Angående låsta byar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Men om ni nu fått detta underbara verktyg, visa det på V16 då. Istället för att banna spelarna och vänta tills de blir barbarer innan ni plockar bort dem, plocka dem efter 15 minuter. Har admins inte tid (V14 tänker jag nu på där det tog över 1 månad innan något hände) så är det nog inte svårt att hitta någon som för gratis premium i någon månad eller två sitter och har stenkoll första veckan på en värld och då ser till så byarna blir bortplockade inom timman.

Skulle det vid V16 exempelvis uppstå att det ligger ett barbbälte mer än 8 timmar och ni sedan går in och plockar bort det så är ju världen återigen förstörd då det, som nu på V15, kommer skapa ett glapp mellan byar. Folk blir ju drabbade om ni inte agerar direkt för istället för kanske 5 barbarer och 5 spelarbyar så blir det 15 tomma rutor.

Byarna skulle inte legat på världen, men det skulle legat andra byar där dem ligger.

Vi kan tyvärr inte agera fortare än vad det upptäcks. Spelare får också hjälpa oss att hålla världarna i schack.

Du måste ha hänsyn till att medlemmarna i teamet sover som de flesta på natten. Blir svårt att hugga något som sker på natten direkt.


Vi kan bara agera så fort vi kan, att täcka en värld som administratör är svårt - Därför var vi en per väderstreck på Värld 15.

Att folk blir drabbade är oerhört beklagligt, men vi i teamet, liksom alla andra, sover, äter och jobbar/studerar.
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Vi kan tyvärr inte agera fortare än vad det upptäcks. Spelare får också hjälpa oss att hålla världarna i schack.

Du måste ha hänsyn till att medlemmarna i teamet sover som de flesta på natten. Blir svårt att hugga något som sker på natten direkt.


Vi kan bara agera så fort vi kan, att täcka en värld som administratör är svårt - Därför var vi en per väderstreck på Värld 15.

Att folk blir drabbade är oerhört beklagligt, men vi i teamet, liksom alla andra, sover, äter och jobbar/studerar.

Självklart förstår jag att de flesta i teamet sover nattetid. Men jag vet att folk ur teamet sitter till 2 på natten och jag vet folk i teamet som går upp 6.

Sen visst, det kan vara svårt att täcka dygnet runt om alla i teamet ska sova, äta och jobba/plugga första veckan. Därav så kan man ju sätta 1 person som sitter de timmar som teamet kanske inte är som aktivast och letar efter barbbälten första veckan. Att hitta folk som skulle kunna sitta 00-17 på vardagar är inte allt för svårt i TW. Jag har varit med om när jag sovit 00-06 en vardagsnatt och en Skypechatt med ca 30 personer i har haft 2500 nya meddelanden när jag vaknat.

Så att täcka alla timmar på dygnet med folk som letar barbbälten första veckan är i teorin inte allt för svårt, men sen när det verkligen ska hända så ja...

Ni har just nu 1 CM, 2 Ass CM, 6 admins samt även 9 moderatorer som säkert kan hjälpa er första veckan. Att täcka 24 timmar där borde inte vara allt för svårt. Hade jag haft en stam med samma antal spelare (18 stycken) hade vi haft minst 3 personer inne oavsätt tid på dygnet.

Edit, inte dubbelkollat om siffrorna stämmer, tog det härifrån: http://www.tribalwars.se/team.php
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Tar till mig av tankegången och kommer ta med det till nästa värld. Det garanterar jag.
 

DeletedUser

Guest
Ni har just nu 1 CM, 2 Ass CM, 6 admins samt även 9 moderatorer som säkert kan hjälpa er första veckan. Att täcka 24 timmar där borde inte vara allt för svårt. Hade jag haft en stam med samma antal spelare (18 stycken) hade vi haft minst 3 personer inne oavsätt tid på dygnet.

Så det du föreslår är att HELA tribalwars.se's team ska gå ifrån sina vanliga uppgifter på .se och istället sitta och stirra efter barbbälten på en nystartad värld. I ungefär en vecka.

Jag undrar vad som kommer hända med alla supportermeddelanden som blir ännu mer obesvarade på v1 eller v3, eller vad som händer med spammet i forumet... Vi måste vara realistiska.

Som Gaffel skrev tidigare görs .se inte bara av sina admins, utan även av spelarna, ifall de upptäcker något som tydligt är en start av ett barbbälte får de skicka in ett meddelande till supporten, så att de då kan ta hand om detta.

Sedan anser jag att det här är den bästa lösningen för alla, tycker synd om er som får 15 tomma rutor till i eran 15x15, jag tycker faktiskt synd om er. Men vad alla kan lära sig av det här är att alla tjänar på att faktiskt köra fair. Jag säger det någ för 10e gången i den här tråden, det är SPELARNA som har förstört för sig själva, oärliga spelare som väljer att starta 49 konton och börja på samma ställe för att försöka få sig en fördel av 49 extra barbs. Det är deras fel, dvs spelarnas, inte admins eller CM's.

Nu lever vi inte i en perfekt värld där folk är ärliga och inte fuskar, alla fuskar vi någon gång, vare sig det är med skatterna eller om det är i fia med knuff. Så mitt råd till er som då har fastnat i detta barbbälte som nu försvinner är att kämpa på, ni kommer säkerligen komma ikapp igen emot midgame, det är jag säker på, då jag vet många bra spelare i nordväst. Och sen finns det en del spelartäta områden också där uppe, det är ju inte öken direkt.

Tack och hej, leverpastej.
 

DeletedUser

Guest
Jag säger det någ för 10e gången i den här tråden, det är SPELARNA som har förstört för sig själva, oärliga spelare som väljer att starta 49 konton och börja på samma ställe för att försöka få sig en fördel av 49 extra barbs. Det är deras fel, dvs spelarnas, inte admins eller CM's.

Nej, nu tänker du inte längre än näsan räcker. Det är EN spelare som har gjort det här. Tror du verkligen att premades skulle skapa en massa konton för att få extra farms när de vet vad som har hänt på de senaste världarna med sådana bälten?

Det är EN lirare som är ute efter att förstöra för alla andra, vilket man kan se i de ironiska namnen på kontona "DagsAttJobba", vilket lär syfta till att det är dags för teamet att jobba igen eftersom personen vet att det blir kaos och upprörda känslor VARJE gång det här händer.

Den största bristen är att teamet inte har någon standard på hur man ska lösa problemet, får man bara till det, så kommer det inte vara kul att skapa barbarbältena nästa gång.
 

DeletedUser

Guest
Nej, nu tänker du inte längre än näsan räcker. Det är EN spelare som har gjort det här. Tror du verkligen att premades skulle skapa en massa konton för att få extra farms när de vet vad som har hänt på de senaste världarna med sådana bälten?

Det är EN lirare som är ute efter att förstöra för alla andra, vilket man kan se i de ironiska namnen på kontona "DagsAttJobba", vilket lär syfta till att det är dags för teamet att jobba igen eftersom personen vet att det blir kaos och upprörda känslor VARJE gång det här händer.

Den största bristen är att teamet inte har någon standard på hur man ska lösa problemet, får man bara till det, så kommer det inte vara kul att skapa barbarbältena nästa gång.

Tror att det i en tidigare post stod att det var över 200 konton bannade. Tror inte att alla dessa är av samma spelare.

Och det kan säkerligen finnas folk som känner att de måste "demonstrera" mot teamets dåliga behandling av sådana fall genom att göra såhär. Men personligen skulle jag inte tolka "DagsAttJobba"-kontona som sådana.

Personen som skapade barbbältet kan ju komma fram och säga vad syftet med det hela var då ;)
 
Reaktionspoäng
0
Tror att det i en tidigare post stod att det var över 200 konton bannade. Tror inte att alla dessa är av samma spelare.

Och det kan säkerligen finnas folk som känner att de måste "demonstrera" mot teamets dåliga behandling av sådana fall genom att göra såhär. Men personligen skulle jag inte tolka "DagsAttJobba"-kontona som sådana.

Personen som skapade barbbältet kan ju komma fram och säga vad syftet med det hela var då ;)

Personen som förstört kommer nog aldrig träda fram, inte för att det spelar någon roll såhär i efterhand, han har fortfarande förstört för oss i NO. Och detta är inte på något sätt vi som spelares fel, då admins har vetat om detta problem men valt att ignorera det(det är så jag ser det då ni inte handlat sen skiten började dyka upp, v12? - då ni 'glömt' bort det sen dess).

Jag vill ha rättvisa på en förbannad värld, hade jag fuskat hade jag tagit att bli bannad, nu har jag inte gjort något sånt skit men blir bestraffad för detta ändå... Och du säger att det är mitt/spelarnas fel..

Jag uppskattar hur lugn du är vid denna situation, jag antar du inte har något emot att få 15 st bannade barbarer brevid dig? Du hade inte blivit upprörd att admins sitter på sina händer och gör jack shit?

