Angående låsta byar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Men gör det bättre själv då istället för att sitta bakom skärmen och whina..

Är du seriös nu eller? Jag får inte betalt för att göra det jobb han gör, ge mig en lön och de arbetsuppgifter han har och jag gör det.

Det är våran rätt att klaga, vi betalar för detta spel och kan då kräva att det drivs på ett bra sett.
 

DeletedUser

Guest
Go kväll!

Då ska vi se till så att de flesta frågor är besvarade, men lär säkert dyka upp följdfrågor på det jag nu meddelar.


Vanligtvis så stängs byar av i 14 dagar, sedan går de och blir barbarby. Om inte en lyckad vädjan har gått igenom.

För 12 dagar sedan var lösningen att stänga av alla dessa överflödiga byar i 3 månader, sedan blev det 14 dagar.

1. Resultatet hade blivit detsamma för 12 dagar sedan. I den bemärkelsen kring 3 månader/14 dagar.

= Dem hade förr eller senare blivit barbarbyar. Så att jag gör mig extra klar på den punkten.

Vi kan idag inte blockera att användare skapar barbarbälten. (InnoGames har sagt nej till IP-blockering.)

Igårkväll, meddelade Nino att vi nu fått verktyget att ta bort barbarbyar från Värld 15.

Det innebär nu att vi kommer gå in på Värld 15 och ta bort de byar som skapats i syfte för fusk.

= Därför nyttjar inte detta regelbrott någon, när det väl släpper. Vilket är vad vi idag vill förhindra.

Tyvärr innebär det att dessa platser, där byarna ligger, kommer bli tomma. Inga nya byar kommer att ersätta.

Detta för att byarna inte skall vara på världen och kunde likaväl ha varit aktiva spelare idag.

Det innebär alltså också att vi har kvar några drabbade och det finns det tyvärr inget vi kan göra något åt. Tyvärr.

Detta verktyg som tillkom igår, fick jag reda på efter jag annonserade lösningen med 14 dagar, tyvärr.

Så det är med tyngd jag nu tar tillbaka dem orden jag skrivit, för med nya verktyget, gäller inte det jag sade igår.
___________________


Schema för Värld 15 och rensningen:

1.
Vi kommer börja med att ta bort alla - "DagsAttJobba001-049" - byarna som skapats.

Detta kommer att genomföras successivt under det närmaste dygnet. Eventuellt kommer även detta skickas ut på Värld 15. *

Så att det inte råder något tvivel om varför nu byar tas bort från Värld 15.

* = Mass mail till alla spelare på Värld 15.


 

DeletedUser

Guest
Lika mkt oreda hos er inkompetenta idioter som leder detta spel som det brukar var här alltså.

Ni är helt och hållet genomruttna förstår inte att ni aldrig lär er. Fan kommunikation kan man väl i alla fall kräva men nej nej.

Avgå Bestick äckel
 
Reaktionspoäng
0
Tyvärr innebär det att dessa platser, där byarna ligger, kommer bli tomma. Inga nya byar kommer att ersätta.

Detta för att byarna inte skall vara på världen och kunde likaväl ha varit aktiva spelare idag.

Det innebär alltså också att vi har kvar några drabbade och det finns det tyvärr inget vi kan göra något åt. Tyvärr.

Detta verktyg som tillkom igår, fick jag reda på efter jag annonserade lösningen med 14 dagar, tyvärr.
[/SIZE]

Så, ni kommer med en lösning men vi som varit drabbade åker ändå på skiten med att vi får mindre byar att farma, för det har ju inte genererats korrekt nu när ni tar bort en massa byar. Så resultatet blir alltså att ni har ett verktyg där ni kan ta bort byar,men det hindrar ju inte folk från att förstöra för andra genom att skapa barbarbälten, för ni låser dessa byar i 14 dagar, sen tar ni bort dem helt - vilket resulterar i att dem först tappar 14 dagar farm av byar som SKULLE ha genererats där och sen tappar dem på att det inte blir några byar som blir ersatta på området där dessa byar har skapats - alltså en lucka för som kan göra otroligt mkt för spelet för vissa , då vissa verkligen vill klustra ihop sig fr att lättare kunna försvara sig. Så nu blir det förstört på flera olika nivåer genom att ni bara tar bort byar.

Och jag känner fortfarande inte att du har gett ett svar på hur ni hade tänkt er att kompensera spelarna som varit utsatta för detta?
 

DeletedUser

Guest
= Dem hade förr eller senare blivit barbarbyar. Så att jag gör mig extra klar på den punkten.



Det innebär nu att vi kommer gå in på Värld 15 och ta bort de byar som skapats i syfte för fusk.
Inga nya byar kommer att ersätta.

Detta för att byarna inte skall vara på världen och kunde likaväl ha varit aktiva spelare idag.

Logiken flödar.
 
Senast redigerad av en moderator:

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Vi kan idag inte blockera att användare skapar barbarbälten. IP kan bytas ut, därför löser inte IP-blockad frågan.

Vill bara påpeka att det där är det egendomligaste resonemanget jag hört. 95% (ja, jag drog den siffran ur röven) av spelarna har ingen jävla aning om hur man MAC-shiftar, varken på persondator eller på router. D.v.s. ni har i själva verket en alldeles utmärkt möjlighet att banna folk, ni bara väljer bort den eftersom det finns ett litet, litet, antal som kan komma runt den.

Analogi: "Vi vill inte råda någon att använda säkerhetsbälte, eftersom det inte kommer att rädda alla."
 

DeletedUser

Guest
Ni kan ju inte gå utt med att dom ska vara bannade i 14 dagar sen bli BB byar, Och sen nu kommer det va håler ni på med,
 

DeletedUser

Guest

Igårkväll, meddelade Nino att vi nu fått verktyget att ta bort barbarbyar från Värld 15.

Det innebär nu att vi kommer gå in på Värld 15 och ta bort de byar som skapats i syfte för fusk.

= Därför nyttjar inte detta regelbrott någon, när det väl släpper. Vilket är vad vi idag vill förhindra.

Istället för tidslängd på byarnas tillgänglighet, tas dem helt bort för att göra skapandet helt onödigt.
 

DeletedUser

Guest
Vill bara påpeka att det där är det egendomligaste resonemanget jag hört. 95% (ja, jag drog den siffran ur röven) av spelarna har ingen jävla aning om hur man MAC-shiftar, varken på persondator eller på router. D.v.s. ni har i själva verket en alldeles utmärkt möjlighet att banna folk, ni bara väljer bort den eftersom det finns ett litet, litet, antal som kan komma runt den.

Analogi: "Vi vill inte råda någon att använda säkerhetsbälte, eftersom det inte kommer att rädda alla."

Företaget har sagt nej till blockering av IP. Tyvärr.

MAC adresser är inget vi, som administratörer, kan se idag. Ska framföra det till Nino, så vi får ett mer expertuttalande.
 

DeletedUser

Guest
Så om jag förstått det rätt så kommer byarna bara försvinna? Det blir ju roligt då man har väldigt många dagsattjobba i sitt område. Man tycker ju att några kunde bli barbarbyar för detta har man ju tappat på en hel del.. Aja ni har väll gjort så gott jag kan hoppas jag så att jag ska väll inte sitta här och klaga.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Vill bara påpeka att det där är det egendomligaste resonemanget jag hört. 95% (ja, jag drog den siffran ur röven) av spelarna har ingen jävla aning om hur man MAC-shiftar, varken på persondator eller på router. D.v.s. ni har i själva verket en alldeles utmärkt möjlighet att banna folk, ni bara väljer bort den eftersom det finns ett litet, litet, antal som kan komma runt den.

Analogi: "Vi vill inte råda någon att använda säkerhetsbälte, eftersom det inte kommer att rädda alla."

Företaget har sagt nej till blockering av IP. Tyvärr.

MAC adresser är inget vi, som administratörer, kan se idag. Ska framföra det till Nino, så vi får ett mer expertuttalande.

MAC-Shifta är för övrigt jävligt svårt och ofta så skulle det sluta med att du skadar datorn eller måste byta nätverkskort då dessa siffror är väldigt unika.

Dock är problemet att vi inte kan läsa ut MAC-adresser, dessa skickas nämligen inte med utanför nätverket. Sidor som dock kommer åt ens MAC-Adress använder tex JAVA eller liknande klient för att kunna dra ner din MAC-Adress. Alltså, innan du skall spela TW, måste du först ladda ner något och installera det. Något vi givetvis inte vill göra eller kommer att göra.

IP blockering är alldeles för riskfyllt och är alldeles för lätt för en användare att skifta IP.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
MAC-Shifta är för övrigt jävligt svart och ofta sa skulle det sluta med att du skadar datorn eller maste byta nätverkskort da dessa siffror är väldigt unika.

Dock är problemet att vi inte kan läsa ut MAC-adresser, dessa skickas nämligen inte med utanför nätverket. Sidor som dock kommer at ens MAC-Adress använder tex JAVA eller liknande klient för att kunna dra ner din MAC-Adress. Alltsa, innan du skall spela TW, maste du först ladda ner nagot och instrallera det. Nagot vi givetvis inte vill göra eller kommer att göra.

IP blockering är alldeles för riskfyllt och är alldeles för lätt för en användare att skifta IP.

problemet är väl att en som blir IP blockerad kanske har en bror ellet syster som spelar och då kan inte släktingen spela. Det är väl det som är för riskfyllt?
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
problemet är väl att en som blir IP blockerad kanske har en bror ellet syster som spelar och då kan inte släktingen spela. Det är väl det som är för riskfyllt?

Svenska IP-Adresser är väldigt ofta dynamiska nu för tiden. Sa det skulle kunna sluta med att man blockerar massor blivande spelare eller redan spelare.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
MAC-Shifta är för övrigt jävligt svårt och ofta så skulle det sluta med att du skadar datorn eller måste byta nätverkskort då dessa siffror är väldigt unika.

Dock är problemet att vi inte kan läsa ut MAC-adresser, dessa skickas nämligen inte med utanför nätverket. Sidor som dock kommer åt ens MAC-Adress använder tex JAVA eller liknande klient för att kunna dra ner din MAC-Adress. Alltså, innan du skall spela TW, måste du först ladda ner något och installera det. Något vi givetvis inte vill göra eller kommer att göra.

IP blockering är alldeles för riskfyllt och är alldeles för lätt för en användare att skifta IP.

Haha, detta är helt fantastiskt. Jag ska förklara hur det fungerar:

Att byta MAC-adress leder till att datorn (under förutsättning att man inte sitter bakom en router) skickar ett DHCP-request och tillslut får ett DHCP-lease av ISP:n, vilket givetvis medför en ny IP-adress. Och nej, givetvis kan man inte se en persondators MAC-adress när man är ute på WAN (man ser bara det senaste hoppet), men det var inte heller det jag sa.

Riskerna med att blockera IP är i princip nada och nej, det är, som jag sa ifrån början, inte särskilt lätt för genomsnittsanvändaren att byta IP.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Haha, detta är helt fantastiskt. Jag ska förklara hur det fungerar:

Att byta MAC-adress leder till att datorn (under förutsättning att man inte sitter bakom en router) skickar ett DHCP-request och tillslut får ett DHCP-lease av ISP:n, vilket givetvis medför en ny IP-adress. Och nej, givetvis kan man inte se en persondators MAC-adress när man är ute på WAN (man ser bara det senaste hoppet), men det var inte heller det jag sa.

Riskerna med att blockera IP är i princip nada och nej, det är, som jag sa ifrån början, inte särskilt lätt för genomsnittsanvändaren att byta IP.

Ehm, skall vi se om min IT-utbildning kom till nagon nytta. Men en MAC-Adress är till största del direkt implementerat pa nätverkskortet som finns i din dator eller andra tillhörande nätverksdelar. Antingen direkt i det läsbara minnet av ett nätverkskort eller i ett firmewire. (Nu kan det ju även vara sa att jag inte förstod dig fram början, vet inte riktigt om du ville prata om IP-adresser eller MAC-Adresser, vilket är tva olika saker)

IP-Adresser
Och nej, för dig ser du kanske inga risker här, men skulle det sluta med att folk blockera till exempel 91.81.* sa skulle det kunna sluta riktigt illa, inte nog med det, men som jag sa ovan, det är ofta adressbyten sker, inte manga användare som sitter med statiska ip i Sverige.

Må vara sa att inte alla vet hur lätt det är att byta IP, men de som skapar alla dessa problem med barbarbälten är oftast smarta nog att komma runt en blockering av IP. Alltså kommer det inte till vidare nytta ända.
 

DeletedUser

Guest
problemet är väl att en som blir IP blockerad kanske har en bror ellet syster som spelar och då kan inte släktingen spela. Det är väl det som är för riskfyllt?

man får en extrasiffra i IP på flera datorer

fast de kanske inte har nå me detta att göra =p
sry
 
Senast redigerad av en moderator:

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Att byta IP är bland det lättaste som finns, vet att med Telia bland annat så är det bara att ha modemet avstängt ett par timmar (funkat för mig sen år 2001 och då har jag haft typ 15 olika modem).
Har du Mobilt så byter det varje gång du kopplar upp dig, iaf på de 2 mobila bredband min familj äger.

Men om ni nu fått detta underbara verktyg, visa det på V16 då. Istället för att banna spelarna och vänta tills de blir barbarer innan ni plockar bort dem, plocka dem efter 15 minuter. Har admins inte tid (V14 tänker jag nu på där det tog över 1 månad innan något hände) så är det nog inte svårt att hitta någon som för gratis premium i någon månad eller två sitter och har stenkoll första veckan på en värld och då ser till så byarna blir bortplockade inom timman.

Skulle det vid V16 exempelvis uppstå att det ligger ett barbbälte mer än 8 timmar och ni sedan går in och plockar bort det så är ju världen återigen förstörd då det, som nu på V15, kommer skapa ett glapp mellan byar. Folk blir ju drabbade om ni inte agerar direkt för istället för kanske 5 barbarer och 5 spelarbyar så blir det 15 tomma rutor.

Byarna skulle inte legat på världen, men det skulle legat andra byar där dem ligger.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp