Bakgrund till Tjekans beslut

xray

Member
Reaktionspoäng
0
Inkorgen, skype och msn-kontot spammas sönder och samman med frågor om varför.

Här kommer i varje fall bakgrunden till det beslut som Tjekan nu fattat. Om några dagar kan man nog se resultatet av omröstningen på ett högst konkret vis.

Kamrater,

Det här är ett viktigt brev. Läs noga.
Vi har kämpat en lång tid för proletariatets utbildande till klass, störtandet av bourgeoisins herravälde och proletariatets erövring av den politiska makten. Vi ligger rankade som etta och har gjort så en lång tid. Vi har med stolthet spridit proletariatets budskap. Flera av er kamrater har jag slagits tillsammans med sida vid sida under flera månader. En del av er är nya bekantskaper som kämpat väl.
På det stora hela är jag stolt över att ha få delat bröd med er kamrater på slagfältet.

Nu har vi snart krigat i tre månader mot en fiende som nu består av åtta medlemmar av nwcw-sfären. De klarade inte av ta oss själva utan begärde hjälp av en stam, som vi hade IAP med - och som en sann kontrarevolutionär ryckte Corian in. De högg oss bakifrån med en ishacka utan att hedra de diplomatiska förbindelserna.

Nu står nya fiender står på lur bakom hörnet. En allierad är kanske inte en allierad i morgon. Under kvällen blev jag erbjuden offensiv hjälp av en av våra allierade. Priset skulle vara x-antal byar de ville ha av oss som tack för hjälpen.
Andra stammar som vi idag inte krigar mot vässar sina stridsyxor för att likt hungriga storkapitalister parasitera på proletariatet.

Det i kombination med att ett antal kamrater börjar svikta i sin tro på proletariatets erövring av den politiska makten, gör situationen än mer prekär. En del flyr och överger sina konton av trötthet/leda/tidsbrist - andra frestas av att förena sig med de oppositionella element som söker konfrontation med kommissionens intressen. Några har blivit erbjudna medlemskap hos dessa klassförrädare.


Det finns två vägar att gå. Antingen fortsätta att kämpa, klass mot klass. Alla spelare som har över en miljon är i princip "odödliga". Även om man förlorar 80 procent av sina byar hinner man adla bort sig för att sedan sitta i ett kluster och ha något hundratals utbildningsbara adelsmän. Då handlar det om en lång väg att gå som kommer att kräva ytterligare ett år av hängivenhet. Det är tveksamt om det går att uppbåda den energin.

Det andra alternativet...
... är se till så att det skapas 14 000 gråbyar i V3. Hade vi varit en stam med japanskt tema istället för det ryska vi har nu, handlar det om att begå seppuku.

Med hänsyn till till sin heder begick samjurajer självmord - att inte ge fienden nöjet att dra ut på plågan. Gör vi det, ska vi innan dess sända ut en signal och sista hälsning mot våra fiender.
Då kommer jag i morgon kväll skicka ut en sista anfallsorder.

Det var därför det är viktigt att du läst så här långt.
Jag vill ha svar från dig i morgon innan 18:00. Kriga i ett år, eller seppuku.

Kamrater, en sista sak, det finns alltid en ny värld som väntar på att upptäckas och exploateras...

ordförande xray
 

DeletedUser

Guest
Som jag sagt till dig redan Xray.

När du gjort vissa saker mot Corian kan du inte förvänta dig annat.
Det kan omöjligt komma som en chock när du gång på gång konspirerat mot oss.

Och vad jag kom ihåg så bröt ni ej IAPn mot oss när ni attackerade.
(kan minnas fel men är rätt säker på min sak)
 

DeletedUser

Guest
Xray, du behöver inte det japanska temat. För gör du så att 14000 byar blir grå så blir det en upprepning på Sovjetunionens/kommunismens fall i östra Europa. Det gick ju som bekant mycket fort. Likheten är slående. ;)

Vill bara hedra dig att du håller fast vid din tro. Allt eller inget.
 

DeletedUser

Guest
Okok sry läste hastigt.. så Tjekan tar självmord.. Tråkigt för v3, mycket mindre krig :(
 

DeletedUser

Guest
Kan inte säga att jag tycker det är hedersvärt.

Heder åt den som kämpar i underläge utan att ge upp, även om personen ifråga förlorar.

Hade ni fortsatt skulle jag se det hedersvärt, men enligt mig är det inte hedersvärt att ge upp direkt och ta "självmord".

Inget illa menat, jag gillar många i Tjekan.
 

DeletedUser

Guest
Kan inte säga att jag tycker det är hedersvärt.

Heder åt den som kämpar i underläge utan att ge upp, även om personen ifråga förlorar.

Hade ni fortsatt skulle jag se det hedersvärt, men enligt mig är det inte hedersvärt att ge upp direkt och ta "självmord".

Inget illa menat, jag gillar många i Tjekan.

Nej håller helt med, men var väl kanske inte just handlingen som sådan jag menade. han har i alla fall gått ut med det öppet och inget jäkla smygade som vi har sett flera köra med. Öppna kort och inget surrande. Det är hedersamt.

Men som stam får man göra som man vill. Hoppa av eller vara kvar. Vet inte om det är speciellt hedersamt heller att vara kvar när man har dålig aktivitet bara för att mata fienden.
 

DeletedUser

Guest
Antingen fortsätter Tjekan som förut eller så blir alla deras byar gråa.
 

DeletedUser

Guest
Spiderweb: Absolut, det är inte alla gånger man ser såna raka rör.

Jätte dålig aktivetet har dom inte, dom har fått in en hel del nya spelare. Och dom "viktigaste" är relativt aktiva, fast naturligtvis är det inte som det ska vara.

Som jag uppfattat det slutar folket för att Xray slutar, lite tråkigt att en stam står och faller med sin ledare.
Och att ledaren tillåter det, fast det finns ju olika syn även på detta. Och jag vet inte 100% om det är sant.

hampus204: Igår eller om det var i förrgår, hade Tjekan en intern omröstning. Om dom ska fortsätta eller att alla ska avsluta kontona så att det blir 10-14k barbarbyar i v3.
 

DeletedUser

Guest
Inte direkt oväntat att tom Tjekan kan känna sig pressade när de krigar ensamma mot så många stammar själv.

Julstressen spelar förstås också en roll när man måste ut och jaga julklappar :p

Spelet är som roligast när de flesta krigande spelarna bara har runt 20-30 byar var.

Alla väntar med spänning på vad Tjekan beslutar sig för men de har/är en värdig nr 1 i v3 sedan länge.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker synd om Tjekan faktiskt. Varför ska det vara sånt gangbang?

Hoppas att ni tar er i kragen och stannar.
 

DeletedUser

Guest
Synd och synd, dom har gangbangat själva, varför får inte andra göra det mot dem då?
 

DeletedUser

Guest
Tror många missförstår det hela.
Grejen är inte att Tjekan känner sig besegrade eller att de viker sig på nåt sätt.
Vad Tjekan kan har dem redan visat då dom legat topprankade tillräckligt länge för att ha bevisat sin skicklighet.

Det som nog spelar större roll här är att många är less på Värld 3 rent generellt.
De flesta spelarna har uppnått sina mål både som individuella spelare och som stam. Varför då stanna kvar och förstöra den sista unset spelglädje man har för TribalWars ??

Nä, detta är helt rätt beslut av Xray och jag är med honom hela vägen.
Sluta när man ligger på topp. Kommer följa utvecklingen i efterkrigstiden i V3.
Det kommer bli intressant och se vad som sker nu. Massor av gråbyar, och många gamar som kommer cirkla kring byarna.
Många nya krigsförklaringar kommer nog grundas kring dessa gråbyar.

Nä, inte läge att pajkasta och förnedra nu.
Låt Tjekan ta avsked som den stora krigarstam dom alltid varit.
Fruktade av många. Älskade av några. Heder till Tjekan och Xray !!!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Xray!

HA! Kan man dra exemplet, ja krigade mot goth (ni mot wcw) sen anfaller en allierad i ryggen, sure 1 vecka..(nu bröt corian iap:n) Nu ger ni upp? Va är detta.

Please! upprättelse tack. Ja gav ej upp tack vare anfall, de var aldrig så många ändå.

Du vet att ja gärna hade tagit plats i er stam från första början, en aktiv själ. Men bortvisad som ja var, pga vissa spelare ogillade min spelstil.

Skönt att veta att Tjekan äntligen faller ihop :) Känns liksom mer rätt än att ni ska vinna ;)

Men helt seriöst xray, ni har krigat länge och väl. Men som sagt, ifall de finns spelare som fortfarande vill spela kanske du bör låta dem överleva...inte rättvist o begå självmord om man ej vill dvs.

/Hehe har alltid haft bra syn för bra stammar som överlever :p Corian överlever tjek, ojoj. Hade ju bra rätt i v4 också.
 

DeletedUser

Guest
Deus tyvärr kan man inte kalla Tjekan för krigarstam.

NoD/CCCP var krigarstammar. Tjekan är mer åt det diplomatiska hållet.

Sitter och funderar, och kommer faktiskt inte ihåg att Tjekan vunnit något krig?

Sure dom har legat etta rätt länge nu, men tycker hur som helst inte dom har utmärkt sig överhuvudtaget som krigare.
Det har gått bra för dem mot nwcw-k det kan jag erkänna, men dom har inte/aldrig vunnit.

Om det är som du säger så är det väldigt illa vald tid. För vad du/ni än säger så förlorar ni detta krig för att ni "ger upp". Det kommer ni aldrig ifrån, sen om ni säger att det är pga andra orsaker är en sak. Men fiendestammarna står hur som helst kvar!
 

DeletedUser

Guest
Jag ser det som att vi försvinner med hedern i behåll för det var inte fiendes trupper som tog död på oss.
Men sedan min tid i Nod har jag förstått att fiende har svårt att inse att de faktiskt inte vann, men inte heller förlorade.. Och tror tyvärr det är samma sak nu.
MEN det som händer är att vi slutar när vi ligger i topp för vi anser att vi har kommit så långt man kan på tw i denna värld.

Ha det bra mina vänner..det har varit ett nöje att spela mot er och med er....:)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag ser det som att vi försvinner med hedern i behåll för det var inte fiendes trupper som tog död på oss.
Men sedan min tid i Nod har jag förstått att fiende har svårt att inse att de faktiskt inte vann. Och tror tyvärr det är samma sak nu.
MEN det som händer är att vi slutar när vi ligger i topp för vi anser att vi har kommit så långt man kan på tw i denna värld.

Ha det bra mina vänner..det har varit ett nöje att spela mot er och med er....:)

Då det är fruktansvärt svårt att adla bort en hel stam i ett krig så blir ju vinnaren i kriget automatiskt den som orkar kriga längst. De som orkar flytta deff längst. De som orkar fortsätta skicka attacker som till synes inte verkar leda någonstans. Helt enkelt vinner de som inte slutar spela. Summa sumarum: NoD's fiender förlorade definitivt inte.
Sen kan man ju prata om rättvis fight också. Men det är ett helt annat kapitel.
 
Topp