Angående låsta byar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Efter att ha drabbats både på v14 & v15 så är det inte så konstigt att man tappar förtroendet för dem som ligger bakom TW.

Och du som nu tillkommit i debatten, vad hade du tyckt att vi bakom TW skulle ha gjort annorlunda?

Drabba alla genom sprida ut byarna? Retat upp fler eller bara låtit det vara?

Tycker att det är en bra dos motverkan genom att göra fusket helt onödigt. Det skadar inte bara oss bakom TW, det skadar även användare.

Du som blivit drabbad, borde ju vara rätt så frustrerad på den person som idag skapat detta, inte sant?
 

DeletedUser

Guest
Du som blivit drabbad, borde ju vara rätt så frustrerad på den person som idag skapat detta, inte sant?

Vi användare är mer frustrerad på TW som står för detta samt försöker rikta fokuset från dem själva till att det är spelaren i fråga som har gjort allt fel.

Visst spelaren i fråga är ett as som gjort detta men ser mer upp till han som visar hur inkompetenta teamet är som inte kan ta hand om detta samt TW i sig som inte har någon metod för dessa spelare.

Det är bara en tidsfråga tills spelare går ihop och gör kupper emot Innogames via .se
 

DeletedUser

Guest
Vi användare är mer frustrerad på TW som står för detta samt försöker rikta fokuset från dem själva till att det är spelaren i fråga som har gjort allt fel.

Visst spelaren i fråga är ett as som gjort detta men ser mer upp till han som visar hur inkompetenta teamet är som inte kan ta hand om detta samt TW i sig som inte har någon metod för dessa spelare.

Det är bara en tidsfråga tills spelare går ihop och gör kupper emot Innogames via .se

Då är vi tillbaka på huvudfrågan: Vad tycker du att vi ska göra?

Sen ställer vi motfrågor/följdfrågor om diverse konsekvenser som det medför.
 

DeletedUser

Guest
Och du som nu tillkommit i debatten, vad hade du tyckt att vi bakom TW skulle ha gjort annorlunda?

Drabba alla genom sprida ut byarna? Retat upp fler eller bara låtit det vara?

Tycker att det är en bra dos motverkan genom att göra fusket helt onödigt. Det skadar inte bara oss bakom TW, det skadar även användare.

Du som blivit drabbad, borde ju vara rätt så frustrerad på den person som idag skapat detta, inte sant?

Varför rikta kritiken mot spelaren? Det är inte han/hon som är skyldig att fixa problemet, det är inte heller han/hon som får in x med pengar varje månad för att driva ett spel där fuskarna regerar och diktatorerna styr... Yttrandefrihet finns inte ens på världskartan, allt som inte passar för teamet/innogames tas bort helt enkelt (v14 - grafcrew är senaste exemplaret)
 

DeletedUser

Guest
Varför rikta kritiken mot spelaren? Det är inte han/hon som är skyldig att fixa problemet, det är inte heller han/hon som får in x med pengar varje månad för att driva ett spel där fuskarna regerar och diktatorerna styr... Yttrandefrihet finns inte ens på världskartan, allt som inte passar för teamet/innogames tas bort helt enkelt (v14 - grafcrew är senaste exemplaret)

Det är vårt problem, men inte vårt fel att folk fuskar/förstör, men det är vårt ansvar att agera på bästa sätt.

Så att hålla på att bolla med vems fel det är hjälper ju inget. Diskutera fram en lösning som passar är det vi är ute efter, inget annat.
 

DeletedUser

Guest
Det är vårt problem, men inte vårt fel att folk fuskar/förstör, men det är vårt ansvar att agera på bästa sätt.

Så att hålla på att bolla med vems fel det är hjälper ju inget. Diskutera fram en lösning som passar är det vi är ute efter, inget annat.

Ber Gaffel läsa tråden igen så ser du diverse förslag som har blivit ner manglade utav Crew, det hjälper ju inte att du sitter och klagar på det du själv tog upp, du ville att vi tog fokus från crew'et och riktade hatet emot spelaren i fråga, snälla gaffel, väx upp.
 

DeletedUser

Guest
Då är vi tillbaka på huvudfrågan: Vad tycker du att vi ska göra?

Sen ställer vi motfrågor/följdfrågor om diverse konsekvenser som det medför.

Fixa fram ett verktyg som ersätter byar till barbar byar/ip banna spelare och se till att ha aktivare team medlemmar inne på världen vid starter i olika kontinenter.

Kan inte vara så svårt att hålla koll på världen om man stoppar in team medlemmar.
 

DeletedUser

Guest
Fixa fram ett verktyg som ersätter byar till barbar byar/ip banna spelare och se till att ha aktivare team medlemmar inne på världen vid starter i olika kontinenter.

Kan inte vara så svårt att hålla koll på världen om man stoppar in team medlemmar.

Både Nino och Gaffel har redan kommenterat att IP banna spelare, inte är ett alternativ. Detta pga att det är för lätt att kringgå en sådan bann, samt att det kan medföra risker.
Om jag förstår dig rätt, så vill du att fusk byarna som skapats ska ersättas med vanliga barbarbyar? Rätta mig om jag har fel.
 

DeletedUser

Guest
Både Nino och Gaffel har redan kommenterat att IP banna spelare, inte är ett alternativ. Detta pga att det är för lätt att kringgå en sådan bann, samt att det kan medföra risker.
Om jag förstår dig rätt, så vill du att fusk byarna som skapats ska ersättas med vanliga barbarbyar? Rätta mig om jag har fel.

Det är även ett enkelt sätt att sätta stop på fusket med då mindre än hälften av spelarna vet hur man byter en ip adress.
Det jag vill är fler aktiva admins som startar upp på världen när den drar igång, ingen kommer klaga på att dem fick en "inaktiv" spelare bredvid sig som dessutom motarbetar fusk, att ta bort byarna i dags läget är absurbt, ni förstör för fler än vad ni gör för att stoppa en spelares bus.

Arbeta på hållbara lösningar för framtiden istället för att köpa semlor till nino
 

DeletedUser

Guest
Grattis 1-0 till sillarna :)

fy fan när v16 öppnar då kan man göra stora barbfält i alla kontinenter utom min egen detta låter bra tycker ni inte det? :)
 

DeletedUser

Guest
Så att hålla på att bolla med vems fel det är hjälper ju inget. Diskutera fram en lösning som passar är det vi är ute efter, inget annat.

Lösning: ett alternativ är att titta på ett område statistiskt beräkna utvecklingen av byar och höja upp barbs random i "problemområdet", så minskas orättvisan för berörd spelare, även ett fastsrällt "skadestånd" i resurser som plåster på såren. går detta att genomföra? Är det rättvist? finns det möjligheter att utnyttja är frågor som admin får fundera på...:)
 

DeletedUser

Guest
Ber Gaffel läsa tråden igen så ser du diverse förslag som har blivit ner manglade utav Crew.

Då får vi ju sammanställa förslagen och skriva till anledningarna till varför det manglats. Så ska vi se om vi får fram lite konkret information.

Så fortsätter vi diskussionen först efter, låter bra för dig? Om du har fler förslag, kan du såklart alltid posta dem direkt.
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Drabba alla genom sprida ut byarna? Retat upp fler eller bara låtit det vara?


Alla i teamet och många användare är redan drabbade,många kommer att drabbas i framtida världar (tills ni hittar hur ska man stoppa det).Det som är gjort är gjort nu gäller att minimera skadan, därför tycker jag att byarna borde bli barbars och spridas.Om många spelare drabbas lite blir det inte så farligt som om få spelare drabbas mycket (ex bättre med 1000 skadade än 10 döda)
 

DeletedUser

Guest
1000 skadade är ju svårt då alla måste ha sjukhus osv så skulle nog ta 10 döda ;)
 

DeletedUser

Guest
Till Gaffel:

Varför inte göra som jag föreslog?

Lås upp några av byarna så att de går att farma så att det finns ungefär lika många barbarer/mindre spelare runt varje aktiv spelarby.

Resten av byarna som du säger "Borde inte finnas" kan låsas i 4 månader eller tas bort eller flyttas beroende på vad ni känner för.
Det viktigaste är dock att göra det efter ca 1 vecka då inga trupper kan tänkas vara på väg mellan byarna i fråga.

Allt handlar om aktiviteten hos teamet i början av världarna, att upptäcka spelfusk så fort det inträffar och snabbt agera efter det.
 
Reaktionspoäng
0
Jag tror det bästa för kommande världar är att agera snabbt. Att snabbt stoppa dessa bälten som är på väg att dyka upp. Och på så sätt så minimerar man skadan.
Och då de upptäcks så tar man bort byarna bara som om de aldrig funnits. Och ja jag vet att några då blir drabbade. Men att ingen kommer bli drabbad av de som fuskar kommer vi aldrig att kunna komma ifrån.

Märker man några som blir väldigt lidande kan dessa kompenseras med 7 dagars gratis prem eller liknande.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp