Ge mig mitt TW tillbaka

Är denn uppdatering


  • Totalt antal röstare
    376

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Alltsa fortfarande, titta in pa MS, den har inget med hur lang tid din webbläsare tar för att bygga om sidan. MS är hur lang tid det tar för servern att hämta informationen ifran databasen, inte hur lang tid det tar för sidan att skapa en sida med 1000*20 tabeller i sig.

För de som säger "Omg! MSn är sa mycket högre nu!", sorry, du hittar det ur tomma intet eller trollat fram det ur, nagonstans. Vi har tester dock, som tydligt papekat att serverprestandad har gatt upp med 7.0.

Lat mig ater visa ett par nummer, fran twstats status sida.

DS.LT som fortfarande är kvar pa 6.5.

Värld - Avrage MS - Spelare - Version
Värld 1 - 0.418 - 1,619 - 11190 6.5
Värld 2 - 0.236 - 786 - 11190 6.5
Värld 3 - 0.217 - 4,092 - 11190 6.5

Och nu, lat oss ta lite äldre, och notera större tyska världar.

Värld - Avrage MS - Spelare - Version
Värld 69 - 0.149 - 71,936 - 11413 7.0
Värld 68 - 0.127 - 36,982 - 11413 7.0
Värld 67 - 0.125 - 57,955 - 11413 7.0

Det säger det mesta. =)
 

DeletedUser

Guest
kan säga såhär nino. vissa gånger får jag upp kartan å då har den genererats på 1500 ms och ibland är den nere på 20ms
större delen ligger den nere på 20-50 ms på både kartan och i byggnadskön men ibland går den som sagt upp på 1500-2k ms.
inte alltid men ibland som sagt, så att vissa klagar på att dom har "lagg" så kan det faktiskt vara men det kan samtidigt bero på belasting på linan, vilken tid det inträffar o.s.v så att säga att det är bullshit är faktiskt inte speciellt hmm kan man söga snällt? då vissa faktiskt upplever lagg. sen att du inte gör det just där å då är en annan sak, det är omöjligt att återskapa alla lagg problem för dig då du inte fysikskt sitter i knäät på personen i fråga.
så jag skulle isåfall uppmana alla som har stora lagg problem att göra ett par printscreens å maila dom till nino så får väl han vidarebeforda dom till sina tekninger så dom får gå in å se vad som hände exakt den tiden när lagget uppstog. det är bara min åsikt dock
 

DeletedUser

Guest
Alltsa fortfarande, titta in pa MS, den har inget med hur lang tid din webbläsare tar för att bygga om sidan. MS är hur lang tid det tar för servern att hämta informationen ifran databasen, inte hur lang tid det tar för sidan att skapa en sida med 1000*20 tabeller i sig.

För de som säger "Omg! MSn är sa mycket högre nu!", sorry, du hittar det ur tomma intet eller trollat fram det ur, nagonstans. Vi har tester dock, som tydligt papekat att serverprestandad har gatt upp med 7.0.

Lat mig ater visa ett par nummer, fran twstats status sida.

DS.LT som fortfarande är kvar pa 6.5.

Värld - Avrage MS - Spelare - Version
Värld 1 - 0.418 - 1,619 - 11190 6.5
Värld 2 - 0.236 - 786 - 11190 6.5
Värld 3 - 0.217 - 4,092 - 11190 6.5

Och nu, lat oss ta lite äldre, och notera större tyska världar.

Värld - Avrage MS - Spelare - Version
Värld 69 - 0.149 - 71,936 - 11413 7.0
Värld 68 - 0.127 - 36,982 - 11413 7.0
Värld 67 - 0.125 - 57,955 - 11413 7.0

Det säger det mesta. =)

Varför tog du och jämförde olika världar med olika verisioner för?

Visa istället siffrorna för v1-3 med v6.5 och även för v1-3 med v7.0 så man faktist kan se skillnaden hur det var då och hur det är nu.

Sen kan du ju gärna visa samma sak fast för större världar så som w67-69.de
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Varför tog du och jämförde olika världar med olika verisioner för?

Visa istället siffrorna för v1-3 med v6.5 och även för v1-3 med v7.0 så man faktist kan se skillnaden hur det var då och hur det är nu.

Sen kan du ju gärna visa samma sak fast för större världar så som w67-69.de

För att alla vara servrar star pa samma plats, för att dessa tal sag ut precis sa här för alla versioner i 6.5 och 7.0 som de jag visar ovan. Och för att jag inte kan ga tillbaka till 6.5, för de finns inte pa .se längre. Talen är dem samma vart vi än vänder oss, vilken version det än är i princip. Beroende pa storleken av världarna och sa.

Just nu ligger .se pa ett avrage av 120 - 150 ms pa alla servrar, medan innan 7.0 sa hade dessa tal vart minst upp emot 190 - 350.

För den ovan som sa att han kom upp till 1500ms, ja det sker, men samma sak skedde i 6.5 när servrarna segar till pagrund av cronjobs eller liknande, eller att manga spelare samtidigt försöker na samma funktion. Det är alltsa inget nytt.
 

DeletedUser

Guest
Varför tog du och jämförde olika världar med olika verisioner för?

Visa istället siffrorna för v1-3 med v6.5 och även för v1-3 med v7.0 så man faktist kan se skillnaden hur det var då och hur det är nu.

Sen kan du ju gärna visa samma sak fast för större världar så som w67-69.de

Värld - Avrage MS - Spelare - Version
Värld 1 - 0.124 - 1,660 - 11413 7.0
Värld 3 - 0.138 - 1,203 - 11413 7.0
Värld 11 - 0.193 - 1,804 - 11413 7.0 (vilket är den "segaste" just nu)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
varför ska ni klaga? min karta går på 50-70 ms var bara jobbigt i början då v10 hade problem med sin snabbmeny!


men herrejävlar :p hur farligt e det igentligen inte märkt någon skillnad bara på speeds men inte annars.... och jag har en jävla massa saker igång samtidigt dessutom ^^

men snälla ni, lägg ner med sånt här, okej att ni ska sluta men varför skriva om att ni ska sluta vill ni bli sedda eller va fan e problemet :p grafiken e ny så farligt e det inte! samma jävla sak...
 

DeletedUser

Guest
men snälla ni, lägg ner med sånt här, okej att ni ska sluta men varför skriva om att ni ska sluta vill ni bli sedda eller va fan e problemet :p grafiken e ny så farligt e det inte! samma jävla sak...

Kollar du så är den mesta gnället riktat emot ledningen som total ignorerar spelare som SFFN som skriver i sitt tal om grafiken och förfrågningar om äldra spelare om dem vill ha en grafik uppdatering eller om dem vill ha samma version som dem haft sedan dem startade spelet för 4 år sedan, visst det var en äldre grafik innan 6.5, men tycker ändå att när TW lägger ut en ny version så ska den inte slängas upp på äldre världar som v1,3,5 då övriga inte har funnits i 2 år ännu.

Jag stör mig otroligt mycket på grafiken, nya kartan, stam funktioner som har gjort spelet odrägligt att spela, det kanske underlättar för nya spelare som är grafik nördar och vill ha det coolaste som finns för att börja spela.
 

DeletedUser

Guest
Om det tar 56ms eller 432ms att ladda en sida spelar inte stor roll, det märke ni knappt själva, den enda gång detta kan behövas är på samlingsplatsen när man ska ducka backtracks vilket utgör ungefär 0,05% av TW-spelandet så det behöver vi inte grina över.

MEN, när man ska ladda forsknings/byggnadsöversikten för alla byar (~800 i mitt fall) är det så segt att man inte kommer fram, jag lät den ladda i 2timmar häromdagen och jag har testat detta minst 10 gånger, jag har inte mycket segare internet än andra vilket det finns bevis på nedan, förr tog detta högst 10 sekunder att ladda, skärp er och ta kritiken nu för fan.

Ta emot filer: 6.72Mbit/sek
Skicka filer: 0.84Mbit/sek
 

DeletedUser

Guest
mot nya rekord, Genererades på 23663 ms.
att ladda en sida vid massrek, ca 200 byar
 

siemlo

Member
Reaktionspoäng
4
Om det tar 56ms eller 432ms att ladda en sida spelar inte stor roll, det märke ni knappt själva, den enda gång detta kan behövas är på samlingsplatsen när man ska ducka backtracks vilket utgör ungefär 0,05% av TW-spelandet så det behöver vi inte grina över.

MEN, när man ska ladda forsknings/byggnadsöversikten för alla byar (~800 i mitt fall) är det så segt att man inte kommer fram, jag lät den ladda i 2timmar häromdagen och jag har testat detta minst 10 gånger, jag har inte mycket segare internet än andra vilket det finns bevis på nedan, förr tog detta högst 10 sekunder att ladda, skärp er och ta kritiken nu för fan.

Ta emot filer: 6.72Mbit/sek
Skicka filer: 0.84Mbit/sek


Du, jag kan bara säga en sak, att på speed är det väldigt stor skillnad på om du kör med 56 ms eller 432 ms.
Det är liv eller död.
 

DeletedUser

Guest
går segt att få svar från support med väntat i snart 19h:(

Att få svar från supporten har nog ingenting med v7.0 att göra. Eller jo kanske, folk som skriver tickets och frågar var vänner-knappen sitter kanske ödslar massor med dyrbar tid.
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Så här har jag haft det sen i helgen, när jag bara byter sida:

Genererades på 9592 ms | Servertid: 0:09:31 15/02/2011

Var och vartannat sidbyte. Riiiiktigt segt.
 

DeletedUser

Guest
Börjar gilla 7.0 mer och mer, nakdelen är vell när man har många byar så lagar det när man är inte på översikt men det får man ta.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Till nino

Har du kommit fram till hurvida politiskkarta kommer tillbaka eller inte på den stora kartan? Saknar det som fan.
 

Tronicooz

Member
Reaktionspoäng
1
ändrar uppfattning till ännu mer negativt: JAG HATAR DEN HÄR NYA SKITEN! Nu kan man ju bara köpa sig poäng, köpa sig skills köpa sig allt, finns inga bra eller dåliga spelare längre utan bara de med mest pengar, fuck this. alla ska ha samma chans! Premium ska bara vara interfaceförbättringar
 
Topp