Bästa stam och hur man spelar.

DeletedUser

Guest
seg man får vara då

för mig så ingår tpon och tkon i när man skriver tqon (Eftersom det endå är "huvudstammen", iaf enligt uppdaterande kartan;))

Eller så skriver man in T*ON så får man ihop hela skiten på ett och samma ställe.

Topic för att inte få in Straff poäng det första man gör:

För att en stam ska ses som en vinnare på en seg värld så är det att ha kontroll på så många av dagens spelare och ha en bra stam som är dugligt krigs mässigt och kan hysa skräck i fienden, ser ingen vinnande koncept i att snickra ihop en stam och bara köra ut sig på fienden för att sen lägga ner när alla adlar är slut och fiende börjar anfalla igen.


Men det är bara personliga tankar ...
 

DeletedUser

Guest
Haha, Du är ju störtskön!

Reglerna för spelet? Visste inte att det fanns regler för hur man skall leda en stam till vinst? Mer än att kriga och ha duktig ledning. Glöm inte att jag stod på er sida i kriget mot Kilt t.ex. och jag säger inte att ni är dåliga bara för att andra är skickligare.

Men anledningen till att ni är stora i dagsläget ÄR defacto att ni är så mycket större än dem ni möter (Spelar mässigt) och att det inte hinner adla ut er innan spelare längre bak i ledet har hunnit adla lika många byar till. Vilket innebär att även fast ni går minus mot fiendestammen är ni fortfarande lika stora. Men ni tar inga byar av dem utan ni tar små spelare och barbarbyar. Det är tråkigt, och därför anser jag inte er vara den bästa stammen. Däremot säger jag inte att ni inte förtjänar att vinna osv.

Uppenbarligen så gick det jag skrev innan att missförstås, det jag menade med regler är inställningarna för världen. Med det så syftade jag på alla dom som gnäller på priset adel, den taskiga moralen när man möter mindre spelare och som du skriver här.

Åh det är orättvist när den andra stammen har så många fler spelare och dom spelar fult.

Spelet är uppbyggt så. Lev med det. Sluta gnäll och säg inte att stammar som Demons och TQON är dåliga när dom spelar efter "reglerna" (världens inställningar). Det är helt upp till var och en att välja hur man vill spela men att gnälla på andra som spelar helt för att man vill vara en liten tajt stam med bara "leet" spelare som ser sig som bättre och sen inte pallar med det när man får en övermakt mot sig det är inte ok.

Vi har alla olika förutsättningar för att spela. Hur mycket tid osv. I dom här stammarna är det säkert fler spelare som inte kan lägga lika mycket tid som "leet"killarna, för det är ganska avgörande hur bra man kan klara sig. Däremot kan man jämna ut odsen rätt bra genom att vara fler i en stam och jobba metodiskt och kunna ta en lite förlust för att sen vända på den när man tröttat ut motståndaren.

Du kanske känner till uttrycket pyrrhusseger. Det är att vinna ett slag men få så stora förluster att man sen förlorar. Titta vad hög OBA jag har, jag är duktig, nej, inte om du inte kan följa upp det med expansion och bli starkare. Då har du bara slösat dina egna trupper. Östfronten helt enkelt.
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Gamla Demons och T*ON stod sig chanslösa emot original VÄV t.ex trots fronter åt båda håll för VÄV och ingen extern deffhjälp och då var det ändå 2 familjestammar, hur nya Demons och T*ON är nu för tiden vet jag inte och undviker att kommentera men av egen erfarenhet som legat i båda fronterna kan jag säga att ingen stam imponerade och ingen stam var kapabla till att adla fiendebyar och hålla dem...
 

DeletedUser

Guest
Gamla Demons och T*ON stod sig chanslösa emot original VÄV t.ex trots fronter åt båda håll för VÄV och ingen extern deffhjälp och då var det ändå 2 familjestammar, hur nya Demons och T*ON är nu för tiden vet jag inte och undviker att kommentera men av egen erfarenhet som legat i båda fronterna kan jag säga att ingen stam imponerade och ingen stam var kapabla till att adla fiendebyar och hålla dem...

Sen att man drar förutsatta meningar för att man gillar en stam bättre ska man inte dra in.
Skaffa bättre grundfakta innan du uttalar dig så blir allt mycket enklare att följa i din röda tråd.

Som du kanske vet så dog VÄV ut när dom krigade mot Demons och gick in i KILT, frågan är varför dom gjorde det mer än att dom var inaktiva.

Kolla stats på tiden VÄV vs Demons så ska du se dom första månaderna vilka som var "chanslösa" mot fiende stammen.

Som sagt så kolla upp faktan ordentligt och uttala dig senare
 

DeletedUser

Guest
Sen att man drar förutsatta meningar för att man gillar en stam bättre ska man inte dra in.
Skaffa bättre grundfakta innan du uttalar dig så blir allt mycket enklare att följa i din röda tråd.

Som du kanske vet så dog VÄV ut när dom krigade mot Demons och gick in i KILT, frågan är varför dom gjorde det mer än att dom var inaktiva.

Kolla stats på tiden VÄV vs Demons så ska du se dom första månaderna vilka som var "chanslösa" mot fiende stammen.

Som sagt så kolla upp faktan ordentligt och uttala dig senare

väv var en nästan helt död stam. även min mormor kan adla dökött.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Sen att man drar förutsatta meningar för att man gillar en stam bättre ska man inte dra in.
Skaffa bättre grundfakta innan du uttalar dig så blir allt mycket enklare att följa i din röda tråd.

Som du kanske vet så dog VÄV ut när dom krigade mot Demons och gick in i KILT, frågan är varför dom gjorde det mer än att dom var inaktiva.

Kolla stats på tiden VÄV vs Demons så ska du se dom första månaderna vilka som var "chanslösa" mot fiende stammen.

Som sagt så kolla upp faktan ordentligt och uttala dig senare

Det är väl du som ska skaffa fakta. VÄV dog inte av DEMONS
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Uppenbarligen så gick det jag skrev innan att missförstås, det jag menade med regler är inställningarna för världen. Med det så syftade jag på alla dom som gnäller på priset adel, den taskiga moralen när man möter mindre spelare och som du skriver här.

Åh det är orättvist när den andra stammen har så många fler spelare och dom spelar fult.

Spelet är uppbyggt så. Lev med det. Sluta gnäll och säg inte att stammar som Demons och TQON är dåliga när dom spelar efter "reglerna" (världens inställningar). Det är helt upp till var och en att välja hur man vill spela men att gnälla på andra som spelar helt för att man vill vara en liten tajt stam med bara "leet" spelare som ser sig som bättre och sen inte pallar med det när man får en övermakt mot sig det är inte ok.

Vi har alla olika förutsättningar för att spela. Hur mycket tid osv. I dom här stammarna är det säkert fler spelare som inte kan lägga lika mycket tid som "leet"killarna, för det är ganska avgörande hur bra man kan klara sig. Däremot kan man jämna ut odsen rätt bra genom att vara fler i en stam och jobba metodiskt och kunna ta en lite förlust för att sen vända på den när man tröttat ut motståndaren.

Du kanske känner till uttrycket pyrrhusseger. Det är att vinna ett slag men få så stora förluster att man sen förlorar. Titta vad hög OBA jag har, jag är duktig, nej, inte om du inte kan följa upp det med expansion och bli starkare. Då har du bara slösat dina egna trupper. Östfronten helt enkelt.

Jag skulle inte kalla T*ON för övermakt eftersom SEAMEN fortf leder senaste 48H
Side 1:
Tribes: SEAMEN
Players:

Side 2:
Tribes: TKON TQON
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 34
Sida 2: 89
Skillnad: 55

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 15
Sida 2: 13
Skillnad: 2

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 337,594
Sida 2: 668,717
Skillnad: 331,123

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 154,073
Sida 2: 120,653
Skillnad: 33,420

image.php
 

DeletedUser

Guest
Gamla Demons och T*ON stod sig chanslösa emot original VÄV t.ex trots fronter åt båda håll för VÄV och ingen extern deffhjälp och då var det ändå 2 familjestammar, hur nya Demons och T*ON är nu för tiden vet jag inte och undviker att kommentera men av egen erfarenhet som legat i båda fronterna kan jag säga att ingen stam imponerade och ingen stam var kapabla till att adla fiendebyar och hålla dem...

Det är ganska roligt att höra om hur olika folk tycker osv.
När vi mosade första månaden mot rav gick dom in i väv och då mosade dom oss. vi fick många som slutade osv då var vi enligt alla kassa. Sen när väv fick många som slutade o gick in i tqon då var helt plötsligt inte för vi började ta byar.
Sen så krigade vi ju inte bara mot väv.
Men jag kan hålla med om att när alla i väv spelade hade vi inget att sätta imot. När det gäller kriget. Utan vi använde oxå den lätta vägen,grå byar.
Dåligt??? man gör det man måste så enkelt är det.
Finns det någon stam i v5 som sagt sig vara besegrade?? Tror inte va??
Man kan ta fram fakta osv hela tiden, och om om om osv.

Faktum kvar står:Den som står kvar längst vinner
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tänkte ge dig lite beröm PREKO eftersom du orkade fortsätta kämpa trots attacker från oss :)<3
 

DeletedUser

Guest
Du har så rätt sen är frågån bara om det är något att vara stolt över

Så sant!!

Men den som står kvar till slutet måste ju ha krigat någon gång. Men sen anser jag oxå att detta spel inte bara är att kriga,utan att social kompetens är nog så viktigt. Det gäller ju även att kunna få med sig sin stam o även ev andra stammar mot dom mål man sätter upp.
Finns många exempel i v5 där en stam hade en mycket bra grund men där folk i stammen inte kunde snacka, utan att få andra stammar på sig.
Vi hade ju ett tag lite problem med det,då folk yttrade sig på fel sett osv i forumet.Även om dom gör det som privat snack så bildas det negativitet till stammen.
Jag tror nog att många krig börjar på grund av att någon har yttrat sig på fel sett.
Sen är det som du säger carlsson: Hur kul är det att bara glida med?
Där tycker jag lite annulunda än dig kanske. Jag vet vad jag har haft för medlemmar i min stam o hur mycket tid varje orkar med att lägga ner.Du är en otroligt duktig spelare det vet jag,men jag vet även att vissa i våran stam inte skulle klarat av krig ibland. Även om vi har haft dom bästa deffarna o hjälpsammaste i stammen så har vi inte haft så många krigare.Där är det annulunda nu.Då dels vi har fått in några såna från andra stammar men framför allt i från andra världar.
Jag anser nu att vi är helt klart den bästa stammen med dom bästa krigarna o bästa deffarna. Även om vi inte har krigat så vet jag ju vilka som sitter på konton hos oss.
Men en dag skall vi visa alla vem som är lämpligast att vinna denna värld.
 

DeletedUser

Guest
Måste få säga en sak nu när jag suttit och följt vad folk sagt och så vidare.

Den bästa stammen på V5 är helt klart [rs] under den tiden som alla körde på. Allt som kom i vägen krossades. Fråga T*ON. T*ON bildades av många stammar som var under hårt tryck från [rs]. Enligt mig är [rs] en av dom bästa stammarna som funnits på TW över huvud taget och då har jag spelat i många stor stammar på andra världar. Med stor stammar menar jag stammar som krossar allt i sin väg. Rankar [rs] top 3 i alla fall och då har jag inte spelat på alla världar. Dom jag spelat på är V2, V3, V5, V6 och V8 så min bedömning är från dessa världar.

VäV bildades då många i [rs] och RAV tröttnade på spelet och slutade. Båda stammarna fick massor med inaktiva konton så en samman slagning var bättre för båda parter. Sammanslagningen gick inte som planerat och det blev några som lämnade och då bildades SEAMEN som också är en stam som jag rankar riktigt högt. Kanske inte lika effektiv som [rs], men ändå en stam vet vad som gäller när det handlar om krig, deffning och hjälpa varandra.

Det som gjort att SEAMEN har fått en hel del att sluta är att vi suttit och räknat på adlar och då konstaterades att det kommer att ta flera år innan någon stam vinner om det ens kommer att ske över huvud taget. Felet är att när man adlar en spelare så flyttar spelaren bara ut sina byar i kanten genom att adla upp barbarer eller någon liten spelare som nyss börjat.

Skulle dom stänga världen nu så skulle det visa sig vilken stam som är starkast av stammarna som finns kvar. Detta då det förr eller senare tar slut på barbarbyar och små spelare och man blir tvungen att försöka adla byar från sin fiende.

Detta är bara min åsikt.
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Sen att man drar förutsatta meningar för att man gillar en stam bättre ska man inte dra in.
Skaffa bättre grundfakta innan du uttalar dig så blir allt mycket enklare att följa i din röda tråd.

Som du kanske vet så dog VÄV ut när dom krigade mot Demons och gick in i KILT, frågan är varför dom gjorde det mer än att dom var inaktiva.

Kolla stats på tiden VÄV vs Demons så ska du se dom första månaderna vilka som var "chanslösa" mot fiende stammen.

Som sagt så kolla upp faktan ordentligt och uttala dig senare

Hahaha detta var det mest komiska inlägg jag läst på länge :D Jag vet mycket väl vad som hände VÄV då jag var med i slutet som en av ledarna för mergen med T*ON från VÄVs sida :p Så den biten har jag avsevärt mycket bättre koll på än dig misstänker jag ;)

Vi krigade emot Demons när vi hoppade på KILT efter att de köttade på UC, en gest allierade emellan.. Så vi förde totalt krig på 2 fronter och visste att vi skulle få en till front inom kort, bangade vi att hoppa på KILT trots det? Nope det gjorde vi inte även fast vi hade många inaktiva och vissa (t.ex jag) fick sitta med 5-6 kö-konton och kriga samt mitt eget.. VÄV dog av inaktivitet och INTE av Demons anfall, faktum var att vi på den tiden skrattade åt Demons pinsamma försök att adla byar av oss, PREKO var dock en hal liten rackare med många ess i rockärmen och våra ess dog ut med Benzocaines avhopp (R.I.P old friend), så egentligen kan man säga att VÄV dog i och med Benzocaines avhopp och inaktivitet för att vara helt ärliga.. Att vi sen bjöd in KILTarna på dans bidrog till sist till lusten att lägga ner (i alla fall för min del då en viss spelare hackade mitt konto och tömde hela min KILT front på deff när jag var som mest pressad).

Men skaffa på dig lite mer fakta innan du kommenterar detta :cool:
 

DeletedUser

Guest
Hahaha detta var det mest komiska inlägg jag läst på länge :D Jag vet mycket väl vad som hände VÄV då jag var med i slutet som en av ledarna för mergen med T*ON från VÄVs sida :p Så den biten har jag avsevärt mycket bättre koll på än dig misstänker jag ;)

Vi krigade emot Demons när vi hoppade på KILT efter att de köttade på UC, en gest allierade emellan.. Så vi förde totalt krig på 2 fronter och visste att vi skulle få en till front inom kort, bangade vi att hoppa på KILT trots det? Nope det gjorde vi inte även fast vi hade många inaktiva och vissa (t.ex jag) fick sitta med 5-6 kö-konton och kriga samt mitt eget.. VÄV dog av inaktivitet och INTE av Demons anfall, faktum var att vi på den tiden skrattade åt Demons pinsamma försök att adla byar av oss, PREKO var dock en hal liten rackare med många ess i rockärmen och våra ess dog ut med Benzocaines avhopp (R.I.P old friend), så egentligen kan man säga att VÄV dog i och med Benzocaines avhopp och inaktivitet för att vara helt ärliga.. Att vi sen bjöd in KILTarna på dans bidrog till sist till lusten att lägga ner (i alla fall för min del då en viss spelare hackade mitt konto och tömde hela min KILT front på deff när jag var som mest pressad).

Men skaffa på dig lite mer fakta innan du kommenterar detta :cool:

Som vi mycket väll vet så var inte VÄV några rackare på att anfalla oss i Demons när vi i SB mergade med Demons för att köra en offensiv mot VÄV vilket resulterade i mångfaldig by plockning till Demons fördel för att sedan tappa farten när skolor och jobb drog igång.

Ett krig mot KILT har aldrig uppmörksamats då vi istället såg gemensamma attacker som samordnades från VÄV's sida med sina systrar i KILT.

Sen att skylla på att man blir hackad osv när det går dåligt och man tappar byar är det ingen som går på längre, fungerade för 2 - 3 år sedan då alla var nya på spelet.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Synd att alla trådar alltid ska hamna i ryggdunkning och pajkastning: "Min stam är bäst och era stammar är sämst".

Vad som är bättre än något annat är subjektivt och beror på vad man värderar. En stam eller spelare kan vara bra på en sak men behöva bli bättre på en annan. Vad TW går ut på är att ha roligt och att hålla ut längre än de andra. Det finns det bevisligen stammar som är bättre på det än andra utan att vara lika skillade. Vilken av stammarna som är bäst är en smaksak, men jag vet ju vilken jag hade valt att spela i (den som har roligast).

Vad gäller OB så säger det ingenting om skills. OBA säger att man attackerar mycket. OBD säger att man blir attackerad. Det säger absolut ingenting om kvalitén i attackerna, och det säger ingenting om hur mycket man assisterar sina stammisar, hur mycket man spelar KÖ åt andra, hur många timar man ägnar åt diplomati...
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
OBA på 300K är t.ex. inte bra då det betyder att man för det mesta adlar oskyldiga barbs.
Orkar inte riktigt leta men på v9 finns det iaf en med 700K i OBA och ca 3 millar. Om mna kollar på twstats ser man att han knarkat 2K barbs. Jag anser att man bör ha OBA över sin poäng.

Men det finns ju negativa saker med att ha mkt OBA oxå. T.ex. när man har lite poäng och hög OBA visar det att man inte kan adla de byar man rensat om man inte agerar basher åt sin stam.
Jag är förkyld och trött, förklarar lite bättre imorrn om ni inte fattar ;)<3

/Haroo
 

DeletedUser

Guest
Synd att alla trådar alltid ska hamna i ryggdunkning och pajkastning: "Min stam är bäst och era stammar är sämst".
Så har det varit i v5 sen den började inget vi kan ändra på benzo...

Vad som är bättre än något annat är subjektivt och beror på vad man värderar. En stam eller spelare kan vara bra på en sak men behöva bli bättre på en annan. Vad TW går ut på är att ha roligt och att hålla ut längre än de andra. Det finns det bevisligen stammar som är bättre på det än andra utan att vara lika skillade. Vilken av stammarna som är bäst är en smaksak, men jag vet ju vilken jag hade valt att spela i (den som har roligast).
Jag hade tur att hamna i [rs] där vi hade på roligt och var skillade :) TQON körde med en taktik som jag inte gillade men i efterhand kan jag säga att den funkade, man kan jämföra den med persernas taktik i "300". De 300 var starkare, smartare och snyggare(;)) än perserna men tillslut gör man ett misstag och då går det åt helvete... sedan var det ju så också att när en spelare i seamen slutade så försvann 5% av alla spelare, slutade en spelare i tqon så försvann det runt 0.5-1% av deras spelare. Sedan ska man ju inte ta ifrån TQON att deras front var riktigt bra. (ja jag känner mig slagen av edlarna, blev väl 15-2 till dem.) personligen tyckte jag att vi i [rs]/VÄV/SEAMEN körde med fel taktik. istället för att kötta på 3-4 spelare skulle vi ha gått på 1 kanske 2 spelare, men det är lätt att vara efterklok :)

En sak som varken TQON, Demons eller KILT kan ta ifrån oss i SEAMEN var våran offensiv mot TQON. den var den värsta jag har sett. Norsen började tjuta irl när han upptäckte att 80% av sina incs var nukes...

Vad gäller OB så säger det ingenting om skills. OBA säger att man attackerar mycket. OBD säger att man blir attackerad. Det säger absolut ingenting om kvalitén i attackerna, och det säger ingenting om hur mycket man assisterar sina stammisar, hur mycket man spelar KÖ åt andra, hur många timar man ägnar åt diplomati...
Där kan jag tyvärr inte hålla med dig gamle vän. Är man 1:a i poäng, OBA och OBD så kan man inte göra mer. Angående Diplomatin så håller jag med dig. Den är riktigt viktig, kolla bara vad vi (bobby och jag) i SEAMEN gjorde mot TQON. de var helt säkra på att vi skulle gå på kilt därav varför vi fick en sådan bra start mot TQON.
 

DeletedUser

Guest
En sak som varken TQON, Demons eller KILT kan ta ifrån oss i SEAMEN var våran offensiv mot TQON. den var den värsta jag har sett. Norsen började tjuta irl när han upptäckte att 80% av sina incs var nukes...

Kom ihåg att KILT drog bort mycket av T*ONS deff och fokus från eran front. Tror inte att ni skulle ha lyckats lika bra utan det.

Vill inte på något sätt sänka Seamen (då det är dom roligaste lirarna inom TW.se) med detta men man ska inte ta hela äran när andra hjälpte till
 
Topp