EAG startar krig mot SRB

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Ni får väl fortsätta med de där kommentarerna om det gör er glada:) Fast en hel del av kommentarerna har ju blivit bortplockade av förklarliga skäl.

Bra Foo - vi låter plupheterna stå obesvarade (jag tror dom tänkte på den av våra medlemmar som förut hade en by och som nu genom sitt nya förvärv har två)
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: EAG
Side 2:
Tribes: SRB

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 32
Sida 2: 2
Skillnad: 30

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 273,584
Sida 2: 18,749
Skillnad: 254,835

chart
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Jaha då stod SRB emot i 16 dagar - och vi hade nog kunnat stå emot 16 till. Men ska man kunna stå emot en mångdubbelt större stam i långa loppet krävs dels att alla är aktiva (och så var det inte) och dels att vi får omfattande extern hjälp (och det fick vi inte, i vart fall inte i närheten av vad som hade behövts).

Så kriget SRB vs EAG slutade 28-199. För egen del blev siffrorna 13-8 och det är jag nöjd med - men som sagt tråkigt att vi inte fick hjälp i den utsträckning vi hade behövt.

Nja riktigt färdigt är kanske inte kriget - det finns en gubbe kvar att ha ihjäl. Han kommer nog att ta lite semester från krigandet några dagar och sedan logga in då och då för att ha lite skoj. Så sorry EAG, det kan nog ta ytterligare en liten tid innan det här kriget är vunnet och ni kan vända blickarna mot andra stammar att kriga emot.

Tack för god match
//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Jaha då stod SRB emot i 16 dagar - och vi hade nog kunnat stå emot 16 till. Men ska man kunna stå emot en mångdubbelt större stam i långa loppet krävs dels att alla är aktiva (och så var det inte) och dels att vi får omfattande extern hjälp (och det fick vi inte, i vart fall inte i närheten av vad som hade behövts).

Så kriget SRB vs EAG slutade 28-199. För egen del blev siffrorna 13-8 och det är jag nöjd med - men som sagt tråkigt att vi inte fick hjälp i den utsträckning vi hade behövt.

Nja riktigt färdigt är kanske inte kriget - det finns en gubbe kvar att ha ihjäl. Han kommer nog att ta lite semester från krigandet några dagar och sedan logga in då och då för att ha lite skoj. Så sorry EAG, det kan nog ta ytterligare en liten tid innan det här kriget är vunnet och ni kan vända blickarna mot andra stammar att kriga emot.

Tack för god match
//SRB-bull



Hur kan man vara nöjd när man "upplöser" stammen?

O EAG har all tid o trupper i världen!
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Hur kan man vara nöjd när man "upplöser" stammen?

O EAG har all tid o trupper i världen!

Ja nöjd och nöjd - som jag sa så hade vi behövt assistans för att kunna stå emot er långsiktigt - och det var en assistans som vi inte fick - när en mindre stam blir anfallen av en mångdubbelt större så är det helt enkelt så - tiden man klarar att stå emot ensam är helt enkelt begränsad.

I det perspektivet känns det ganska meninglöst att vidta livsuppehållande åtgärder för att förlänga "lidandet" några veckor till - för så här långt har det varit ytterst tidskrävande att kriga mot er - de av oss som har gett er en match har alla fått lägga oerhört mkt tid på att klara oss såsom vi har gjort - och det känns väl lite meninglöst när utsikterna till långsiktig överlevnad pga omvärldens bristande intresse måste anses som låg.

Den lyxen att lägga ner så mkt tid på något synbarligen tröstlöst kanske man kan unna sig om man är sjukskriven eller arbetslös - men är man heltidsarbetande så funkar helt enkelt inte det. Jag säger väl inget om att man ger sig på folk när dom inte är hemma - det är väl så spelets regler är - men samtidigt är det den största nackdelen med den här typen av spel - långdistansadlingar kan man ju hantera när dom än anländer - men ska man klara sig bra i närstrid mot grannbyar så kan man helt enkelt inte vara borta från datorn några längre stunder - i vart fall inte sedan deffen har tunnats ut en del (kanske vore något för spelutvecklarna att fundera över om kortdistansadel enbart ska få landa på vissa tider på dygnet)

Ja där har du bakgrunden till beslutet - man måste kunna insé när något är förlorat - och även om vi hade kunnat stå emot säkert ett par veckor till så är det helt enkelt inte värt det. Men jag lovade ju att vi skulle kämpa till sista man - och eftersom jag är en man som står vid mitt ord så stannar jag kvar intill dess ni har kämpat ner mig - men jag kommer inte att sitta framför datorn dygnet runt så kriget mellan EAG och SRB-bull kommer säkert inte att vara i 16 dagar till.

Ugh, siste man har talat.
 

DeletedUser

Guest
Ja nöjd och nöjd - som jag sa så hade vi behövt assistans för att kunna stå emot er långsiktigt - och det var en assistans som vi inte fick - när en mindre stam blir anfallen av en mångdubbelt större så är det helt enkelt så - tiden man klarar att stå emot ensam är helt enkelt begränsad.

I det perspektivet känns det ganska meninglöst att vidta livsuppehållande åtgärder för att förlänga "lidandet" några veckor till - för så här långt har det varit ytterst tidskrävande att kriga mot er - de av oss som har gett er en match har alla fått lägga oerhört mkt tid på att klara oss såsom vi har gjort - och det känns väl lite meninglöst när utsikterna till långsiktig överlevnad pga omvärldens bristande intresse måste anses som låg.

Den lyxen att lägga ner så mkt tid på något synbarligen tröstlöst kanske man kan unna sig om man är sjukskriven eller arbetslös - men är man heltidsarbetande så funkar helt enkelt inte det. Jag säger väl inget om att man ger sig på folk när dom inte är hemma - det är väl så spelets regler är - men samtidigt är det den största nackdelen med den här typen av spel - långdistansadlingar kan man ju hantera när dom än anländer - men ska man klara sig bra i närstrid mot grannbyar så kan man helt enkelt inte vara borta från datorn några längre stunder - i vart fall inte sedan deffen har tunnats ut en del (kanske vore något för spelutvecklarna att fundera över om kortdistansadel enbart ska få landa på vissa tider på dygnet)

Ja där har du bakgrunden till beslutet - man måste kunna insé när något är förlorat - och även om vi hade kunnat stå emot säkert ett par veckor till så är det helt enkelt inte värt det. Men jag lovade ju att vi skulle kämpa till sista man - och eftersom jag är en man som står vid mitt ord så stannar jag kvar intill dess ni har kämpat ner mig - men jag kommer inte att sitta framför datorn dygnet runt så kriget mellan EAG och SRB-bull kommer säkert inte att vara i 16 dagar till.

Ugh, siste man har talat.

Tycker du har kämpat mycket väll och gjorde bra ifrån dig försvars messigt måste jag säga.

När det kommer till att man borde fixa vissa tider för när man skicka kort adel, gör dom det slutar jag detta spel för kom igen natt läget suger redan väldigt hårt.

Sen vad ni hade kunnat gjort för att klara er bättre är också att inte när vi börja anfalla att sikta på att döda så mycket off ni bara kan utan verkligen stacka up vissa byar istället för ha typ 2-3D här och där är för lätt att rensa bort och ger bra med oba helt enkelt.

Men när det kommer till försvara sig bullen kommer jag ge dig 8/10 iallafall inte möt någon på denna värld som har försvara sig så här bra.

Men det vet jag bara är en tidsfråga innan jag träffar på någon bättre för det finns väldigt duktiga spelar på denna värld.

Lycka till i irl livet efter det här :)
 

DeletedUser

Guest
:D Oj en ödmjuk och trevlig EAG spelare, dom växer inte på träd ;)
 

SRB-bull

Member
Reaktionspoäng
4
Tycker du har kämpat mycket väll och gjorde bra ifrån dig försvars messigt måste jag säga.

När det kommer till att man borde fixa vissa tider för när man skicka kort adel, gör dom det slutar jag detta spel för kom igen natt läget suger redan väldigt hårt.

Sen vad ni hade kunnat gjort för att klara er bättre är också att inte när vi börja anfalla att sikta på att döda så mycket off ni bara kan utan verkligen stacka up vissa byar istället för ha typ 2-3D här och där är för lätt att rensa bort och ger bra med oba helt enkelt.

Men när det kommer till försvara sig bullen kommer jag ge dig 8/10 iallafall inte möt någon på denna värld som har försvara sig så här bra.

Men det vet jag bara är en tidsfråga innan jag träffar på någon bättre för det finns väldigt duktiga spelar på denna värld.

Lycka till i irl livet efter det här :)



Man får tacka för de vänliga orden.

Intressant att du har en annan uppfattning när det gäller min idé att man skulle fundera på att tidsbegränsningar vid kortdistansadlingar så att sådana bara kunde ske unde vissa tider (när de flesta är hemma) eller i form av någon motsvarighet till nattbonusen. Vilket man tycker är bäst är naturligtvis en smaksak och det hänger nog mycke ihop med om man huvudsakligen anfaller eller huvudsakligen försvarar sig - sedan kanske det också är så att det rent tekniskt vore svårt att genomföra en sådan grej för spelutvecklarna - det jag mest hakade upp mig på att det inte blir riktigt rättvisa villkor mellan dom som kan sitta vid datorn hela dagarna och dom som har ett jobb - men det är å andra sidan kända förutsättningar som alla känner till - så det kanske inte är så orättvist när allt kommer till kritan.

En sak som jag däremot starkt ogillar i spelet det är detta med adelståg som anländer inom 0,5 sekunder mellan första och sista adelsmannen - sådana tycker jag att dom borde förbjuda då det blir alldeles för lätt för anfallaren - det är nästintill omöjligt att snipa sådana attacker. Där tycker jag att det borde vara någon regel som säger att det åtminstonne måste gå några sekunder mellan attackerna. Hade man en sådan regel så skulle det premiera dom spelare som är aktiva och göra spelet mera roligt eftersom försvararen skulle få möjlighet att bjuda motstånd under en längre tid - även när man börjar bli ren på deff.

Ja det var lite allmänna synpunkter på spelet - det finns säkert dom som tycker annorlunda. Hursomhelst kan jag konstatera att TW, sina brister till trots, är ett roligt och alldeles för vanebildande spel (även om det naturligtvis inte är fullt lika kul när man håller på att bli massakrerad).

Jag kommer nog att hänga kvar på värld 11 även efter massakern - jag måste ju helt enkelt ha koll på hur världen utvecklas och vilken stam som vinner i slutänden - fast det är väl säkrast att man placerar sin nya 100 poängs by långt ifrån EAG nästa gång ;)

Ha det bra IRL själv.
//SRB-bull
 

DeletedUser

Guest
Allt handlar om en bra och aktiv ledning och aktiva medlemmar. Ett 2 mille konto som är inaktiv har man ingen nytta av och med en bra planering i både deff o off.

Ett ex på detta är ÄLG!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
EAG kommer nog få utså det SRB ustått nu.

Tänker på när Booyaa bestämmer sig för o gå ner o ta er, lär bli ett jävla gnäll då ;) Fast sen igen, booyaa kanske hellre mergar till vinst.
 

DeletedUser

Guest
EAG kommer nog få utså det SRB ustått nu.

Tänker på när Booyaa bestämmer sig för o gå ner o ta er, lär bli ett jävla gnäll då ;) Fast sen igen, booyaa kanske hellre mergar till vinst.

tänk om vi bestämmer ist för o gå upp ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
En sak som jag däremot starkt ogillar i spelet det är detta med adelståg som anländer inom 0,5 sekunder mellan första och sista adelsmannen - sådana tycker jag att dom borde förbjuda då det blir alldeles för lätt för anfallaren - det är nästintill omöjligt att snipa sådana attacker. Där tycker jag att det borde vara någon regel som säger att det åtminstonne måste gå några sekunder mellan attackerna.

Måste bara få rätta dig här att det borde verkligen inte förbjudas om man tar det från min egna åsikt, tåg på 500ms är busenkla att snipa, finns även folk som snipar 200ms tåg utan problem. (200ms är snabbaste tågen, eller är det 150ms?)
Hur som helst, hade det behövt vara några sek mellan adlarna hade spelet blivigt hur tråkigt som helst.
 

Dr. Weezy

Member
Reaktionspoäng
0
150ms är det...

Har man inte lärt sig snipa sådana tåg så kan man ju undra vad man har för mål med detta spelet :thinking:
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
250ms är det på denna världen tror jag om de inte ändrat det den senaste tiden. Jag får en "bästatid" på 250ms isf...har försökt flera gånger och inte kommit under.
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
haha måste hem och prova nu efter jobbet :p eller kanske bara jag som aldrig riktigt tänkt på tiden mellan mina adlar^^

Ber om ursäkt :)
 
Topp