Axe förklarar krig mot Ninjorna

DeletedUser

Guest
Axe förklarar krig mot Ninjorna

Efter en kort period av intensiva händelser, mängder med feltolkningar, misstag, försök till statskupp & splittring av ärade stammen A.X.E på villkor som inte gynnade oss & våra medlemmar, så har vi genom långa & hårda disskutioner kommit fram till en lösning vars beslut var oerhört tungt att verkställa, beslutets slutsats kanske inte alla har så lätt att begripa sig på.

Grundpelare till händelsen: Det hade länge förts spekulationer om att A.X.E & Ninjas skulle bilda en gemensam enhet iform av mergning.
Men då detta enbart godkändes av 1/3 av ledarstaben i stammen så kunde ej detta genomföras, istället för att komma fram till en lösning som samtliga parter var överens om, så avsatte sig forne A.X.E ledaren Fegenbo sig själv från sin post & gick frivilligt över till Ninjas.
Inom en ledning skall det vara en regel, utan undantag att man på ett effektivt sätt skall föra raka dialoger inom de olika parterna & gemensamt vrida & vända på större beslut tills det accepteras av majoriteten.
Detta var nu inte fallet, och det blev som det blev.

Vi A.X.E ser hårt på ingående avtal, & det är ingen hemlighet att våra starkaste kamrater är JAWS, vilka det ryktades om att den eventuella nybildade stammen hellre skulle vilja se död, vilket vi ledare i A.X.E ej accepterade.
Av ovanstående faktorer så uteblev mergningen.

Vi har länge varit allierade med Ninjas, men beklagligt nog så värdesattes denna allians inte alla gångar, jag säger inte att vi själva alltid agerade rätt mot dem, men det var alltför ofta som ''adelskrockar'' & mindre dispyter, resulterade i att Ninjas många gånger dissrespekterade oss. Iform av att de av någon anledning hade ''själv paxat'' alla sina omtilliggande byar.
Hände även att de deffade upp byar & dödade vår trupper vid andra adelskrockar allför många gånger, detta ledde till att missnöje växte bland en del medlemmar gentemot stammen Ninjas.

Nyligen förklarade A.X.E krig mot 30000 & dess ''såkallade'' flyktingar skulle vi jaga, en del av dem bjöd ninjas in & våra medlemmar såg sig bestulna på byar de hade bokat, missnöjet blev allt större.
Detta ansågs enbart vara oflyt då Ninjorna bjöd in vederbörande innan vi förklarade krig mot dess stam, men de råkade av nån anledning ''glömma'' acceptera inbjudan i tid, men men..

Detta är till trots enbar mindre dispyter som händer alla ofta, om inte dagligen, men dessa såkallade små problem skall även vara lätta att lösa, framförallt när man har ett så ingående avtal som allians, vilket uteblev.
Detta är även enbart exempel på problem som uppstått.

I begynnelsen var Ninjas en liten stam, som lyckades alliera sig med A.X.E, vi hjälpte dem under tunga perioder & höll iprincip deras liv kvar I V4.
Nu, månader senare har stammen växt & skapat sig ett fäste i K44, den såkallade planerade mergningen var på god väg att instiftas, men på vilkor som majoriteten av vår ledning & våra medlemmar ansåg skulle gynna dem mer än oss, vi ville ha större inverkan i stammen då detta inte var mer än rätt, då vi var den klart större stammen, men detta uteblev.

Nu har vi iprincip kilat fast varandra på kontinenten & båda parter har ingenstans att expandera, då våra trogna & sammarvetsvilliga kamrater, JAWS, inte är ett alternativ, då vi värdesätter alliansen med dem högt.

Så av den enkla anledningen så kommer vi, om inte nu, inom kort att tvingas expandera på varandras bekostnad.

Beklagar Ninjas, det började bra, men det höll ej hela vägen, vi tar dock på oss en hel del själva av denna skuld.

Har enbart en sista sak att säga

Må bästa sida stå som slutsegrare, lyckoönskningar till oss båda.

(Notera, detta är en minst sagt invecklad händelse, så jag vädjar att ingen som har någon som helst fakta eller vetskap överlag om denna händelsen spekulerar här i allmänna forumet, då det enbart blir pajkastningar hit & dit, för spelare med högt uppsatta positioner i stammar kring vår närhet, som har funderingar om denna händelse så kontakta mig eller Jigsaw Jr. vi IGM.)

//A.X.E
 

DeletedUser

Guest
AXE har Turken.... Men ni är lite för massinvite för mig.. Hejar på Ninjorna :p
 

DeletedUser

Guest
Lycka till båda sidor. Speciellt till oss! :)

Undrar bara en sak... JAWS, slåss de på er sida?
 

DeletedUser

Guest
Riktigt snyggt skrivet Turk The Great! Uppskattar bra krigsförklaringar.

How ever, Go Ninjas!
 

DeletedUser

Guest
Har av mina källor fått höra att 16.00 är starttiden för era attacker.

Så det blev väl "nu" och inte "inom en snar framtid".

Nu vet vi alla det att 16.00 smäller det :>
 

DeletedUser

Guest
Som sagt, eftersom 80% av det som står är rent bs så ska det bli ett nöje att kriga mot er, även om vi är 1/4 av er storlek så har jag fler ess i min rockärm än jag har fjun på rumpan och jag är hårig, no doubt about it.

Anledningen till att det har blivit som det blivit är att Turken och Jigsaw är totalt inkompetena att föra dialoger och hitta lösningar och totalt ignoranta och nonchalanta. Fegenbo fick 0 gehör och blev konstant nedröstade då han ville kriga men Jigsaw o co ville ha IAP o alliansermed hela världen, därav splittringen och Fegenbo var en vi helt tiden haft kontakt med och därför finns ingen mening att fortsätta föra disskusioner då de kvarvrande är som tidigare nämnt inte mycket o hänga i julgranen när släkten kommer på besök. Disskusioner om vilka som skulle ha makten, hur maktfördelningar etc skule se ut and so on har aldrig disskuterats och allt detta bullshit är svepskäl för att starta krig med oss, något som Jigsaw och dumburken bara gör för att höja gubbarnas moral när de märker att skutan är på väg att sjunka.

Jagh ar fått 6 förfrågningar om att joina från spelare som nu spelare i AXE de senaste dagarna, 2 kom in pga jag litar på dem och en person kan gå i god för dem, de andra 4 får komma över när jag vet var jag har dem.

Vi är givetvis medvetna om att vi är ENORMT underlägsna till antal byar och spelare men vi har kvalitet, kompismentalitet och jävligt kul tillsammans och detta kommer ta oss långt, när jag spelat ut mina kort tror jag det här kommer bli en relativt trevlig tillställning, oavsett om vi förlorar eller vinner så går vi inte ner without swinging.

Bring it on biiiiatch, the ninjeswords will finish you off!
 

DeletedUser

Guest
Tidpunkt kvittar Laladnia :p

Det är iaf dags att kötta! :)
Låt yxorna svinga till seger eller döden ;)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vi är givetvis medvetna om att vi är ENORMT underlägsna till antal byar och spelare men vi har kvalitet, kompismentalitet och jävligt kul tillsammans och detta kommer ta oss långt, när jag spelat ut mina kort tror jag det här kommer bli en relativt trevlig tillställning, oavsett om vi förlorar eller vinner så går vi inte ner without swinging.

Bring it on biiiiatch, the ninjeswords will finish you off!

Agersand, kommer du ihåg va du lovade mig? Fan blev juh jag som fick komma till dig för att uppfylla löftet :p

va är de? 1050 vs 350 byar? GL HF ni är juh ninjor så de borde int va nå större problem? :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Agersand, kommer du ihåg va du lovade mig? Fan blev juh jag som fick komma till dig för att uppfylla löftet :p

va är de? 1050 vs 350 byar? GL HF ni är juh ninjor så de borde int va nå större problem? :rolleyes:

Man behöver inte vara ninja för att vinna ett sånt underläge.....
 

DeletedUser

Guest
Oj det här är spännande riktigt roligt att se vad detta ska leda till :D
Hejar självklart på den sida som gillar alkohol mest dvs Ninjorna dom kan det här med presitions drickande lite bättre än den grova yxan :p
 

DeletedUser

Guest
Bygg inte en enda spjut nu ninjor, ni vet hur dåliga spjut är emot yxor, AXE.;)

Trevligt att det börjar hetta till lite på k44 nu.
 

DeletedUser

Guest
Agersand, kommer du ihåg va du lovade mig? Fan blev juh jag som fick komma till dig för att uppfylla löftet :p

va är de? 1050 vs 350 byar? GL HF ni är juh ninjor så de borde int va nå större problem? :rolleyes:

Jag har lagt gammalt groll åt sidan men visst, vi möts snart I guess.

Ja det är väll något sånt, runt de siffrorna är det väll. Nej vi Ninjor kommer inte få några problem eller problem lär vi väll få men vi kommer inte gå under, vi är ju 16 mot er alla men som sagt, vi har kul och kämpar och det kommer iaf göra att vi inte går under utan en bra fight och som sagt så har jag inte spelat mina kort ännu, muahah :)

JOZPOJKEN: Jag kör bara spjut, de går ju som bekant snabbast o bygga!
 
Topp