Skolverket - Diskussion

DeletedUser

Guest
Tell me about it, jag har just nu MVG i alla ämnen förutom ett där jag har VG och det är bild. Dock, som min kompis säger, så kan man inte glida med på att få MVG- längre. Han får ofta det på proven och inlämningarna men när det kommer till ett slutgiltigt omdöme så är MVG- ett MVG. ;)

Du är en liten plutt, du får se hur det blir till 9an/1an. Dock så brukar den som har bra betyg som får omdömmen vid 6an fortsätta vid samma linje. Tror iaf det gäller dig också med tanke på att vi spammar ned varann så mkt dagligen :)
 

DeletedUser

Guest
Kända att topicen passade bättre här än diskussions-forumet.

Men iaf, diskutera skolverket. Vill ha era åsikter om deras uppgift bland hela sveriges skolsystem. Vad som är bra och framförallt deras brister.

Jag drar ett fet exempel.

Jag har nu i 6 terminer i rad, avklarat varje termins arbeten på 2 veckor per termin. För att inte överdriva så har jag gjort varje termins arbete (70%) på 2 veckor. Har avklarat prov och enklare småuppgifter under terminens gång men ungefär 70% av varje termins arbete har jag klarat av på 2 veckor. Utan att anstränga mig "speciellt mycket".

Så vad tycker ni om det? Ska det vara så enkelt, är det för svårt? Är det för slappt? Är det för dåligt form på skolsystemet osv?

Pooow!
zen

Det beror väl på vad man vill ha för betyg. Det är skillnad på att "klara sig"(få g alltså) och få mvg.

Sen ska skolan(gymnasiet och under) vara anpassad för att idioter ska kunna klara av den. Det gör att de som har något i skallen inte behöver anstränga sig så mycket för att få hyfsade betyg.
 

DeletedUser

Guest
Skolverket är ett stort jävla skämt. Nationella proven i år var gjorda för att vilken idiot som helst skulle få VG eller uppåt i varje del.
 

DeletedUser

Guest
Det är iaf tur att alla som går in och skriver här inte är uppblåsta jävlar som tror att de är något bara för att de inte gör något i skolan. Newsflash, svenska skolan är i stora delar av landet undermålig. Speciellt på högstadiet. Det räcker att ställa in skorna för att få hyfsade betyg, men om man är lite ambitiös och tänker långsiktigt så kanske man ska tänka på att plugga.
 

DeletedUser

Guest
om man är lite ambitiös och tänker långsiktigt så kanske man ska tänka på att plugga.

Ja, framförallt för att inte vänja sig vid att det går lätt, så att man blir lat.

Det blir svårare sen och då kan det vara bra att ha för vana att plugga mycket.
 

DeletedUser

Guest
Du är en liten plutt, du får se hur det blir till 9an/1an. Dock så brukar den som har bra betyg som får omdömmen vid 6an fortsätta vid samma linje. Tror iaf det gäller dig också med tanke på att vi spammar ned varann så mkt dagligen :)

Nu blir du sådär dryg bara för att du skriver på externa. Du vet att jag tar dig i argumentation alla dagar i veckan, gubben. <3
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte riktit hur ni alla här är som personer. Men ärligt talat så tror jag inte ni har haft så höga betyg som ni nu har sagt. Visst kanske ett och annat MvG/A men som jag ser så värkar det som att man kan kasta upp er i högskolan eller direkt ut i arbetslivet. Ne jag tror att ni har läggre än vad ni säger att ni har men inte mycket. Ta det inte personlit jag säger bara att det låter helt orimligt att ni skulle ha så bra betyg som ni har och ändå bete er som ni gör.

Jag vet att betyg är svårt att prata om och man vill gärna inte värka dum inför andra,men snälla, ni som överdriver era betyg. var vänligen och sluta tro att ni är bättre än ni igenkligen är. Jag kan själv säga att(vad jag vet,har inte fått betygen ännu) jag har G i SV,Eng,språk,slöjd VG i NO ämnen,SO och kanske matte(osäkert kanske bara G där med) och MvG i Bild och idrott. (går i 8an för tillfället btw) men detta är mina betyg rent ärligt av det jag vet. Jag kan säga dom på torsdag nästa vecka då jag får betygen kan jag säga de korekt.

men nu kan det också vara så att det sitter några ljus huvud där på andra sidan skärmen och ni kanske tycker att jag bara pratar goja. men då kanske ni ska ta och läsa lite samhälle så får ni att mina påstående är inte grundlössa då ungdomar ljuger oftas om sina betyg för att värka bättre än vad det är. Kolla upp det själv om ni inte tror det själv. Ta en tid för er själva och tänk på hur världen fungerar.

Ne nu ska jag inte dra iväg för långt.

MvH Blood Angel.
 

DeletedUser

Guest
Om du syftar på mig så ligger jag mellan 295-305 poäng, inte riktigt klart med alla betyg om jag ska få VG/MVG. Men hursomhelst så trollar jag inte iaf :)
 

DeletedUser

Guest
Vilka kommuner bor ni i som har så jävla lätt skola? Den är ju skitsvår. Skulle vilja ta upp det med Jan Björklund.
 

Zenato

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag vet inte riktit hur ni alla här är som personer. Men ärligt talat så tror jag inte ni har haft så höga betyg som ni nu har sagt. Visst kanske ett och annat MvG/A men som jag ser så värkar det som att man kan kasta upp er i högskolan eller direkt ut i arbetslivet. Ne jag tror att ni har läggre än vad ni säger att ni har men inte mycket. Ta det inte personlit jag säger bara att det låter helt orimligt att ni skulle ha så bra betyg som ni har och ändå bete er som ni gör.

Jag vet att betyg är svårt att prata om och man vill gärna inte värka dum inför andra,men snälla, ni som överdriver era betyg. var vänligen och sluta tro att ni är bättre än ni igenkligen är. Jag kan själv säga att(vad jag vet,har inte fått betygen ännu) jag har G i SV,Eng,språk,slöjd VG i NO ämnen,SO och kanske matte(osäkert kanske bara G där med) och MvG i Bild och idrott. (går i 8an för tillfället btw) men detta är mina betyg rent ärligt av det jag vet. Jag kan säga dom på torsdag nästa vecka då jag får betygen kan jag säga de korekt.

men nu kan det också vara så att det sitter några ljus huvud där på andra sidan skärmen och ni kanske tycker att jag bara pratar goja. men då kanske ni ska ta och läsa lite samhälle så får ni att mina påstående är inte grundlössa då ungdomar ljuger oftas om sina betyg för att värka bättre än vad det är. Kolla upp det själv om ni inte tror det själv. Ta en tid för er själva och tänk på hur världen fungerar.

Ne nu ska jag inte dra iväg för långt.

MvH Blood Angel.

Tvivlar på att vi skulle tjäna speciellt mycket på att ljuga om våra betyg. ;)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag vet inte riktit hur ni alla här är som personer. Men ärligt talat så tror jag inte ni har haft så höga betyg som ni nu har sagt. Visst kanske ett och annat MvG/A men som jag ser så värkar det som att man kan kasta upp er i högskolan eller direkt ut i arbetslivet. Ne jag tror att ni har läggre än vad ni säger att ni har men inte mycket. Ta det inte personlit jag säger bara att det låter helt orimligt att ni skulle ha så bra betyg som ni har och ändå bete er som ni gör.

Jag vet att betyg är svårt att prata om och man vill gärna inte värka dum inför andra,men snälla, ni som överdriver era betyg. var vänligen och sluta tro att ni är bättre än ni igenkligen är. Jag kan själv säga att(vad jag vet,har inte fått betygen ännu) jag har G i SV,Eng,språk,slöjd VG i NO ämnen,SO och kanske matte(osäkert kanske bara G där med) och MvG i Bild och idrott. (går i 8an för tillfället btw) men detta är mina betyg rent ärligt av det jag vet. Jag kan säga dom på torsdag nästa vecka då jag får betygen kan jag säga de korekt.

men nu kan det också vara så att det sitter några ljus huvud där på andra sidan skärmen och ni kanske tycker att jag bara pratar goja. men då kanske ni ska ta och läsa lite samhälle så får ni att mina påstående är inte grundlössa då ungdomar ljuger oftas om sina betyg för att värka bättre än vad det är. Kolla upp det själv om ni inte tror det själv. Ta en tid för er själva och tänk på hur världen fungerar.

Ne nu ska jag inte dra iväg för långt.

MvH Blood Angel.


Tare lugnt, jag har bara MVG (samt VG) i kärnämnena, i alla värdelösa ämnen (såsom religion, slöjd, bild, musik och hemkunskap) så ligger jag på ett stadigt G (förutom hemkunskap då höhö), det gäller likaså alla NO-ämnen som är helt värdelösa med tanke på mitt linjeval.
 

DeletedUser

Guest
Hahah för när jag var två - fem år hejade jag på alla lag som började på L. Men Ljungskile höll säg kvar i hjärtat :D
 
Topp