2 stycken blir 1!

DeletedUser

Guest
Tackar för alla lycko önskningar. och ignorerar alla som klagar.

kommer låta er "forums hängare" snacka vidare i denna tråd. Medans Jag som Spelare håller mig till spelet.

förresten måste jag be "SinZerius" Kontakta mig Ingame om du törs?....
Skriva under fejk nick o skrika som en 3 åring får inga krig gjorda. Är du Nån vi adlat bort?
:confused:


åter tillbaka till spelet!.


Disturbia Ledare Träd/YAWN.
 
Reaktionspoäng
0
Tackar för alla lycko önskningar. och ignorerar alla som klagar.

kommer låta er "forums hängare" snacka vidare i denna tråd. Medans Jag som Spelare håller mig till spelet.

förresten måste jag be "SinZerius" Kontakta mig Ingame om du törs?....
Skriva under fejk nick o skrika som en 3 åring får inga krig gjorda. Är du Nån vi adlat bort?
:confused:


åter tillbaka till spelet!.


Disturbia Ledare Träd/YAWN.


Säger bara "g0zi"

Puss på dig zin:*
 

DeletedUser

Guest
I krig är allt OK!

TW vins genom svärd eller gåsfjäder. I denna värld leder uppenbarligen gåsfjädern. Det är bara löjligt att gråta över detta. Nu få alla andra visa att vi är värdiga en strid med "ondskan" för att växa....

Som gammal diplomat i många tidigare världar kan jag bara lyfta på hatten för denna manöver. Vi som står utanför denna supermakt måste således visa att även vi kan hantera svärd och gåsfjäder för att möta detta hot.

Med önskan om ett långt och härligt kämpande om kontrollen över V.12

Fon Viken :cool:
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra skrivit Fon Viken, det är så vi andra som inte är med i "supermakten" måste tänka ;)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Medlemmar i forna Träd/Yawn,

Jag tycker det ska bli roligt att se hur världen förändras nu och vad som kommer ske i framtiden :)

Önskar i alla fall alla mina gamla vänner lycka till i fortsättningen av denna värd!

//TGOW
 

DeletedUser

Guest
Alla ni som klagar kanske skulle lägga fokus in game istället???

Efter som Yawn och träd är så fega och mergar. Kanske ni andra ska vara lika fega???

Se nu till att sama er så att det inte blir som i V4:a när Ecalos och Öl mergade. Än har ni ju möjligheten att sänka dom
 

DeletedUser

Guest
Länge sedan jag var aktiv (V6) men detta verkar ju sjukt trist. På min tid krigade vi.
 

DeletedUser

Guest
Säg vad ni vill, vi har bevisat att vi krigar, vi kommer fortsätta göra det genom att adla upp allt som kommer i vår väg.. Om vi mergar eller stannar allierade(vilket vi hade gjort) hade vi hursomhelst vunnit världen, men nu får vi nya vänner med större kontakt med alla, och jag som medlem i denna "tråkiga händelse" ser inget annat än positivt ur detta..
 

DeletedUser

Guest
jobbigt med mergar bara lilla åsnan då måste man ju jobba mot övermakten själv och de stora anfaller inte varandra
 

DeletedUser

Guest
jobbigt med mergar bara lilla åsnan då måste man ju jobba mot övermakten själv och de stora anfaller inte varandra


Att dem stora inte anfaller varandra, kanske beror på att dem haft en allians tillsammans och inte legat på latsidan och istället köttat sig fram och tagit plats 1 och 2 i ranken med råge?.

Skyll inte på dem , kolla själv mot era led.. problemet ligger säkert hos er.
 

DeletedUser

Guest
Skyll inte på dem , kolla själv mot era led.. problemet ligger säkert hos er.

De har också legat på två kontinenter som varit döda en längre tid. De har inte haft något motstånd till skillnad från alla stammar på k44.
 

DeletedUser

Guest
å andra sidan så kanske k44 stammarna hade gjort det bäst i att sammarbeta istället för att kriga emot varandra.. och glo emot oss i Yawn/Träd när vi dominerat våra kontinenter, och som du säger - haft döda kontinenter och lite motstånd.. Men nu så krigar dem mot varandra, gnäller på våran merge medans dem kunde agerat väldigt annorlunda för att fått liv i v12 :thinking:
 

DeletedUser

Guest
å andra sidan så kanske k44 stammarna hade gjort det bäst i att sammarbeta istället för att kriga emot varandra.. och glo emot oss i Yawn/Träd när vi dominerat våra kontinenter, och som du säger - haft döda kontinenter och lite motstånd.. Men nu så krigar dem mot varandra, gnäller på våran merge medans dem kunde agerat väldigt annorlunda för att fått liv i v12 :thinking:

Jo det är sant. Men å andra sidan så hade det knappast funkat då allt för många har visat att de inte vet vad de håller på med.
 

DeletedUser

Guest
Nej, men det är ju inte direkt vårat fel, ändå blir vi pajkastade o hånade.. folk säger att vi inte kan kriga, att vi mergar till vinst o liknande.. Finner det hela skrattretande och orättvist.
 

mackan 9123

Member
Reaktionspoäng
0
Länge sedan jag var aktiv (V6) men detta verkar ju sjukt trist. På min tid krigade vi.

Att vi gjorde, men då gick det också som det gjorde :p Antingen sköter man diplomatin genom att föra krig och vinna på så sätt eller så vinner man genom att skaffa vänner och allierade, det vi (YAWN och TRÄD) gjort på v12 är det senare och jag ser då inga problem med det.
 

DeletedUser

Guest
Jag anser att ett krig skulle varit roligare. Men vi spelar ju alla för att vinna och det här var en utmärkt strategi för att få ett extremt överläge.

Har aldrig sagt att det är erat fel. Ifall vi hade legat på era kontinenter hade samma sak hänt för oss.
 

Morlly

Member
Reaktionspoäng
0
Jag anser att ett krig skulle varit roligare..

För dig kanske då (om du nu spelar v12) får vara ifred och växa medans vi krigar, är inte det lika fegt som att vi mergar? Att hoppas på att få växa ifred?

De har också legat på två kontinenter som varit döda en längre tid.

Du har aldrig tänkt på att vi snabbt slog ut vårat motstånd i våran kontinent och sedan tätat ihop den för att få det blått?

Det är juh inte så att vi fick byarna/kontinenterna gratis...
 

DeletedUser

Guest
Om man ska se detta ur ett någorlunda realistiskt perspektiv så får man lov att plocka fram mellanstadiets mattebok en gång till och börja räkna. Träd/Yawn har just nu 2186 byar i sin ägo. Totalt finns det i skrivande stund 18600 byar på v12. Av dessa kan man avrunda de spelarägda byarna till ca 11000 (utgår från att HEJAR räknat rätt där). Om vi utgår från att det i framtiden kommer att krävas att en stam äger 70% av byarna för att end game ska inledas så innebär det alltså att vi i Yawn/Träd måste adla ytterligare 5,5-6k byar, dvs ca 380% av vår gemensamma storlek, innan världen kan ses som avgjord på något sätt. Så vafan gnäller ni om? Om världen är avgjord så är det enbart för att spelare som inte ingår i denna nya skapelse har gett upp i förtid, inte för att stammen som för närvarande infinner sig på rank 1 är avsevärt större än de andra stammarna.

Jag kan inte säga att jag är 100% tillfredställd av tidigare nämnda händelser eller följderna av dessa, men om man ska se till den förmodade utvecklingen av värld 12 .se så kommer dominansen av stammarna Träd/Yawn bli mer utdragen nu som enad stam än den någonsin skulle kunna bli om vi väntat ett par månader längre med att merga. En merge mellan dessa parter har ända sedan Come on!'s skapande varit oundviklig då vi sedan dess alltid stått på samma sida och krigat med samma mål. Därmed är det, från en utomstående spelares/stams perspektiv, bättre att en merge genomförts omgående, när vi innehar drygt 20% av världens spelarbyar, än att det skulle ha skett om några månader när vårt gemensamma byantal förmodligen (ja, jag vågar skriva förmodligen eftersom hoten inte varit lika stora i ett sådant scenario) hade varit uppemot 50% om inte mer.

Det jag försöker komma fram till är att ni nu får en "förvarning" om att ni enade måste stå emot Yawn/Träd. Hade vi inte genomfört mergen nu hade det kanske redan varit försent innan ni kommit på det själva.

Jag må vara gravt berusad, men nog fan finns det någon form av logik i inlägget ni pga tidsbrist precis låtit bli att läsa?
 

DeletedUser

Guest
Du har aldrig tänkt på att vi snabbt slog ut vårat motstånd i våran kontinent och sedan tätat ihop den för att få det blått?

Det är juh inte så att vi fick byarna/kontinenterna gratis...

Ifall era kontinenter var något som k44 skulle ni fortfarande ligga på 2 mille. Just sayin'
 
Topp