Bästa stam och hur man spelar.

DeletedUser

Guest
Det blev en del diskussioner kring vilken stam som är v5 bästa i procenttråden.

Det är en hel del gnäll på spelare från en del stammar angående andra stammars spelstil.

Hur man spelar:

1. Spelet går ut på att växa fortare än andra för att till slut ta över världen. Hur man växer är ointressant för resultatet.

2. Inställningarna är för v5 är kända sen dag 1. Att nu gnälla på att adel är dyrt är att säga: Jag har spelat i två år och inte fattat hur den här världen fungerar.

3. Man spelar efter sina förutsättningar och var man finns i världen. Att använda en spelstil som inte passar en och ens plats i världen är således osmart.

4. Spelet är ett socialt spel och går ut på att man skall sammarbeta. Är man inte lika duktig så får man vara flera.

Med det känt så kommer vi fram till följande:

I dag har vi två stammar som lyckats bra och som fortfarande växer bra. Demons och TQON.

Att inte lyckas bra mot vissa stammar spelar inte så stor roll om man kan bromsa dom även om man tappar en del byar medans man tar mer på ett annat ställe. Det är smart spelat och har använts med framgång i riktigt krig av tex Sovjetunionen under WWII. Att kalla det att man inte är bra spelare är därför fel. Det är tvärtom mycket smart och visar sig nu i rankingen.

För att verkligen lyckas i spelet krävs egentligen bara tre saker. Tid, uthållighet och social kompetens. Demons och TQON har visat sig ha alla dom tre komponenterna.

Lycka till!
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
När man möter T*ON i krig behöver man inte tid. De attackerar aldrig :/
Det är som att kriga mot deffade barbs.
 

DeletedUser

Guest
När man möter T*ON i krig behöver man inte tid. De attackerar aldrig :/
Det är som att kriga mot deffade barbs.

Va? Attackerar aldrig? Jag som har varit övertygad om att min attackknapp har funkat. Måste nog kolla upp detta... :eek:
 

DeletedUser

Guest
Haroo, det är som sagt en strategi som fungerar. Dom slöar ner er, dom plockar ut spelare som ligger bra till rent strategiskt och kör med utmattning och med tanke på era uttalanden så har dom lyckats.

Fö skulle jag tro att dom kan plocka ut en hel del spelare som aldrig fått anfall från er heller så man kanske inte skall kasta sten i glashus.
 

DeletedUser

Guest
Kan ju tillägga att T*ON anfaller rätt mycket ibland, hade över 1200 incs för ett par dagar sen. <3
 

DeletedUser

Guest
Så v5's "bästa" stams krigstaktik är alltså att trötta ut motståndarna? Herregud man skäms ju nästan för att ha lirat här på v5.

Och angående Sovjetunionen i WWII så tröttade dom knappast ut tyskarna utan tyskarna hade faktiskt sina största förluster på östfronten.

TQON däremot är lixom att gå emot ett hav och försöka dricka upp det. Havet gör inget motstånd men vafan det är ju både uttröttande och tråkigt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jamen det är väl ett roligt spel =)
Trötta ut motståndarna!
 

DeletedUser

Guest
982 Incs ifrån TQON och TKON är mitt rekord vilket resulterade att en spelare vart inaktiv och en barb :p

Men kanske så att de ersätter med nya spelare för de fallna?

Smart och tråkigt, det var inte mycket deff att ta sig förbi :/
 

DeletedUser

Guest
982 Incs ifrån TQON och TKON är mitt rekord vilket resulterade att en spelare vart inaktiv och en barb :p

Men kanske så att de ersätter med nya spelare för de fallna?

Smart och tråkigt, det var inte mycket deff att ta sig förbi :/

Rekordet ifrån T*ON mot mig är väl ca 1,1k attacker ifrån en enda spelare.
Jag tappade inga byar men förlorade däremot några farmer.
 

DeletedUser

Guest
Handlar den här tråden om hur många inkommande utan att tappa byar ifrån T*ON ? =)
 

DeletedUser

Guest
Nja. Vi jämför deras offensiver och kapacitet till att anfalla.
Men visst är det off-topic.
 

DeletedUser

Guest
Ja jag tyckte bara det var en rolig vändning den tog men T*ON har väl mest byar procentuellt så det är den bästa stammen =)

Där ligger Demons och company i lä!
 

DeletedUser

Guest
Så v5's "bästa" stams krigstaktik är alltså att trötta ut motståndarna? Herregud man skäms ju nästan för att ha lirat här på v5.

Och angående Sovjetunionen i WWII så tröttade dom knappast ut tyskarna utan tyskarna hade faktiskt sina största förluster på östfronten.

TQON däremot är lixom att gå emot ett hav och försöka dricka upp det. Havet gör inget motstånd men vafan det är ju både uttröttande och tråkigt.

På vilket sätt skäms du Waxad? Att du inte förstått en rätt enkel strategi och gått på den?

Jag vet inte om du inte förstår vad uttröttning går ut på i krig, men du kan ju kolla på TQONs obf och fundera på om det nån stam som hittat sin östfront i TQON. Dom ser iaf inte ut att ha gått dåligt trots dom sjuka mängderna off som måste ha skickats på dom.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
På vilket sätt skäms du Waxad? Att du inte förstått en rätt enkel strategi och gått på den?

Jag vet inte om du inte förstår vad uttröttning går ut på i krig, men du kan ju kolla på TQONs obf och fundera på om det nån stam som hittat sin östfront i TQON. Dom ser iaf inte ut att ha gått dåligt trots dom sjuka mängderna off som måste ha skickats på dom.

Men när de spelare med mycket poäng skickade all sin off mot T*on så är det ju betydligt enklare att deffa upp en front med mindre spelare och att motståndarna då får dålig moral.

Så OB-f är sällan positivt. Enligt mig. Hade dem haft mer OB-a däremot, då hade det varit en annan grej.
 

DeletedUser

Guest
tqon anfaller. dom i frontlinjen anfaller som bara den ibland. men längre bak är det kassare...

mitt rekord från dom är 3.5k, edlarna är riktigt jobbiga ibland:awsm:.

men. tycker många demons spelare och tqonare försvarar taktiken att offra spelare för att några noobs som ligger tryggt längst bak ska kunna barbadla sig feta. det kallar jag stamanda!
 

DeletedUser

Guest
Du får det att låta som random utskickade attacker är en strategi.
 

DeletedUser

Guest
Men när de spelare med mycket poäng skickade all sin off mot T*on så är det ju betydligt enklare att deffa upp en front med mindre spelare och att motståndarna då får dålig moral.

Så OB-f är sällan positivt. Enligt mig. Hade dem haft mer OB-a däremot, då hade det varit en annan grej.

Små spelare? TQON-f har 15 spelare bland top 40.

Mer OBA? Hur mycket skulle dom behöva för att det är ok?

TQON-f 850M
Seamen 480M
Demons-f 450M

Offtopic: Vad hjälpte din OBA när du blev upprullad? Det hade kanske varit bättre med lite mer OBF så hade du inte varit en tredjedel så stor som innan. :-D
 
Topp