Bästa stam och hur man spelar.

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Små spelare? TQON-f har 15 spelare bland top 40.

Mer OBA? Hur mycket skulle dom behöva för att det är ok?

TQON-f 850M
Seamen 480M
Demons-f 450M

Offtopic: Vad hjälpte din OBA när du blev upprullad? Det hade kanske varit bättre med lite mer OBF så hade du inte varit en tredjedel så stor som innan. :-D

Jo, exakt. Nu, har dem 15 spelare bland top 40... Hur var det när Seamen - Väv - KILT var som störst?

Sen att jag adlades ut på denna världen var ju Kilt's förtjänst. Dock togs de mesta av mina byar efter jag hade lagt av. Den som adlade dem var Carlsson1 och det var inte T*ON inblandade i.

Sen är det ju inte min OB-F som visar hur duktig jag är på att försvara mig. Timar jag varje adelståg och endast snipar adlarna då får jag ju inte så mycket OB? (Nu gjorde inte jag detta men OB säger inte så mycket om skills osv.)

Vet inte vad du vill ha ut av denna tråden, men här är statistiken vad genomsnittet per spelare ligger på hos top 4 (OB-f)

T*ON 1199,52 Mio. 110 Spelare = 1199,52/110 = 10,9 Miljoner Obf per spelare
DEMONS 480,48 Mio. 53 Spelare = 480,48/53 = 9,0 Miljoner Obf per spelare
Seamen 286,74 Mio. 15 spelare (obs. spelare har slutat osv.) 19,1 Miljoner OBF per spelare.

Vilka är då bäst? Dem som har mindre spelare och mest försvarar sig Eller dem som gör båda två. Försvarar sig och attackerar, där inte taktiken är att dryga ut spelet för motståndarna?

Inse att T*ON Inte är den bästa stammen endast för att dem finns kvar.
 

DeletedUser

Guest
Men Bengt, det är ju exakt det spelet går ut på. Att vara kvar. Att leda i halvtid är ointressant. Att vinna skytteligan är fint för en spelare men vad gör det när ditt lag förlorat.

Sen har ju TQON-f högst OBA också. Dom kan alltså både försvara sig, anfalla och framförallt växa och hålla ihop stammen och slutligen är det just det spelet går ut på. Vara kvar, bli stor, hålla ihop stammen.

Inse att det där 1337-tänket är fel. Ensam är inte stark. Lär dig reglerna för spelet och spela därefter. Sluta whina.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Men Bengt, det är ju exakt det spelet går ut på. Att vara kvar. Att leda i halvtid är ointressant. Att vinna skytteligan är fint för en spelare men vad gör det när ditt lag förlorat.

Sen har ju TQON-f högst OBA också. Dom kan alltså både försvara sig, anfalla och framförallt växa och hålla ihop stammen och slutligen är det just det spelet går ut på. Vara kvar, bli stor, hålla ihop stammen.

Inse att det där 1337-tänket är fel. Ensam är inte stark. Lär dig reglerna för spelet och spela därefter. Sluta whina.

Haha, Du är ju störtskön!

Reglerna för spelet? Visste inte att det fanns regler för hur man skall leda en stam till vinst? Mer än att kriga och ha duktig ledning. Glöm inte att jag stod på er sida i kriget mot Kilt t.ex. och jag säger inte att ni är dåliga bara för att andra är skickligare.

Men anledningen till att ni är stora i dagsläget ÄR defacto att ni är så mycket större än dem ni möter (Spelar mässigt) och att det inte hinner adla ut er innan spelare längre bak i ledet har hunnit adla lika många byar till. Vilket innebär att även fast ni går minus mot fiendestammen är ni fortfarande lika stora. Men ni tar inga byar av dem utan ni tar små spelare och barbarbyar. Det är tråkigt, och därför anser jag inte er vara den bästa stammen. Däremot säger jag inte att ni inte förtjänar att vinna osv.
 

DeletedUser

Guest
Men Bengt, det är ju exakt det spelet går ut på. Att vara kvar. Att leda i halvtid är ointressant. Att vinna skytteligan är fint för en spelare men vad gör det när ditt lag förlorat.

Sen har ju TQON-f högst OBA också. Dom kan alltså både försvara sig, anfalla och framförallt växa och hålla ihop stammen och slutligen är det just det spelet går ut på. Vara kvar, bli stor, hålla ihop stammen.

Inse att det där 1337-tänket är fel. Ensam är inte stark. Lär dig reglerna för spelet och spela därefter. Sluta whina.

det du behöver nse är att man kan ha som mål att äga sönder halvtid. detta för att man vet att det bli segt när folk kommer upp i poängen.och ensam är inte stark, man måste lita på sin stam, dock så är det onödigt att behöva lita på stammar.

Gefjon

Vart vill du komma? Dom ligger sammantaget etta även där.

TWstats:

TQON-f 921M
Demons-f 731M
Seamen 538M
Nosfer 150M

jag sa bara att vi skulle få det så rätvist som möjligt. Spelarna i tqon har producerat mest ob på v5. Men då får man räkna bort alla spelare som har lagt ner i tex kilt och rs/väv/seamen. eftersom det inte finns något sätt att se med alla de spelarna vad jag vet så är tw stats det bästa stället.
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Men Bengt, det är ju exakt det spelet går ut på. Att vara kvar. Att leda i halvtid är ointressant. Att vinna skytteligan är fint för en spelare men vad gör det när ditt lag förlorat.

Sen har ju TQON-f högst OBA också. Dom kan alltså både försvara sig, anfalla och framförallt växa och hålla ihop stammen och slutligen är det just det spelet går ut på. Vara kvar, bli stor, hålla ihop stammen.

Inse att det där 1337-tänket är fel. Ensam är inte stark. Lär dig reglerna för spelet och spela därefter. Sluta whina.

Det är i halvtid man oftast kan förutspå vem som vinner i slutändan om inte ett av lagen (stammarna) ger sig.

Edit: Känns som jag formulerade det där lite konstigt men aja.
 

anzen

Member
Reaktionspoäng
0
det du behöver nse är att man kan ha som mål att äga sönder halvtid. detta för att man vet att det bli segt när folk kommer upp i poängen.och ensam är inte stark, man måste lita på sin stam, dock så är det onödigt att behöva lita på stammar.
Vill du att vi ska slänga ihop TKON/TQON till TKON igen som det var från allra första början så kan vi göra det om vi vill, men vi kommer inte göra det tyvärr. Så ni har läge att klaga på att vi har två stammar ett tag till...


Som haroo säger, det är i halvtid det är som svårast att överleva, och äger man sönder så så gör man. Men de som är kvar nu har ju överlevt det måste ju bevisa något inte sant?
Vårt spel är ett vinnande koncept hittills och jag är mer än nöjd över att vara med och ta stammen dit den är. Klaga inte på hur vi gjort för att vara kvar. Vi är kvar och det är det som räknas.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
jag sa bara att vi skulle få det så rätvist som möjligt. Spelarna i tqon har producerat mest ob på v5. Men då får man räkna bort alla spelare som har lagt ner i tex kilt och rs/väv/seamen. eftersom det inte finns något sätt att se med alla de spelarna vad jag vet så är tw stats det bästa stället.



Jix du får det att låta som det inte har slutat några spelare i T*ON under spelets gång...
 

DeletedUser

Guest
Detta går ju att tjata om hur länge som helst till en stam vinner,o även då kommer vi höra att den stammen var bäst osv.
Att tqon leder stam ob är inte så konstigt heller då dom oxå har funnits längst av dom större stammarna.

Jag tycker inte tqon har gjort något dåligt,tvärt om. Dom inser att dom inte var den bästa stammen på att kriga o valde att börja plocka grå.dåligt eller smart?
Ja som det ser ut(tycker jag) var ganska smart,frågan om det är lika roligt.

Jag anser att den bästa stammen är den stam som överlever.Hur dom gör det spelar ingen större roll.
Sen måste man ju även beröma ledningen i såna stammar som inser att dom inte är duktiga på att kriga som stam.Alla stammar har vissa duktiga spelare.Men frågan är vad kan man göra för att göra det bästa med det man har. Att sen få stammen att orka stå imot alla anfall är även det bra.

Jag är nog ganska säker på att dom flesta är stolta över den stam dom är med i,O stoltast är nog jag.
Jag vet redan nu vilken stam som kommer vinna v5 o det har jag gjort väldigt länge.
DEMONS!!

Hur vi kommer göra återstå att se. Så tyvärr alla andra.... att komma två kan vara bra oxå.
 

DeletedUser

Guest
Ursprungligen postat av Anzen
Vårt spel är ett vinnande koncept hittills och jag är mer än nöjd över att vara med och ta stammen dit den är. Klaga inte på hur vi gjort för att vara kvar. Vi är kvar och det är det som räknas.

Jo jag spelade i en så stam i v3 och den lever än =)
Hur man nu orkar och tycker det är roligt är för mig en gåta och jag tror det beror på att man inte upptäckt hur roligt det här spelet faktiskt kan vara!
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Vill du att vi ska slänga ihop TKON/TQON till TKON igen som det var från allra första början så kan vi göra det om vi vill, men vi kommer inte göra det tyvärr. Så ni har läge att klaga på att vi har två stammar ett tag till...


Som haroo säger, det är i halvtid det är som svårast att överleva, och äger man sönder så så gör man. Men de som är kvar nu har ju överlevt det måste ju bevisa något inte sant?
Vårt spel är ett vinnande koncept hittills och jag är mer än nöjd över att vara med och ta stammen dit den är. Klaga inte på hur vi gjort för att vara kvar. Vi är kvar och det är det som räknas.

Inte riktigt så jag menade, menar att spelarna i motståndarlaget hade för dålig kondition och inte orkade i slutet. Dvs, ni har mer kämparlust men det betyder inte att ni är bättre
 

DeletedUser

Guest
Små spelare? TQON-f har 15 spelare bland top 40.

Mer OBA? Hur mycket skulle dom behöva för att det är ok?

TQON-f 850M
Seamen 480M
Demons-f 450M

Offtopic: Vad hjälpte din OBA när du blev upprullad? Det hade kanske varit bättre med lite mer OBF så hade du inte varit en tredjedel så stor som innan. :-D

En fråga hur mkt vet du om V5's historia?
 

DeletedUser

Guest
Ingen som har skrivit här kan spela ;) !
Endast spelarna i TL /TheLaw kommer att kunna spela.
 
Topp