Bakgrund till Tjekans beslut

DeletedUser

Guest
antar att jag är en av dom du menar då jag fortfarande har inkommande anfall av en stam som inte ens finns längre dessa anfall visar på en sak iallafall att tjekan ej var slut som stam utan orkade helt enkelt inte kämpa längre vilket i mina ögon inte kan ses som en seger.

deremot så måste jag berömma beslutet att göra slag i saken och ge ett sista dödstjut och jag är glad att det blev jag som fick det mesta på mig,för detta hadde jag inte velat uppleva i ett "riktigt krig" nu kommer jag dock snabbt plocka tillbaks allt hehe 400.000 poäng går väl fort att adla hem igen.:D

så jag tackar för det fina lyft jag fått på listorna mvh odelyrius

Ja.. hahaha.. Fy fan.. Måste ha varit stressande det första dygnet när anfallen bara ökade och ökade... *lol*

Bara 400k, det är ju faktiskt rätt bra kämpat av dig ändå, trodde skadorna skulle bli uppemot det dubbla. Min fråga är dock, vad fan tänkte du när det började trilla in anfall och det slutade inte förräns efter nästan 5k ???
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Vem har vunnit?

Man blir lite fundersam när man läser alla inlägg i denna debatt. Vem har vunnit eller inte? Enligt mitt sätt att se på det så har väl ingen vunnit? Både ST2 och MASH och hundratals andra stammar finns ju kvar? Nya startar varje dag ute vid kanten, som också kommer att bli stora en vacker dag.

Vad jag vet så har jag åtminstone en offby kvar som kan bitas och adels att skicka in efter det. Har jag förlorat då och kan någon överhuvudtaget vinna detta spel?

Svåra frågor som kanske nån klok kan svara på, men gör det tydligt så jag förstår, annars kommer ST2 och hälsar på er, när ni dricker julglögg och kollar på kalle anka.

Tjekan är borta, "hell Kungen"! Varför? Förmodligen många anledningar men jag är övertygad att en var det motstånd de fick av WCW stammarna, Corian och alla deras allierade. De var tvugna att agera före de blev utslagna och gjorde det skickligt och modigt så att de blev omöjliga att besegra, i längden. Hade de behövt så kunde de säkert få med sig ytterligare stammar mot Tjekan, och vilken stam kan slåss mot såna odds.
Jag vet att det är effektivt, för jag var skyldig till att ITAB-b slogs ut från kartan, genom att jobba ihop ett antal stammar som gick till anfall. Sedan dess, så har våra italienska vänner lämnat världsscenen som starka aktörer. De finns fortfarande kvar som skickliga spelare, men i en annan stam.

Jag kan inte förstå den bitterhet och fiendskap som finns mellan spelare i olika stammar. Hur kan ett spel göra så att man kallar varandra för otrevligheter och skäller, smutskastar och förnedrar varandra i ett offentligt forum? Det är frivilligt att gå med och samma sak att sluta. Blir nästa steg att vi slåss på riktigt? Inte undra på att världen ser ut som den gör med krig och skit överallt, om ett spel lockar fram våra sämsta sidor.

Slåss med varandra, vinn eller förlora era byar, men gör det med glimten i ögat. Det är bara att starta om i en annan värld, om man har lust. Vad vinner ni på att vara otrevliga mot varandra? Men det kanske är jag som är gammal och trött, och har sett för mycket skit i verklighet, ute i världen.

Tjekan var stora och skickliga när de fanns, men världen är inte slut för att de försvann utan vi kommer alla, att fortsätta kämpa om herravälde och de som tjänar på det är de som har rättigheterna till spelet. De är de verkliga vinnarna, men vi har skitkul, för en billig penning.

Men sluta att "hata" varandra och prata skit om varandra. Ha roligt och njut av detta spel. Visa respekt för de andra som spelar så skall ni få respekt tillbaka. Det går ju inte att spela ensammen så vi är alla beroende av att åtminstone en till spelar, för att det skall funka.

Persifal
Det är andra som har sagt att vi i ST2 är en familjestam, inte vi. Ni gav oss det epitetet för länge sen. Det är nog en hårfin skillnad på att vara allierad och att vara "familjestam". Ligger väl i betraktarens ögon. Sen att kalla sig för ursprungsstam/orginal stam när man mergat (sammanslagit) med 5-6
andra stammar, vad kallas då det? Ni skapades väl själva ur delar av TW4U, om jag inte minns fel? Det var väl deras ledare som blev utkuppad och startade eran stam? Rätta mig om jag har fel, för jag fanns själv i deras akademi (TW4U-A). Resterna bildade ju -B- och sen kom också -S- och -LB-.

Men skit i det, vi anfaller er ändå, oavsett vad ni kallar er eller vilka ni tar in.

Så länge det sker med den glädje och ödmjukhet som kriget bedrivs idag, så kommer MASH att vara våra kära fiender, ett tag till. Det är som ett stormigt äktenskap, där man ger och tar för att vardagen skall bli bättre. Sen när man har kivats lite granna så blir det så mycket bättre.

Så jag ser bara nya möjligheter, nu när SCAN-TJEKAN-NoD-DöD är borta. Nya allianser, mergningar och nya krig.

Där ni hör stridsmuller kommer ni att finna -ST2-, sen bryr jag mig inte om vad ni andra gör, bara vädjar till er att sluta snacka skit om varandra på det externa forumet.

Cribba
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Kan vi inte låta detta bero nu. Lite tragiskt att folk skall behöva skriva och be de som skriver att ha en lugnare ton. Inse att ni aldrig kommer vinna debatten, ingen av er, för det är bara åsikter ni framför på olika sätt hela tiden. Och då ni har olika uppfattning pga att ni har olika erfarenheter och inte sett det motparten sett så kan ni likt två politiska partier stå i talarstolen och predika om vem som vann över hela julhelgen utan att nå något mål. Tror Kalle Anka är mer lockande då...

Be excellent to each other istället, som Cribba skrev :)

Cribba: Persifal skrev att ST2 tidigare var en familjestam och det var ni väl? Innan ST försvann plötsligt. Fanns det inte en till också? ST3 eller minns jag fel? Inte så noga, nu är ni ju en stam iaf, utan familjer.

Och MASH bildades av två stammar som geografiskt låg rätt, vi var få medlemmar i båda stammarna. Persi ledde den ena och jag den andra (så längesen, minns inte namnen ens...) TW4U hade vi dock ingen större inblandning i, kom ett par spelare därifrån dock.
 

znize

Member
Reaktionspoäng
0
Men jag kommer ihåg Lobo...
Ni hette MediEvil och vi hette EFAFE... =)

Och här finns min inbjudan!
Lord Lobo bjuder in dig till stammen 'MediEvil' 03 01 08 12:07

Strax efter det var det röstning på namn och MASH blev till! :)
 
Senast ändrad:

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Persifal
Det är andra som har sagt att vi i ST2 är en familjestam, inte vi. Ni gav oss det epitetet för länge sen. Det är nog en hårfin skillnad på att vara allierad och att vara "familjestam". Ligger väl i betraktarens ögon. Sen att kalla sig för ursprungsstam/orginal stam när man mergat (sammanslagit) med 5-6
andra stammar, vad kallas då det? Ni skapades väl själva ur delar av TW4U, om jag inte minns fel? Det var väl deras ledare som blev utkuppad och startade eran stam? Rätta mig om jag har fel, för jag fanns själv i deras akademi (TW4U-A). Resterna bildade ju -B- och sen kom också -S- och -LB-.

Men skit i det, vi anfaller er ändå, oavsett vad ni kallar er eller vilka ni tar in.

Så länge det sker med den glädje och ödmjukhet som kriget bedrivs idag, så kommer MASH att vara våra kära fiender, ett tag till. Det är som ett stormigt äktenskap, där man ger och tar för att vardagen skall bli bättre. Sen när man har kivats lite granna så blir det så mycket bättre.

Så jag ser bara nya möjligheter, nu när SCAN-TJEKAN-NoD-DöD är borta. Nya allianser, mergningar och nya krig.

Där ni hör stridsmuller kommer ni att finna -ST2-, sen bryr jag mig inte om vad ni andra gör, bara vädjar till er att sluta snacka skit om varandra på det externa forumet.

Cribba
Som Lobo sa så påpekade jag bara historiska fakta då det gäller St2. Det förflutna spelar också mindre roll då vi vet att St2 idag är en väloljad krigsmaskin. En sådan vill man egentligen hellre ha som vän än som fiende... ;)

Jag hoppas att det stormiga äktenskapet blir fortsatt trevligt då det hela tiden är en ära att slåss med St2 som aldrig gnäller eller är otrevliga!

Min helt privata åsikt är att kriget har pågått alldeles för länge. Nu när de andra parterna som gjorde att kriget kom igång är borta, så kunde det vara en idé att ta ett långt eldupphör och diskutera framtiden...
Men det är som sagt bara mina privata funderingar än så länge...:cool:
 

znize

Member
Reaktionspoäng
0
Peterinas...
Egentligen är det inte så off topic...
MASH gick in i kriget för att stötta våra vänner i NOD (där vissa senare hamnade i tjeckan även en del hos oss)

Ett krig vi tyckte såg väldigt orättvist ut då alla slog på NoD!

Och nu när även tjeckan har försvunnit så känns detta kriget helt meningslöst då både -ST2- och vi gick in för att stötta våra vänner...

tjeckans beslut att lägga ner vänder upp och ner på de diplomatiska relationer man har och orsaken till vårt krig finns inte längre kvar!

Men visst... Lite off topic är det väl då vi kommit till vad som händer efter tjeckans beslut... ;)
 

DeletedUser

Guest
Saken är härmed utagerad. Alla de som hoppade av världen är nu gråa. Inget tjafs mer. Gå vidare och se framåt. :D
 

nixu

Member
Reaktionspoäng
0
Trodde det att det skulle vara mer Gråa.. Var fler som stannade än vad jag trodde..? Typ sådär ser ju W26 ut för mig just nu..
 

DeletedUser

Guest
Långt ifrån alla valde att sluta jag för egen del är inte färdig än jag har mål kvar att uppnå.
 

DeletedUser

Guest
skit tråkigt att ni slutade. bara en massa barbar byar som är fulla med deff. ingen bryr sig om attacker på vanliga spelare alla vill bara ha alla barbar byar och då blev det tråkigt.:(

Mvh stainer94 God Jul och Gott Nytt år önskar Salvia och kryddunionen.
 

DeletedUser

Guest
Det var själva idén :) Men vissa stannar o frossar i sig barbarer ^^
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
den här tråden har väl gjort sitt?

en förklaring varför en stam slutade och som sedan urartade i pajkastning och hårda ord.

Nu är dom borta och vi som är kvar går vidare.
facit blev att tjekans vänner får svårare då dom både har krig kvar och fick en lång osäker front med en massa grå byar där vi inte vet vem som hinner först på. tjekans fiender fick fred och kan i lugn och ro äta grått tills dom är mätta eller inte vill längre.

så vedboden om det är vad du tycker är perfekt så gott nytt år på dig med
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
skit tråkigt att ni slutade. bara en massa barbar byar som är fulla med deff. ingen bryr sig om attacker på vanliga spelare alla vill bara ha alla barbar byar och då blev det tråkigt.:(

Mvh stainer94 God Jul och Gott Nytt år önskar Salvia och kryddunionen.

trevlit att se dig här och håller själv fallet medjag kan adla barabrien byar i flera veckor och har ni titat i k35 ca 50% är barbarien
 
Topp