Knight och SK med efterföljande soppa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Det är Sant att -Sk- är borta men att alla dess spelare gett upp kan jag gott och väl Dementera :)

Hoppas på en rolig fortsättning på Kriget och vill önska alla i Aina såväl som i Knight Lycka till! Och även -W- och WSS ;)
så syns vi på Slagfältet;)


//Rytt


aa :D nytt krig :) ny historia lycka till :)
 

DeletedUser

Guest
HAHAHAHAHAHA, fan vad cp. gör fan aldrig en 1x1 värld igen, det är alltid dåliga stammar som vinner
 

DeletedUser

Guest
Är du inte nykter? Dåliga stammar vinner inte, dåliga stammar förlorar. Man kan ha synpunkter på HUR stammarna vinner men om man lever i den villfarelsen att ettan i en tävling inte är bäst så bör man kanske krypa ner i grottan och börja om från början i stenåldern igen. Det har trots allt hänt en del sedan dess i civilisationen.

Nu vet inte jag vem som kommer att vinna V1 men det gör tydligen du. Med tanke på denna din förmåga att se in i framtiden, hur kommer det sig att du sitter i TW's forum och tycker saker istället för att inkassera alla dina lottovinster som du med ovanstående i åtanke borde ha lyckats pricka rätt ett antal gånger vid detta laget?

V1 är fortfarande öppet och den som vinner är också den bästa stammen på V1. Hur vet JAG det? Jo, för det är ett oomkullrunkeligt faktum att second best is the first loser. Alltså måste ettan vara... öhhhh etta?
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Raderade ett antal Off Topic inlägg, försök hålla er till ämnet är ni snälla.
 

DeletedUser

Guest
Au contraire käre mintan. Jag tycker den skall vara kvar. Möjligen byta rubrik till något mer generellt men inte tas bort. Så som det hoppas mellan stammar och skapas nya/upplöses/kör vidare stamlösa så skulle det krävas en heltidsanställd krigsförklarare för att vara uppdaterade. Kanske byta rubrik till:

...Knight och SK med efterföljande soppa?
 

DeletedUser

Guest
Ojojoj, här har det hänt mycket på ett halvår! Roligt med krig och roligt att det rör på sig i TWs äldsta värld!
Jag önskar båda SK och Knight lycka till och må bästa stam vinna.

Någon som vill försöka ge sig på en sammanfattning av vad som hänt de senaste halvåret för att bespara mig en genomläsning av 100 tals sidor på forumet?

/Lolao (som trots ett år av frånvaro fortfarande saknar spelet!)
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Ojojoj, här har det hänt mycket på ett halvår! Roligt med krig och roligt att det rör på sig i TWs äldsta värld!
Jag önskar båda SK och Knight lycka till och må bästa stam vinna.

Någon som vill försöka ge sig på en sammanfattning av vad som hänt de senaste halvåret för att bespara mig en genomläsning av 100 tals sidor på forumet?

/Lolao (som trots ett år av frånvaro fortfarande saknar spelet!)

du skall få en kort sammanfattning.

1 -sk- föklara krig mot DH
2 knight förklara krig mot Dh 1 månad efter tror ja de var.
3 knight går minus i kriget medans -sk- plus
4 knight och DH fredar med varndra
5 Dh och -sk- krigar på
6 gpr mergar med Knight
7 -sk- och dh krigar
8 Knight rustar deffar sitt kluster.
9 Dh går in i knight
10 -sk- förklarar krig mot knight omgående.
11 -sk- går plus 400 första 2 veckorna
12 Knight kommer igen
13 Knight går förbi
14 -sk- får probem
15 sffn slutar eggeh slutar pöta slutar
16 -sk- upplöser
17 ebolas gråar sig
18 -sk- går olika vägar och startar stammen Aina och massa andra
19 vi går plus fortfarande
20 FORTSÄTTNING FÖLJER
 

DeletedUser

Guest
Hallå tjejen. :)

Spelet saknar dig också. Ring mig så kan vi ta reda på exakt hur mycket. ;)

/Humlan
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
du skall få en kort sammanfattning.

1 -sk- föklara krig mot DH
2 knight förklara krig mot Dh 1 månad efter tror ja de var.
3 knight går minus i kriget medans -sk- plus
4 knight och DH fredar med varndra
5 Dh och -sk- krigar på
6 gpr mergar med Knight
7 -sk- och dh krigar
8 Knight rustar deffar sitt kluster.
9 Dh går in i knight
10 -sk- förklarar krig mot knight omgående.
11 -sk- går plus 400 första 2 veckorna
12 Knight kommer igen
13 Knight går förbi
14 -sk- får probem
15 sffn slutar eggeh slutar pöta slutar
16 -sk- upplöser < Egentligen borde det vara Ebolas väggar all sin off och slutar -SK- upplöses
17 ebolas gråar sig
18 -sk- går olika vägar och startar stammen Aina och massa andra
19 vi går plus fortfarande
20 FORTSÄTTNING FÖLJER

Inlägget som du har skrivit är för kort. Var vänlig och utöka ditt inlägg till minst 10 tecken.
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Inlägget som du har skrivit är för kort. Var vänlig och utöka ditt inlägg till minst 10 tecken.


Men att väggar off slutar man inte för. Det går och bygga upp. Han precis som de flesta kände sig besegrade och ville sluta när han var på topp. Alltså skickade han iväg all off sen slutade han för att ha roligt en sista gång hmm. Anser jag inte man behöver skriva upp. Då jag tog de viktiga händelserna. Och att han blir av med offen är väll inte de viktigaste?

men men det var en snabbt sammanfattning hon skulle få , inte en hel roman direkt :p
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Första gången jag är här och lökar på över en månad. Debattören i mig vill klargöra lite saker. Jag tänker inte ödsla energi på att besvara Snoff & Mintcream, eftersom dessa herrar har 0 insikt i v1's historik i jämförelse med vad som kan önskas av paragrafryttare. Resterande forumtroll från respektive sida med klyftiga oneliners är inte värda namnet de registrerat med. En god herre gör sig värd att besvara däremot. Inte för hans åsikter eller retorik, utan för hans bland gudar sällsynta förmåga att glorifiera rena sakfel och sedan offerförklara sig själv (hur många gånger har du använt ordet "håna", för rena åsiktsvädringar, Humlan?). Bear with me.

Med sorg i sinnet förklarade jag krig mot våra forna allierade. Med sorg i sinnet konstaterar jag att man valde den enkla vägen och tryckte på upplös stam.

Om Merga sig till seger är fegt och oärligt så skulle man kunna diskutera i timmar vad man skall kalla att upplösa en stam och lämna medlemmarna ute i kylan.

Detta kan vara ett taktiskt drag och kriget är inte slut innan världen stänger men tänkte passa på att döda en myt om en stam som begick harakiri när det blev jobbigt.

SK har ALDRIG startat ett krig värt namnet utan att säkra att man har sin allierade Knight med sig. Då är det lätt att vara tuff. Att man valde att behandla sin allierade och bästa vän lika smidigt som man behandlade sina fiender visade på ett strategiskt tänkande som slutade i att man upplöste sin stam, säg gärna emot mig om ni vill men nog blev det tomt på kartan alltid.

Till er i SK som inte fegade ur och slutade: Jag beklagar och bugar mig i respekt. Well done!

Till er som fick mycket att göra IRL: Synd att jag inte kommer att få se era kommentarer då ni är mycket upptagna med annat numera. Annars hade ni sett hur jag inte bugade mig i respekt.

//Humlan.

(Jodå, jag har argument för mina uttalanden om SK's kapacitet men det finns ju ingen kvar att diskutera dom med annars har vi ju alltid RE, Hellz, Makaveli, DD, DH och DEIST att diskutera. Varför saker hände och varför de INTE gjorde det etc...)

Du är en makalös man du. Eftersom det inte mättar ditt Napoleon-komplex att vinna v1 (på ett ganska så sorgligt initiativbefriat sätt), utan att du måste försöka underminera -SK-s historik, så kan vi väl lika gärna gå down the line ordentligt. Det är ingen nyhet att jag är rapp i käften, och i ett OS i Good table manners hade du slagit mig 11 ggr av 10. Vad jag däremot är helt fantastiskt bra på, är att hålla mig till sanningen när jag beger mig ut på just detta forumet (går du tillbaka till mina längre inlägg, brukar där finnas hintar om att opposition GÄRNA får call me out on my bullshit, för där finns inget att felmarkera). Jag kommer nog aldrig komma till insikt med vad som får 40+ år gamla män att sitta bakom burken och ljuga sig blå för lite egoboosts av några tonåringar, men något måste det vara. Synd att du lyckades smitta Kruxet på köpet, han var en reko snubbe (om inte ryktet om att han gav bilder på personer i -SK- som Emin/Insider hade för avsikt att söka upp IRL stämmer, men återigen - Gamla hundar och sitta ner-metoder, I'll never get it).

First off - Rätt fascinerande att läsa poster om vad som är fegt från ledaren för en stam som har sammanlagt 0 krig på sin meritlista på egen hand, varpå samma person sitter med en helt makalös OBA och makalösa Erövrade fiendebyar-stats (can't be arsed to find, men du får gärna klistra in). Du brukar ursäkta din rekordlåga insats på fältet med jämförelser till verkliga krig ("Ingen frågade Eisenhower hur många SS-soldater han knäppte"). Skillnaden är att här kan vem som helst klicka iväg lite anfall utan att de behöver sitta vid ett ritbord samtidigt.

- Du har lägst OBA i relation till antal byar av någon ledare för en högt rankad stam på hela .se vad jag vet, och har svårt att se hur det ska bestridas
- Du har mergat med Najs (gränsfall), Pirate, GPR, DH och DEIST, och försökt merga med -SK- fler gånger än vad som kan räknas på en hand (fast det kanske man inte vill nämna i sådana här sammanhang? Hittar inte det i din historieåtergivning)
- Du har brutit löften med flertal ledare som du haft "goda avsikter" med
- Du är ledare för en stam som sett FLEST av sina allierade dö utan att göra någonting, på hela v1 (BRB, allians som blev gangbangad utan att ni gjorde något annat än att sno en handfull spelare - IKEA, allierad som hamna i krig med en stam som hotat ER, utan att ni gjorde något åt någon av situationerna)
- Du har maxat antalet medlemmar OCH en akademi till din stam
- Ett tag var din stam allierad med hela topp-6
- I förberedelserna för ert krig mot DH så hade du minimaaaaalt med front, men ombad ändå Winzent (er dåvarande general) om att du skulle deffas upp, eftersom "ledaren alltid blir enormt utsatt" (trots glasklar statistik på att jag inte blivit enormt utsatt på mitt konto, mot DH).

Prata aldrig mer om feghet. Du är säkerhetsmarginalernas Ghandi, bara det att du har ölmage.
 

DeletedUser

Guest
Käre Pöta.
Kul att se att du har tid att titta förbi. Jag vet ju hur upptagen du är IRL numera. Jag ser att din uppfattning om strategispel är att man skall tömma bössorna på skott och anfalla med vässade grässtrån - för det är fräckare. Bra. Vi andra fokuserar på att göra det vi tänkte oss när vi anslöt till V1. Vinna. Så fort någon som faktiskt betyder något (mer än att vara en av de direkt ansvariga för situationen som ledde till Knights anfall och SK's upplösning) så kanske jag utvecklar mina tankegångar. Du sabbade mycket, det kan du sätta upp på ditt CV när du söker till nästa stam. Är säkert värt en del och det är helt ok att använda mig som referens, jag berättar gärna för den som inte vet det redan hur man gör för att systematiskt mala ner en i grunden god relation och får ens vänner att byta sida.

Här finns inte några raka sakfel, bara kontraster till vad Xerxes sagt.