Just nu är ju problemet som sådan, och roten ur min irritation..

v12 uppdagades problemet att barbarbälten gav otroliga förmåner för personerna som ligger nära.
v13 minns jag inte om vi hade några barbarbälten?
v14 otroligt barbarbälte här, där stammen wizard var involverad - dem fick ett par spelare bannade först, vissa av dessa blev unbannade och fick sen spela vidare någon vecka, tills admins igen bestämde sig för att banna folk - även folk som ingått som CO hos andra efter deras konton blivit bannade eller dåliga starter etc..
v15 är vi nu här det har gått 3 världar men fortfarande har admins inte kommit på hur dem ska kunna garantera spelandet för oss och verkar tycka att ett "tyvärr så är det inget vi kan göra" är okej..

Jag måste fråga nino/gaffel hur ni tycker att detta är okej? Vi betalar för ett spel ni inte kan garantera spelkvaliten på, vi får spelet förstört för oss i 2veckor(iaf denna värld hittils, lär väl gå ett par dagar till innan ni löst något öht) och allt ni gör är att rycka på axlarna och säga tyvärr?

Jag vet inte hur seriöst erat företag är men jag vet då att när det kom till Blizzard Entertainment så ersätter då iaf dem spelarna när det varit brister hos dem. Och vi kan väl ändå inte undgå att säga att ni har otroliga brister i eran säkerhet och hur ni sen ska hantera problemen, då det tar 2veckor att diskutera fram en lösning som borde redan varit klar och haft som standardlösning sen v12.



Gaffel: Har ni för lite moderatorer under världstart kan ni ju alltid anlita mer folk - jag vet då att jag skulle inte ha några problem att spana igenom kartorna under veckostart av världen i utbyte mot lite PP - för jag kollar ändå kartorna maniskt. Och jag vet att det är många med mig som tycker/tänker likadant.
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Så det du föreslår är att HELA tribalwars.se's team ska gå ifrån sina vanliga uppgifter på .se och istället sitta och stirra efter barbbälten på en nystartad värld. I ungefär en vecka.

Jag undrar vad som kommer hända med alla supportermeddelanden som blir ännu mer obesvarade på v1 eller v3, eller vad som händer med spammet i forumet... Vi måste vara realistiska.

Om 18 personer delar det på 24 timmar blir det 1 ½ timma var. Antar även att världen som vanligt kommer ha en ansvarig admin och vi är nere på 1 timma. Lägg därtill att man inte behöver stirra sig blind utan att det räcker att lägga någon minut varje kvart för att kolla senast reggade konton exempelvis och jag tror inte det skulle ta särskilt mycket tid från admins andra världar... Teamet har ju en del att leva upp till efter att ha misslyckats 4 världar i rad.

Men vad vet jag, det kanske inte är realistiskt att teamet faktiskt har ett par minuter per dag att lägga från varje person för att faktiskt lyckas med något.


Tar till mig av tankegången och kommer ta med det till nästa värld. Det garanterar jag.

Låter bra. Med tanke på att det har blivit barbbälten 4 världar irad så lär det ju bli det för 5.e gången. Senaste 2 världarna har ni fått ta otroligt mycket skit för detta, om ni nu har ett verktyg som löser det på ett bra sätt så se till att använda det flitigt.



v13 minns jag inte om vi hade några barbarbälten?

Var nära ett hundrtal ludde konton (Ungefär 85 stycken som startades om = 170 byar om jag minns rätt) där det inte hände något mer än att spelarna som låg nära (lllllll spelare främst) fick 170 byar extra att farma.

Gaffel: Har ni för lite moderatorer under världstart kan ni ju alltid anlita mer folk - jag vet då att jag skulle inte ha några problem att spana igenom kartorna under veckostart av världen i utbyte mot lite PP - för jag kollar ändå kartorna maniskt. Och jag vet att det är många med mig som tycker/tänker likadant.

Inte heller jag skulle ha något emot att sitta ett par timmar på en världsstart.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Det blev väldigt glest med byar runt min by, tw borde inför något slags glesbygds stöd för oss som är drabbade av detta. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Vi kan tyvärr inte agera fortare än vad det upptäcks. Spelare får också hjälpa oss att hålla världarna i schack.

Du måste ha hänsyn till att medlemmarna i teamet sover som de flesta på natten. Blir svårt att hugga något som sker på natten direkt.


Vi kan bara agera så fort vi kan, att täcka en värld som administratör är svårt - Därför var vi en per väderstreck på Värld 15.

Att folk blir drabbade är oerhört beklagligt, men vi i teamet, liksom alla andra, sover, äter och jobbar/studerar.

lol jag skrev i rykte tråden om dags att jobba direkt när det fortfarande var färskt och så fick jag skit för det utan att ni kollade iallafall upp
 

Railroad Weed

Medlem
Reaktionspoäng
0
skicka ticket om du ser att nån fuskar...

NEJ, skicka för guds skull inte ticket. När jag beslutade mig för att hjälpa teamet och rapportera allt som såg misstänkt ut så blev jag helt plötsligt utloggad och när jag skulle logga in stod det "Du är avstängd från spelet."

Blev avstängd för att jag tydligen "spammar med onödiga ärenden" (-citat Gaffel). Av 10 ärenden så kunde jag efteråt se att 8 stycken faktiskt gav resultat. Så vad ni än gör, skicka inte supportärenden, ni blir bannade om 2 stycken inte leder till resultat.
 

DeletedUser

Guest
NEJ, skicka för guds skull inte ticket. När jag beslutade mig för att hjälpa teamet och rapportera allt som såg misstänkt ut så blev jag helt plötsligt utloggad och när jag skulle logga in stod det "Du är avstängd från spelet."

Blev avstängd för att jag tydligen "spammar med onödiga ärenden" (-citat Gaffel). Av 10 ärenden så kunde jag efteråt se att 8 stycken faktiskt gav resultat. Så vad ni än gör, skicka inte supportärenden, ni blir bannade om 2 stycken inte leder till resultat.

Detta bör besvaras av admin, anser dessa alla spelledare har förtroendeuppdrag, anser att alla Tickets skall besvaras med seriositet och substans (med undantag av oseriösa tickets, men även dessa förtjänar ett svar), inte med banningar....
 
Reaktionspoäng
0
Detta bör besvaras av admin, anser dessa alla spelledare har förtroendeuppdrag, anser att alla Tickets skall besvaras med seriositet och substans (med undantag av oseriösa tickets, men även dessa förtjänar ett svar), inte med banningar....

Du har rätt i det du säger - dock så är innogames mer som Libyen / Kuba som diktaturer och inte bryr sig i deras befolkning/kunder.

Dem sa dagsattjobba skulle försvinna - inte hänt ännu fastän det finns verktyg för detta ? skumt.

Jag har fortfarande inte fått ett enda vettigt svar ifrån admins när det kommer till ersättning för oss som varit drabbade utav denna skiten, och det är i min mening oacceptabelt. Har redan snackat med dig gaffel om juridiska åtgärder om ni inte skärper er - ni tar pengar av oss men ger oss inget tillbaka mer än ett ryck på axlarna - inte ok.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Du har rätt i det du säger - dock så är innogames mer som Libyen / Kuba som diktaturer och inte bryr sig i deras befolkning/kunder.

Dem sa dagsattjobba skulle försvinna - inte hänt ännu fastän det finns verktyg för detta ? skumt.

Jag har fortfarande inte fått ett enda vettigt svar ifrån admins när det kommer till ersättning för oss som varit drabbade utav denna skiten, och det är i min mening oacceptabelt. Har redan snackat med dig gaffel om juridiska åtgärder om ni inte skärper er - ni tar pengar av oss men ger oss inget tillbaka mer än ett ryck på axlarna - inte ok.

Du är väldigt nära att bli avstängd av herr Gadaffi här da, som du nu maste pasta att jag är. Men prata inte ur mun när du vet att den är full av gojja som inte stämmer det minsta. Det enda vi har gjort för att lösa detta är för att göra det för medlemmarna för att det inte skall bli orättvisa. Trakigt nog kanske du är i just detta omradet som är drabbat, vet inte, kanske du som skapade det och är arg för att du inte lyckades, vad vet jag, för vi vet inte vem det var. Tyvärr du är drabbad och detta är den lösning vi kommit fram till med hjälp av att diskutera med er. De flesta ville ha dem raderade, vad gör jag? Jag ser till att verktyget skall skapas för att det skall kunna ske.

Nej, det finns ingen ersättning att ge, dessa byar hade inte varit där om det inte hade skapats för ett syfte. Det hade varit nagra mer spelare där ibland och 3 - 4 barbarbyar.
 

DeletedUser

Guest
Ahh, känns skönt att ha sin flygbiljett bokad och klar så att man kan fly här ifrån innan den fullskaliga revolutionen bryter ut här. Man tycker ju trots allt om stället, men regimen som styr här är illa omtyckt. Just nu ser vi bara lite uppror i den här diktaturen. Undrar hur länge regimen klarar att slå tillbaka rebellernas protester innan de måste vika sig.
 

DeletedUser

Guest
De flesta ville ha dem raderade, vad gör jag? Jag set till att verktyget skall skapas för att det skall kunna ske.

Nej, det finns ingen ersättning att ge, dessa byar hade inte varit där om det inte hade skapats för ett syfte. Det hade varit nagra mer spelare där ibland och 3 - 4 barbarbyar.

Ett tydligt och bra svar, tack
 

DeletedUser

Guest
Efter att ha drabbats både på v14 & v15 så är det inte så konstigt att man tappar förtroendet för dem som ligger bakom TW.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp