detta fantastiska svenska lagom snacket, vi ska inte klanka ner på andra, vi ska inte vara förmer än andra, jag praktiserar faktiskt jantelagen utan förbehåll så kom inte här å va stöddig snacket.............. så in i helve...... heller!

Tjeken slutade för dom blev nedmonterade av en fiende som var dom övermäktiga......
Corians inhopp var bägaren som fick deras moral att till slut sjunka genom hela havet.
Sen om antalet var orättvist.........”tuff shit”.... jag fullständigt i! Krig är krig och ska man komma med ursäkter så ska man heller inte ge sig in i det från början!


Tjekan gjorde ett val, respektera dom hit eller dit.......my butt att jag gör!

Tjekan var en fiende som besegrades till obefintlighet..........en total förnedring som gjorde att dom totalt kollapsade och upplöstes som vind över den där gröna jäv... ängarna.


Och jag gör gärna om det varje dag så länge detta spel stavas krig!


Så ta din moralpredikan någon annanstans för hos mig fäster den föga!

visst får man tycka som du gör. Möjligt att du har rätt. Men i fler kulturer än den svenska som du nu babblar om med jantelag hit och dit så respekterar man sin motståndare. speciellt inom Budo så ärar man morståndaren för utan en fiende har man inte mycket att vinna.

Om vi utgår från att det är som du säger att tjekan mötte sin överman i wcw och corian och allt det du säger så låt det vara bra med det och njut av segern. måste du ta ditt dåliga humör in hit till det allmänna forumet och fortsätta pajkastningen?
 
Topp