Du får gärna fortsätta att låtsas som att anledningen till att Knight gick på -SK-, var att "folk var så jädrans elaka i -SK-!". Flertalet ur din egna ledning har i efterhand självmant trätt fram o sagt att anledningen till merge-kalaset på slutet var att KUNNA slå -SK-, när det stod klart att VI inte ville merga med ER. Sanningen är den att -SK- var bäst POUND FOR POUND, med DH som tight 2a, och Knight långt ner på näringskedjan (M1ldo och Kruxet, som båda är duktiga tuggare på forumet numera, malde den åsikten i egna rum och delade brevväxlingar iaf ;)). Knight visste sedan dag 1 att Knight inte skulle klara sig 1 vs. 1 mot NÅGON annan topp-3 stam i slutstriden, så valet stod mellan att dö, eller att bjuda in resten av världen för att ta ut hotet. Er taktik funkade bevisligen, och det kan man aldrig ta ifrån er. Men att insinuera att den enda anledningen till att ni tog den fega vägen (*genvägen, om ordvalet kittlar för mycket) är att folk som Pöta var otrevliga, är inget annat än en charad för att måla upp dig själv till martyr. Det börjar bli en gammal jargong.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte vad jag hävdat annorlunda men i min bok så har SK alltid vetat att vi finns där, det är sant. Vi har haft uttalade pakter om vad som skall göras ifall om inträffar (RE), vi har både ombetts (Hellz, makavelli) och beordrats att delta DEIST, i era krig. Jag tänker inte för en sekund låtsas som om inte det omvända gällt, bortsett från ordergivandet. När SP bildades av AcidClown och halva stammen gick med honom så stod ni upp för oss, när vi visste att RE skulle gå på en av oss båda stod vi upp för varandra etc etc, tänker inte kasta skit i eget växthus men en stor skillnad har det varit mellan oss. Vi har under lång tid inte kunnat skilja på vännen SK och fienden SK. Ett antal personer i SK gjorde sig till språkrör för stammen och lyckades faktiskt vända många av Knights spelare mot er, åtminstone de spelare som ni absolut inte ville ha emot er.

Nu ser vi hur det omgrupperas i de forna SK-leden. Jag är övertygad om att detta är långt ifrån färdigt. Bortsett från en klick som bestämt sig för att man är klar med detta så lär det vara business as usual inom kort.

Skulle vara kul och summera V1 när det väl är över och jämföra erfarenheter. Tror vi båda hade kunnat göra saker annorlunda och sett både ett annat slut och ett annat liv under vägen dit men nu är det som det är.

Humble

Sakfel, sakfel, lögn

- Er krigsförklaring mot Hellz var er EGEN. Jag förstår att man maler ut sånt här när man förstår att stamforumen är borta nu, men du vet själv att det var ert eget initiativ, och vi informerades genom stora forumet, ingenstans internt var ett angrepp från er ens brought up. Det ENDA vi vad er om, var deff till en spelare omringad av Hellz, då vår front sträckte sig över 5 kontinenter mot en till byar&spelare större fiende. Vi fick deff till sammanlagt 40 byar, varav majoriteten fick 2-3 deffbyar av Knight. Ni rörde aldrig MakaveIi.

- DEIST-kriget är flummigare, men att vi beordrat er att delta är lögn. Vi skrev ett längre inlägg om att vi inte har för avsikt att gå in i ert område och adla DEIST, men att vi då måste veta vad ERT ställningstagande är (detta summerade Ebo med att fråga om ni ska gå på dem eller inte). Kvällen efter beslutade ni er självmant för att ni skulle förklara krig mot dem (var detta ännu en lögn från er sida? eller något ni bara inte tog upp när ni bjöd in DEIST?). EFTER ert egna initiativ har vi frågat vadfan som pågick, vilket ter sig naturligt när en stam tar ~2 månader på sig att mobilisera mot en fiende som utgör 10% av ens egna storlek
 

DeletedUser

Guest
Käre Abel.

2. Knight hade varit kvar lika lite som SK hade varit det om man inte funnits där för varandra i begynnelsen. Knight hade troligen gått under snabbare utan Sk men i motsatt fall skulle även SK gått under. Vi behöver inte gissa vad som troligen hade hänt om ingen hade stöttat SK mot RE. En bra start hade mycket väl kunnat sluta i kaos när tyngden i den större organisationen väl slår in. Kanske.... Vi vet inte så allt är spekulationer dina lika mycket värda som mina. Det vi VET är att vi stod båda på varandras sida och vad som än hände så var det aldrig någon tvekan om att den av oss som klarar sig undan RE kommer att gå in mot RE.

Det som hände var att självutnämnda språkrör såg till att förstöra vår allians och till slut upphörde den att existera på annat än pappret. Min krigsförklaring borde om något förklara vad jag kände när jag skrev den, för detta blev jag hånad av ledningen i SK.

Nu är det som det är och många ex SK-spelare har gratulerat oss till segern. För mig är inte kriget mot SK över förrän det är över och vi vet vilka funderingar som ligger bakom uppbrottet. Vi firar inte, även om en del kanske tar ut någon form av seger i förskott.

Vi vann kriget mot SK på pappret men vi har inte vunnit mot dess spelare innan V1 är slut. Allt är öppet, inget är stängt.

Humble

2. Återigen uttalar du dig om saker du har noll koll på. -SK- har en tydlig historik av att "klara" sig bättre än Knight på såväl fältet som vid förhandlingsbordet. Detta bevisar man lättast med fakta. Häng med nu, även om det är okänt territorium för dig;
Knight hade alltid som högsta önskan att få en allians med Milka, och senare BFH. När BFH vs. R.E tog plats vågade ni inte öppet ta ställning, och de deff-incidenter som skedde sopade du under mattan i forumet, och kallade "icke-sanktionerad inblandning från enskilda spelare", i hopp om att R.E inte skulle gå på er (eller ännu värre, 18D, när de tog upp frågan med er). -SK- låg gärna lågt vi också, mn Lufsen kan bekräfta att vi gick ut med stam-orders för deff åt BFH, och deffade nästintill hela Arhtas' K54-front med stam-sanktionerad deff. I sin tur fick -SK- senare en allians med BFH, medans Knight lämnades ute ur kylan. Skillnaden? Knight bad BFH om allians, BFH bad -SK- om allians (och senare bad de om en merge, men det hör inte till denna historian). Knight fick TILL SLUT sin allians med BFH, men det krävdes att ni gick in (som tredje part) mot R.E, vilket var BFH's krav.

När BFH och 18D sedan mergade, så valde de att endast ha 1 allians, vilket innebar att antingen Knight eller -SK- skulle behöva klippa navelsträngen. DH kom självmant till -SK- och informerade om läget, och förklarade att DE ville ha allians med OSS. Detta ledde till en rad lustiga reaktioner från Knight. Dels blev ni rappa med att fråga om merge för tredje gången (kan ha fel på siffran, kan ha varit andra/fjärde också), dels blev ni rädda för att ta initiativ (förståeligt). För att inte nämna de otaliga gånger du försökt "närma" dig DH i hopp om en allians (samtidigt som du pratade med -SK- om att ha vårt stöd om det belv krig med DH, playing both sides of the fence). Det krävdes att -SK- "försäkrade" er om att vi stod på er sida om DH går på er, för att ni skulle våga gå på Pirate (som ni sedan, efter några månaders stagnerat krigande och uppdeffning av -SK-, mergade med).

Det är obestridlig fakta att vi, utanför Knight-relationen (vilket det hypotetiska scenariot gäller), klarade oss BÄTTRE än er, inom diplomatin. Stammarna NI ville ha allians med, lämnade ER ute i kylan, och kom självmant till -SK- istället. Kanske hade det att göra med faktumet att du inte körde med raka puckar Humlan? En sak kan man iaf, när man går tillbaka i historiken, klargöra. Er "taktik" som ni gärna berömmer, presenterade sig för -SK- också (merge-manin), utan att vi tog den möjligheten. Idioter, tänker du kanske. Det handlar om spelfilosofi, och det är det ni "vinnare" aldrig kommer förstå. Man kan gå ihop 10 pers och slå ihjäl en boxare. Du har slagit ner en boxare, vilket (utan omständigheterna på bordet) låter som en ganska imponerande bedrift, men i slutändan var ni 10 pajaser och har inte åstadkommit någonting. Kan ni finna er i det, så för all del, ni är vinnare. Men att påstå att ni "outsmarted" någon är så kopiöst självglorifierat skitsnack att man börjar undra vad som pågår mellan öronen. Vi VALDE vårt öde, på samma sätt som ni VALDE ert.

Hur vi klarade oss på FÄLTET kommer vi till, men nu har jag annat att bege mig till. Återkommer
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
du skall få en kort sammanfattning.

1 -sk- föklara krig mot DH
2 knight förklara krig mot Dh 1 månad efter tror ja de var.
3 knight går minus i kriget medans -sk- plus
4 knight och DH fredar med varndra
5 Dh och -sk- krigar på
6 gpr mergar med Knight
7 -sk- och dh krigar
8 Knight rustar deffar sitt kluster.
9 Dh går in i knight
10 -sk- förklarar krig mot knight omgående.
11 -sk- går plus 400 första 2 veckorna

12 Knight kommer igen
13 Knight går förbi
14 -sk- får probem
15 sffn slutar eggeh slutar pöta slutar
16 -sk- upplöser
17 ebolas gråar sig
18 -sk- går olika vägar och startar stammen Aina och massa andra
19 vi går plus fortfarande
20 FORTSÄTTNING FÖLJER

Nu har lillebror Andre knarkat återigen, eller var det någon form av hallucinogen dryck du drack? Det var inte -SK- som krigsförklarade Knight, utan tvärtom. Inte nog med att ni bokstavligt talat ska försöka pissa ner varje gammal -SK- spelares rykte, ni måste vända sanningen för att ni ska känna er bättre, snacka om att ni aldrig växte ifrån lillebrorskomplexet.

Att ens läsa och beskåda pajkastningen här ute på forumet från er Knight-spelare är ju bara sorgligt patetisk, att ni måste försöka hävda er så mycket fortfarande, trots att vi gav er segern. Pinsamt var ordet, absurt är ett annat passande ord. Njut av er segerparad, men kom inte och försök underminera oss forna -SK-'ares prestation gentemot er.

Och jag kan bara säga att det är så förbannat sorgligt att se personer man en gång i tiden respekterade, som personer, t.ex. humlan sänka sig till den låga nivå som hans p12or till stamkamrater befinner sig på intellektuellt. Var du tvungen att sänkas till den nivån bara för att vissa utav oss forna -SK-'are hade mod nog att faktiskt berömma oss själva för något, även om vi medgav nederlaget?

Nej, nu ska jag återgå till sängen och njuta av att slippa behöva argumentera och spela emot idioter som inte har mer intellekt än en gräshoppa mellan varven. Tack & bock.

PS, vill du behöva bevisa något lillebror Andre så kom till v18, där jag vet att du spelar så kan du få känna på väggen en gång till =)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Det var ju dock bara 7 spelare från Deist som gick över till knight så att kalla det en merg är väl ändå lite att ta i :confused:
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
För er som inte orkade läsa Somalias inlägg så skrev att att livet suger för att inte SK fick vinna V1 och om inte om och om och om hade funnits så hade dom gjort det.

SKs historik är fullkolmligt ointressant. Första gången stammen får ordentlig press på sig så lägger dom ner. DET är det enda som är relevant. Se på DH, där har du spelare som varit utsatta ett år, överlevt rest sig och nu växer igen.

Sk var inget annat än en aggressiv stam som körde mycket OFF. när de sen fick lite gubbar på sig så prack bubbland. och Somalia var väl den förste att lämna i samma veva som eggeh och pöta.

så acceptera att SK är ett minne blott, som sakta men säkert bleknar ur folks minnen och sinnen.

eller som man säger på rent SK språk.. Bye bye Charlie.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp